REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech
Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

Historia Renault 5 zaczęła się w 1972 r. I praktycznie z miejsca mały hatchback zawojował rynek. Wzbudził sympatię kierowców i stał się jedną z najjaśniejszych gwiazd sprzedaży w gamie francuskiej marki. Historia modelu ostatecznie zakończyła się w 1996 r. Piątka ustąpiła miejsca Clio. Przed odejściem zapisała się jednak złotymi literami. Złotymi literami wypisany był bilans sprzedaży wynoszący przeszło 9 mln sztuk.

REKLAMA

REKLAMA

Renault 5 E-Tech powstanie na nowej platformie podłogowej

Po blisko trzech dekadach Renault 5 jednak powróci. Będzie miało iście klasyczną stylizację. Mocno nawiązuje designem do legendarnego poprzednika. Zmienia jednak całkowicie filozofię modelu. Bo nadal będzie miejsko-rodzinnym hatchbackiem, jednak teraz o napędzie elektrycznym. I to właśnie w technologii ukrywa się kilka wyjątkowych smaczków.

Renault 5 E-Tech to pierwszy model zaprojektowany na platformie AmpR Small. Ampere jest dedykowana samochodom elektrycznym z segmentu B. Oferuje naprawdę wiele, a w tym płaską podłogę, duży rozstaw osi (wynosi 2,54 m), bagażnik o pojemności 326 litrów, obniżony środek ciężkości i niską masą. Samochód powinien ważyć poniżej 1500 kg.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Renault 5 E-Tech: moc, zasięg, ładowanie

Renault 5 E-Tech będzie dostępny w trzech wariantach mocy. Kierowca otrzyma możliwość wyboru pojazdu oferującego 95, 122 lub 150 koni mechanicznych. W roli jednostki pojawi się oczywiście silnik synchroniczny z uzwojonym wirnikiem. Układ napędowy zostanie sprzężony z akumulatorem o pojemności na poziomie 52 kWh. Ten ma zagwarantować zasięg wynoszący do 400 km. Wynik został oczywiście wyliczony w zgodzie z normą WLTP. Piątka E-Tech będzie wyposażona w ładowarkę AC 11 kW i DC 80 lub 100 kW.

REKLAMA

Nowe Renault 5 E-Tech to również pierwszy model, w którym zastosowano dwukierunkową ładowarkę AC kompatybilną z technologią V2L (vehicle to load) i V2G (vehicle-to-grid). To oznacza, że samochód zamieni się w pełnoprawny element ekosystemu energetycznego i będzie mógł w odpowiednim momencie oddawać energię do sieci. To jednak nadal nie koniec. Renault 5 osiągnie poziom 85 proc. ogólnej zdolności do recyklingu. Poza tym będzie zawierać 19,4 proc. materiałów z recyklingu (zgodnie z normą ISO14021) oraz 26,6 proc. materiałów pochodzących z gospodarki cyrkularnej, w tym 41 kg polimerów z recyklingu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Bateria w Renault 5 E-Tech będzie się ładować automatycznie

Ciekawą funkcją w Renault 5 E-Tech stanie się Charge Pass. To oznacza dostęp do ponad 600 000 publicznych punktów ładowania w 25 krajach Europy. Kierowcy wystarczy jedna karta, choć też nie zawsze będzie konieczna. Bo dzięki funkcji Plug & Charge wystarczy tylko podłączyć auto do jednego z kompatybilnych terminali DC. Autoryzacja zostanie wykonana automatycznie. Automatycznie rozpocznie się także ładowanie, a później bezpieczna płatność.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA