REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Kombi w wersji GT wygląda jak milion dolarów. Na szczęście jest sporo tańsze i... oszczędne. Golfowi może być duszno...
rozwiń >

Peugeot 308 SW. Kombi, ale z pełną klasą!

O wyglądzie Peugeota 308 powiedziałem dużo dobrego przy okazji moich poprzednich testów. Tyle że teraz informacje mogę uzupełnić. I nie, wcale nie chodzi o biały, perłowy lakier i o to, że wcześniej jeździłem modelem niebieskim i zielonym. Większy powód daje mi kolejna wersja nadwoziowa. Wcześniej jeździłem hatchbackami. Ten model to natomiast kombi. Czy wersja "bagażowa" nadaje 308-ce niezdarności? Nic z tych rzeczy! Jest tak samo sportowa i ponętna. Inżynierowie się o to postarali!

REKLAMA

REKLAMA

Spójrzcie tylko na cudownie wyglądający spojler umieszczony zaraz pod wsteczną szybą. Jest piękny. Tak samo jak "szerokie biodra". 308 SW jest sportowy, ale też muskularny!

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Niebieska skóra w 308 SW. Kolor jak z klasycznej Beczki!

Kabina pasażerska? Tu tak naprawdę nie zmieniło się nic. Nic co widać na pierwszy rzut oka przynajmniej. Kierownica nadal jest mała, zegary wysoko umieszczone, a fotel wygodny. Choć w wersji testowej czekała na mnie pewna niespodzianka. A były nią... niebieskie fotele skórzane. Ostatni raz taki kolor pokrycia siedzeń widziałem chyba w Mercedesie – i też mówię o Beczce albo Baleronie. Jeżeli chodzi o zmianę, której na pierwszy rzut oka nie widać, to dotyczy ona bagażnika. Właściwie to jego pojemności.

Peugeot 308 SW. Duży bagażnik, a do tego Focal i i-Toggles

Peugeot 308 SW oferuje kufer o bazowej pojemności na poziomie 608 litrów. To jeden z rekordów w segmencie C! Nawet Golf jest tylko o 3 litry lepszy. W mojej testówce bagażnik był jednak nieco mniejszy. Liczył 548 litrów. Przestrzeń załadunkowa skurczyła się o 60 litrów z uwagę na ekologię. Przestrzeń tą zajmuje bowiem bateria, będąca elementem układu hybrydowego typu plug-in.

REKLAMA

Ciekawostka? Model testowy posiadał system audio Focal. To 10 głośników, subwoofer i 12-kanałowy wzmacniacz. Moc sięga 690 watów. Dużo ważniejsza od niej jest jednak jakość dźwięku. Tu muzyka nie atakuje uszu kierowcy. Ona je dosłownie smaruje! Ciekawym pomysłem są też i-Toggles. Czyli dotykowa płytka umieszczona pod ekranem multimedialnym, na której można zaprogramować przyciski funkcyjne. To ty decydujesz o tym, do jakiej funkcji skróty pojawią się na powierzchni niewielkiego ekranu. Sprytne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Peugeot 308 SW: prowadzenie i zawieszenie

Odczucia zza kierownicy 308-ki są w pierwszej fazie ciekawe. Kierowca co prawda zasiada w wyjątkowo wygodnym fotelu AGR, ale musi się przyzwyczaić do małej kierownicy, która "leży" mu na udach. Tyle że takie przyzwyczajenie przychodzi naprawdę szybko. A wtedy można odkryć zalety dość sztywno pracującego i gwarantującego precyzję manewrów układu kierowniczego. Uwagę skupia też zawieszenie, które wyważa pewność prowadzenia z komfortem. 308 SW GT nie jest sportowy. Nie mylcie pojęć! On jest po prostu dobrze prowadzącym się autem kierowcy.

Peugeot 308 SW Hybrid. Benzyniak + elektryk = 225 koni

Pod maską testowego Peugeota 308 SW GT nie czekało mnie żadne zaskoczenie. Auto było napędzane hybrydą plug-in, z którą miałem już wcześniej do czynienia. Jej sercem jest 180-konny, doładowany benzyniak o pojemności 1.6 litra. Motor korzysta oczywiście z wtrysku bezpośredniego. Do współpracy z nim został wyznaczony 110-konny elektryk. Jednostka oferuje jednocześnie 320 Nm momentu obrotowego, czyli tyle co całkiem mocny diesel o pojemności dwóch litrów. Osiągi? Auto przyspiesza do pierwszej setki w 7,6 sekundy.

308 SW Hybrid 225 jest optymalnie dynamiczny. Lubi zarówno dynamiczne starty spod świateł, jak i sprawdza się w czasie wyprzedzania czy po prostu jazdy w trasie. Kierowcy nie brakuje osiągów.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Ile spala Peugeot 308 SW Hybrid 225?

Hybryda plug-in powinna mieć dwie zalety. Po pierwsze musi oferować zasięg wyłącznie elektryczny. Po pełnym ładowaniu baterii 308 SW pokona optymalnie jakieś 60 kilometrów w mieście. Przy akumulatorze 12,44 kWh wynik można ocenić jako dobry. Po drugie kluczowa jest oszczędność. Ja przez większą część testu jeździłem bez ładowania baterii. Ile wynosiło spalanie? Wynik wyliczony z tankowania paliwa utrzymał się na poziomie 7,1 litra. Dotyczył oczywiście cyklu mieszanego. I moim zdaniem jak na 225-konne auto wypada naprawdę dobrze.

Peugeot Hybrid. Uważnie naciskaj hamulec

Przyznaję sam przed sobą, że o Peugeocie 308 SW wypowiadam się mocno pozytywnie. Nie robię tego jednak wbrew sobie. Uważam bowiem, że 308-ka naprawdę jest jednym z lepszych kompaktów, które obecnie można kupić na rynku. Jest całkiem przestronna, obłędnie wygląda, a do tego dobrze się prowadzi. Czego chcieć więcej? Tyle że to nadal nie oznacza, że samochód jest całkowicie pozbawiony wad. Bo taki bez wątpienia nie jest. Na co muszę zwrócić uwagę?

  • Radio ma dość dziwną manierę. Po pewnym czasie potrafi rwać dźwięk. To prawdopodobnie jakiś rodzaj problemu systemowego. Pewnie zniknie po kolejnej aktualizacji.
  • Praca układu hybrydowego wymaga przyzwyczajenia. Konkretnie chodzi o dwie rzeczy. Po pierwsze hamowanie – rekuperacja jest na tyle słaba, że kierowca ma wrażenie iż auto nie hamuje wcale, hamulce z kolei dohamowują dość mocno. Sekwencja wygląda zatem tak, że w pierwszej fazie samochód delikatnie spowalnia, a później wytraca prędkość mocno. W skrócie trzeba z wyczuciem naciskać pedał hamulca.
  • Po drugie przy jeździe z nienaładowaną baterią, kierowca poczuje wyraźne uderzenie mocy, ale głównie przy starcie. Elektryki dość szybko "odpadną", bo zabraknie im prądu. A wtedy przyspieszenie przestaje być tak spektakularne.
  • Kolejna słabość 308-ki SW dotyczy ceny. Cennik tej wersji startuje od blisko 200 tys. zł. Model testowy zostanie wyceniony już na przeszło 216 tys. zł. To sporo w segmencie C nawet jak na hybrydę plug-in.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc

Infor

Test: Peugeot 308 SW Hybrid – podsumowanie:

Bardzo lubię to, jak nowy 308 wygląda. Lubię sposób jego prowadzenia i zachowania się na drodze. I choć francuska hybryda plug-in w zakresie rekuperacji czy spalania nie zawsze wypada imponująco, sam napęd także lubię. A to oznacza, że sprawy z nowym kombi Peugeota mogłyby iść w dobrym kierunku, gdyby nie... cena. Tyle że tą na szczęście można łatwo obejść. Wystarczy zrobić dwa kroki. Po pierwsze wybrać benzyniaka. Jest dynamiczny i oszczędny. Naprawdę!

Po drugie trzeba ostrożniej dobierać wersje oraz dodatki. To wpływa wręcz kojąco na wartość wpisaną na fakturze. Szczególnie że cennik startuje od 113 tys., czyli 100 tys. mniej niż w modelu testowym.

Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot 308 SW Hybrid. Styl GT, oszczędność i moc
Kuba Brzeziński
Infor
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA