REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Peugeot 308. Test kolejnej odsłony nowego kompaktu z Francji. Po hybrydzie dostaliśmy model napędzany 130-konnym benzyniakiem.
rozwiń >

Nowy Peugeot 308, czyli zielony... Saab?

O wyglądzie Peugeota 308 mógłbym opowiadać godzinami. I nie żartuję! Ten samochód jest piękny, ale w wyjątkowo cudowny sposób. Tak, on sobie z tego doskonale zdaje sprawę. Dlatego zalotnie puszcza oczko do przechodniów, którzy odwdzięczają mu się sporym zainteresowaniem. I nie inaczej było w czasie mojego testu. Opowiem wam teraz pewną zabawną historyjkę. Podczas robienia zdjęć 308-ce do tego testu, podeszła do mnie pewna kobieta i oznajmiła, że "auto ma piękny kolor lakieru". A po chwili dodała, że "zawsze lubiła Saaby...".

REKLAMA

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

I choć dla fana motoryzacji stwierdzenie zapachniało obelgą, obelgą nie było. Kobieta po prostu nie miała zielonego pojęcia o motoryzacji, a chciała wyrazić podziw dla auta. To raz. Dwa, gdybyście woleli poczytać mimo wszystko o designie, a nie perypetiach z nowym logo marki, odsyłam was do mojego poprzedniego testu nowego Peugeota 308. Jest tam sporo więcej o designie. Tyle że w tamtym przypadku w wydaniu Subaru-blue i z hybrydą plug-in pod maską. Link poniżej.

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 (2022). Test 225-konnej hybrydy

Peugeot 308 Allure Pack. Rozsądny model pośredni

Poprzednio testowałem wersję GT Pack. Tym razem dostałem do testu model Allure Pack. I choć prezentował się nieco bardziej niskobudżetowo, słowo niskobudżetowy jest tu trochę nadużyciem. Bo 308 nawet w "biedniejszej" wersji jest świetnie wykonany. Ma dobrze spasowane materiały, miękką konsolę i... bardzo wygodne fotele. Siedziska są mięsiste, dobrze podparte i obejmują ciało kierowcy oraz pasażera. Są po prostu wygodne. Poza tym mocno podoba mi się stylizacja konsoli (bardzo agresywna), ekran centralny – może nie za wysoki, ale bardzo szeroki i programowalne, dotykowe przyciski I-Toggles.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Nowy Peugeot 308 PureTech 130. Mocy mu wystarczy!

Testowy Peugeot 308 była napędzany 1.2-litrowym benzyniakiem. To 3-cylindrowa, doładowana jednostka świetnie znana wśród fanów marki. Moc? Sięga 130 koni mechanicznych, które są dostępne od 5500 obr./min. Moment obrotowy sięga 230 Nm i jest dostępny już przy 1750 obr./min. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Całkiem precyzyjnie pracującej i posiadającej olbrzymią, ale wygodną dla ręki gałkę. Osiągi? 308 PureTech 130 rozpędza się do pierwszej setki w 9,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h.

Ile spala nowy Peugeot 308 PureTech 130 M6?

Nowy Peugeot 308 PureTech 130 jest zaskakujący z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że jest naprawdę szybki. I nie tylko w mieście, ale i trasie. Wyprzedza bez żadnego problemu. Po drugie dlatego, że chyba nigdy jeszcze nie spotkałem... tak oszczędnego benzyniaka w segmencie C. W czasie testu auto w cyklu mieszanym spalało około 7 litrów benzyny. To wynik więcej niż świetny! Szczególnie w dobie obecnych cen paliw.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Nowy Peugeot 308 prowadzi się akuratnie sportowo

REKLAMA

Peugeot już jakiś czas temu postawił na... sportowe prowadzenie. Tak, slogan forsowany przez PR-owców marki pewnie jest trochę nadużyciem. Mimo wszystko nowy 308 prowadzi się jak po sznurku. Uwielbia zakręty, komunikuje się z kierowcą i daje pewność prowadzenia. W porównaniu z hybrydą z poprzedniego testu brakuje mu jednego. Nieco większej... masy. Masa baterii w układzie Hybrid 225 dociąża nadwozie, ale i sprawia że auto staje się bardziej przysadziste oraz jeszcze lepiej trzyma się nawierzchni.

Testowy Peugeot 308 Allure Pack był też bardzo bezpieczny. Oferował system automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych, aktywnego monitorowania pasa ruchu, automatycznego uruchamiania świateł, monitorowania martwego pola, rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o ruchu poprzecznym w czasie cofania. A to wszystko już w wersji bazowej.

Ile kosztuje nowy Peugeot 308 PureTech 130 Allure Pack?

I tak naprawdę wisienka czeka na sam koniec. Bo mam w tym punkcie dwie dobre informacje. Pierwsza jest taka, że piękna zieleń metaliczna o nazwie Olivine nie wymaga dopłaty. Nie ma zatem sensu wybór innego lakieru. Ten jest efektowny i idealnie pasuje do nowego 308. Druga jest taka, że samochód w konfiguracji testowej zostanie wyceniony przez salon na nieco ponad 120 tys. zł. 120 tys. to spora ilość gotówki. Tak, to prawda. Z drugiej strony mówimy o naprawdę dojrzałym kompakcie.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Nowy Peugeot 308 to auto rozpoznające znaki drogowe, informujące o ruchu poprzecznym za autem, posiadające nawigację, automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat, bezkluczykowy dostęp, LED-owe światła, ładowarkę indukcyjną i piekielnie wygodny fotel. A do tego ma 130-konny, oszczędny i dynamiczny silnik benzynowy. Na koniec dodam tylko, że niedawno testowałem Volkswagena Polo 1.0 TSI, który kosztował 119 630 zł... A to samochód pochodzący z segmentu niższego.

Nowy Peugeot 308. Test i podsumowanie

Po przeczytaniu dotychczasowych akapitów z pewnością domyślacie się, że to auto naprawdę mi się spodobało. Nie miałem żadnego zamiaru się z tym kryć. A więc jak podsumować test, skoro tak naprawdę w tym punkcie wszystko jest jasne? Do wcześniejszych słów dodać mogę chyba tylko jedno. Gdybym dziś chciał kupić samochód segmentu C, na 90 proc. wybrałbym tego właśnie Peugeota. W rozsądnej wersji Allure, z zielonym lakierem oraz dynamicznym i 130-konnym benzyniakiem. Zamieniłbym tylko skrzynię manualną na automat. Nowy 308 to świetny kompakt. To świetne auto. Jest dokładnie taki, jaki powinien być.

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    REKLAMA

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

    Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

    REKLAMA

    Zakaz wjazdu do Polski i UE dla samochodów zarejestrowanych w Rosji

    Samochody zarejestrowane w Rosji dostały właśnie zakaz wjazdu na teren UE. 17 września 2023 r. stosowne przepisy zaczęły obowiązywać w Polsce. Co oznaczają? Czy przewidują jakieś wyjątki? O tym w naszym poradniku.

    Darmowe OC dla kupujących auta (nowe i używane) przed wyborami. Warto złapać okazję, bo niedługo będzie drożej!

    Duża obniżka stóp procentowych dokonana na początku września przez Radę Polityki Pieniężnej, wskutrek czego stopa WIBOR „zjechała” poniżej 6%, spowodowało zauważalny spadek raty za samochód nowy i używany – wynika z symulacji Carsmile i Otomoto Klik. Obniżka raty jest już na tyle znacząca, że pozwala pokryć koszt ubezpieczenia OC. Korzyść ta może jednak okazać się krótkotrwała, bo za chwilę auta znów zaczną drożeć – ostrzegają eksperci. 

    REKLAMA