REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Kombi w wersji GT wygląda jak milion dolarów. Na szczęście jest sporo tańsze i... oszczędne. Golfowi może być duszno...
rozwiń >

Peugeot 308 SW. Kombi, ale z pełną klasą!

O wyglądzie Peugeota 308 powiedziałem dużo dobrego przy okazji moich poprzednich testów. Tyle że teraz informacje mogę uzupełnić. I nie, wcale nie chodzi o biały, perłowy lakier i o to, że wcześniej jeździłem modelem niebieskim i zielonym. Większy powód daje mi kolejna wersja nadwoziowa. Wcześniej jeździłem hatchbackami. Ten model to natomiast kombi. Czy wersja "bagażowa" nadaje 308-ce niezdarności? Nic z tych rzeczy! Jest tak samo sportowa i ponętna. Inżynierowie się o to postarali!

REKLAMA

Spójrzcie tylko na cudownie wyglądający spojler umieszczony zaraz pod wsteczną szybą. Jest piękny. Tak samo jak "szerokie biodra". 308 SW jest sportowy, ale też muskularny!

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Niebieska skóra w 308 SW. Kolor jak z klasycznej Beczki!

Kabina pasażerska? Tu tak naprawdę nie zmieniło się nic. Nic co widać na pierwszy rzut oka przynajmniej. Kierownica nadal jest mała, zegary wysoko umieszczone, a fotel wygodny. Choć w wersji testowej czekała na mnie pewna niespodzianka. A były nią... niebieskie fotele skórzane. Ostatni raz taki kolor pokrycia siedzeń widziałem chyba w Mercedesie – i też mówię o Beczce albo Baleronie. Jeżeli chodzi o zmianę, której na pierwszy rzut oka nie widać, to dotyczy ona bagażnika. Właściwie to jego pojemności.

Peugeot 308 SW. Duży bagażnik, a do tego Focal i i-Toggles

REKLAMA

Peugeot 308 SW oferuje kufer o bazowej pojemności na poziomie 608 litrów. To jeden z rekordów w segmencie C! Nawet Golf jest tylko o 3 litry lepszy. W mojej testówce bagażnik był jednak nieco mniejszy. Liczył 548 litrów. Przestrzeń załadunkowa skurczyła się o 60 litrów z uwagę na ekologię. Przestrzeń tą zajmuje bowiem bateria, będąca elementem układu hybrydowego typu plug-in.

Ciekawostka? Model testowy posiadał system audio Focal. To 10 głośników, subwoofer i 12-kanałowy wzmacniacz. Moc sięga 690 watów. Dużo ważniejsza od niej jest jednak jakość dźwięku. Tu muzyka nie atakuje uszu kierowcy. Ona je dosłownie smaruje! Ciekawym pomysłem są też i-Toggles. Czyli dotykowa płytka umieszczona pod ekranem multimedialnym, na której można zaprogramować przyciski funkcyjne. To ty decydujesz o tym, do jakiej funkcji skróty pojawią się na powierzchni niewielkiego ekranu. Sprytne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Peugeot 308 SW: prowadzenie i zawieszenie

Odczucia zza kierownicy 308-ki są w pierwszej fazie ciekawe. Kierowca co prawda zasiada w wyjątkowo wygodnym fotelu AGR, ale musi się przyzwyczaić do małej kierownicy, która "leży" mu na udach. Tyle że takie przyzwyczajenie przychodzi naprawdę szybko. A wtedy można odkryć zalety dość sztywno pracującego i gwarantującego precyzję manewrów układu kierowniczego. Uwagę skupia też zawieszenie, które wyważa pewność prowadzenia z komfortem. 308 SW GT nie jest sportowy. Nie mylcie pojęć! On jest po prostu dobrze prowadzącym się autem kierowcy.

Peugeot 308 SW Hybrid. Benzyniak + elektryk = 225 koni

REKLAMA

Pod maską testowego Peugeota 308 SW GT nie czekało mnie żadne zaskoczenie. Auto było napędzane hybrydą plug-in, z którą miałem już wcześniej do czynienia. Jej sercem jest 180-konny, doładowany benzyniak o pojemności 1.6 litra. Motor korzysta oczywiście z wtrysku bezpośredniego. Do współpracy z nim został wyznaczony 110-konny elektryk. Jednostka oferuje jednocześnie 320 Nm momentu obrotowego, czyli tyle co całkiem mocny diesel o pojemności dwóch litrów. Osiągi? Auto przyspiesza do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

308 SW Hybrid 225 jest optymalnie dynamiczny. Lubi zarówno dynamiczne starty spod świateł, jak i sprawdza się w czasie wyprzedzania czy po prostu jazdy w trasie. Kierowcy nie brakuje osiągów.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Ile spala Peugeot 308 SW Hybrid 225?

Hybryda plug-in powinna mieć dwie zalety. Po pierwsze musi oferować zasięg wyłącznie elektryczny. Po pełnym ładowaniu baterii 308 SW pokona optymalnie jakieś 60 kilometrów w mieście. Przy akumulatorze 12,44 kWh wynik można ocenić jako dobry. Po drugie kluczowa jest oszczędność. Ja przez większą część testu jeździłem bez ładowania baterii. Ile wynosiło spalanie? Wynik wyliczony z tankowania paliwa utrzymał się na poziomie 7,1 litra. Dotyczył oczywiście cyklu mieszanego. I moim zdaniem jak na 225-konne auto wypada naprawdę dobrze.

Peugeot Hybrid. Uważnie naciskaj hamulec

Przyznaję sam przed sobą, że o Peugeocie 308 SW wypowiadam się mocno pozytywnie. Nie robię tego jednak wbrew sobie. Uważam bowiem, że 308-ka naprawdę jest jednym z lepszych kompaktów, które obecnie można kupić na rynku. Jest całkiem przestronna, obłędnie wygląda, a do tego dobrze się prowadzi. Czego chcieć więcej? Tyle że to nadal nie oznacza, że samochód jest całkowicie pozbawiony wad. Bo taki bez wątpienia nie jest. Na co muszę zwrócić uwagę?

  • Radio ma dość dziwną manierę. Po pewnym czasie potrafi rwać dźwięk. To prawdopodobnie jakiś rodzaj problemu systemowego. Pewnie zniknie po kolejnej aktualizacji.
  • Praca układu hybrydowego wymaga przyzwyczajenia. Konkretnie chodzi o dwie rzeczy. Po pierwsze hamowanie – rekuperacja jest na tyle słaba, że kierowca ma wrażenie iż auto nie hamuje wcale, hamulce z kolei dohamowują dość mocno. Sekwencja wygląda zatem tak, że w pierwszej fazie samochód delikatnie spowalnia, a później wytraca prędkość mocno. W skrócie trzeba z wyczuciem naciskać pedał hamulca.
  • Po drugie przy jeździe z nienaładowaną baterią, kierowca poczuje wyraźne uderzenie mocy, ale głównie przy starcie. Elektryki dość szybko "odpadną", bo zabraknie im prądu. A wtedy przyspieszenie przestaje być tak spektakularne.
  • Kolejna słabość 308-ki SW dotyczy ceny. Cennik tej wersji startuje od blisko 200 tys. zł. Model testowy zostanie wyceniony już na przeszło 216 tys. zł. To sporo w segmencie C nawet jak na hybrydę plug-in.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Test: Peugeot 308 SW Hybrid – podsumowanie:

Bardzo lubię to, jak nowy 308 wygląda. Lubię sposób jego prowadzenia i zachowania się na drodze. I choć francuska hybryda plug-in w zakresie rekuperacji czy spalania nie zawsze wypada imponująco, sam napęd także lubię. A to oznacza, że sprawy z nowym kombi Peugeota mogłyby iść w dobrym kierunku, gdyby nie... cena. Tyle że tą na szczęście można łatwo obejść. Wystarczy zrobić dwa kroki. Po pierwsze wybrać benzyniaka. Jest dynamiczny i oszczędny. Naprawdę!

Po drugie trzeba ostrożniej dobierać wersje oraz dodatki. To wpływa wręcz kojąco na wartość wpisaną na fakturze. Szczególnie że cennik startuje od 113 tys., czyli 100 tys. mniej niż w modelu testowym.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany zasad rejestracji pojazdów w 2026 roku. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

REKLAMA

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

REKLAMA