REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

Audi S3: 310 koni, które wyglądają jak 150!

Zaraz po odebraniu Audi S3 do testu zadałem sobie pytanie: czy nadwozie małego sedana robi piorunujące wrażenie? I odpowiedź tak naprawdę może być tylko jedna - niestety nie. Powód ku temu jest oczywisty. Pierwsza S-trójka zaprezentowana w roku 1999 rzucała się w oczy za sprawą sportowych akcentów - kierowca wiedział, że auto przygotowało dla niego nieco sportowych emocji. Dziś jednak wyróżnik stylistyczny przestał mieć znaczenie - i tak większość nowych Audi to tzw. S-line`y. W ten sposób wyglądają bardzo podobnie do testowego S3. Mają sportowe zderzaki, duże obręcze aluminiowe oraz kilka akcentujących spojlerów.

REKLAMA

REKLAMA

Test Audi S3

Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

Audi S3 Limousine - w przypadku A3 ja wolę sedana

No dobrze, ale czy Audi S3 wygląda źle? Nigdy tego nie powiem. W przypadku sedana świetnie wyglądają wybrzuszenia na przednim i tylnym zderzaku. Dłuższe nadwozie w stosunku do hatchbacka tworzy perspektywę, w której "wcięcie w talii" naprawdę zyskuje sens. Poza tym w nowych Audi lubię złośliwe spojrzenie oraz LED-owe lampy, które nie tylko idealnie oświetlają drogę, ale też witają się i żegnają z kierowcą. Sedan zbudowany na bazie A3 to idealne wyważenie - nie jest ani długi, ani krótki. Przez to okazuje się poręczny w mieście.

Testowe S3 było wariantem Limousine. I to akurat dobrze. Bo limuzyna w przypadku A3 choć nie powiększa zasadniczo bagażnika (pojemność jest dokładnie taka sama), sprawia że ten staje się dłuższy i łatwiej załadować go np. walizkami podczas wyjazdu.

Audi S3: quattro, S tronic, 2.0 TFSI i 310 KM

I choć tej wersji poręczności odmówić się nie da, tak naprawdę schodzi ona na drugi plan w sytuacji, w której kierowca odpali silnik. Pod maską drzemie 2-litrowy benzyniak. Ten sam motor można spotkać np. w Superbie czy Leonie. W tym jednak przypadku oferuje on aż 310 koni mechanicznych. Sportowy wariant A3 powarkuje - i w czasie rozruchu, i podczas jazdy. Nie jest jednak tak głośny jak Cupry czy chociażby Volkswageny z serii R. Identycznie jak one posiada mimo wszystko dwusprzęgłową przekładnią automatyczną o 7 biegach i napęd na cztery koła.

REKLAMA

Test Audi S3

Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

Audi S3 robi setkę w 4,8 sekundy!

310 koni mechanicznych i 400 Nm brzmią imponująco - nie oszukujmy się. Zwłaszcza w aucie, które waży niespełna 1600 kg. Dlatego tym większe jest zdziwienie kierowcy, który po raz pierwszy naciśnie pedał gazu w S-trójce, w której włączone są tryby komfortowe. Auto reaguje z wyraźnym opóźnieniem. Tym samym jedynym słusznym trybem pracy tego auta jest tryb sportowy. Pełnia możliwości Audi S3? Sprint do pierwszej setki trwa tylko 4,8 sekundy. Czuć że sedan jest naprawdę szybki - przez co warto uważać, bo w mieście niezwykle łatwo stracić prawo jazdy na 3 miesiące.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy Audi S3 Limousine jest paliwożerne? I tak, i nie.

Doładowana benzyna, czteronapęd, automatyczna skrzynia, a do tego charakterystyka, która wręcz zachęca do głębokiego wciskania pedału gazu. Te wszystkie czynniki sprawiają, że Audi S3 Limousine nigdy nie będzie typem jeżdżącym na kropelce. Niemcy twierdzą, że samochód w cyklu mieszanym pali mniej więcej 8 litrów paliwa. I być może osiągnięcie takiego wyniku jest realne, ja nie miałem jednak na niego szans. Samochód dostałem na krótko i po prostu chciałem sobie zrobić nim frajdę. To wywindowało wyniki spalania w okolicę 9,5 litra.

Czy ponad 9 litrów w 310-konnym samochodzie to dużo? Mając w pamięci sposób przyspieszania Audi S3, byłbym w stanie udźwignąć ten koszt.

Test Audi S3

Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

Test: Audi S3 - sportowy charakter jest kompletny

Audi S3 to coś na kształt gorącego hatchbacka - pomijając oczywiście fakt, że w teście pojawił się nie hatchback a limuzyna. A gorące kompakty to coś więcej niż moc. Gorące kompakty to też sztywne zawieszenie i sportowa kabina. Fotel ze zintegrowanym zagłówkiem można idealnie dopasować do ciała. A wzorowa jest ergonomia wnętrza. Resorowanie z kolei sprawia, że samochód podskakuje na nierównościach. Tak, podczas parkowania pod blokiem to może wydawać się mało komfortowe. Z drugiej strony sztywność kierowca doceni podczas szybkiej jazdy w zakręcie.

Ile kosztuje Audi S3 Limousine?

Audi S3 jest ładne, szybkie i świetnie się prowadzi. I byłoby być może nawet idealne, gdyby nie cena. W Polsce za samochód trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł. Najtańsza wersja, którą mi udało się skonfigurować, zostanie wyceniona przez dealera na prawie 240 tys. zł. Czy to dużo? Generalnie raczej tak - zwłaszcza jak na sedana z segmentu C. Rynkowo już nie do końca - bo Audi S3 kosztuje praktycznie prawie tyle samo co Golf R (Golf nie należy jednak do segmentu premium). Warto jednak S-trójkę konfigurować dość ostrożnie. Bo jeżeli kupujący zagłębi się w cennik  bardziej niż ja, już po wyborze kilku opcji przekona się, że cena niebezpiecznie brnie pod granicę 300 tys. zł.

Test: Audi S3 Limousine - podsumowanie:

Na koniec muszę się do czegoś przyznać. Audi S3 Limousine w czasie naszej kilkudniowej przygody... zauroczyło mnie. Jest solidnie wykonane, wygodne, a do tego naprawdę wyraźnie sportowe. Piekielnie przyspiesza, trzyma się drogi jak przyklejone i jest tak niskie, że dachem sięga mi niewiele ponad pas. Tak naprawdę z tym autem mam wyłącznie jeden problem - i jak zapewne się spodziewacie, ma on tło finansowe. S3 nawet w wersji nieco ponad podstawowej jest dla mnie zbyt drogie. Jako że dodatkowo jestem zbyt przywiązany do obydwu nerek, pewnie nigdy nie stanie się moim czasoumilaczem. Mocno tego żałuję...

Test Audi S3

Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

Audi S3 Limousine - dane techniczne:

  • Silnik: R4, benzyna, doładowany
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 310 KM (przy 5450 - 6500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 2000 - 5450 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 4,8 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,5 litra
  • Długość: 4504 mm
  • Szerokość: 1816 mm
  • Wysokość: 1415 mm
  • Rozstaw osi: 2630 mm
  • Pojemność bagażnika: 325 litrów
  • Cena: od 200 300 zł

Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA