REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack
Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test Peugeota 2008 PureTech EAT8 to takie trochę moje pożegnanie z wersją sprzed liftingu. Miłe to było pożegnanie? W jego czasie zwróciłem uwagę na ślady pazurów. Te były praktycznie wszędzie. I dobrze! Bardzo dobrze nawet.

rozwiń >

Peugeot 2008 to stylowy mieszczuch. Francuski szyk może się podobać

REKLAMA

Mały SUV Peugeota jest mocno... pokiereszowany. Praktycznie na całej karoserii ma ślady po pazurach lwa. Te pojawiają się w kształcie przednich LED-ów do jazdy dziennej, ale i tylnych świateł. Wcięcie w talii? To ewidentnie wynik częstych ucieczek przed drapieżnikiem... Oczywiście wcześniejszych kilka zdań to wynik żartobliwego przedstawienia nadwozia 2008. Jeżeli o tym aucie mam powiedzieć coś na serio, to muszę przyznać, że wygląda naprawdę dobrze. I to nawet w wersji polakierowanej na szaro. Pomimo spokojnej tonacji, SUV jest szykowny i efektowny.

REKLAMA

Tyle że zarówno o wyglądzie nadwozia, jak i kabiny pasażerskiej miałem okazję już opowiadać. W końcu testowałem kilka dwa tysiące ósemek. Jeździłem zarówno taką o mocy 155 koni, jak i elektryczną. Dlatego dla przypomnienia dodaję linki do materiałów poniżej.

Test Peugeota 2008. To model sprzed liftingu

W tym teście skupiłem się tak naprawdę na dwóch rzeczach. Po pierwsze na "bazowym" benzyniaku. Po drugie na fakcie, iż możliwość zakupu tego auta, to tak naprawdę ostatni dzwonek. Na belce startowej czeka już bowiem model po liftingu. Wkrótce to on zastąpi testowane przeze mnie auto w salonach sprzedaży.

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

Zacznijmy jednak od początku. Pod geometryczną maską testowego Peugeota 2008 pracował silnik PureTech. Doładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa, trzy cylindry i pojemność wynosząca 1200 cm3 (no może bez jednego centymetra sześciennego). Tyle że wartości te są świetnie znane fanom Peugeota, ale nie tylko. Motor jest montowany również w Citroenach czy niedługo także Oplach. Konstrukcja jest oferowana od roku 2012. Ma już zatem ponad dekadę. Mimo wszystko nadal spisuje się wyśmienicie. Jak na trzycylindrowca, gwarantuje dobrą kulturę pracy podczas miejskiej eksploatacji, a do tego nie generuje nadmiaru wibracji. Na tym jednak nie koniec, bo jest też całkiem dynamiczna.

Ważne

Silnik PureTech 130 spod maski Peugeota 2008 staje się hałaśliwy, ale głównie w trasie, gdy potrzebujecie skorzystać z pełni jego możliwości. Wtedy pojawia się mocno charakterystyczny dźwięk pracy 3-cylindrowego benzyniaka. Ten zawsze przypomina mi ziemniaki, które gotują się w garnku z metalową przykrywką.

PureTech, 130 koni i 8-biegowy automat. To dobra konfiguracja?

REKLAMA

Testowy 2008 osiągał pierwszą setkę w 9,2 sekundy. To na rynku małych SUV-ów dobry wynik. Mógłby być lepszy, gdyby producent zamiast 8-biegowej skrzyni automatycznej, sparował motor z manualem. Automat sprawnie utrzymuje silnik na maksymalnie wysokim biegu i pracuje z opóźnieniem. Przez to momentami autu brakuje mocy. "Dziury" nie są jednak przepastne. I wystarczy, że kierowca nauczy się z nimi żyć. Na kilka sekund przed wykonaniem manewru np. wyprzedzania warto rozdrażnić silnik. W tym celu trzeba na sekundę głębiej wcisnąć pedał gazu. To zmusi przekładnię do redukcji. Napęd będzie gotowy do wygenerowania większej mocy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik można też drażnić łopatkami zamontowanymi przy kierownicy. Tu jednak ciekawostka. Łopatki są wykonane z plastiku. Przed krytyką tego rozwiązania pamiętajcie jednak, że to SUV segmentu B. To nie auto luksusowe. Tu musieli wkroczyć do akcji księgowi. A przecież w zamian samochód posiada elegancki selektor skrzyni biegów.

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

Ile spalał testowy Peugeot 2008 PureTech 130 EAT8?

Silnik 1.2 PureTech sprawnie napędza 2008. A do tego okazuje się oszczędny. Podczas jazdy testowej w cyklu mieszanym SUV spalał 7,5 litra benzyny. Jestem więcej niż pewny, że wynik ten można skutecznie zbić. Wystarczy nieco ostrożniej ode mnie naciskać pedał gazu. Jestem też przekonany, że podczas spokojnej jazdy w trasie spalanie spokojnie da się utrzymać na poziomie nieco ponad 5 litrów. Bo ta jednostka napędowa naprawdę potrafi być oszczędna. O czym przekonałem się podczas testu modelu 308. Link do materiału z jazdy zamieszczam poniżej.

Tylko czy 7,5 litra na setkę w cyklu mieszanym to mało jak na takiego SUV-a? Moim zdaniem wynik jest więcej niż wystarczający. Nie wydaje mi się, żeby potencjalny właściciel miał wielkie powody do przysłowiowego kręcenia nosem. Szczególnie że dla przykładu w 110-konnym Volkswagenie T-Crossie 1.0 TSI wynik może być spokojnie o 2 litry wyższy. Niska pojemność i 3 cylindry nie zawsze oznaczają bowiem jazdę na kropelce.

Czy warto kupić Peugeota 2008 Allure Pack przed liftingiem?

Nowy Peugeot 2008 powoli staje się starym 2008. Model został zaprezentowany w roku 2019. Cztery lata od premiery to idealnym moment na zaoferowanie liftingu. I Peugeot to właśnie robi. Salony opublikowały pierwsze cenniki wersji po modernizacji. "Stara" nadal jest jednak sprzedawana. Czy warto ją kupić, czy lepiej poczekać na produkcję wersji FL? Odrobina botoksu tu i tam sprawiła, że nowy 2008 prezentuje się dużo nowocześniej. Tyle że "staremu" stylistycznie nadal niewiele brakuje. A do tego okazuje się tańszy i w tym samym czasie nieco lepiej wyposażony. Egzemplarz testowy zostanie wyceniony na kwotę startującą od 130 600 zł. To jedyna dostępna aktualnie wersja.

Mówiąc o egzemplarzu testowym mam na myśli model Allure Pack. Peugeot doinwestował jednak auto. Na liście wyposażenia pojawia się nawigacja satelitarna, podgrzewane przednie fotele, bezkluczykowy system dostępu do pojazdu i systemy asystujące kierowcy. Przez to cena SUV-a wzrosła do 139 200 zł. To jednak nadal suma znośna. To kwota, do której przyzwyczaił nas nie tylko Peugeot, ale również modele konkurencyjne.

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8 – podsumowanie:

Umiera król, niech żyje król? Być może i tak. Tyle że w przypadku Peugeota 2008 odchodzenie wersji przedliftingowej nadal można świętować. Świetnie wygląda i oferuje przyzwoitą cenę. A do tego pewnie jest dużo szybciej dostępna z poziomu salonu sprzedaży od modelu po modernizacji. To już z kolei pachnie naprawdę dobrą ofertą. Tym bardziej że mimo czterech lat na rynku, samochód nie zestarzał się jakoś specjalnie. Ma też asa w rękawie. Za jego małą kierownicą i przed trójwymiarowymi zegarami kierowca poczuje się dobrze. Każdy kierowca – i ten mniej, i nieco bardziej wymagający.

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8 – dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,5 litra
  • Długość: 4300 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1530 mm
  • Rozstaw osi: 2605 mm
  • Pojemność bagażnika: 434/1467 litrów
  • Masa własna: 1205 kg
  • Cena: od 130 600 zł

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

test Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8, Peugeot 2008 PureTech EAT8 allure pack, test Peugeot 2008 PureTech EAT8 Allure Pack

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Infor

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA