REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid jest... zaskakujące. Ale zaskakująco dobre czy zaskakująco złe? O tym właśnie opowiemy w tym materiale.

Brzydkich aut dziś nie ma? Megane potwierdza i obala tą tezę

W czasie, którym testowałem Megane E-Tech usłyszałem od jednego znajomego, że dziś już nie ma brzydkich samochodów. I z tym stwierdzeniem pozwolę sobie... nie zgodzić się. Po pierwsze dlatego, że osobiście i w tej chwili mogę wymienić co najmniej kilka aut, których za ewidentne braki urody z pewnością bym nie kupił. Przykład? Za własne pieniądze nigdy nie nabyłbym Dacii Lodgy (przypominającej wkurzoną rybę Fugu, czyli Rozdymkę Tygrysią), BMW serii 4 z grillem wyglądającym jak dwa wystające zęby bobra czy Suzuki SX4 (na którego opis chyba brakuje mi sił...). Po drugie Megane nie jest po prostu ładne.

REKLAMA

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Renault swoim kompaktem wyraźnie udowadnia, że w segmencie C czuje się niezwykle swobodnie. W efekcie jego projektanci potrafią stworzyć nadwozie wyglądające i sportowo, i elegancko, i nowocześnie. Tak, być może przednia oś jest trochę zbyt głęboko wepchnięta w zderzak. Z drugiej strony Megane nadrabia wszystkie niedoskonałości ogromnymi oczami z brwiami pociągniętymi zaraz pod, a nie nad nimi, przetłoczoną maską i uśmiechniętym grillem. Zastrzeżeń nie ma też do linii w tylnej części. Jest prosta, ale podkreślona za sprawą nowoczesnych reflektorów.

Uroku Renault Megane E-Tech z pewnością dodaje też lakier – konkretnie niebieski Iron. Wymaga dopłaty aż 3 tys. zł. Jest jednak wart każdej złotówki.

Renault Megane to we wnętrzu mini-Talisman

Kabina pasażerska wygląda nie tyle jak typowa kabina Megane, co kabina typowego Renault. Identycznie prezentuje się wnętrze chociażby większego Talismana. Dokładnie ta sama jest kierownica, konsola i ekran multimedialny przypominający olbrzymi tablet. Te same są też sympatyczne pokrętła służące do sterowania klimatyzacją, a nawet ekran w miejscu zegarów. Choć ten ostatni taki identyczny wcale nie jest. Bo w centralnym jego punkcie zamiast mini-Talismana pojawia się mini-Megane.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

REKLAMA

Renault Megane nie jest przesadnie przestronne. O ile z przodu wygodnie zasiądą nawet wysocy pasażerowie, o tyle gdy fotele z przodu zostaną maksymalnie obniżone, z tyłu nie zostanie za dużo miejsca nie tyle na kolana, co na stopy. Poza tym Renault przygotowało dla podróżujących miękkie i wygodne siedziska oraz wysoką jakość materiałów i spasowań. Na próżno szukać tu niedostatków znanych z wcześniejszych generacji. No może poza tunelem centralnym i suwakiem regulującym miejsce na kubki. Jest wykonany z cienkiego plastiku i raczej nie przetrwa zbyt długo z dziećmi na pokładzie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wada kabiny Megane? Na pierwszy rzut oka jest niewidoczna, ale bagażnik liczy od 261 do 308 litrów. To wynik raczej symboliczny w segmencie C. Maksymalnie przestrzeń załadunkowa ma 1202 litry.

Renault Megane E-Tech 160 hybrid: benzyniak i dwa elektryki

Spora maska testowego Renault Megane ukrywała 1.6-litrowego benzyniaka. Silnik – co dość zaskakujące – nie korzysta np. z doładowania ani bezpośredniego wtrysku. W efekcie rozwija tylko 91 koni mechanicznych (i 144 Nm momentu), a do tego jest prosty technologicznie. Całe szczęście nie tylko na nim spoczywa obowiązek napędzania przeszło półtoratonowego hatchbacka. Siłę dostarcza też 66-konny elektryk oferujący aż 205 Nm momentu obrotowego. Skutek? Jest więcej niż dobry. Bo choć podczas dynamicznego przyspieszania benzyniak staje się wrzaskliwy, działając z elektrykiem pod rękę pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 9,8 sekundy.

Benzyniak i elektryk pełniący rolę doładowania dobrze spisują się też na drogach krajowych czy ekspresowych. A wszystko dlatego, że razem dają w sumie blisko 160 koni mechanicznych. Francuzi zsumowali bowiem moce jednostek.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Co ciekawe, układ napędowy E-Tech 160 hybryda składa się z jeszcze jednego silnika elektrycznego. Mowa o 34-konnej jednostce HSG. Ta jednak nie ma nic wspólnego z kołami. Nie napędza ich, a odgrywa jedynie rolę np. rozrusznika. To jednak nie koniec ciekawostek. Moc jednostki hybrydowej przekazuje bowiem przekładnia Multi-mode. Ta ma – uwaga! – 14 biegów. I choć specyfikacja na stronie producenta mówi o biegach, to tak naprawdę wirtualne tryby czy też stopnie. Jak spisuje się skrzynia? W mieście pracuje bardzo płynnie. W trasie z kolei zmusza kierowcę do chwili oczekiwania na redukcję po głębszym naciśnięciu pedału gazu w czasie wyprzedzania.

Ile spala Renault Megane E-Tech plug-in hybrid?

Oficjalna specyfikacja mówi o tym, że po naładowaniu Megane z gniazdka, pierwsze 100 km zakończy się ubytkiem w baku wynoszącym zaledwie 1,2 litra paliwa. I choć wynik jest rewolucyjnie niski, ja w czasie testu bardziej miałem okazję sprawdzić sposób działania układu spalinowo-elektrycznego z mniejszym udziałem napędzania prądem. Wnioski? Spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicy nieco ponad 6 litrów paliwa. Zakładając zatem, że w zgodzie z deklaracją Renault połowę tego dystansu dałoby się pokonać na prądzie, ostateczny wynik na pierwszych 100 km sięgnąłby tylko 3 litrów. A w takim przypadku nawet benzyna po 7 czy 8 zł za litr nie wygląda przerażająco...

Ile kosztuje Renault Megane Intens E-Tech 160 plug-in?

Pomijając fakt, że w Megane przez tydzień nie udało mi się znaleźć idealnego ustawienia fotela, a regulator uchwytów na kubki na konsoli był dość tandetny, niezwykle dobrze jeździło mi się francuską hybrydą. Była komfortowa, ale i pewnie zachowywała się w zakręcie. Miała miękkie, ale i jednocześnie sprężyste zawieszenie. Niestety nadszedł ten moment, w którym musiałem zajrzeć do cennika tego auta. No i tu pojawił się problem... Tak skonfigurowany egzemplarz zostanie wyceniony w salonie sprzedaży na nieco ponad 150 tys. zł.

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid. Da się je lubić, ale...

REKLAMA

Tak, ja wiem, że auto testowe ma prawie pełne wyposażenie i rozumiem, że to hybryda plug-in, która za sprawą dużej i drogiej baterii (która w dużej mierze warunkuje jej cenę) może pokonać nawet 50 km na samym prądzie. Zdaję sobie też sprawę z tego, że za gorzej wyposażonego Golfa ładowanego z gniazdka trzeba zapłacić minimum 157 tys. zł (czyli o 7 tys. zł więcej od dobrze wyposażonego Megane), a do tego Megane E-Tech hybrid to po prostu fajne i przyjemnie jeżdżące auto na co dzień. Mimo wszystko odnoszę wrażenie, że taka suma za rodzinny kompakt jest nieco zbyt wysoka.

Zbyt wysoka tym bardziej, że już za 9 tys. zł więcej można mieć już model... R.S. Ma tyle samo uroku i jest tak samo praktyczny, ale oferuje 300, a nie 160 koni. Dzięki czemu osiąga pierwszą setkę już w 5,7 s. Niestety Megane R.S. nie ma jednego. Tego niebieskiego lakieru w palecie. Jakoś chyba jednak byłbym to w stanie przeżyć...

Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA