REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Kombi w wersji GT wygląda jak milion dolarów. Na szczęście jest sporo tańsze i... oszczędne. Golfowi może być duszno...
rozwiń >

Peugeot 308 SW. Kombi, ale z pełną klasą!

O wyglądzie Peugeota 308 powiedziałem dużo dobrego przy okazji moich poprzednich testów. Tyle że teraz informacje mogę uzupełnić. I nie, wcale nie chodzi o biały, perłowy lakier i o to, że wcześniej jeździłem modelem niebieskim i zielonym. Większy powód daje mi kolejna wersja nadwoziowa. Wcześniej jeździłem hatchbackami. Ten model to natomiast kombi. Czy wersja "bagażowa" nadaje 308-ce niezdarności? Nic z tych rzeczy! Jest tak samo sportowa i ponętna. Inżynierowie się o to postarali!

REKLAMA

Spójrzcie tylko na cudownie wyglądający spojler umieszczony zaraz pod wsteczną szybą. Jest piękny. Tak samo jak "szerokie biodra". 308 SW jest sportowy, ale też muskularny!

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Niebieska skóra w 308 SW. Kolor jak z klasycznej Beczki!

Kabina pasażerska? Tu tak naprawdę nie zmieniło się nic. Nic co widać na pierwszy rzut oka przynajmniej. Kierownica nadal jest mała, zegary wysoko umieszczone, a fotel wygodny. Choć w wersji testowej czekała na mnie pewna niespodzianka. A były nią... niebieskie fotele skórzane. Ostatni raz taki kolor pokrycia siedzeń widziałem chyba w Mercedesie – i też mówię o Beczce albo Baleronie. Jeżeli chodzi o zmianę, której na pierwszy rzut oka nie widać, to dotyczy ona bagażnika. Właściwie to jego pojemności.

Peugeot 308 SW. Duży bagażnik, a do tego Focal i i-Toggles

REKLAMA

Peugeot 308 SW oferuje kufer o bazowej pojemności na poziomie 608 litrów. To jeden z rekordów w segmencie C! Nawet Golf jest tylko o 3 litry lepszy. W mojej testówce bagażnik był jednak nieco mniejszy. Liczył 548 litrów. Przestrzeń załadunkowa skurczyła się o 60 litrów z uwagę na ekologię. Przestrzeń tą zajmuje bowiem bateria, będąca elementem układu hybrydowego typu plug-in.

Ciekawostka? Model testowy posiadał system audio Focal. To 10 głośników, subwoofer i 12-kanałowy wzmacniacz. Moc sięga 690 watów. Dużo ważniejsza od niej jest jednak jakość dźwięku. Tu muzyka nie atakuje uszu kierowcy. Ona je dosłownie smaruje! Ciekawym pomysłem są też i-Toggles. Czyli dotykowa płytka umieszczona pod ekranem multimedialnym, na której można zaprogramować przyciski funkcyjne. To ty decydujesz o tym, do jakiej funkcji skróty pojawią się na powierzchni niewielkiego ekranu. Sprytne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Peugeot 308 SW: prowadzenie i zawieszenie

Odczucia zza kierownicy 308-ki są w pierwszej fazie ciekawe. Kierowca co prawda zasiada w wyjątkowo wygodnym fotelu AGR, ale musi się przyzwyczaić do małej kierownicy, która "leży" mu na udach. Tyle że takie przyzwyczajenie przychodzi naprawdę szybko. A wtedy można odkryć zalety dość sztywno pracującego i gwarantującego precyzję manewrów układu kierowniczego. Uwagę skupia też zawieszenie, które wyważa pewność prowadzenia z komfortem. 308 SW GT nie jest sportowy. Nie mylcie pojęć! On jest po prostu dobrze prowadzącym się autem kierowcy.

Peugeot 308 SW Hybrid. Benzyniak + elektryk = 225 koni

REKLAMA

Pod maską testowego Peugeota 308 SW GT nie czekało mnie żadne zaskoczenie. Auto było napędzane hybrydą plug-in, z którą miałem już wcześniej do czynienia. Jej sercem jest 180-konny, doładowany benzyniak o pojemności 1.6 litra. Motor korzysta oczywiście z wtrysku bezpośredniego. Do współpracy z nim został wyznaczony 110-konny elektryk. Jednostka oferuje jednocześnie 320 Nm momentu obrotowego, czyli tyle co całkiem mocny diesel o pojemności dwóch litrów. Osiągi? Auto przyspiesza do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

308 SW Hybrid 225 jest optymalnie dynamiczny. Lubi zarówno dynamiczne starty spod świateł, jak i sprawdza się w czasie wyprzedzania czy po prostu jazdy w trasie. Kierowcy nie brakuje osiągów.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Ile spala Peugeot 308 SW Hybrid 225?

Hybryda plug-in powinna mieć dwie zalety. Po pierwsze musi oferować zasięg wyłącznie elektryczny. Po pełnym ładowaniu baterii 308 SW pokona optymalnie jakieś 60 kilometrów w mieście. Przy akumulatorze 12,44 kWh wynik można ocenić jako dobry. Po drugie kluczowa jest oszczędność. Ja przez większą część testu jeździłem bez ładowania baterii. Ile wynosiło spalanie? Wynik wyliczony z tankowania paliwa utrzymał się na poziomie 7,1 litra. Dotyczył oczywiście cyklu mieszanego. I moim zdaniem jak na 225-konne auto wypada naprawdę dobrze.

Peugeot Hybrid. Uważnie naciskaj hamulec

Przyznaję sam przed sobą, że o Peugeocie 308 SW wypowiadam się mocno pozytywnie. Nie robię tego jednak wbrew sobie. Uważam bowiem, że 308-ka naprawdę jest jednym z lepszych kompaktów, które obecnie można kupić na rynku. Jest całkiem przestronna, obłędnie wygląda, a do tego dobrze się prowadzi. Czego chcieć więcej? Tyle że to nadal nie oznacza, że samochód jest całkowicie pozbawiony wad. Bo taki bez wątpienia nie jest. Na co muszę zwrócić uwagę?

  • Radio ma dość dziwną manierę. Po pewnym czasie potrafi rwać dźwięk. To prawdopodobnie jakiś rodzaj problemu systemowego. Pewnie zniknie po kolejnej aktualizacji.
  • Praca układu hybrydowego wymaga przyzwyczajenia. Konkretnie chodzi o dwie rzeczy. Po pierwsze hamowanie – rekuperacja jest na tyle słaba, że kierowca ma wrażenie iż auto nie hamuje wcale, hamulce z kolei dohamowują dość mocno. Sekwencja wygląda zatem tak, że w pierwszej fazie samochód delikatnie spowalnia, a później wytraca prędkość mocno. W skrócie trzeba z wyczuciem naciskać pedał hamulca.
  • Po drugie przy jeździe z nienaładowaną baterią, kierowca poczuje wyraźne uderzenie mocy, ale głównie przy starcie. Elektryki dość szybko "odpadną", bo zabraknie im prądu. A wtedy przyspieszenie przestaje być tak spektakularne.
  • Kolejna słabość 308-ki SW dotyczy ceny. Cennik tej wersji startuje od blisko 200 tys. zł. Model testowy zostanie wyceniony już na przeszło 216 tys. zł. To sporo w segmencie C nawet jak na hybrydę plug-in.
Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Test: Peugeot 308 SW Hybrid – podsumowanie:

Bardzo lubię to, jak nowy 308 wygląda. Lubię sposób jego prowadzenia i zachowania się na drodze. I choć francuska hybryda plug-in w zakresie rekuperacji czy spalania nie zawsze wypada imponująco, sam napęd także lubię. A to oznacza, że sprawy z nowym kombi Peugeota mogłyby iść w dobrym kierunku, gdyby nie... cena. Tyle że tą na szczęście można łatwo obejść. Wystarczy zrobić dwa kroki. Po pierwsze wybrać benzyniaka. Jest dynamiczny i oszczędny. Naprawdę!

Po drugie trzeba ostrożniej dobierać wersje oraz dodatki. To wpływa wręcz kojąco na wartość wpisaną na fakturze. Szczególnie że cennik startuje od 113 tys., czyli 100 tys. mniej niż w modelu testowym.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA