REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Renault Talisman Grandtour w wersji po liftingu stanął przed naszą redakcją. Co można powiedzieć o tym kombi segmentu D? Ma swój styl!

Test: Talisman po liftingu mocno się zmienił?

Renault Talisman po liftingu nie przygotował zbyt wielu nowości dla kierowcy. Nadal stawia na połączenie obłości i ostrych linii oraz nadal ma ogromne światła przednie z LED-ami wygiętymi w pałąki. Design choć nadal może zostać uznany za nowoczesny, coraz mocniej zdradza upływ czasu. Francuzom w segmencie D przydałaby się stylistyczna rewolucja. I dokładnie taki sam wniosek dotyczy kabiny pasażerskiej.

REKLAMA

We wnętrzu Talismana czuć wiek. Ale nadal ma serię zalet!

We wnętrzu niby wszystko jest na swoim miejscu – ekran pojawia się i w miejscu zegarów, i na konsoli. Zupełnie jak u współczesnych konkurentów. Ich jakość odstaje jednak od tego, co oferuje Volkswagen, Skoda czy nawet Opel. Z drugiej strony choć kabina Talismana ujawnia coraz większą ilość zmarszczek, nadal ma serię niezaprzeczalnych zalet. A jedną z głównych są masywne fotele gwarantujące naprawdę wyjątkowy komfort. Poza tym Renault jest przestronne – zabierze na pokład nawet cztery dorosłe osoby oraz oferuje 572-litrowy bagażnik. Kolejnym plusem jest obsługa – czy to multimedia czy inne systemy działają intuicyjnie.

Test Renault Talisman Grandtour

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Duże kombi i mały benzyniak pod maską, czyli Talisman 1.3 TCe

Przestrzeń przygotowana we wnętrz Talismana może zaskoczyć kierowcę. Mocniej zdziwi go jednak inna rzecz. Pod ogromną i masywną maską ukrywa się silnik benzynowy o pojemności wynoszącej nieco ponad... 1.3 litra. Jednostka TCe jest świetnie znana z innych modeli Renault. Czy jednak pasuje do dużego kombi? Jak najbardziej. Szczególnie że oferuje 160 koni mocy i 270 Nm momentu obrotowego. Sprint do pierwszej setki na pokładzie Talismana trwa 9,1 sekundy. I wynik mógłby być zdecydowanie lepszy, gdyby samochód nie był tak powolny po starcie. Benzyniak na wolnych obrotach śpi. Dopiero po przegnaniu turbodziury pokazuje swoje prawdziwe oblicze.

Silnik 1.3 TCe nie ma dużej pojemności, ale naprawdę rasowo powarkuje. Nie krzyczy, a powarkuje. To jednak pewnie zasługa 4-cylindrowej głowicy.

Sytuacji niestety nie poprawia też przekładnia EDC. Choć posiada ona dwa sprzęgła, czas reakcji jest daleki od ideału – na redukcję biegów trzeba poczekać sekundę do dwóch. Skrzynia ewidentnie stawia na ekologię i spalanie, przez co nie lubi niskich obrotów. Oczywiście sposób pracy automatu to kwestia przyzwyczajenia. A jeżeli kierowca przywyknie do wolniejszej reakcji, będzie się mógł cieszyć naprawdę rozsądnym spalaniem. Talisman to ogromne kombi mieszczące cztery dorosłe osoby i przeszło 500 litrów bagażu. Mimo wszystko w cyklu mieszanym spalał nieco ponad 8 litrów benzyny. W trasie zapotrzebowanie na paliwo pewnie może być o litr do dwóch niższe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Renault Talisman Grandtour

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Renault Talisman stawia na komfort. I robi to dobrze

Renault Talisman po liftingu to wygodny krążownik szos. Kombi nie ma najmniejszego zamiaru udawać drogowego sportowca i mocno czuć to podczas jazdy. Układ kierowniczy pracuje bez oporu – bez względu na fakt czy kierowca jedzie wolno, czy szybko. Tak, w ten sposób ogranicza precyzję prowadzenia, ale potęguje poczucie komfortu powodowane przez miękko resorujące zawieszenie. Talisman nie przepada za zakrętami – tak, to prawda. Nie to jednak przeszkadza podczas jazdy najbardziej. Najbardziej uciążliwa jest masa. Ogranicza osiągi i sprawia, że kierowca sprawniej musi planować hamowanie.

Ile kosztuje Talisman Intens po liftingu?

Testowy Talisman został skonfigurowany z drugim w kolejności pakietem wyposażenia – Intens. A do tego jest napędzany jedynym benzyniakiem i oferuje naprawdę bogate wyposażenie. W standardzie ma nawigację satelitarną, 17-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp do kabiny, klimatyzację automatyczną, świtała LED-owe, kamerę cofania i pakiet systemów bezpieczeństwa. A to wszystko zostanie wycenione przez Renault na 145 900 zł. Za co można dopłacić? Niebieski lakier kosztuje 2600 zł, elektryczna regulacja foteli 2500 zł, dach panoramiczny 4500 zł, a system utrzymywania pasa ruchu 1250 zł.

Test Renault Talisman Grandtour

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Test: Renault Talisman Grandtour po liftingu - podsumowanie:

Renault Talisman przeszedł lifting, a tak naprawdę powinien przejść zmianę generacyjną. Wiek konstrukcji mocno czuć po multimediach, sposobie wykonania i właściwościach jezdnych. I choć francuskie kombi w oparciu o obiektywne kryteria nie miałoby szans w starciu z Passatem, jedno trzeba mu oddać. Talisman ma swój świat – świat, w którym kierowca może zanurzyć się we wszechobecny komfort. Poza tym Talisman w przeciwieństwie do Passata i Insignii nie jest spotykany na każdym rogu oraz w tej konfiguracji kosztuje 145 tys. zł – chciałoby się napisać TYLKO 145 tys. zł. A to sprawia, że świetnie rozumiem ludzi, którzy kupują to auto. Talisman jest jak czerwone buty – pozwala wyróżnić się z tłumu w segmencie D.

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA