REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid
Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

rozwiń >

REKLAMA

Jeep Wrangler 4XE nie jest duży. On jest po prostu olbrzymi! A do tego bez wątpienia majestatyczny i staromodny. Ale w dobrym tego słowa znaczeniu. Okrągłe oczy sympatycznie spoglądają na miejskie wozidełka stojące przed światłami, a 7-szparowy grill przyjaźnie uśmiecha się do przechodniów. Oczywiście nie wspomniałem jeszcze o wszystkich urokach amerykańskiego nadwozia. Bo antena radiowa wygląda trochę jak piorunochron, a do tego Wranglera Saharę można rozebrać prawie do rosołu. Ma zdejmowany dach, tylną część nadwozia, drzwi oraz szybę.

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej Jeepa pojawia się dosłownie orgia przycisków. Tych jest co niemiara na konsoli, po boku kolumny kierowniczej i na kierownicy. Mnie to jednak nie przeszkadzało. Tak samo jak fakt, że mimo iż do niskich nie należę, do kabiny Wranglera musiałem się wspinać. Taki jego urok! Ale gdy już zasiadłem za kierownicą, moim oczom ukazywała się ogromna gałka automatycznej skrzyni z symbolem Jeepa oraz przekładnia sterująca pracą napędu.

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Co oznacza 4XE w nazwie Jeepa Wranglera?

REKLAMA

4XE to oznaczenie układu napędowego Wranglera. Tyle że tu znaczy on coś innego, niż w przypadku ostatnio testowanego Compassa. W Compassie rola elektryka i benzyniaka została rozdzielona pomiędzy osie. We Wranglerze 4x4 nie jest sterowane kablem, a nadal za pomocą wału i mechanizmów różnicowych. Ale może zacznę od początku. Wrangler 4XE ma aż trzy silniki. Jeden jest benzynowy, a dwa elektryczne. Co ciekawe, wszystkie trzy trafiły wprost pod przetłoczoną maskę amerykańskiej terenówki.

Silnik benzynowy Wranglera 4XE ma pojemność 2-litrów, 4 cylindrową głowicę, bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę typu Twin Scroll zamontowaną bezpośrednio przy głowicy cylindrów. Oferuje też imponujące osiągi. Generuje 272 konie mocy przy 5250 obr./min. oraz moment obrotowy o wartości aż 400 Nm dostępnych przy 3000 obr./min.

Jeden benzyniak i aż dwa elektryki. Napęd Wranglera Sahara

Pierwszy z elektryków (61 KM, 53 Nm) montowany jest z przodu silnika, zastępując tradycyjny alternator. Drugi (145 KM, 245 Nm) jest zamontowany z przodu obudowy skrzyni biegów, zastępując tradycyjny konwerter momentu obrotowego. Kluczowym elementem tej układanki okazuje się podwójne sprzęgło. Pozwala przekazać moc i moment z silnika elektrycznego i spalinowego. W efekcie za jego sprawą w jednej chwili Wrangler może być wyłącznie spalinowy, aby za chwilę stać się klasyczną hybrydą lub poruszać się za sprawą napędu elektrycznego. Przy czym w trybie elektrycznym wyraźnie słychać silniki zasilane prądem, które pracują zupełnie jak... żarna w młynie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hybrydowy Jeep Wrangler jest naprawdę mocny!

Ciekawie zaprojektowany układ napędowy przynosi Jeepowi Wranglerowi Saharze trzy spore zalety. Po pierwsze sprawia, że auto ma 381 koni mocy i aż 637 Nm momentu obrotowego. W efekcie ważący przeszło 2,3 tony kolos jest w stanie osiągnąć pierwszą setkę już w 6,4 sekundy. Po drugie zestawienie benzyniaka, który budzi się dopiero przy 3000 obr./min. z elektrykiem sprawia, że Jeep może oferować pełną dynamikę jazdy już od pierwszej sekundy po starcie z miejsca.

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Po trzecie Wrangler posiada "prawdziwy" napęd na cztery koła Selec-Trac. Ten jest wyposażony w elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok. To napęd, który sprawdzi się dużo dalej, niż na usłanej kwiatami wiosennej łące. To układ, który trochę sprawia, że aktualny Wrangler może być prawdziwym Wranglerem. A o możliwościach terenowych auta świadczą też inne wartości, w tym kąt najazdu wynoszący 35,8 stopnia, kąt zjazdu sięgający 30,8 stopnia czy kąt rampowy oszacowany na 20,2 stopnia. Prześwit poprzeczny sięga 242 mm, podczas gdy głębokość brodzenia przy 8 km/h to aż 760 mm.

Jeep Wrangler 4XE Sahara: bateria i... spalanie

Wrangler 4XE jest hybrydą. Nawet hybrydą plug-in. Dodatkowy przydomek zyskuje bowiem za sprawą 400-woltowego, 96-ogniwowego pakietu akumulatorów litowo-jonowych o pojemności wynoszącej dokładnie 17,3 kWh. Zdaniem producenta w pełni naładowana bateria oznacza zasięg zeroemisyjny w mieście sięgający 50 km. Ja akurat tej wartości nie sprawdziłem. Dbając o spalanie, włączyłem tryb hybrydowy tak, aby dwa elektryki tonowały apetyt mocnego benzyniaka Jeepa. Jak to wyszło? Względnie mało skutecznie. Bo mi w teście Wrangler spalał średnio 11 litrów benzyny. Nie, ewidentnie nie potrafi jeździć na kropelce. Tylko w takim aucie kto by się tym przejmował...

Ważne

Hybryda plug-in pod maską Wranglera 4XE bez wątpienia dobrze wpisuje się w potrzeby europejskiego kierowcy. Ja mimo wszystko nieco z zazdrością patrzę w stronę Stanów Zjednoczonych. Tam Jeep jest dostępny m.in. z 3,6-litrową V-szóstką Pentastar. To dopiero byłby napęd dla takiego auta...

Jak się prowadzi Jeep Wrangler 4XE Sahara?

Przy pierwszym kontakcie Wrangler wydaje się toporny w prowadzeniu. Zawieszenie raz buja, a raz podskakuje na nierównościach, układ kierowniczy pracuje bez czucia, a hamulce... trzeba wdusić do dechy, żeby w porę zatrzymać drogowego kolosa. Tak jest jednak przy pierwszym kontakcie. Bo po kilku dniach Wrangler się cywilizuje. A właściwie to nie on się zmienia, a sposób percepcji kierującego. Jeep staje się łatwiejszy w prowadzeniu i łatwiejszy w manewrowaniu nawet na ciasnych, miejskich arteriach. Po tygodniu kierowca może dojść do wniosku, że Wrangler wprost idealnie nadaje się w charakterze daily cara.

Ważne

Tak, mógłbym jeździć Jeepem Wranglerem na co dzień. I pewnie nie sprzedałbym go przez dobre kilka lat. No może jedynie dorobiłbym sobie podkładkę pod lewą stopę. Tego nawet i po tygodniu bardzo mi brakowało w czasie jazdy.

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Ile kosztuje Jeep Wrangler 4XE Sahara?

Mógłbym jeździć Wranglerem, ale pewnie nigdy nie będzie mnie na niego stać. Zakup Jeepa stanowi bowiem spory wydatek. Model testowy zostanie wyceniony przez polski oddział na prawie 381 tys. zł. I nie myślcie sobie, że kwota stanowi wynik przebrnięcia przez przepastną listę opcji. Bazowo Wrangler kosztuje bowiem prawie 373 tys. zł, a przecież trzeba jeszcze dopłacić za lakier. Dodatków zbyt wielu tu zatem nie ma. Powiecie, że cena jest wysoka. I muszę się z wami zgodzić. Tyle że to relatywnie dużo pieniędzy. Bo na tle konkurentów Wrangler już taki drogi nie jest.

Bezpośrednim rywalem Jeepa jest m.in. Defender. Ten w wersji bazowej z dłuższym rozstawem osi kosztuje jednak co najmniej 402 tys. zł. To ponad 20 tys. zł więcej od amerykańskiej terenówki. W skrócie, w tym segmencie tanio być nie może. To nie Suzuki Jimny. Wrangler nie będzie kosztował blisko 109 tys. zł, bo jest większy, mocniejszy, bardziej zaawansowany technologicznie i przepastnie wyposażony. Bez dopłaty oferował nawigację, świetny system audio, system monitorowania martwego pola, kamerę 360 stopni, skórzaną tapicerkę i LED-owe światła.

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara – podsumowanie:

Jeep Wrangler 4XE Sahara to nie samochód, który można rozpatrywać w kategoriach dobrego i złego auta. Ten model nigdy nie był i nigdy nie będzie zero-jedynkowy. On wyrywa się utartym schematom. Więc albo poruszy twoje serce, albo go nigdy nie polubisz. Moje poruszył. Powiem więcej, wzbudził też moją sympatię. Bo pomijając cały etos i legendę, Wrangler okazał się fajnym kumplem codziennych przejazdów. Nie przeszkadzała mi ani jego toporność, ani rozmiary. Za to za każdym razem idąc na parking, cieszyłem się jak dziecko. Cieszyłem się, bo tam czekały na mnie uśmiechnięte oczy i wyszczerzony grill.

Jeep Wrangler 4XE Sahara – dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1995 cm3
  • Maksymalna moc: 272 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 3000 obr./min.)
  • Silnik elektryczny nr 1: 145 KM, 245 Nm
  • Silnik elektryczny nr 2: 61 KM, 53 Nm
  • Moc układu hybrydowego: 381 KM
  • Moment obrotowy układu: 637 Nm
  • Prędkość maksymalna: 177 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 42 litry
  • Pojemność baterii: 17,3 kWh
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 11,0 litrów
  • Długość: 4882 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Wysokość: 1838 mm
  • Rozstaw osi: 3008 mm
  • Pojemność bagażnika: 533/1910 litrów
  • Masa własna: 2348 kg
  • Cena: od 372 700 zł

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA