REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid – to kolejne auto, które trafiło do naszej redakcji. Corolla wygląda efektownie, a do tego ma 184 hybrydowe konie.

Toyota Corolla GR Sport – sport na miarę kompaktowych potrzeb

Sportowy rodowód modelu GR Sport jest raczej symboliczny. Bo choć Corolla stylistycznie nawiązuje do najmocniejszych modeli marki – a w tym Yarisa GR, o tyle pod maską na próżno szukać wybitnej eksplozji mocy. To jednak nie oznacza, że Toyota jest wolna – Japończycy w aucie testowym postawili na najmocniejszy układ napędowy oferowany w tym modelu. Mowa o 2-litrowej hybrydzie Hybrid Dynamic Force. I choć hybryda brzmi zaawansowanie oraz nowocześnie, w rzeczywistości tak naprawdę napędza auto siłą... prostoty. Japończycy tak zaplanowali układ napędowy, aby nie miał zbyt wielu zdobyczy nowoczesnej techniki. I dobrze...

REKLAMA

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Hybryda jest zaawansowana? Bzdura!

Od roku 1995 recepta na japońską hybrydę zmieniła się tak naprawdę bardzo nieznacznie. Nadal jej podstawą jest wolnossący benzyniak. Poza tym w układzie pojawia się motor elektryczny, który wspomaga napędzanie kół i rekuperuje energię oraz przekładnia e-CVT, czyli przekładnia planetarna. Najbardziej zaawansowany w całym układzie hybrydowym nowego typu jest bezpośredni wtrysk wspierający pośredni oraz litowo-jonowy akumulator (do tej pory Toyota stosowała baterie niklowo-wodorkowe). Ograniczenie nowoczesnych elementów ma tak naprawdę jeden cel – chodzi o trwałość pojazdu.

Toyota 2.0 Hybrid Dynamic Force, czyli tak właściwie co?

Wolnossący benzyniak spod maski Toyoty Corolli GR Sport jest "odprężony". Oferuje 152 konie i 190 Nm. Motor elektryczny z kolei dostarcza 109 koni i 202 Nm. Dwa silniki połączone przy pomocy przekładni planetarnej (która nie sumuje mocy na zasadzie 1+1) sprawia, że Corolla GR Sport 2.0 HSD dysponuje stadem 184 koni mechanicznych. Auto osiąga pierwszą setkę w 7,9 sekundy. I choć na papierze wynik wygląda naprawdę obiecująco, w czasie jazdy moc nie pojawia się na zasadzie eksplozji, a raczej spokojnego rozwijania. Corolla HSD wydaje się najbardziej dynamiczna w czasie wyprzedzania w trasie – wtedy najmocniej czuć ingerencję elektryka.

Silnik elektryczny zastosowany w Corolli GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force jest nie tylko mocny, ale może też samodzielnie napędzać auto do prędkości wynoszącej nawet 115 km/h.

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Ile pali Corolla GR Sport 2.0 Hybrid 184 KM?

Według specyfikacji producenta Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force powinna spalać średnio między 4,7 a 5,6 litra. I choć wynik wydaje się zaniżony – mamy w końcu do czynienia z hatchbackiem segmentu C, tak naprawdę jest realny do osiągnięcia w codziennej eksploatacji. W czasie testu auto w cyklu mieszanym spalało 5,6 litra. A to oznacza mniej więcej tyle, że w mieście wynik stosując zasady ecodrivingu spokojnie dałoby się obniżyć o jakieś pół litra do litra. Corolla najbardziej "paliwożerna" okaże się na autostradzie. Wtedy spalanie wynoszące 7,5 litra będzie brzmiało naprawdę rozsądnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Corolla GR Sport: sportowy design, a prowadzenie?

Jak już wspominałem, choć testowa Corolla mocno nawiązuje do sportowych tradycji Toyoty, de facto sportowym samochodem nie jest. Tak, ma dwukolorowe malowanie nadwozia i nawet dolna część została polakierowana barwą o nazwie Dynamic Grey, obręcze noszące logo GR Sport mają aż 18 cali, a do tego w kabinie pojawiają się stylizowane na sportowe fotele i kierownica obszyta czerwoną nicią. Na tym jednak sport się kończy. Nie ma np. żadnego odniesienia do zawieszenia. Tylko to jeszcze nie stanowi złej informacji. Corolla jest bowiem już w standardzie dość twardo resorowana. To raz. Dwa w konstrukcji tylnej osi wykorzystuje pewnie prowadzące podwójne wahacze.

Układ kierownicy Toyoty Corolli GR Sport w mieście pracuje lekko i bez oporu. W trasie wyraźnie utwardza się – co poprawia precyzję manewrów.

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Test: Toyota Corolla GR Sport – a co z wadami?

REKLAMA

No dobrze, ale czy Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force ma jakieś wady? Japończycy podczas projektowania nowej Corolli poszli znanym sobie śladem. Zapomnieli zatem, że Europejczycy są nieco wyżsi od ich rodaków. Skutkiem jest kabina oferująca przeciętny poziom przestronności w segmencie C. U konkurentów miejsca na nogi szczególnie na tylnej kanapie jest więcej. A to nie koniec, bo hatchback ma też bagażnik o mało imponującym rozmiarze. W wersji hybrydowej to tylko 313 litrów. Większą pojemność oferują dziś auta segmentu B!

Na pocieszenie mogę dodać, że zdecydowanie więcej miejsca w kufrze daje kombiak. Dopłata na poziomie 3 tys. zł sprawia, że przestrzeń załadunkowa urośnie do 581 litrów. I ja w tym kierunku właśnie bym poszedł.

Ile kosztuje Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid?

REKLAMA

Skoro wspomniałem już o dopłacie do wersji kombi, może warto wyjaśnić też ile właściwie kosztuje Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force. Efektowny pakiet sportowy, przepastna lista wyposażenia w tym komplet systemów bezpieczeństwa i wreszcie 184-konna hybryda sprawiają, że cena Corolli sięga 139 tys. zł. Co ważne, kwota nie wydaje się specjalnie zaporowa w segmencie pojazdów kompaktowych. Szczególnie że kierowca otrzyma dynamiczny samochód, który będzie spalał w mieście nieco ponad 5 litrów paliwa. To brzmi jak naprawdę dobry deal. Czy Corolla na fali motoryzacyjnej drożyzny planuje podwyżki? Na razie w cenniku na przyszły rok przewidziany jest wzrost ceny o symboliczny tysiąc złotych.

Ja dołożyłbym do tej konfiguracji jeszcze przeszło 5 tys. zł za nagłośnienie premium JBL. Fabryczne głośniki oferują bowiem przeciętną jakość dźwięku. Dołożyłbym ten pakiet, ale w modelu GR Sport się nie da. JBL jest bowiem zarezerwowany wyłącznie dla topowej Corolli Executive.

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Test: Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid – podsumowanie:

Być może nie jestem wybitnym toyociarzem, być może Corolla hatchback jest nieco przyciasna i być może 2-litrowej hybrydzie doładowanie dałoby dużo więcej siły, mi jednak to auto naprawdę się spodobało. Polubiłem Corollę GR Sport za wyważoną dawkę sportu, za przepiękną stylizację z wysmakowanymi felgami, za wygodny i mięsisty fotel kierowcy oraz technologię, która wspomaga, a nie przeszkadza czy narzuca się. Toyota w wydaniu testowym była przemyślana, funkcjonalna i ergonomiczna. A do tego prowadziła się bezrefleksyjnie. To jedno z tych aut, do których wsiadasz i już po 2 kilometrach czujesz, że powstało z myślą o tobie. To jedna z tych Toyot, które przemawiają nie tylko do rozumu, ale i trochę do serca.

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA