REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid – to kolejne auto, które trafiło do naszej redakcji. Corolla wygląda efektownie, a do tego ma 184 hybrydowe konie.

Toyota Corolla GR Sport – sport na miarę kompaktowych potrzeb

Sportowy rodowód modelu GR Sport jest raczej symboliczny. Bo choć Corolla stylistycznie nawiązuje do najmocniejszych modeli marki – a w tym Yarisa GR, o tyle pod maską na próżno szukać wybitnej eksplozji mocy. To jednak nie oznacza, że Toyota jest wolna – Japończycy w aucie testowym postawili na najmocniejszy układ napędowy oferowany w tym modelu. Mowa o 2-litrowej hybrydzie Hybrid Dynamic Force. I choć hybryda brzmi zaawansowanie oraz nowocześnie, w rzeczywistości tak naprawdę napędza auto siłą... prostoty. Japończycy tak zaplanowali układ napędowy, aby nie miał zbyt wielu zdobyczy nowoczesnej techniki. I dobrze...

REKLAMA

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Hybryda jest zaawansowana? Bzdura!

Od roku 1995 recepta na japońską hybrydę zmieniła się tak naprawdę bardzo nieznacznie. Nadal jej podstawą jest wolnossący benzyniak. Poza tym w układzie pojawia się motor elektryczny, który wspomaga napędzanie kół i rekuperuje energię oraz przekładnia e-CVT, czyli przekładnia planetarna. Najbardziej zaawansowany w całym układzie hybrydowym nowego typu jest bezpośredni wtrysk wspierający pośredni oraz litowo-jonowy akumulator (do tej pory Toyota stosowała baterie niklowo-wodorkowe). Ograniczenie nowoczesnych elementów ma tak naprawdę jeden cel – chodzi o trwałość pojazdu.

Toyota 2.0 Hybrid Dynamic Force, czyli tak właściwie co?

Wolnossący benzyniak spod maski Toyoty Corolli GR Sport jest "odprężony". Oferuje 152 konie i 190 Nm. Motor elektryczny z kolei dostarcza 109 koni i 202 Nm. Dwa silniki połączone przy pomocy przekładni planetarnej (która nie sumuje mocy na zasadzie 1+1) sprawia, że Corolla GR Sport 2.0 HSD dysponuje stadem 184 koni mechanicznych. Auto osiąga pierwszą setkę w 7,9 sekundy. I choć na papierze wynik wygląda naprawdę obiecująco, w czasie jazdy moc nie pojawia się na zasadzie eksplozji, a raczej spokojnego rozwijania. Corolla HSD wydaje się najbardziej dynamiczna w czasie wyprzedzania w trasie – wtedy najmocniej czuć ingerencję elektryka.

Silnik elektryczny zastosowany w Corolli GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force jest nie tylko mocny, ale może też samodzielnie napędzać auto do prędkości wynoszącej nawet 115 km/h.

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Ile pali Corolla GR Sport 2.0 Hybrid 184 KM?

Według specyfikacji producenta Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force powinna spalać średnio między 4,7 a 5,6 litra. I choć wynik wydaje się zaniżony – mamy w końcu do czynienia z hatchbackiem segmentu C, tak naprawdę jest realny do osiągnięcia w codziennej eksploatacji. W czasie testu auto w cyklu mieszanym spalało 5,6 litra. A to oznacza mniej więcej tyle, że w mieście wynik stosując zasady ecodrivingu spokojnie dałoby się obniżyć o jakieś pół litra do litra. Corolla najbardziej "paliwożerna" okaże się na autostradzie. Wtedy spalanie wynoszące 7,5 litra będzie brzmiało naprawdę rozsądnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Corolla GR Sport: sportowy design, a prowadzenie?

Jak już wspominałem, choć testowa Corolla mocno nawiązuje do sportowych tradycji Toyoty, de facto sportowym samochodem nie jest. Tak, ma dwukolorowe malowanie nadwozia i nawet dolna część została polakierowana barwą o nazwie Dynamic Grey, obręcze noszące logo GR Sport mają aż 18 cali, a do tego w kabinie pojawiają się stylizowane na sportowe fotele i kierownica obszyta czerwoną nicią. Na tym jednak sport się kończy. Nie ma np. żadnego odniesienia do zawieszenia. Tylko to jeszcze nie stanowi złej informacji. Corolla jest bowiem już w standardzie dość twardo resorowana. To raz. Dwa w konstrukcji tylnej osi wykorzystuje pewnie prowadzące podwójne wahacze.

Układ kierownicy Toyoty Corolli GR Sport w mieście pracuje lekko i bez oporu. W trasie wyraźnie utwardza się – co poprawia precyzję manewrów.

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Test: Toyota Corolla GR Sport – a co z wadami?

REKLAMA

No dobrze, ale czy Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force ma jakieś wady? Japończycy podczas projektowania nowej Corolli poszli znanym sobie śladem. Zapomnieli zatem, że Europejczycy są nieco wyżsi od ich rodaków. Skutkiem jest kabina oferująca przeciętny poziom przestronności w segmencie C. U konkurentów miejsca na nogi szczególnie na tylnej kanapie jest więcej. A to nie koniec, bo hatchback ma też bagażnik o mało imponującym rozmiarze. W wersji hybrydowej to tylko 313 litrów. Większą pojemność oferują dziś auta segmentu B!

Na pocieszenie mogę dodać, że zdecydowanie więcej miejsca w kufrze daje kombiak. Dopłata na poziomie 3 tys. zł sprawia, że przestrzeń załadunkowa urośnie do 581 litrów. I ja w tym kierunku właśnie bym poszedł.

Ile kosztuje Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid?

REKLAMA

Skoro wspomniałem już o dopłacie do wersji kombi, może warto wyjaśnić też ile właściwie kosztuje Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force. Efektowny pakiet sportowy, przepastna lista wyposażenia w tym komplet systemów bezpieczeństwa i wreszcie 184-konna hybryda sprawiają, że cena Corolli sięga 139 tys. zł. Co ważne, kwota nie wydaje się specjalnie zaporowa w segmencie pojazdów kompaktowych. Szczególnie że kierowca otrzyma dynamiczny samochód, który będzie spalał w mieście nieco ponad 5 litrów paliwa. To brzmi jak naprawdę dobry deal. Czy Corolla na fali motoryzacyjnej drożyzny planuje podwyżki? Na razie w cenniku na przyszły rok przewidziany jest wzrost ceny o symboliczny tysiąc złotych.

Ja dołożyłbym do tej konfiguracji jeszcze przeszło 5 tys. zł za nagłośnienie premium JBL. Fabryczne głośniki oferują bowiem przeciętną jakość dźwięku. Dołożyłbym ten pakiet, ale w modelu GR Sport się nie da. JBL jest bowiem zarezerwowany wyłącznie dla topowej Corolli Executive.

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Test: Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid – podsumowanie:

Być może nie jestem wybitnym toyociarzem, być może Corolla hatchback jest nieco przyciasna i być może 2-litrowej hybrydzie doładowanie dałoby dużo więcej siły, mi jednak to auto naprawdę się spodobało. Polubiłem Corollę GR Sport za wyważoną dawkę sportu, za przepiękną stylizację z wysmakowanymi felgami, za wygodny i mięsisty fotel kierowcy oraz technologię, która wspomaga, a nie przeszkadza czy narzuca się. Toyota w wydaniu testowym była przemyślana, funkcjonalna i ergonomiczna. A do tego prowadziła się bezrefleksyjnie. To jedno z tych aut, do których wsiadasz i już po 2 kilometrach czujesz, że powstało z myślą o tobie. To jedna z tych Toyot, które przemawiają nie tylko do rozumu, ale i trochę do serca.

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA