REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Peugeot 308. Test kolejnej odsłony nowego kompaktu z Francji. Po hybrydzie dostaliśmy model napędzany 130-konnym benzyniakiem.
rozwiń >

Nowy Peugeot 308, czyli zielony... Saab?

O wyglądzie Peugeota 308 mógłbym opowiadać godzinami. I nie żartuję! Ten samochód jest piękny, ale w wyjątkowo cudowny sposób. Tak, on sobie z tego doskonale zdaje sprawę. Dlatego zalotnie puszcza oczko do przechodniów, którzy odwdzięczają mu się sporym zainteresowaniem. I nie inaczej było w czasie mojego testu. Opowiem wam teraz pewną zabawną historyjkę. Podczas robienia zdjęć 308-ce do tego testu, podeszła do mnie pewna kobieta i oznajmiła, że "auto ma piękny kolor lakieru". A po chwili dodała, że "zawsze lubiła Saaby...".

REKLAMA

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

I choć dla fana motoryzacji stwierdzenie zapachniało obelgą, obelgą nie było. Kobieta po prostu nie miała zielonego pojęcia o motoryzacji, a chciała wyrazić podziw dla auta. To raz. Dwa, gdybyście woleli poczytać mimo wszystko o designie, a nie perypetiach z nowym logo marki, odsyłam was do mojego poprzedniego testu nowego Peugeota 308. Jest tam sporo więcej o designie. Tyle że w tamtym przypadku w wydaniu Subaru-blue i z hybrydą plug-in pod maską. Link poniżej.

Zobacz również: Nowy Peugeot 308 (2022). Test 225-konnej hybrydy

Peugeot 308 Allure Pack. Rozsądny model pośredni

Poprzednio testowałem wersję GT Pack. Tym razem dostałem do testu model Allure Pack. I choć prezentował się nieco bardziej niskobudżetowo, słowo niskobudżetowy jest tu trochę nadużyciem. Bo 308 nawet w "biedniejszej" wersji jest świetnie wykonany. Ma dobrze spasowane materiały, miękką konsolę i... bardzo wygodne fotele. Siedziska są mięsiste, dobrze podparte i obejmują ciało kierowcy oraz pasażera. Są po prostu wygodne. Poza tym mocno podoba mi się stylizacja konsoli (bardzo agresywna), ekran centralny – może nie za wysoki, ale bardzo szeroki i programowalne, dotykowe przyciski I-Toggles.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Nowy Peugeot 308 PureTech 130. Mocy mu wystarczy!

Testowy Peugeot 308 była napędzany 1.2-litrowym benzyniakiem. To 3-cylindrowa, doładowana jednostka świetnie znana wśród fanów marki. Moc? Sięga 130 koni mechanicznych, które są dostępne od 5500 obr./min. Moment obrotowy sięga 230 Nm i jest dostępny już przy 1750 obr./min. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Całkiem precyzyjnie pracującej i posiadającej olbrzymią, ale wygodną dla ręki gałkę. Osiągi? 308 PureTech 130 rozpędza się do pierwszej setki w 9,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile spala nowy Peugeot 308 PureTech 130 M6?

Nowy Peugeot 308 PureTech 130 jest zaskakujący z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że jest naprawdę szybki. I nie tylko w mieście, ale i trasie. Wyprzedza bez żadnego problemu. Po drugie dlatego, że chyba nigdy jeszcze nie spotkałem... tak oszczędnego benzyniaka w segmencie C. W czasie testu auto w cyklu mieszanym spalało około 7 litrów benzyny. To wynik więcej niż świetny! Szczególnie w dobie obecnych cen paliw.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Nowy Peugeot 308 prowadzi się akuratnie sportowo

REKLAMA

Peugeot już jakiś czas temu postawił na... sportowe prowadzenie. Tak, slogan forsowany przez PR-owców marki pewnie jest trochę nadużyciem. Mimo wszystko nowy 308 prowadzi się jak po sznurku. Uwielbia zakręty, komunikuje się z kierowcą i daje pewność prowadzenia. W porównaniu z hybrydą z poprzedniego testu brakuje mu jednego. Nieco większej... masy. Masa baterii w układzie Hybrid 225 dociąża nadwozie, ale i sprawia że auto staje się bardziej przysadziste oraz jeszcze lepiej trzyma się nawierzchni.

Testowy Peugeot 308 Allure Pack był też bardzo bezpieczny. Oferował system automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych, aktywnego monitorowania pasa ruchu, automatycznego uruchamiania świateł, monitorowania martwego pola, rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o ruchu poprzecznym w czasie cofania. A to wszystko już w wersji bazowej.

Ile kosztuje nowy Peugeot 308 PureTech 130 Allure Pack?

I tak naprawdę wisienka czeka na sam koniec. Bo mam w tym punkcie dwie dobre informacje. Pierwsza jest taka, że piękna zieleń metaliczna o nazwie Olivine nie wymaga dopłaty. Nie ma zatem sensu wybór innego lakieru. Ten jest efektowny i idealnie pasuje do nowego 308. Druga jest taka, że samochód w konfiguracji testowej zostanie wyceniony przez salon na nieco ponad 120 tys. zł. 120 tys. to spora ilość gotówki. Tak, to prawda. Z drugiej strony mówimy o naprawdę dojrzałym kompakcie.

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Nowy Peugeot 308 to auto rozpoznające znaki drogowe, informujące o ruchu poprzecznym za autem, posiadające nawigację, automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat, bezkluczykowy dostęp, LED-owe światła, ładowarkę indukcyjną i piekielnie wygodny fotel. A do tego ma 130-konny, oszczędny i dynamiczny silnik benzynowy. Na koniec dodam tylko, że niedawno testowałem Volkswagena Polo 1.0 TSI, który kosztował 119 630 zł... A to samochód pochodzący z segmentu niższego.

Nowy Peugeot 308. Test i podsumowanie

Po przeczytaniu dotychczasowych akapitów z pewnością domyślacie się, że to auto naprawdę mi się spodobało. Nie miałem żadnego zamiaru się z tym kryć. A więc jak podsumować test, skoro tak naprawdę w tym punkcie wszystko jest jasne? Do wcześniejszych słów dodać mogę chyba tylko jedno. Gdybym dziś chciał kupić samochód segmentu C, na 90 proc. wybrałbym tego właśnie Peugeota. W rozsądnej wersji Allure, z zielonym lakierem oraz dynamicznym i 130-konnym benzyniakiem. Zamieniłbym tylko skrzynię manualną na automat. Nowy 308 to świetny kompakt. To świetne auto. Jest dokładnie taki, jaki powinien być.

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA