REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Dacia Logan TCe LPG - auto jest tanie w zakupie i eksploatacji. Czy to źle? Niskie koszty mogą cieszyć kierowcę. Szczególnie w takim modelu.

Nowa Dacia Logan. Jak wygląda sedan z Rumunii?

Dacia jaka jest, każdy widzi. Kiedyś to stwierdzenie oznaczało raczej brak wrażeń stylistycznych. Za sprawą trzeciego Logana sytuacja zaczyna się jednak zmieniać. Bo to naprawdę nie jest brzydkie auto! Nowa dacia ma twarz przypominająca transformersa - skupioną i wkurzoną. Dodatkowo linia boczna zyskała przetłoczenia podkreślające nadkola, a klapa bagażnika sedana współgra z sympatycznymi lampami tylnymi. Logan być może nadal nie jest wysmakowany. To jednak samochód, który "ubrał się" na tyle dobrze, że nie trzeba się go wstydzić.

REKLAMA

Test Dacia Logan TCe LPG

Test Dacia Logan TCe LPG

Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?

Otwierasz drzwi Logana, a tam... No właśnie!

REKLAMA

Otwierasz drzwi nowego Logana i co? I w kabinie choć raczej czarno, też jest dość schludnie. Wnętrze starają się rozjaśnić srebrne wstawki na konsoli, bardzo ładnie prezentują się wloty powietrza, a panel automatycznej klimatyzacji z okrągłymi pokrętłami zauroczył mnie już w Dusterze. Ciekawostki? Fajnie prezentuje się 8-calowy ekran multimedialny - ma okrągłe kafelki z poszczególnymi opcjami przypominające te znane ze smartfonów. Poza tym absolutnie genialnym gadżetem jest fabryczny uchwyt na telefon z ukrytym za nim port USB.

Oczywiście nowa Dacia Logan nie jest idealna. Zastrzeżenia? Fotel jest mało wygodny - i nie pomaga mu regulacja oparcia na zasadzie blokady, a nie pokrętła. Kierownica jest za duża. Jej zmniejszenie przecież dużo by nie kosztowało. Przycisk odpalający silnik jest skutecznie ukryty za kolumną kierowniczą. No i w kabinie mogłoby być nieco więcej miękkich plastików.

Jedną z większych zalet nowej Dacii jest przestrzeń

Na osłodę powrócę jednak jeszcze do zalet Logana - a w tym do przestrzeni w kabinie. Nie jestem niski. Mimo wszystko jak optymalnie ustawiłem fotel, nadal mogłem usiąść za miejscem kierowcy na tylnej kanapie. To świetna informacja. Jeszcze lepszą rumuńscy inżynierowie ukryli jednak pod tylną klapą. Po charakterystycznym strzeleniu "ze sprężyny" i otwarciu bagażnika oczom kierowcy ukaże się przestrzeń wynoszącą 528 litrów. A to świetny wynik. Szkoda tylko że sedan nie jest liftbackiem. Większy otwór załadunkowy pozwoliłby ją lepiej wykorzystać.

Test Dacia Logan TCe LPG

Test Dacia Logan TCe LPG

Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?

Nowa Dacia Logan: silnik TCe, zasilanie LPG i dobre osiągi

REKLAMA

Testowa Dacia Logan była napędzona znaną z gamy Grupy Renault jednostką napędową. Mowa o 3-cylindrowym, litrowym motorze TCe. Jednostka oferuje 100 koni mocy i moment obrotowy wynoszący 170 Nm. Dane techniczne zdają się nie porażać. Warto jednak pamiętać o tym, że rumuński sedan jest dość lekki - waży tylko 1150 kg. A dzięki temu okazuje się żwawy. Sprint do pierwszej setki trwa 11,6 sekundy. Auto nie ma też problemów z wyprzedzaniem w trasie - przed rozpoczęciem manewru lepiej jest jednak zredukować bieg do 4. Fajnie, że Logan ma 6-biegową skrzynię i jeszcze lepiej, że został wyposażony w instalację LPG. Za jej sprawą i dzięki spalaniu wynoszącym jakieś 9 litrów koszt pokonania 100 km to nieco ponad 20 zł. Grosze!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik TCe 100 nie jest zły. Kierowca musi się jednak przyzwyczaić do kilku aspektów jego pracy. Pierwszym jest hałaśliwość w czasie przyspieszania - ta wynika raz z charakterystyki 3-cylindrowca, a dwa ze słabego wygłuszenia kabiny. Drugim jest obecność drgań - te pojawiają się przez chwilę po zatrzymaniu się np. przed światłami. Trzecim jest przekładnia - nie pracuje przesadnie precyzyjnie. Na szczęście Logan nie jest autem sportowym. Kierowcy nie powinny zatem przeszkadzać ani te niedogodności, ani raczej komfortowe nastawy. Kierownicą można kręcić przy pomocy małego palca. Miękkie jest też zawieszenie.

Test Dacia Logan TCe LPG

Test Dacia Logan TCe LPG

Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?

Ile kosztuje nowa Dacia Logan?

No dobrze, ale i tak właściwie kosztuje Logan? Cennik modelu startuje od blisko 53 tys. zł. Poprzedni Logan był tańszy? Tak, ale obecny już w standardzie ma benzyniaka wyposażonego w LPG, a do tego standardem jest system multimedialny, światła LED i system ostrzegania przed kolizją. Dużo lepiej wyposażona od wariantu Essential jest wersja Comfort - to ją dostaliśmy do testu. I choć bazowo kosztuje 56 400 zł, auto którym my jeździliśmy zostanie wycenione na blisko 66 tys. zł. To jednak tak naprawdę... drobne. Szczególnie że samochód ma praktycznie wszystko - tj. nawigację, czujnik aut w martwym polu, felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, system multimedialny łączący się ze smartfonem czy bezkluczykowy dostęp do kabiny i rozruch silnika.

Nowa Dacia Logan TCe LPG: podsumowanie testu

Bardzo często w recenzjach Dacii pojawia się stwierdzenie mówiące o tym, że być może auto ma pewne wady, ale w końcu jest tanie - kierowca nie powinien zatem zbyt wiele wymagać. Tak, Logan jest tani. I tak, być może ma pewne wady. Z drugiej strony nie jeździe się nim "tanio". To nie jest auto, które jest męczące podczas prowadzenia czy którego trzeba byłoby się wstydzić podczas parkowania przed blokiem. To samochód, który ma atrakcyjną cenę i zestaw atrakcyjnych cech. To auto, które naprawdę mi się spodobało - a podobałoby mi się jeszcze bardziej, gdyby miało wygodniejszy fotel.

Test Dacia Logan TCe LPG

Test Dacia Logan TCe LPG

Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?

Nowa Dacia Logan TCe 100 LPG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna + LPG
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 186 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,6 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów benzyna/40 litrów LPG
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie LPG na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,0 litrów
  • Długość: 4396 mm
  • Szerokość: 1848 mm
  • Wysokość: 1501 mm
  • Rozstaw osi: 2649 mm
  • Pojemność bagażnika: 528/1361 litrów
  • Cena: od 52 900 zł

Nowa Dacia Logan LPG - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 65 950 złotych,
  • elektryczne lusterka boczne z funkcją rozmrażania,
  • światła LED,
  • światła automatyczne,
  • wycieraczki automatyczne,
  • fabryczna instalacja LPG,
  • system multimedialny Media Display 8 cali,
  • bezkluczykowy dostęp Keyless Entry,
  • automatyczny hamulec ręczny,
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • kamera cofania,
  • system kontroli martwego pola,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • tylne szyby regulowane elektrycznie,
  • podgrzewane przednie fotele,
  • 16-calowe felgi aluminiowe.

Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Logan TCe LPG - jest tania. I co z tego?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

REKLAMA

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA