REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid
Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

rozwiń >

REKLAMA

Jeep Wrangler 4XE nie jest duży. On jest po prostu olbrzymi! A do tego bez wątpienia majestatyczny i staromodny. Ale w dobrym tego słowa znaczeniu. Okrągłe oczy sympatycznie spoglądają na miejskie wozidełka stojące przed światłami, a 7-szparowy grill przyjaźnie uśmiecha się do przechodniów. Oczywiście nie wspomniałem jeszcze o wszystkich urokach amerykańskiego nadwozia. Bo antena radiowa wygląda trochę jak piorunochron, a do tego Wranglera Saharę można rozebrać prawie do rosołu. Ma zdejmowany dach, tylną część nadwozia, drzwi oraz szybę.

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej Jeepa pojawia się dosłownie orgia przycisków. Tych jest co niemiara na konsoli, po boku kolumny kierowniczej i na kierownicy. Mnie to jednak nie przeszkadzało. Tak samo jak fakt, że mimo iż do niskich nie należę, do kabiny Wranglera musiałem się wspinać. Taki jego urok! Ale gdy już zasiadłem za kierownicą, moim oczom ukazywała się ogromna gałka automatycznej skrzyni z symbolem Jeepa oraz przekładnia sterująca pracą napędu.

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Co oznacza 4XE w nazwie Jeepa Wranglera?

REKLAMA

4XE to oznaczenie układu napędowego Wranglera. Tyle że tu znaczy on coś innego, niż w przypadku ostatnio testowanego Compassa. W Compassie rola elektryka i benzyniaka została rozdzielona pomiędzy osie. We Wranglerze 4x4 nie jest sterowane kablem, a nadal za pomocą wału i mechanizmów różnicowych. Ale może zacznę od początku. Wrangler 4XE ma aż trzy silniki. Jeden jest benzynowy, a dwa elektryczne. Co ciekawe, wszystkie trzy trafiły wprost pod przetłoczoną maskę amerykańskiej terenówki.

Silnik benzynowy Wranglera 4XE ma pojemność 2-litrów, 4 cylindrową głowicę, bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę typu Twin Scroll zamontowaną bezpośrednio przy głowicy cylindrów. Oferuje też imponujące osiągi. Generuje 272 konie mocy przy 5250 obr./min. oraz moment obrotowy o wartości aż 400 Nm dostępnych przy 3000 obr./min.

Jeden benzyniak i aż dwa elektryki. Napęd Wranglera Sahara

Pierwszy z elektryków (61 KM, 53 Nm) montowany jest z przodu silnika, zastępując tradycyjny alternator. Drugi (145 KM, 245 Nm) jest zamontowany z przodu obudowy skrzyni biegów, zastępując tradycyjny konwerter momentu obrotowego. Kluczowym elementem tej układanki okazuje się podwójne sprzęgło. Pozwala przekazać moc i moment z silnika elektrycznego i spalinowego. W efekcie za jego sprawą w jednej chwili Wrangler może być wyłącznie spalinowy, aby za chwilę stać się klasyczną hybrydą lub poruszać się za sprawą napędu elektrycznego. Przy czym w trybie elektrycznym wyraźnie słychać silniki zasilane prądem, które pracują zupełnie jak... żarna w młynie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hybrydowy Jeep Wrangler jest naprawdę mocny!

Ciekawie zaprojektowany układ napędowy przynosi Jeepowi Wranglerowi Saharze trzy spore zalety. Po pierwsze sprawia, że auto ma 381 koni mocy i aż 637 Nm momentu obrotowego. W efekcie ważący przeszło 2,3 tony kolos jest w stanie osiągnąć pierwszą setkę już w 6,4 sekundy. Po drugie zestawienie benzyniaka, który budzi się dopiero przy 3000 obr./min. z elektrykiem sprawia, że Jeep może oferować pełną dynamikę jazdy już od pierwszej sekundy po starcie z miejsca.

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Po trzecie Wrangler posiada "prawdziwy" napęd na cztery koła Selec-Trac. Ten jest wyposażony w elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok. To napęd, który sprawdzi się dużo dalej, niż na usłanej kwiatami wiosennej łące. To układ, który trochę sprawia, że aktualny Wrangler może być prawdziwym Wranglerem. A o możliwościach terenowych auta świadczą też inne wartości, w tym kąt najazdu wynoszący 35,8 stopnia, kąt zjazdu sięgający 30,8 stopnia czy kąt rampowy oszacowany na 20,2 stopnia. Prześwit poprzeczny sięga 242 mm, podczas gdy głębokość brodzenia przy 8 km/h to aż 760 mm.

Jeep Wrangler 4XE Sahara: bateria i... spalanie

Wrangler 4XE jest hybrydą. Nawet hybrydą plug-in. Dodatkowy przydomek zyskuje bowiem za sprawą 400-woltowego, 96-ogniwowego pakietu akumulatorów litowo-jonowych o pojemności wynoszącej dokładnie 17,3 kWh. Zdaniem producenta w pełni naładowana bateria oznacza zasięg zeroemisyjny w mieście sięgający 50 km. Ja akurat tej wartości nie sprawdziłem. Dbając o spalanie, włączyłem tryb hybrydowy tak, aby dwa elektryki tonowały apetyt mocnego benzyniaka Jeepa. Jak to wyszło? Względnie mało skutecznie. Bo mi w teście Wrangler spalał średnio 11 litrów benzyny. Nie, ewidentnie nie potrafi jeździć na kropelce. Tylko w takim aucie kto by się tym przejmował...

Ważne

Hybryda plug-in pod maską Wranglera 4XE bez wątpienia dobrze wpisuje się w potrzeby europejskiego kierowcy. Ja mimo wszystko nieco z zazdrością patrzę w stronę Stanów Zjednoczonych. Tam Jeep jest dostępny m.in. z 3,6-litrową V-szóstką Pentastar. To dopiero byłby napęd dla takiego auta...

Jak się prowadzi Jeep Wrangler 4XE Sahara?

Przy pierwszym kontakcie Wrangler wydaje się toporny w prowadzeniu. Zawieszenie raz buja, a raz podskakuje na nierównościach, układ kierowniczy pracuje bez czucia, a hamulce... trzeba wdusić do dechy, żeby w porę zatrzymać drogowego kolosa. Tak jest jednak przy pierwszym kontakcie. Bo po kilku dniach Wrangler się cywilizuje. A właściwie to nie on się zmienia, a sposób percepcji kierującego. Jeep staje się łatwiejszy w prowadzeniu i łatwiejszy w manewrowaniu nawet na ciasnych, miejskich arteriach. Po tygodniu kierowca może dojść do wniosku, że Wrangler wprost idealnie nadaje się w charakterze daily cara.

Ważne

Tak, mógłbym jeździć Jeepem Wranglerem na co dzień. I pewnie nie sprzedałbym go przez dobre kilka lat. No może jedynie dorobiłbym sobie podkładkę pod lewą stopę. Tego nawet i po tygodniu bardzo mi brakowało w czasie jazdy.

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Ile kosztuje Jeep Wrangler 4XE Sahara?

Mógłbym jeździć Wranglerem, ale pewnie nigdy nie będzie mnie na niego stać. Zakup Jeepa stanowi bowiem spory wydatek. Model testowy zostanie wyceniony przez polski oddział na prawie 381 tys. zł. I nie myślcie sobie, że kwota stanowi wynik przebrnięcia przez przepastną listę opcji. Bazowo Wrangler kosztuje bowiem prawie 373 tys. zł, a przecież trzeba jeszcze dopłacić za lakier. Dodatków zbyt wielu tu zatem nie ma. Powiecie, że cena jest wysoka. I muszę się z wami zgodzić. Tyle że to relatywnie dużo pieniędzy. Bo na tle konkurentów Wrangler już taki drogi nie jest.

Bezpośrednim rywalem Jeepa jest m.in. Defender. Ten w wersji bazowej z dłuższym rozstawem osi kosztuje jednak co najmniej 402 tys. zł. To ponad 20 tys. zł więcej od amerykańskiej terenówki. W skrócie, w tym segmencie tanio być nie może. To nie Suzuki Jimny. Wrangler nie będzie kosztował blisko 109 tys. zł, bo jest większy, mocniejszy, bardziej zaawansowany technologicznie i przepastnie wyposażony. Bez dopłaty oferował nawigację, świetny system audio, system monitorowania martwego pola, kamerę 360 stopni, skórzaną tapicerkę i LED-owe światła.

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara – podsumowanie:

Jeep Wrangler 4XE Sahara to nie samochód, który można rozpatrywać w kategoriach dobrego i złego auta. Ten model nigdy nie był i nigdy nie będzie zero-jedynkowy. On wyrywa się utartym schematom. Więc albo poruszy twoje serce, albo go nigdy nie polubisz. Moje poruszył. Powiem więcej, wzbudził też moją sympatię. Bo pomijając cały etos i legendę, Wrangler okazał się fajnym kumplem codziennych przejazdów. Nie przeszkadzała mi ani jego toporność, ani rozmiary. Za to za każdym razem idąc na parking, cieszyłem się jak dziecko. Cieszyłem się, bo tam czekały na mnie uśmiechnięte oczy i wyszczerzony grill.

Jeep Wrangler 4XE Sahara – dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1995 cm3
  • Maksymalna moc: 272 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 3000 obr./min.)
  • Silnik elektryczny nr 1: 145 KM, 245 Nm
  • Silnik elektryczny nr 2: 61 KM, 53 Nm
  • Moc układu hybrydowego: 381 KM
  • Moment obrotowy układu: 637 Nm
  • Prędkość maksymalna: 177 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 42 litry
  • Pojemność baterii: 17,3 kWh
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 11,0 litrów
  • Długość: 4882 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Wysokość: 1838 mm
  • Rozstaw osi: 3008 mm
  • Pojemność bagażnika: 533/1910 litrów
  • Masa własna: 2348 kg
  • Cena: od 372 700 zł

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

Test Jeep Wrangler 4XE Sahara, Jeep Wrangler 4XE Sahara, test Jeep Wrangler 4XE, Jeep Wrangler plug-in, hybrydowy Jeep Wrangler, Jeep Wrangler plug-in hybrid

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Infor

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA