REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid jest... zaskakujące. Ale zaskakująco dobre czy zaskakująco złe? O tym właśnie opowiemy w tym materiale.

Brzydkich aut dziś nie ma? Megane potwierdza i obala tą tezę

W czasie, którym testowałem Megane E-Tech usłyszałem od jednego znajomego, że dziś już nie ma brzydkich samochodów. I z tym stwierdzeniem pozwolę sobie... nie zgodzić się. Po pierwsze dlatego, że osobiście i w tej chwili mogę wymienić co najmniej kilka aut, których za ewidentne braki urody z pewnością bym nie kupił. Przykład? Za własne pieniądze nigdy nie nabyłbym Dacii Lodgy (przypominającej wkurzoną rybę Fugu, czyli Rozdymkę Tygrysią), BMW serii 4 z grillem wyglądającym jak dwa wystające zęby bobra czy Suzuki SX4 (na którego opis chyba brakuje mi sił...). Po drugie Megane nie jest po prostu ładne.

REKLAMA

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Renault swoim kompaktem wyraźnie udowadnia, że w segmencie C czuje się niezwykle swobodnie. W efekcie jego projektanci potrafią stworzyć nadwozie wyglądające i sportowo, i elegancko, i nowocześnie. Tak, być może przednia oś jest trochę zbyt głęboko wepchnięta w zderzak. Z drugiej strony Megane nadrabia wszystkie niedoskonałości ogromnymi oczami z brwiami pociągniętymi zaraz pod, a nie nad nimi, przetłoczoną maską i uśmiechniętym grillem. Zastrzeżeń nie ma też do linii w tylnej części. Jest prosta, ale podkreślona za sprawą nowoczesnych reflektorów.

Uroku Renault Megane E-Tech z pewnością dodaje też lakier – konkretnie niebieski Iron. Wymaga dopłaty aż 3 tys. zł. Jest jednak wart każdej złotówki.

Renault Megane to we wnętrzu mini-Talisman

Kabina pasażerska wygląda nie tyle jak typowa kabina Megane, co kabina typowego Renault. Identycznie prezentuje się wnętrze chociażby większego Talismana. Dokładnie ta sama jest kierownica, konsola i ekran multimedialny przypominający olbrzymi tablet. Te same są też sympatyczne pokrętła służące do sterowania klimatyzacją, a nawet ekran w miejscu zegarów. Choć ten ostatni taki identyczny wcale nie jest. Bo w centralnym jego punkcie zamiast mini-Talismana pojawia się mini-Megane.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

REKLAMA

Renault Megane nie jest przesadnie przestronne. O ile z przodu wygodnie zasiądą nawet wysocy pasażerowie, o tyle gdy fotele z przodu zostaną maksymalnie obniżone, z tyłu nie zostanie za dużo miejsca nie tyle na kolana, co na stopy. Poza tym Renault przygotowało dla podróżujących miękkie i wygodne siedziska oraz wysoką jakość materiałów i spasowań. Na próżno szukać tu niedostatków znanych z wcześniejszych generacji. No może poza tunelem centralnym i suwakiem regulującym miejsce na kubki. Jest wykonany z cienkiego plastiku i raczej nie przetrwa zbyt długo z dziećmi na pokładzie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wada kabiny Megane? Na pierwszy rzut oka jest niewidoczna, ale bagażnik liczy od 261 do 308 litrów. To wynik raczej symboliczny w segmencie C. Maksymalnie przestrzeń załadunkowa ma 1202 litry.

Renault Megane E-Tech 160 hybrid: benzyniak i dwa elektryki

Spora maska testowego Renault Megane ukrywała 1.6-litrowego benzyniaka. Silnik – co dość zaskakujące – nie korzysta np. z doładowania ani bezpośredniego wtrysku. W efekcie rozwija tylko 91 koni mechanicznych (i 144 Nm momentu), a do tego jest prosty technologicznie. Całe szczęście nie tylko na nim spoczywa obowiązek napędzania przeszło półtoratonowego hatchbacka. Siłę dostarcza też 66-konny elektryk oferujący aż 205 Nm momentu obrotowego. Skutek? Jest więcej niż dobry. Bo choć podczas dynamicznego przyspieszania benzyniak staje się wrzaskliwy, działając z elektrykiem pod rękę pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 9,8 sekundy.

Benzyniak i elektryk pełniący rolę doładowania dobrze spisują się też na drogach krajowych czy ekspresowych. A wszystko dlatego, że razem dają w sumie blisko 160 koni mechanicznych. Francuzi zsumowali bowiem moce jednostek.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Co ciekawe, układ napędowy E-Tech 160 hybryda składa się z jeszcze jednego silnika elektrycznego. Mowa o 34-konnej jednostce HSG. Ta jednak nie ma nic wspólnego z kołami. Nie napędza ich, a odgrywa jedynie rolę np. rozrusznika. To jednak nie koniec ciekawostek. Moc jednostki hybrydowej przekazuje bowiem przekładnia Multi-mode. Ta ma – uwaga! – 14 biegów. I choć specyfikacja na stronie producenta mówi o biegach, to tak naprawdę wirtualne tryby czy też stopnie. Jak spisuje się skrzynia? W mieście pracuje bardzo płynnie. W trasie z kolei zmusza kierowcę do chwili oczekiwania na redukcję po głębszym naciśnięciu pedału gazu w czasie wyprzedzania.

Ile spala Renault Megane E-Tech plug-in hybrid?

Oficjalna specyfikacja mówi o tym, że po naładowaniu Megane z gniazdka, pierwsze 100 km zakończy się ubytkiem w baku wynoszącym zaledwie 1,2 litra paliwa. I choć wynik jest rewolucyjnie niski, ja w czasie testu bardziej miałem okazję sprawdzić sposób działania układu spalinowo-elektrycznego z mniejszym udziałem napędzania prądem. Wnioski? Spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicy nieco ponad 6 litrów paliwa. Zakładając zatem, że w zgodzie z deklaracją Renault połowę tego dystansu dałoby się pokonać na prądzie, ostateczny wynik na pierwszych 100 km sięgnąłby tylko 3 litrów. A w takim przypadku nawet benzyna po 7 czy 8 zł za litr nie wygląda przerażająco...

Ile kosztuje Renault Megane Intens E-Tech 160 plug-in?

Pomijając fakt, że w Megane przez tydzień nie udało mi się znaleźć idealnego ustawienia fotela, a regulator uchwytów na kubki na konsoli był dość tandetny, niezwykle dobrze jeździło mi się francuską hybrydą. Była komfortowa, ale i pewnie zachowywała się w zakręcie. Miała miękkie, ale i jednocześnie sprężyste zawieszenie. Niestety nadszedł ten moment, w którym musiałem zajrzeć do cennika tego auta. No i tu pojawił się problem... Tak skonfigurowany egzemplarz zostanie wyceniony w salonie sprzedaży na nieco ponad 150 tys. zł.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid. Da się je lubić, ale...

REKLAMA

Tak, ja wiem, że auto testowe ma prawie pełne wyposażenie i rozumiem, że to hybryda plug-in, która za sprawą dużej i drogiej baterii (która w dużej mierze warunkuje jej cenę) może pokonać nawet 50 km na samym prądzie. Zdaję sobie też sprawę z tego, że za gorzej wyposażonego Golfa ładowanego z gniazdka trzeba zapłacić minimum 157 tys. zł (czyli o 7 tys. zł więcej od dobrze wyposażonego Megane), a do tego Megane E-Tech hybrid to po prostu fajne i przyjemnie jeżdżące auto na co dzień. Mimo wszystko odnoszę wrażenie, że taka suma za rodzinny kompakt jest nieco zbyt wysoka.

Zbyt wysoka tym bardziej, że już za 9 tys. zł więcej można mieć już model... R.S. Ma tyle samo uroku i jest tak samo praktyczny, ale oferuje 300, a nie 160 koni. Dzięki czemu osiąga pierwszą setkę już w 5,7 s. Niestety Megane R.S. nie ma jednego. Tego niebieskiego lakieru w palecie. Jakoś chyba jednak byłbym to w stanie przeżyć...

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

REKLAMA