REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski
Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski
Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Na sztandarze niesie amerykańską flagę, ale w sercu ma Tychy. Choć formą przypomina terenowe legendy, to w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Mówię oczywiście o Jeepie Avengerze. Pierwszym polskim Jeepie. Jak sprawdza się to auto w praktyce?
rozwiń >

Avenger to pierwszy polski Jeep. Jest montowany w Tychach

REKLAMA

Jeep nie jest polską marką, ale Avenger jest polskim samochodem. Jak to możliwe? Sytuację niezwykle prosto wyjaśnić. Bo mały crossover będzie produkowany wyłącznie w naszym kraju. Modele złożone w tyskim zakładzie trafią na cały świat. A do tego rola śląskiej montowni nie ogranicza się do składania pojazdu. Specjaliści z fabryki brali bowiem udział w opracowaniu auta. Na tym jednak dobre informacje się nie kończą. Tych jest zdecydowanie więcej. Bo Avenger nie będzie jedynakiem. Otrzyma bliźniaczy model w gamie Fiata i Alfy Romeo. I produkcja tych aut również ulokowana zostanie w Tychach.

REKLAMA

Avenger jest najmniejszym z dostępnych Jeepów. Model powstał na platformie CMP opracowanej przez PSA. W efekcie ma długą listę bliskich krewniaków. Jest spowinowacony z Peugeotem 208 II i 2008 II, Oplem Mokką czy DS 3. Jeep chciałby produkować nawet 110 tys. egzemplarzy tego auta rocznie. To oznacza, że marka celuje w naprawdę duży sukces. Sukces, do którego przyczynią się Polacy. To brzmi dobrze i dumnie!

Avenger to stylistycznie Jeep. Tylko w skali mini

REKLAMA

Polskie barwy Avengera są ważne. Jednak wyłącznie z naszego punktu widzenia. Chciałbym jednak, aby w tym teście Jeep został oberwany z biało-czerwonej flagi. Chciałbym sprawdzić na ile ten crossover ma realne szanse na sukces i nawiązanie równej walki z takimi rynkowymi gigantami, jak Renault Captur czy Nissan Juke. A żeby móc to ocenić, warto zacząć od początku. Od początku, jakim jest stylistyka. Najmniejszy Jeep ma bryłę przypominającą... żelazko. W przypadku produktu z amerykańskim logo na masce taka uwaga wydaje się jednak najlepszą pochwałą. Geometria rządzi amerykańską gamą od lat. Od lat sprawdza się też wyśmienicie.

W Avengerze niezwykle spodobały mi sie nadkola. Wyraźnie zarysowane i wystające poza obrys linii bocznej. Zakochałem się też w przednich światłach, które choć mają formę prostokąta, zostały uzupełnione efektownym LED-em do jazdy dziennej u górze. W ciągu dnia wyglądają trochę jak mroczne, czarne oczy. W tylnych lampach nie mogło zabraknąć charakterystycznego znaku X, a z przodu 7-szczelinowego grilla. Choć tu o grillu ciężko mówić. Ten jest analogowy. Został bowiem zatopiony w kawałku gładkiego plastiku.

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Podczas projektowania Avengera styliści postanowili ukryć tylną klamkę w obrysie słupka C. Dość grubego słupka. Pierwsze wrażenie moich znajomych było takie, że auto jest 3-drzwiowe. Zabieg sprawdza się jednak wyśmienicie. Nie zaburza bowiem unoszącej się ku górze linii akcentowej boku. Spisuje się tak samo dobrze, jak w legendarnej już Alfie 156. Poza tym Jeep w stylizacji nadwozia ukrył ciekawe akcenty nawiązujące do DNA marki. Na przedniej szybie pojawia się człowiek z lunetą obserwujący niebo, 7-szczelinowy grill można dostrzec na wlocie powietrza w zderzaku i felgach, a na jednym z relingów pojawia się... biedronka!

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Przykład

Poszukiwanie jeepowskich akcentów stanowi świetną zabawę. Poszukiwałem ich sam, ale też prosiłem o pomoc znajomych. Po odnalezieniu dwóch, trzech pierwszych zaczyna się prawdziwa zabawa i wyścig na odszukanie kolejnych.

Polski Jeep to taki Willys XXI wieku

Siłą pierwszego Jeepa – w więc Willysa – była prostota. W Avengerze ta również stała się wyznacznikiem dla projektu kabiny pasażerskiej. Oczywiście żyjemy w XXI wieku. Nie spodziewajcie się zatem, że pod pojęciem prostoty w przypadku deski rozdzielczej ukrywa się kawałek blachy "ponabijany" kilkoma wskaźnikami. Na taką sytuację nie pozwoliłby nawet przepisy homologacyjne. Mimo wszystko konsola najmniejszego Jeepa ogranicza się do ekranu zamiast zegarów, ekranu multimedialnego i kilku przycisków. Nic więcej! Całość jest przejrzysta i urzeka pod względem ergonomii. Kierowca odnajdzie się tu w kilka sekund. W kilka sekund stanie się specjalistą ds. obsługi Jeepa. Sama stylizacja jest natomiast moim zdaniem atrakcyjna.

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Na wielki plus zapisać można Avengerowi żółtą listwę akcentową. Mocno rozświetla wnętrze. Poza tym w konsoli pojawia się głęboka i praktyczna szuflada na drobiazgi, a pod ekranem inżynierowie umieścili cztery przyciski, przy czym dwa służą do "wywoływania" głównych opcji systemu multimedialnego. Do funkcjonalności tego wnętrza mam tak naprawdę jedną uwagę. Schowek na rękawiczki jest tak głęboko ukryty pod konsolą, że nie ma żadnych szans, aby kierowca zapięty pasami do niego sięgnął np. po okulary przeciwsłoneczne. Chyba że nazywa się inspektor Gadżet i dysponuje rękami wysuwanymi za pomocą teleskopów.

Elektronika? Pod rozruchu silnika radio zaczyna szybciej grać, niż odpala się ekran. Z drugiej strony czujnik światła jest czuły i naprawdę pięknie włącza poszczególne reflektory. Reaguje nawet na deszcz! W tym segmencie to nie zdarza się zbyt często.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3. 3-cylindry przystoją Amerykaninowi?

Pod maską Jeepa Avengera pracuje silnik o pojemności 1,2 litra. Tak, posiada doładowanie, ale z drugiej strony tylko 3 cylindry. Oferuje nowoczesne zdobycze techniki w postaci bezpośredniego wtrysku paliwa, ale generuje zaledwie 100 koni mechanicznych. W Jeepie powyższe wartości brzmią jak profanacja? Bardzo ostrożnie używałbym takich słów. W końcu żyjemy w czasach, w których Wrangler stał się hybrydą plug-in. Powiem więcej, ten eko-układ napędowy naprawdę dobrze pasuje do amerykańskiej terenówki. Tak samo dobrze, jak gang 3-cylindrowego benzyniaka do Avengera.

Alternatywą dla gangu 3-cylindrowego benzyniaka jest... cisza. Avenger pierwotnie miał być oferowany jako model wyłącznie elektryczny. Wersja spalinowa pojawiła się jako ukłon w stronę rodzimego rynku polskiego. Nasz kraj będzie jednym z nielicznych w Europie, na których w najmniejszym Jeepie będzie oferowana również spalinówka.

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Jeep Avenger 1.2 GSE T3. Przyspieszenie, dynamika jazdy, skrzynia biegów

100 koni nie stanowi wartości porażającej. Warto jednak pamiętać, że Jeepa wspiera również 205 Nm momentu obrotowego. A to już wartość, która charakteryzuje całkiem sprawnego diesla. Poza tym Avenger jest wyjątkowo lekki. Samochód gotowy do jazdy oraz z doliczoną masą kierowcy waży niespełna 1200 kg. Połączenie tych czynników czuć w czasie jazdy. Jeep jest naprawdę zrywny i oferuje czas sprintu do pierwszej setki wynoszący 10,6 sekundy. To o tyle dobra informacja, że wspinającej się wskazówce prędkościomierza, towarzyszy całkiem rasowy warkot silnika. Ma 3 cylindry, ale brzmi nieźle!

Ważne

Avenger jest crossoverem segmentu B. A to oznacza jedno. To nie tylko najmniejszy Jeep. To też jedyny model marki, który nie ma w ofercie wariantu 4x4. Avenger może być tylko przednionapędowy. Choć ma system Selec-Terrain, który zmienia ustawienia kontroli trakcji w trudnych warunkach drogowych i tym samym wspomaga kierowcę w czasie jazdy np. po śniegu czy piachu.

Benzynowy Avenger jest dynamiczny w mieście. W trasie również radzi sobie jednak dość dobrze. Po uważniejszym przeliczeniu sytuacji na przeciwległym pasie ruchu, pozwala na sprawne wyprzedzenie ciężarówki na drodze krajowej. Jeżeli chodzi o przekładnię, benzynowy Avenger jest parowany wyłącznie z 6-biegowym manualem. Pomijając fakt, że skrzynia jest zakończona ogromną i srebrną gałką, oferuje przyzwoitą precyzję zmiany przełożeń. Poza tym biegi, może poza "jedynką", są długie. W efekcie Avenger szybko nabiera prędkości i nie męczy przy tym kierowcy koniecznością wachlowania gałką.

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Ile wynosi spalanie Jeepa Avengera 1.2 GSE T3?

100-konny benzyniak z 3-cylindrową głowicą, niespełna 1200 kg masy. To brzmi oszczędnie? Jak najbardziej. Podczas tygodniowego testu żółty Avenger spalał średnio 7 litrów paliwa. Mówię jednak o wyniku policzonym na podstawie tankowań, a nie wskazań komputera pokładowego. Komputer upierał się, że wynik jest od 0,1 do 0,3 litra wyższy. A to nie koniec dobrych informacji. Bo np. w trasie auto potrafiło wskazywać na spalanie oscylujące w granicy 5,4 litra. Odliczając opisany trzy zdania wcześniej błąd pomiarowy wskaźnika, kierowca otrzymuje naprawdę dobry rezultat. Tak, spalinowy Avenger zdecydowanie jest autem oszczędnym. Jednym z bardziej oszczędnych w swoim segmencie.

Jeep Avenger to łatwy w prowadzeniu everyday car

Jeep Avenger prowadzi się bardzo lekko. Układ kierowniczy pracuje bez zbędnego oporu, a zawieszenie jest wystarczająco miękkie, ale i sprężyste. W efekcie mały Amerykanin nie boi się zakrętów i dziurawych nawierzchni. Takie wartości z pewnością powinni docenić kupujący małego crossovera segmentu B. Bo auto sprawdzi się i na "kocich łbach", i podczas wspinania się po estakadzie na obwodnicy. Zagwarantuje pewność zachowania na jezdni.

Podczas jazdy Avengerem denerwować może przede wszystkim... asystent pasa ruchu. Ja starałem się go wyłączać zaraz po rozruchu silnika. Powód? Pierwszy jest taki, że Jeep widział swoje pasy ruchu. Te w żaden sposób nie pokrywały się z tymi, które na jezdni namalowali drogowcy. Drugi jest taki, że reakcje auta na zjeżdżanie z wybranego przez niego pasa ruchu były nerwowe. Wykonywał dość zero-jedynkowe ruchy kierownicą.

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Ile kosztuje Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit?

Cennik Jeepa Avengera w polskiej sieci sprzedaży startuje od 99 900 zł. Ja do testu dostałem jednak topowy wariant Summit. To oznacza, że kwota na fakturze wystawionej przez salon wzrasta do 147 700 zł. Czy Avenger jest tani? Bez dwóch zdań nie. To nie jest model budżetowy – tym bardziej że w tym segmencie rynku budżetowych aut już nie ma! Z drugiej strony poziom wyposażenia testowego Avengera bardziej przypominał limuzynę segmentu D, a nie małego SUV-a. Auto posiadało LED-owe światła, 18-calowe felgi, 300-watowy system nagłośnienia JBL, 10,1-calowy ekran z nawigacją, pakiet systemów bezpieczeństwa, kamerę parkowania czy tempomat aktywny.

Przykład

Dla porównania za bazową wersję Avengera napędzanego 156-konnym elektrykiem trzeba zapłacić już 185 200 zł. To o prawie 40 tys. zł więcej od topowego wariantu benzyniaka.

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit – podsumowanie:

Parafrazując klasyka, test mogę podsumować w krótki sposób. "Bardzo Cię polubiłem chłopie. Wszystkie Avengery to porządne chłopy." Najmniejszy z Jeepów da się lubić i cieszy oko. A czy coś więcej potrzebuje crossover segmentu B do sukcesu? Historia Peugeota 2008, Renault Captura i Nissana Juke pokazuje, że nie. To wystarczające wartości. Dlatego wydaje mi się, że Avenger może stać się hitem. Także ten elektryczny. I to nie tylko w Polsce, ale i całej Europie. A to świetna informacja dla nas, Polaków. Bo to nie tylko pierwszy w historii polski Jeep. To przede wszystkim model, który zagwarantuje tyskiej fabryce przetrwanie w tak trudnych motoryzacyjnych warunkach. Trzymajmy za niego kciuki.

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit – dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, bezpośredni wtrysk, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm
  • Prędkość maksymalna: 184 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,6 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7 litrów
  • Długość: 4048 mm
  • Szerokość: 1776 mm
  • Wysokość: 1534 mm
  • Rozstaw osi: 2557 mm
  • Pojemność bagażnika: 380 litrów
  • Masa własna: 1187 kg
  • Cena: od 99 900 zł
Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

Zobacz także: Tempomat

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    REKLAMA

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA