REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu
Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Lifting Toyoty Corolli nie przyniósł zasadniczych zmian stylistycznych. Test modelu TS Kombi 2.0 Hybrid pokazał mi jednak, co zmieniło się w tym aucie technologicznie. I tu idealnie pasującym słowem jest... cisza!

rozwiń >

Toyota Corolla 2023 po liftingu. Właściwie po liftinguniu!

Lifting? Ale jaki lifting? Tak możecie zareagować w pierwszej chwili, widząc nową Toyotę Corollę. I temu dziwić się nie będę. Zmiany rzeczywiście są mocno subtelne. W przednich lampach pojawiły się nowe światła do jazdy dziennej LED. Teraz wyglądają trochę jak oprawki okularów. Poza tym Japończycy postawili na nowy grill, nowe wzory felg i przyciemnione tylne reflektory wykonane w technologii LED. Wnętrze? Elektroniczne zegary mają ekran o wielkości 12,3 cala. Pewnie nie zwrócicie na nie uwagi. W oczy rzuca się za to nowy ekran multimedialny. Ma 10,5 cala i wyraźnie wystaje poza obrys konsoli.

REKLAMA

REKLAMA

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Toyota Smart Connect ma dwie zalety. Działa naprawdę szybko, a do tego za sprawą karty SIM łączy się z internetem. Dzięki temu np. nawigacja dostaje informacje o ruchu drogowym, komputer może przeprowadzać zdalne aktualizacje, a do tego auto łączy się z aplikacją w telefonie kierowcy. Lifting to także nowe kamery obserwujące otoczenie pojazdu. Te widzą więcej i w szerszym kącie. W efekcie auto lepiej i pewniej reaguje na pojawienie się ewentualnych zagrożeń podczas jazdy.

Jeżeli chodzi o Toyota Smart Connect, mam jedno zastrzeżenie. System korzysta z radia FM lub internetowego – w zależności od zasięgu. Internetowe jest fajne. Przy piosence pokazuje np. zdjęcie z albumu wykonawcy. Dzięki temu poznałem np. kilku współczesnych "artystów". Z drugiej strony automatyczna zmiana z FM na e-radio sprawia, że nagle i bez zapowiedzi odbiornik zaczyna pracować o kilka tonów głośniej. Trzeba się do tego mocno przyzwyczaić. Poza tym szkoda, że Toyota podczas liftingu nie popracowała nad materiałami wykończeniowymi. Te są dobrze spasowane, ale mogłyby mieć też nieco wyższą jakość i być w wielu miejscach bardziej miękkie.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Po cichu dodali 12 koni. Dzięki temu Corolla teraz jeździ również po cichu

Modernizacja przyniosła kilka zmian na zewnątrz. Najważniejsze nowości ukrywają się jednak pod maską. Tak, motor nadal nazywa się 2.0 Hybrid Dynamic Force. Tyle że teraz zamiast 184, rozwija 196 koni mechanicznych. Drobna modyfikacja powiecie? W tym jednak przypadku się wyjątkowo nie zgodzę. Bo zastrzyk 12 koni nie wziął się znikąd. Oznacza przeprojektowaną jednostkę sterującą PCU i udoskonaloną przekładnię elektryczną, mocniejszą baterię litowo-jonową oraz zmienioną charakterystykę pracy napędu (niżej rozwija moment obrotowy). To nadal brzmi niewinnie? Być może i tak. Jednak wyłącznie do momentu, w którym nie zasiądziecie za kierownicą pojazdu. Zmiany są wyczuwalne na czterech polach.

REKLAMA

Po pierwsze i najważniejsze 2.0 Hybrid Dynamic Force spod maski poliftingowej Corolli jest wreszcie cichą, japońską hybrydą. Wolnossący benzyniak nie "wrzeszczy" podczas przyspieszania. Potężną różnicę robi tu zmiana w zakresie rozwijania momentu oraz mocniejszy układ elektryczny. Lepiej wspiera benzyniaka i zdecydowanie wycisza go podczas jazdy np. poza miastem. Jadąc Corollą w trasie słychać delikatny szum, a nie wyraźną pracę wkurzonej jednostki napędowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie poliftingowa Corolla stała się bardziej dynamiczna i zrywna. Kombi osiąga pierwszą setkę w 7,7 sekundy. W modelu sprzed modernizacji nawet hatchback nie był w stanie przyspieszyć do 100 km/h w czasie krótszym niż 7,9 sekundy. Poprawę osiągów czuć także w trasie – m.in. podczas wyprzedzania na drodze krajowej czy ekspresowej.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Oszczędny jak... Corolla 2023 TS Kombi 2.0 HDF!

Po trzecie japońska hybryda stała się jeszcze bardziej oszczędna. Przedliftingowa Corolla hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force spalała mi w teście 5,6 litra benzyny w cyklu mieszanym. W poliftingowym kombi (które jest dużo większe i cięższe) udało mi się zejść do 5,2 litra. To moim zdaniem bardzo dobry wynik. Pewnie jeden z lepszych w segmencie C.

Po czwarte na obniżenie spalania pozwala pewnie m.in. inteligentna rekuperacja. Nowa Toyota obserwuje otoczenie drogi. Gdy dostrzeże hamowanie auta z przodu, a do tego kierowca puści pedał gazu, pojazd zacznie automatycznie zwalniać. Działa to trochę jak bardziej intuicyjna wersja e-Pedala Nissana. Tyle że tu samochód nie hamuje prawie do zera, a jedynie "przyhamowuje" elektrykiem. Kierowca prędzej lub później będzie musiał sam nacisnąć hamulec.

Jakie są wady poliftingowego układu hybrydowego?

Oczywiście nie ma róży bez kolców. Bo modyfikacja układu napędowego przyniosła też pewną zmianę na delikatny minus. W tym aucie po raz pierwszy w hybrydzie Toyoty poczułem delikatne poszarpywanie podczas przełączania z napędu elektrycznego na spalinowca. Oczywiście szarpnięcie nadal jest dużo delikatniejsze niż np. w hybrydach innych koncernów. Warto jednak odnotować ten fakt.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Ile kosztuje Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force po liftingu?

Cennik Corolli 2023 TS Kombi startuje od 126 900 zł. Egzemplarz testowy zostanie natomiast wyceniony na 164 900 zł. Za tą kwotę kupujący dostanie nie tylko efektowną stylizację GR Sport z dwukolorowym malowaniem nadwozia. Otrzyma również sportowe fotele, LED-owe światła, pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota T-Mate, nawigację satelitarną, 18-calowe felgi i przyciemnione tylne szyby. Standard jest zatem bogaty, a cena... W dzisiejszych czasach nieco ponad 160 tys. zł za dobrze wyposażone kombi segmentu C nie powinno dziwić. To kwota raczej normalna albo inaczej – optymalna.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi – podsumowanie:

Hybrid Dynamic Force brzmi jak żart? No właśnie nie. Tak, Corolla jest hybrydowa i ma wolnossący silnik. Mimo wszystko okazuje się dynamiczna i... oszczędna. Taka była już jednak i przed liftingiem. I choć modernizacja dośrubowała obydwa parametry, przyniosła dużo ważniejszą zmianę. Sprawiła, że jazda tym autem stała się zdecydowanie przyjemniejsza. Bo benzyniak wreszcie nie wrzeszczy podczas przyspieszania i jazdy w trasie. Pracuje po prostu cicho. Zupełnie jak 2-litrowy, doładowany odpowiednik bez elektrycznego wspomagania.

Pójście w tym kierunku jest ważne. Nie tyle dla mnie, co raczej potencjalnych nabywców. Wielokrotnie słyszałem bowiem historie mówiące o tym, że głośna praca hybryd Toyoty zniechęcała kierowców do zakupu. Teraz ten argument znika. Zostaje za to średnie spalanie na poziomie nieco ponad 5 litrów i przyspieszenie w 7,7 sekundy do setki. A od tych zalet wzorku odwrócić się już nie da. Moim zdaniem lifting Corolli jest zatem jednym z ważniejszych kroków rozwojowych w historii napędu spalinowo-elektrycznego Toyoty ostatnich lat. I wcale nie żartuję. Czekam tylko na podobną modyfikację w RAV4, Camry czy Yarisie. Bo kierunek zmian jest naprawdę dobry.

Toyota Corolla TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force – dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna, wtrysk pośredni i bezpośredni
  • Pojemność silnika: 1987 cm3
  • Maksymalna moc silnika spalinowego: 152 KM (przy 6600 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego: 190 Nm (5200 obr./min.)
  • Silnik elektryczny: 113 KM, 206 Nm
  • Moc układu hybrydowego: 196 KM
  • Moment obrotowy układu hybrydowego: 190 Nm
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,7 s.
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Skrzynia biegów: e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,2 litra
  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Wysokość: 1460 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Pojemność bagażnika: 581 litrów
  • Masa własna: 1450 kg
  • Cena: od 126 900 zł

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA