REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu
Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Lifting Toyoty Corolli nie przyniósł zasadniczych zmian stylistycznych. Test modelu TS Kombi 2.0 Hybrid pokazał mi jednak, co zmieniło się w tym aucie technologicznie. I tu idealnie pasującym słowem jest... cisza!

rozwiń >

Toyota Corolla 2023 po liftingu. Właściwie po liftinguniu!

Lifting? Ale jaki lifting? Tak możecie zareagować w pierwszej chwili, widząc nową Toyotę Corollę. I temu dziwić się nie będę. Zmiany rzeczywiście są mocno subtelne. W przednich lampach pojawiły się nowe światła do jazdy dziennej LED. Teraz wyglądają trochę jak oprawki okularów. Poza tym Japończycy postawili na nowy grill, nowe wzory felg i przyciemnione tylne reflektory wykonane w technologii LED. Wnętrze? Elektroniczne zegary mają ekran o wielkości 12,3 cala. Pewnie nie zwrócicie na nie uwagi. W oczy rzuca się za to nowy ekran multimedialny. Ma 10,5 cala i wyraźnie wystaje poza obrys konsoli.

REKLAMA

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

REKLAMA

Toyota Smart Connect ma dwie zalety. Działa naprawdę szybko, a do tego za sprawą karty SIM łączy się z internetem. Dzięki temu np. nawigacja dostaje informacje o ruchu drogowym, komputer może przeprowadzać zdalne aktualizacje, a do tego auto łączy się z aplikacją w telefonie kierowcy. Lifting to także nowe kamery obserwujące otoczenie pojazdu. Te widzą więcej i w szerszym kącie. W efekcie auto lepiej i pewniej reaguje na pojawienie się ewentualnych zagrożeń podczas jazdy.

Jeżeli chodzi o Toyota Smart Connect, mam jedno zastrzeżenie. System korzysta z radia FM lub internetowego – w zależności od zasięgu. Internetowe jest fajne. Przy piosence pokazuje np. zdjęcie z albumu wykonawcy. Dzięki temu poznałem np. kilku współczesnych "artystów". Z drugiej strony automatyczna zmiana z FM na e-radio sprawia, że nagle i bez zapowiedzi odbiornik zaczyna pracować o kilka tonów głośniej. Trzeba się do tego mocno przyzwyczaić. Poza tym szkoda, że Toyota podczas liftingu nie popracowała nad materiałami wykończeniowymi. Te są dobrze spasowane, ale mogłyby mieć też nieco wyższą jakość i być w wielu miejscach bardziej miękkie.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Po cichu dodali 12 koni. Dzięki temu Corolla teraz jeździ również po cichu

REKLAMA

Modernizacja przyniosła kilka zmian na zewnątrz. Najważniejsze nowości ukrywają się jednak pod maską. Tak, motor nadal nazywa się 2.0 Hybrid Dynamic Force. Tyle że teraz zamiast 184, rozwija 196 koni mechanicznych. Drobna modyfikacja powiecie? W tym jednak przypadku się wyjątkowo nie zgodzę. Bo zastrzyk 12 koni nie wziął się znikąd. Oznacza przeprojektowaną jednostkę sterującą PCU i udoskonaloną przekładnię elektryczną, mocniejszą baterię litowo-jonową oraz zmienioną charakterystykę pracy napędu (niżej rozwija moment obrotowy). To nadal brzmi niewinnie? Być może i tak. Jednak wyłącznie do momentu, w którym nie zasiądziecie za kierownicą pojazdu. Zmiany są wyczuwalne na czterech polach.

Po pierwsze i najważniejsze 2.0 Hybrid Dynamic Force spod maski poliftingowej Corolli jest wreszcie cichą, japońską hybrydą. Wolnossący benzyniak nie "wrzeszczy" podczas przyspieszania. Potężną różnicę robi tu zmiana w zakresie rozwijania momentu oraz mocniejszy układ elektryczny. Lepiej wspiera benzyniaka i zdecydowanie wycisza go podczas jazdy np. poza miastem. Jadąc Corollą w trasie słychać delikatny szum, a nie wyraźną pracę wkurzonej jednostki napędowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie poliftingowa Corolla stała się bardziej dynamiczna i zrywna. Kombi osiąga pierwszą setkę w 7,7 sekundy. W modelu sprzed modernizacji nawet hatchback nie był w stanie przyspieszyć do 100 km/h w czasie krótszym niż 7,9 sekundy. Poprawę osiągów czuć także w trasie – m.in. podczas wyprzedzania na drodze krajowej czy ekspresowej.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Oszczędny jak... Corolla 2023 TS Kombi 2.0 HDF!

Po trzecie japońska hybryda stała się jeszcze bardziej oszczędna. Przedliftingowa Corolla hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force spalała mi w teście 5,6 litra benzyny w cyklu mieszanym. W poliftingowym kombi (które jest dużo większe i cięższe) udało mi się zejść do 5,2 litra. To moim zdaniem bardzo dobry wynik. Pewnie jeden z lepszych w segmencie C.

Po czwarte na obniżenie spalania pozwala pewnie m.in. inteligentna rekuperacja. Nowa Toyota obserwuje otoczenie drogi. Gdy dostrzeże hamowanie auta z przodu, a do tego kierowca puści pedał gazu, pojazd zacznie automatycznie zwalniać. Działa to trochę jak bardziej intuicyjna wersja e-Pedala Nissana. Tyle że tu samochód nie hamuje prawie do zera, a jedynie "przyhamowuje" elektrykiem. Kierowca prędzej lub później będzie musiał sam nacisnąć hamulec.

Jakie są wady poliftingowego układu hybrydowego?

Oczywiście nie ma róży bez kolców. Bo modyfikacja układu napędowego przyniosła też pewną zmianę na delikatny minus. W tym aucie po raz pierwszy w hybrydzie Toyoty poczułem delikatne poszarpywanie podczas przełączania z napędu elektrycznego na spalinowca. Oczywiście szarpnięcie nadal jest dużo delikatniejsze niż np. w hybrydach innych koncernów. Warto jednak odnotować ten fakt.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Ile kosztuje Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force po liftingu?

Cennik Corolli 2023 TS Kombi startuje od 126 900 zł. Egzemplarz testowy zostanie natomiast wyceniony na 164 900 zł. Za tą kwotę kupujący dostanie nie tylko efektowną stylizację GR Sport z dwukolorowym malowaniem nadwozia. Otrzyma również sportowe fotele, LED-owe światła, pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota T-Mate, nawigację satelitarną, 18-calowe felgi i przyciemnione tylne szyby. Standard jest zatem bogaty, a cena... W dzisiejszych czasach nieco ponad 160 tys. zł za dobrze wyposażone kombi segmentu C nie powinno dziwić. To kwota raczej normalna albo inaczej – optymalna.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi – podsumowanie:

Hybrid Dynamic Force brzmi jak żart? No właśnie nie. Tak, Corolla jest hybrydowa i ma wolnossący silnik. Mimo wszystko okazuje się dynamiczna i... oszczędna. Taka była już jednak i przed liftingiem. I choć modernizacja dośrubowała obydwa parametry, przyniosła dużo ważniejszą zmianę. Sprawiła, że jazda tym autem stała się zdecydowanie przyjemniejsza. Bo benzyniak wreszcie nie wrzeszczy podczas przyspieszania i jazdy w trasie. Pracuje po prostu cicho. Zupełnie jak 2-litrowy, doładowany odpowiednik bez elektrycznego wspomagania.

Pójście w tym kierunku jest ważne. Nie tyle dla mnie, co raczej potencjalnych nabywców. Wielokrotnie słyszałem bowiem historie mówiące o tym, że głośna praca hybryd Toyoty zniechęcała kierowców do zakupu. Teraz ten argument znika. Zostaje za to średnie spalanie na poziomie nieco ponad 5 litrów i przyspieszenie w 7,7 sekundy do setki. A od tych zalet wzorku odwrócić się już nie da. Moim zdaniem lifting Corolli jest zatem jednym z ważniejszych kroków rozwojowych w historii napędu spalinowo-elektrycznego Toyoty ostatnich lat. I wcale nie żartuję. Czekam tylko na podobną modyfikację w RAV4, Camry czy Yarisie. Bo kierunek zmian jest naprawdę dobry.

Toyota Corolla TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force – dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna, wtrysk pośredni i bezpośredni
  • Pojemność silnika: 1987 cm3
  • Maksymalna moc silnika spalinowego: 152 KM (przy 6600 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego: 190 Nm (5200 obr./min.)
  • Silnik elektryczny: 113 KM, 206 Nm
  • Moc układu hybrydowego: 196 KM
  • Moment obrotowy układu hybrydowego: 190 Nm
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,7 s.
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Skrzynia biegów: e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,2 litra
  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Wysokość: 1460 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Pojemność bagażnika: 581 litrów
  • Masa własna: 1450 kg
  • Cena: od 126 900 zł

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi, test Toyoty Corolli hybryd po liftingu, corolla po liftingu, test corolli po liftingu

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA