REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem
Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Jak mawiała Coco Chanel, "możesz kupić modę, ale musisz mieć styl". I Peugeot 508 SW ten styl właśnie ma. A skoro od takich słów zaczyna się test rodzinnego kombi, to czy dalej jest miejsce na jakiekolwiek wady? Sprawdźcie.

rozwiń >

Peugeot 508 SW to nie kombi. To sportowe kombi!

Z rynkowego punktu widzenia Peugeot 508 SW wcale nie jest młodym autem. Został zaprezentowany w roku 2018. Po 5 latach doczekał się liftingu. Wersji po modernizacji w Polsce jednak jeszcze nie ma. W efekcie do testów dostałem przedliftingowego 508. Tyle że wcale z tego powodu nie płakałem. Bo pomimo 5 lat na rynku, to nadal pięknie wyglądające kombi segmentu D. Przód i tył nadal są futurystyczne. Linia boczna natomiast okazuje się lekka. Zupełnie jak w nie-kombi. A na tym nie koniec. Bo Peugeot jest niski. Trochę tak niski jak sportowe coupe.

REKLAMA

REKLAMA

Przykład

Nadwozie 508 SW ma dokładnie 1420 mm wysokości. Dla porównania Passat ma już 1456 mm "wzrostu", a Superb 1468 mm. Peugeot jest prawie tak niski, jak Volkswagen Arteon.

Panie Peugeocie, tu jest jakby luksusowo! Czyli w kabinie 508 SW

Tematyka sportowa pojawia się również w kabinie pasażerskiej. W końcu auto wykończone białą perłą było skonfigurowane w wersji GT. Dlatego podczas testu miałem do dyspozycji m.in. kubełkowe fotele, w których siedzisko dało się obniżyć prawie do podłogi. W efekcie pozycja za kierownicą stawała się półleżąca. Półleżąca, ale nie w mocno średnim stylu zimnego łokcia. Raczej w stylu sportowców w segmencie D. A na tym nie koniec, bo były też szyby bez ramek. Absolutnie cudowne! Te robiły wrażenie w roku 2018 i robią je nadal.

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

O kabinie Peugeota 508 SW można powiedzieć sporo dobrego. Kierowca czuje się otoczony przez instrumenty pokładowe, a do tego jakość wykończenia utrzymuje się na wysokim poziomie. Plastiki są miękkie i dobrze spasowane. Przestrzeni też jest pod dostatkiem. 508 SW ma bowiem o 2 mm większy rozstaw osi od Passata! Tu jednak pewna uwaga. Pasażerom siedzącym w drugim rzędzie foteli miejsca na kolana nie zabraknie. Może go jednak brakować na stopy. Zwłaszcza gdy kierowca, zupełnie jak ja, opuści siedzisko do samej podłogi.

Peugeot 508 SW ma 530-litrowy bagażnik. Być może wynik nie jest rekordowy w segmencie D, ale absolutnie wystarczający. Poza tym w kabinie do dyspozycji pozostają aż 32 litry praktycznych schowków. Cóż jeszcze można powiedzieć o tej kabinie? Ja sporo już o niej mówiłem. W moich poprzednich testach. Link do nich zamieszczam poniżej.

REKLAMA

Modny Peugeot 508 SW z niemodnym dieslem. Jak wypada to połączenie?

Czemu wybrałem do testu przedliftingowego 508, zamiast poczekać na model po modernizacji? Powód był prosty. Producent udostępnił bowiem dziennikarzom model napędzany silnikiem wysokoprężnym. A to nie zdarza się dziś zbyt często. Powiem więcej, jednostka jest dość ciekawa. Bo choć mówimy o kombi segmentu D, ma 1.5 litra pojemności. Tylko 1.5 litra. Oczywiście to nie jedna z konstrukcji 3-cylindrowych. Tu motor otrzymał 4 cylindry. Poza tym jest wspierany przez doładowanie i w efekcie generuje 130 koni mocy. Przyznaję, wartość jak na 1.4-tonowe auto, nie powala na kolana. Z drugiej strony pedał gazu pozwala na uwolnienie aż 300 Nm momentu obrotowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ważne

Moc silnika BlueHDi trafia na przednie koła. Jest przenoszona na nie za pomocą przekładni automatycznej. Ta ma aż 8 przełożeń. To klasyczny mechanizm hydrokinetyczny opracowany przez japońską firmę Aisin. Jego produkcja odbywa się na licencji we Francji.

Testowy Peugeot 508 SW przyspieszał do 100 km/h w 10,1 sekundy. Co ciekawe jednak, podczas jazdy auto wydawało się zdecydowanie szybsze. Przynajmniej podczas jazdy w mieście. Bo zapał do przyspieszania kombi wyraźnie traci po minięciu znaku D-42 "obszar zabudowany". Wyprzedzenie TIR-a wymaga znalezienia sporej luki. Po wciśnięciu gazu przy 80 km/h na liczniku dzieje się bowiem raczej niewiele. To jednak nie kwestia samego zestrojenia silnika, a bardziej niskiej pojemności. Gdyby miał 2 litry pojemności, spisywałby się z pewnością dużo lepiej.

Tym bardziej że zawieszenie Peugeota 508 też jest bardziej sportowe. Dobrze trzyma auto w zakręcie, pewnie zachowuje się na drodze i okazuje się sprężyste podczas jazdy po nierównościach.

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Ile paliwa spala Peugeot 508 SW BlueHDi?

Choć model testowy został skonfigurowany w wersji GT, taki GT na drodze wcale nie jest. Diesel 1.5 BlueHDi ma jednak inne zalety. A niezaprzeczalną jest oszczędność. Podczas testu eksploatowałem auto w cyklu mieszanym. Spalanie wyniosło 6 litrów. Jestem jednak przekonany, że gdyby za kierownicą zasiadł kierowca o dużo spokojniejszym stylu jazdy, wskazanie komputera pokładowego okazałoby się o dobre 0.5 litra niższe. Gdy samochód poruszał się tylko w trasie, z wyniku pewnie udałoby się spokojnie "ściągnąć" już jakieś 1.5 litra. To na dzisiejsze standardy prawie tyle, co nic.

Patrząc na oszczędność tego diesla, zastanawia mnie jedno. Czemu na siłę chcemy uśmiercić silniki wysokoprężne? Przecież to mało racjonalne. Zwłaszcza że jednostki te mają filtry DPF i konwertery katalityczne. Zastanawiałem się nad tym także przy okazji testu Peugeota 308 SW BlueHDi. Link do testu zamieszczam poniżej.

Ile kosztuje Peugeot 508 SW BlueHDi GT Pack?

Oferta Peugeota 508 SW mocno zmieniła się w ostatnich latach. O ile jeszcze pod koniec minionej dekady za bazowe kombi trzeba było zapłacić jakieś 140 tys. zł, o tyle dziś kwota jest o 40 tys. wyższa. Ile kosztuje zatem model testowy? To wersja GT Pack z kilkoma dodatkami i silnikiem diesla. Jej cena wynosi zatem... 226 100 zł. Samochód bez wątpienia nie jest zatem tani. Warto jednak pamiętać, że mówimy o wersji, w której jedynym brakującym dodatkiem staje się kamera noktowizyjna. Nic więcej w tym kombi dokupić się już nie da.

Przykład

Warto podkreślić, że testowy Peugeot 508 SW BlueHDi GT Pack już bazowo zostanie wyceniony na 211 400 zł. Dopłaca się głównie za perłowy lakier czy dach panoramiczny.

Co na taką sumę mówi konkurencja? Dla przykładu Superb Laurin & Klement napędzany 2-litrowym, 150-konnym dieslem sparowany ze skrzynią DSG zostanie wyceniony na 200 350 zł. I to jeszcze bez kilku dodatków. Passat Elegance 2.0 TDI DSG z kolei będzie kosztował 185 890 zł, ale też bazowo. Po uważniejszym przejrzeniu listy opcji kwota ta będzie musiała drastycznie wzrosnąć.

Tu jednak pewna ciekawostka. Jeszcze dekadę czy dwie temu segment D był prestiżowy. Nawet dla producentów aut popularnych. Dziś zostały na nim już tylko... niedobitki! W ostatnich latach producenci uśmiercili takie legendy, jak Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda 6, Opel Insignia czy Toyota Accord. Zniknął też Citroen C5, Renault Talisman, a Passat np. stał się wyłącznie kombiakiem. Czy 508 dołączy do grona wielkich nieobecnych? Na razie nie. Jak już wspominałem, za niedługo na rynku zadebiutuje wersja poliftingowa.

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT – podsumowanie:

Na koniec muszę się do czegoś przyznać. W tym teście jestem trochę stronniczy. To prawda. Ale wynika to tylko z faktu, że od zawsze jestem wielkim fanem drugiej generacji Peugeota 508, w tym tego SW. To auto piękne, o sportowej sylwetce, a do tego dobrze prowadzące się, przestronne i świetnie wykonane. Wisienką na torcie są oczywiście drzwi bez ramek, na które można patrzeć godzinami czy mała kierownica, która przypasuje kierowcy jak rękawiczka ręce.

Tak, rozumiem, że za podobną sumę da się kupić nieco gorzej wyposażonego Superba, ale np. z mocniejszym dieslem. Czeskie kombi nie będzie miało jednak nawet jednej dziesiątej tego uroku. A styl to dopiero początek. Bo Skody po prostu nie da się też tak mocno polubić. Jest zbyt zimna, zbyt sterylna i zbyt popularna. W efekcie ja wybrałbym 508. Być może z mocniejszą hybrydą plug-in i za wyższą cenę, ale nadal Peugeota. Bo 508 SW sprawia, że w czasie jazdy uśmiechają się nie tylko pasażerowie. Kierowca też.

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT – dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1499 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 3750 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 208 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,0 litrów
  • Długość: 4778 mm
  • Szerokość: 1859 mm
  • Wysokość: 1420 mm
  • Rozstaw osi: 2793 mm
  • Pojemność bagażnika: 530/1780 litrów
  • Masa własna: 1430 kg
  • Cena: od 184 400 zł

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Test Peugeot 508 SW BlueHDi GT, Peugeot 508 z dieslem, Peugeot 508 BlueHDi 130 KM, kombi z dieslem

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Infor

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA