REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid jest... zaskakujące. Ale zaskakująco dobre czy zaskakująco złe? O tym właśnie opowiemy w tym materiale.

Brzydkich aut dziś nie ma? Megane potwierdza i obala tą tezę

W czasie, którym testowałem Megane E-Tech usłyszałem od jednego znajomego, że dziś już nie ma brzydkich samochodów. I z tym stwierdzeniem pozwolę sobie... nie zgodzić się. Po pierwsze dlatego, że osobiście i w tej chwili mogę wymienić co najmniej kilka aut, których za ewidentne braki urody z pewnością bym nie kupił. Przykład? Za własne pieniądze nigdy nie nabyłbym Dacii Lodgy (przypominającej wkurzoną rybę Fugu, czyli Rozdymkę Tygrysią), BMW serii 4 z grillem wyglądającym jak dwa wystające zęby bobra czy Suzuki SX4 (na którego opis chyba brakuje mi sił...). Po drugie Megane nie jest po prostu ładne.

REKLAMA

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Renault swoim kompaktem wyraźnie udowadnia, że w segmencie C czuje się niezwykle swobodnie. W efekcie jego projektanci potrafią stworzyć nadwozie wyglądające i sportowo, i elegancko, i nowocześnie. Tak, być może przednia oś jest trochę zbyt głęboko wepchnięta w zderzak. Z drugiej strony Megane nadrabia wszystkie niedoskonałości ogromnymi oczami z brwiami pociągniętymi zaraz pod, a nie nad nimi, przetłoczoną maską i uśmiechniętym grillem. Zastrzeżeń nie ma też do linii w tylnej części. Jest prosta, ale podkreślona za sprawą nowoczesnych reflektorów.

Uroku Renault Megane E-Tech z pewnością dodaje też lakier – konkretnie niebieski Iron. Wymaga dopłaty aż 3 tys. zł. Jest jednak wart każdej złotówki.

Renault Megane to we wnętrzu mini-Talisman

Kabina pasażerska wygląda nie tyle jak typowa kabina Megane, co kabina typowego Renault. Identycznie prezentuje się wnętrze chociażby większego Talismana. Dokładnie ta sama jest kierownica, konsola i ekran multimedialny przypominający olbrzymi tablet. Te same są też sympatyczne pokrętła służące do sterowania klimatyzacją, a nawet ekran w miejscu zegarów. Choć ten ostatni taki identyczny wcale nie jest. Bo w centralnym jego punkcie zamiast mini-Talismana pojawia się mini-Megane.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

REKLAMA

Renault Megane nie jest przesadnie przestronne. O ile z przodu wygodnie zasiądą nawet wysocy pasażerowie, o tyle gdy fotele z przodu zostaną maksymalnie obniżone, z tyłu nie zostanie za dużo miejsca nie tyle na kolana, co na stopy. Poza tym Renault przygotowało dla podróżujących miękkie i wygodne siedziska oraz wysoką jakość materiałów i spasowań. Na próżno szukać tu niedostatków znanych z wcześniejszych generacji. No może poza tunelem centralnym i suwakiem regulującym miejsce na kubki. Jest wykonany z cienkiego plastiku i raczej nie przetrwa zbyt długo z dziećmi na pokładzie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wada kabiny Megane? Na pierwszy rzut oka jest niewidoczna, ale bagażnik liczy od 261 do 308 litrów. To wynik raczej symboliczny w segmencie C. Maksymalnie przestrzeń załadunkowa ma 1202 litry.

Renault Megane E-Tech 160 hybrid: benzyniak i dwa elektryki

Spora maska testowego Renault Megane ukrywała 1.6-litrowego benzyniaka. Silnik – co dość zaskakujące – nie korzysta np. z doładowania ani bezpośredniego wtrysku. W efekcie rozwija tylko 91 koni mechanicznych (i 144 Nm momentu), a do tego jest prosty technologicznie. Całe szczęście nie tylko na nim spoczywa obowiązek napędzania przeszło półtoratonowego hatchbacka. Siłę dostarcza też 66-konny elektryk oferujący aż 205 Nm momentu obrotowego. Skutek? Jest więcej niż dobry. Bo choć podczas dynamicznego przyspieszania benzyniak staje się wrzaskliwy, działając z elektrykiem pod rękę pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 9,8 sekundy.

Benzyniak i elektryk pełniący rolę doładowania dobrze spisują się też na drogach krajowych czy ekspresowych. A wszystko dlatego, że razem dają w sumie blisko 160 koni mechanicznych. Francuzi zsumowali bowiem moce jednostek.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Co ciekawe, układ napędowy E-Tech 160 hybryda składa się z jeszcze jednego silnika elektrycznego. Mowa o 34-konnej jednostce HSG. Ta jednak nie ma nic wspólnego z kołami. Nie napędza ich, a odgrywa jedynie rolę np. rozrusznika. To jednak nie koniec ciekawostek. Moc jednostki hybrydowej przekazuje bowiem przekładnia Multi-mode. Ta ma – uwaga! – 14 biegów. I choć specyfikacja na stronie producenta mówi o biegach, to tak naprawdę wirtualne tryby czy też stopnie. Jak spisuje się skrzynia? W mieście pracuje bardzo płynnie. W trasie z kolei zmusza kierowcę do chwili oczekiwania na redukcję po głębszym naciśnięciu pedału gazu w czasie wyprzedzania.

Ile spala Renault Megane E-Tech plug-in hybrid?

Oficjalna specyfikacja mówi o tym, że po naładowaniu Megane z gniazdka, pierwsze 100 km zakończy się ubytkiem w baku wynoszącym zaledwie 1,2 litra paliwa. I choć wynik jest rewolucyjnie niski, ja w czasie testu bardziej miałem okazję sprawdzić sposób działania układu spalinowo-elektrycznego z mniejszym udziałem napędzania prądem. Wnioski? Spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicy nieco ponad 6 litrów paliwa. Zakładając zatem, że w zgodzie z deklaracją Renault połowę tego dystansu dałoby się pokonać na prądzie, ostateczny wynik na pierwszych 100 km sięgnąłby tylko 3 litrów. A w takim przypadku nawet benzyna po 7 czy 8 zł za litr nie wygląda przerażająco...

Ile kosztuje Renault Megane Intens E-Tech 160 plug-in?

Pomijając fakt, że w Megane przez tydzień nie udało mi się znaleźć idealnego ustawienia fotela, a regulator uchwytów na kubki na konsoli był dość tandetny, niezwykle dobrze jeździło mi się francuską hybrydą. Była komfortowa, ale i pewnie zachowywała się w zakręcie. Miała miękkie, ale i jednocześnie sprężyste zawieszenie. Niestety nadszedł ten moment, w którym musiałem zajrzeć do cennika tego auta. No i tu pojawił się problem... Tak skonfigurowany egzemplarz zostanie wyceniony w salonie sprzedaży na nieco ponad 150 tys. zł.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid. Da się je lubić, ale...

REKLAMA

Tak, ja wiem, że auto testowe ma prawie pełne wyposażenie i rozumiem, że to hybryda plug-in, która za sprawą dużej i drogiej baterii (która w dużej mierze warunkuje jej cenę) może pokonać nawet 50 km na samym prądzie. Zdaję sobie też sprawę z tego, że za gorzej wyposażonego Golfa ładowanego z gniazdka trzeba zapłacić minimum 157 tys. zł (czyli o 7 tys. zł więcej od dobrze wyposażonego Megane), a do tego Megane E-Tech hybrid to po prostu fajne i przyjemnie jeżdżące auto na co dzień. Mimo wszystko odnoszę wrażenie, że taka suma za rodzinny kompakt jest nieco zbyt wysoka.

Zbyt wysoka tym bardziej, że już za 9 tys. zł więcej można mieć już model... R.S. Ma tyle samo uroku i jest tak samo praktyczny, ale oferuje 300, a nie 160 koni. Dzięki czemu osiąga pierwszą setkę już w 5,7 s. Niestety Megane R.S. nie ma jednego. Tego niebieskiego lakieru w palecie. Jakoś chyba jednak byłbym to w stanie przeżyć...

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA