REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech
Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

Historia Renault 5 zaczęła się w 1972 r. I praktycznie z miejsca mały hatchback zawojował rynek. Wzbudził sympatię kierowców i stał się jedną z najjaśniejszych gwiazd sprzedaży w gamie francuskiej marki. Historia modelu ostatecznie zakończyła się w 1996 r. Piątka ustąpiła miejsca Clio. Przed odejściem zapisała się jednak złotymi literami. Złotymi literami wypisany był bilans sprzedaży wynoszący przeszło 9 mln sztuk.

REKLAMA

Renault 5 E-Tech powstanie na nowej platformie podłogowej

REKLAMA

Po blisko trzech dekadach Renault 5 jednak powróci. Będzie miało iście klasyczną stylizację. Mocno nawiązuje designem do legendarnego poprzednika. Zmienia jednak całkowicie filozofię modelu. Bo nadal będzie miejsko-rodzinnym hatchbackiem, jednak teraz o napędzie elektrycznym. I to właśnie w technologii ukrywa się kilka wyjątkowych smaczków.

Renault 5 E-Tech to pierwszy model zaprojektowany na platformie AmpR Small. Ampere jest dedykowana samochodom elektrycznym z segmentu B. Oferuje naprawdę wiele, a w tym płaską podłogę, duży rozstaw osi (wynosi 2,54 m), bagażnik o pojemności 326 litrów, obniżony środek ciężkości i niską masą. Samochód powinien ważyć poniżej 1500 kg.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Renault 5 E-Tech: moc, zasięg, ładowanie

REKLAMA

Renault 5 E-Tech będzie dostępny w trzech wariantach mocy. Kierowca otrzyma możliwość wyboru pojazdu oferującego 95, 122 lub 150 koni mechanicznych. W roli jednostki pojawi się oczywiście silnik synchroniczny z uzwojonym wirnikiem. Układ napędowy zostanie sprzężony z akumulatorem o pojemności na poziomie 52 kWh. Ten ma zagwarantować zasięg wynoszący do 400 km. Wynik został oczywiście wyliczony w zgodzie z normą WLTP. Piątka E-Tech będzie wyposażona w ładowarkę AC 11 kW i DC 80 lub 100 kW.

Nowe Renault 5 E-Tech to również pierwszy model, w którym zastosowano dwukierunkową ładowarkę AC kompatybilną z technologią V2L (vehicle to load) i V2G (vehicle-to-grid). To oznacza, że samochód zamieni się w pełnoprawny element ekosystemu energetycznego i będzie mógł w odpowiednim momencie oddawać energię do sieci. To jednak nadal nie koniec. Renault 5 osiągnie poziom 85 proc. ogólnej zdolności do recyklingu. Poza tym będzie zawierać 19,4 proc. materiałów z recyklingu (zgodnie z normą ISO14021) oraz 26,6 proc. materiałów pochodzących z gospodarki cyrkularnej, w tym 41 kg polimerów z recyklingu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Bateria w Renault 5 E-Tech będzie się ładować automatycznie

Ciekawą funkcją w Renault 5 E-Tech stanie się Charge Pass. To oznacza dostęp do ponad 600 000 publicznych punktów ładowania w 25 krajach Europy. Kierowcy wystarczy jedna karta, choć też nie zawsze będzie konieczna. Bo dzięki funkcji Plug & Charge wystarczy tylko podłączyć auto do jednego z kompatybilnych terminali DC. Autoryzacja zostanie wykonana automatycznie. Automatycznie rozpocznie się także ładowanie, a później bezpieczna płatność.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA