REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Renault Talisman Grandtour w wersji po liftingu stanął przed naszą redakcją. Co można powiedzieć o tym kombi segmentu D? Ma swój styl!

Test: Talisman po liftingu mocno się zmienił?

Renault Talisman po liftingu nie przygotował zbyt wielu nowości dla kierowcy. Nadal stawia na połączenie obłości i ostrych linii oraz nadal ma ogromne światła przednie z LED-ami wygiętymi w pałąki. Design choć nadal może zostać uznany za nowoczesny, coraz mocniej zdradza upływ czasu. Francuzom w segmencie D przydałaby się stylistyczna rewolucja. I dokładnie taki sam wniosek dotyczy kabiny pasażerskiej.

REKLAMA

REKLAMA

We wnętrzu Talismana czuć wiek. Ale nadal ma serię zalet!

We wnętrzu niby wszystko jest na swoim miejscu – ekran pojawia się i w miejscu zegarów, i na konsoli. Zupełnie jak u współczesnych konkurentów. Ich jakość odstaje jednak od tego, co oferuje Volkswagen, Skoda czy nawet Opel. Z drugiej strony choć kabina Talismana ujawnia coraz większą ilość zmarszczek, nadal ma serię niezaprzeczalnych zalet. A jedną z głównych są masywne fotele gwarantujące naprawdę wyjątkowy komfort. Poza tym Renault jest przestronne – zabierze na pokład nawet cztery dorosłe osoby oraz oferuje 572-litrowy bagażnik. Kolejnym plusem jest obsługa – czy to multimedia czy inne systemy działają intuicyjnie.

Test Renault Talisman Grandtour

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Duże kombi i mały benzyniak pod maską, czyli Talisman 1.3 TCe

Przestrzeń przygotowana we wnętrz Talismana może zaskoczyć kierowcę. Mocniej zdziwi go jednak inna rzecz. Pod ogromną i masywną maską ukrywa się silnik benzynowy o pojemności wynoszącej nieco ponad... 1.3 litra. Jednostka TCe jest świetnie znana z innych modeli Renault. Czy jednak pasuje do dużego kombi? Jak najbardziej. Szczególnie że oferuje 160 koni mocy i 270 Nm momentu obrotowego. Sprint do pierwszej setki na pokładzie Talismana trwa 9,1 sekundy. I wynik mógłby być zdecydowanie lepszy, gdyby samochód nie był tak powolny po starcie. Benzyniak na wolnych obrotach śpi. Dopiero po przegnaniu turbodziury pokazuje swoje prawdziwe oblicze.

Silnik 1.3 TCe nie ma dużej pojemności, ale naprawdę rasowo powarkuje. Nie krzyczy, a powarkuje. To jednak pewnie zasługa 4-cylindrowej głowicy.

REKLAMA

Sytuacji niestety nie poprawia też przekładnia EDC. Choć posiada ona dwa sprzęgła, czas reakcji jest daleki od ideału – na redukcję biegów trzeba poczekać sekundę do dwóch. Skrzynia ewidentnie stawia na ekologię i spalanie, przez co nie lubi niskich obrotów. Oczywiście sposób pracy automatu to kwestia przyzwyczajenia. A jeżeli kierowca przywyknie do wolniejszej reakcji, będzie się mógł cieszyć naprawdę rozsądnym spalaniem. Talisman to ogromne kombi mieszczące cztery dorosłe osoby i przeszło 500 litrów bagażu. Mimo wszystko w cyklu mieszanym spalał nieco ponad 8 litrów benzyny. W trasie zapotrzebowanie na paliwo pewnie może być o litr do dwóch niższe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Renault Talisman Grandtour

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Renault Talisman stawia na komfort. I robi to dobrze

Renault Talisman po liftingu to wygodny krążownik szos. Kombi nie ma najmniejszego zamiaru udawać drogowego sportowca i mocno czuć to podczas jazdy. Układ kierowniczy pracuje bez oporu – bez względu na fakt czy kierowca jedzie wolno, czy szybko. Tak, w ten sposób ogranicza precyzję prowadzenia, ale potęguje poczucie komfortu powodowane przez miękko resorujące zawieszenie. Talisman nie przepada za zakrętami – tak, to prawda. Nie to jednak przeszkadza podczas jazdy najbardziej. Najbardziej uciążliwa jest masa. Ogranicza osiągi i sprawia, że kierowca sprawniej musi planować hamowanie.

Ile kosztuje Talisman Intens po liftingu?

Testowy Talisman został skonfigurowany z drugim w kolejności pakietem wyposażenia – Intens. A do tego jest napędzany jedynym benzyniakiem i oferuje naprawdę bogate wyposażenie. W standardzie ma nawigację satelitarną, 17-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp do kabiny, klimatyzację automatyczną, świtała LED-owe, kamerę cofania i pakiet systemów bezpieczeństwa. A to wszystko zostanie wycenione przez Renault na 145 900 zł. Za co można dopłacić? Niebieski lakier kosztuje 2600 zł, elektryczna regulacja foteli 2500 zł, dach panoramiczny 4500 zł, a system utrzymywania pasa ruchu 1250 zł.

Test Renault Talisman Grandtour

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Test: Renault Talisman Grandtour po liftingu - podsumowanie:

Renault Talisman przeszedł lifting, a tak naprawdę powinien przejść zmianę generacyjną. Wiek konstrukcji mocno czuć po multimediach, sposobie wykonania i właściwościach jezdnych. I choć francuskie kombi w oparciu o obiektywne kryteria nie miałoby szans w starciu z Passatem, jedno trzeba mu oddać. Talisman ma swój świat – świat, w którym kierowca może zanurzyć się we wszechobecny komfort. Poza tym Talisman w przeciwieństwie do Passata i Insignii nie jest spotykany na każdym rogu oraz w tej konfiguracji kosztuje 145 tys. zł – chciałoby się napisać TYLKO 145 tys. zł. A to sprawia, że świetnie rozumiem ludzi, którzy kupują to auto. Talisman jest jak czerwone buty – pozwala wyróżnić się z tłumu w segmencie D.

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA