REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach
Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach
GREG
Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

Dacia Jogger jest świetnie znana polskim kierowcom. To samochód, który wygląda jak kombi, ma atrybuty kombivana, a do tego oferuje prześwit podobny do tego, który kierowcy mogą znać z SUV-a. Roztrojenie jaźni powiecie? Być może tak. Ale w dobrym wydaniu.

REKLAMA

Nowość w palecie silnikowej Joggera

Dacia Jogger była w Polsce oferowana do tej pory w dwóch wariantach napędowych. Pod maską mógł spoczywać litrowy, doładowany i 100-konny silnik benzynowy współpracujący z instalacją LPG, ewentualnie 110-konny, doładowany benzyniak. Teraz w palecie pojawia się także hybryda. A to już brzmi mocno obiecująco. "Rumuńska" hybryda nie jest wcale taka rumuńska. To układ napędowy, który jest świetnie znany m.in. z Captura czy Clio.

Dacia Jogger Hybrid 140 – jak zbudowana jest i jak działa hybryda?

REKLAMA

Układ napędowy Joggera Hybrid 140 składa się z 1,6-litrowego, wolnossącego benzyniaka z wtryskiem wielopunktowym o mocy 94 koni mechanicznych, 49-konnego motoru elektrycznego i wysokonapięciowego rozruszniko-alternatora typu HSG. Benzyniak oferuje 148 Nm, a elektryk 205 Nm. Zsumowana moc wynosi 140 koni i trafia na asfalt przez przednie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni multi-mode. Układ składa się także z baterii litowo-jonowej 1,2 kWh.

140-konna hybryda rozpędza Joggera do 100 km/h w 10 sek. Gwarantuje też prędkość maksymalną 167 km/h. Średnie spalanie wskazane przez producenta wynosi 4,8 litra benzyny. Układ może pracować w kilku trybach. Mowa o trybie w pełni elektrycznym, rekuperacji energii kinetycznej, zasilaniu kół benzyniakiem i elektrykiem, zasilaniu kół samym benzyniakiem lub wykorzystaniu benzyniaka do ładowania baterii trakcyjnej.

Ile kosztuje Dacia Jogger Hybrid 140 w Polsce?

Dacia Jogger Hybrid 140 oferuje pełną praktyczność. Nadal ma 50-litrowy zbiornik paliwa, nadal zabiera na pokład nawet 7 osób i nadal w konfiguracji 5-osobowej ma bagażnik o pojemności 607 litrów. Ile kosztuje w Polsce ten model? Cennik startuje od 109 550 zł za 5-miejscową wersję Expression. Bazowy Jogger Hybrid 140 jest wyposażony m.in. w 8-calowy ekran multimedialny, modułowe relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, światła LED, manualną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu czy światła przeciwmgłowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza tym nabywca może wybrać:

  • 5-miejscowy model Extreme za 114 350 zł.
  • 7-miejscowy model Expression za 114 050 zł.
  • 7-miejscowy model Extreme za 118 850 zł.

Dacia opublikowała oficjalny, polski cennik Joggera Hybrid 140. Samochody można już nawet zamawiać w salonach. Dostawy pierwszych egzemplarzy rozpoczną się natomiast w połowie maja.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA