REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Peugeot 308. Test kolejnej odsłony nowego kompaktu z Francji. Po hybrydzie dostaliśmy model napędzany 130-konnym benzyniakiem.
rozwiń >

Nowy Peugeot 308, czyli zielony... Saab?

O wyglądzie Peugeota 308 mógłbym opowiadać godzinami. I nie żartuję! Ten samochód jest piękny, ale w wyjątkowo cudowny sposób. Tak, on sobie z tego doskonale zdaje sprawę. Dlatego zalotnie puszcza oczko do przechodniów, którzy odwdzięczają mu się sporym zainteresowaniem. I nie inaczej było w czasie mojego testu. Opowiem wam teraz pewną zabawną historyjkę. Podczas robienia zdjęć 308-ce do tego testu, podeszła do mnie pewna kobieta i oznajmiła, że "auto ma piękny kolor lakieru". A po chwili dodała, że "zawsze lubiła Saaby...".

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

I choć dla fana motoryzacji stwierdzenie zapachniało obelgą, obelgą nie było. Kobieta po prostu nie miała zielonego pojęcia o motoryzacji, a chciała wyrazić podziw dla auta. To raz. Dwa, gdybyście woleli poczytać mimo wszystko o designie, a nie perypetiach z nowym logo marki, odsyłam was do mojego poprzedniego testu nowego Peugeota 308. Jest tam sporo więcej o designie. Tyle że w tamtym przypadku w wydaniu Subaru-blue i z hybrydą plug-in pod maską. Link poniżej.

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 (2022). Test 225-konnej hybrydy

Peugeot 308 Allure Pack. Rozsądny model pośredni

Poprzednio testowałem wersję GT Pack. Tym razem dostałem do testu model Allure Pack. I choć prezentował się nieco bardziej niskobudżetowo, słowo niskobudżetowy jest tu trochę nadużyciem. Bo 308 nawet w "biedniejszej" wersji jest świetnie wykonany. Ma dobrze spasowane materiały, miękką konsolę i... bardzo wygodne fotele. Siedziska są mięsiste, dobrze podparte i obejmują ciało kierowcy oraz pasażera. Są po prostu wygodne. Poza tym mocno podoba mi się stylizacja konsoli (bardzo agresywna), ekran centralny – może nie za wysoki, ale bardzo szeroki i programowalne, dotykowe przyciski I-Toggles.

REKLAMA

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Nowy Peugeot 308 PureTech 130. Mocy mu wystarczy!

Testowy Peugeot 308 była napędzany 1.2-litrowym benzyniakiem. To 3-cylindrowa, doładowana jednostka świetnie znana wśród fanów marki. Moc? Sięga 130 koni mechanicznych, które są dostępne od 5500 obr./min. Moment obrotowy sięga 230 Nm i jest dostępny już przy 1750 obr./min. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Całkiem precyzyjnie pracującej i posiadającej olbrzymią, ale wygodną dla ręki gałkę. Osiągi? 308 PureTech 130 rozpędza się do pierwszej setki w 9,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile spala nowy Peugeot 308 PureTech 130 M6?

Nowy Peugeot 308 PureTech 130 jest zaskakujący z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że jest naprawdę szybki. I nie tylko w mieście, ale i trasie. Wyprzedza bez żadnego problemu. Po drugie dlatego, że chyba nigdy jeszcze nie spotkałem... tak oszczędnego benzyniaka w segmencie C. W czasie testu auto w cyklu mieszanym spalało około 7 litrów benzyny. To wynik więcej niż świetny! Szczególnie w dobie obecnych cen paliw.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Nowy Peugeot 308 prowadzi się akuratnie sportowo

Peugeot już jakiś czas temu postawił na... sportowe prowadzenie. Tak, slogan forsowany przez PR-owców marki pewnie jest trochę nadużyciem. Mimo wszystko nowy 308 prowadzi się jak po sznurku. Uwielbia zakręty, komunikuje się z kierowcą i daje pewność prowadzenia. W porównaniu z hybrydą z poprzedniego testu brakuje mu jednego. Nieco większej... masy. Masa baterii w układzie Hybrid 225 dociąża nadwozie, ale i sprawia że auto staje się bardziej przysadziste oraz jeszcze lepiej trzyma się nawierzchni.

Testowy Peugeot 308 Allure Pack był też bardzo bezpieczny. Oferował system automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych, aktywnego monitorowania pasa ruchu, automatycznego uruchamiania świateł, monitorowania martwego pola, rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o ruchu poprzecznym w czasie cofania. A to wszystko już w wersji bazowej.

Ile kosztuje nowy Peugeot 308 PureTech 130 Allure Pack?

I tak naprawdę wisienka czeka na sam koniec. Bo mam w tym punkcie dwie dobre informacje. Pierwsza jest taka, że piękna zieleń metaliczna o nazwie Olivine nie wymaga dopłaty. Nie ma zatem sensu wybór innego lakieru. Ten jest efektowny i idealnie pasuje do nowego 308. Druga jest taka, że samochód w konfiguracji testowej zostanie wyceniony przez salon na nieco ponad 120 tys. zł. 120 tys. to spora ilość gotówki. Tak, to prawda. Z drugiej strony mówimy o naprawdę dojrzałym kompakcie.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Nowy Peugeot 308 to auto rozpoznające znaki drogowe, informujące o ruchu poprzecznym za autem, posiadające nawigację, automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat, bezkluczykowy dostęp, LED-owe światła, ładowarkę indukcyjną i piekielnie wygodny fotel. A do tego ma 130-konny, oszczędny i dynamiczny silnik benzynowy. Na koniec dodam tylko, że niedawno testowałem Volkswagena Polo 1.0 TSI, który kosztował 119 630 zł... A to samochód pochodzący z segmentu niższego.

Nowy Peugeot 308. Test i podsumowanie

Po przeczytaniu dotychczasowych akapitów z pewnością domyślacie się, że to auto naprawdę mi się spodobało. Nie miałem żadnego zamiaru się z tym kryć. A więc jak podsumować test, skoro tak naprawdę w tym punkcie wszystko jest jasne? Do wcześniejszych słów dodać mogę chyba tylko jedno. Gdybym dziś chciał kupić samochód segmentu C, na 90 proc. wybrałbym tego właśnie Peugeota. W rozsądnej wersji Allure, z zielonym lakierem oraz dynamicznym i 130-konnym benzyniakiem. Zamieniłbym tylko skrzynię manualną na automat. Nowy 308 to świetny kompakt. To świetne auto. Jest dokładnie taki, jaki powinien być.

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA