REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach
Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach
GREG
Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

Dacia Jogger jest świetnie znana polskim kierowcom. To samochód, który wygląda jak kombi, ma atrybuty kombivana, a do tego oferuje prześwit podobny do tego, który kierowcy mogą znać z SUV-a. Roztrojenie jaźni powiecie? Być może tak. Ale w dobrym wydaniu.

REKLAMA

Nowość w palecie silnikowej Joggera

Dacia Jogger była w Polsce oferowana do tej pory w dwóch wariantach napędowych. Pod maską mógł spoczywać litrowy, doładowany i 100-konny silnik benzynowy współpracujący z instalacją LPG, ewentualnie 110-konny, doładowany benzyniak. Teraz w palecie pojawia się także hybryda. A to już brzmi mocno obiecująco. "Rumuńska" hybryda nie jest wcale taka rumuńska. To układ napędowy, który jest świetnie znany m.in. z Captura czy Clio.

Dacia Jogger Hybrid 140 – jak zbudowana jest i jak działa hybryda?

REKLAMA

Układ napędowy Joggera Hybrid 140 składa się z 1,6-litrowego, wolnossącego benzyniaka z wtryskiem wielopunktowym o mocy 94 koni mechanicznych, 49-konnego motoru elektrycznego i wysokonapięciowego rozruszniko-alternatora typu HSG. Benzyniak oferuje 148 Nm, a elektryk 205 Nm. Zsumowana moc wynosi 140 koni i trafia na asfalt przez przednie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni multi-mode. Układ składa się także z baterii litowo-jonowej 1,2 kWh.

140-konna hybryda rozpędza Joggera do 100 km/h w 10 sek. Gwarantuje też prędkość maksymalną 167 km/h. Średnie spalanie wskazane przez producenta wynosi 4,8 litra benzyny. Układ może pracować w kilku trybach. Mowa o trybie w pełni elektrycznym, rekuperacji energii kinetycznej, zasilaniu kół benzyniakiem i elektrykiem, zasilaniu kół samym benzyniakiem lub wykorzystaniu benzyniaka do ładowania baterii trakcyjnej.

Ile kosztuje Dacia Jogger Hybrid 140 w Polsce?

Dacia Jogger Hybrid 140 oferuje pełną praktyczność. Nadal ma 50-litrowy zbiornik paliwa, nadal zabiera na pokład nawet 7 osób i nadal w konfiguracji 5-osobowej ma bagażnik o pojemności 607 litrów. Ile kosztuje w Polsce ten model? Cennik startuje od 109 550 zł za 5-miejscową wersję Expression. Bazowy Jogger Hybrid 140 jest wyposażony m.in. w 8-calowy ekran multimedialny, modułowe relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, światła LED, manualną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu czy światła przeciwmgłowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza tym nabywca może wybrać:

  • 5-miejscowy model Extreme za 114 350 zł.
  • 7-miejscowy model Expression za 114 050 zł.
  • 7-miejscowy model Extreme za 118 850 zł.

Dacia opublikowała oficjalny, polski cennik Joggera Hybrid 140. Samochody można już nawet zamawiać w salonach. Dostawy pierwszych egzemplarzy rozpoczną się natomiast w połowie maja.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA