REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech
Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

Historia Renault 5 zaczęła się w 1972 r. I praktycznie z miejsca mały hatchback zawojował rynek. Wzbudził sympatię kierowców i stał się jedną z najjaśniejszych gwiazd sprzedaży w gamie francuskiej marki. Historia modelu ostatecznie zakończyła się w 1996 r. Piątka ustąpiła miejsca Clio. Przed odejściem zapisała się jednak złotymi literami. Złotymi literami wypisany był bilans sprzedaży wynoszący przeszło 9 mln sztuk.

REKLAMA

Renault 5 E-Tech powstanie na nowej platformie podłogowej

REKLAMA

Po blisko trzech dekadach Renault 5 jednak powróci. Będzie miało iście klasyczną stylizację. Mocno nawiązuje designem do legendarnego poprzednika. Zmienia jednak całkowicie filozofię modelu. Bo nadal będzie miejsko-rodzinnym hatchbackiem, jednak teraz o napędzie elektrycznym. I to właśnie w technologii ukrywa się kilka wyjątkowych smaczków.

Renault 5 E-Tech to pierwszy model zaprojektowany na platformie AmpR Small. Ampere jest dedykowana samochodom elektrycznym z segmentu B. Oferuje naprawdę wiele, a w tym płaską podłogę, duży rozstaw osi (wynosi 2,54 m), bagażnik o pojemności 326 litrów, obniżony środek ciężkości i niską masą. Samochód powinien ważyć poniżej 1500 kg.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Renault 5 E-Tech: moc, zasięg, ładowanie

REKLAMA

Renault 5 E-Tech będzie dostępny w trzech wariantach mocy. Kierowca otrzyma możliwość wyboru pojazdu oferującego 95, 122 lub 150 koni mechanicznych. W roli jednostki pojawi się oczywiście silnik synchroniczny z uzwojonym wirnikiem. Układ napędowy zostanie sprzężony z akumulatorem o pojemności na poziomie 52 kWh. Ten ma zagwarantować zasięg wynoszący do 400 km. Wynik został oczywiście wyliczony w zgodzie z normą WLTP. Piątka E-Tech będzie wyposażona w ładowarkę AC 11 kW i DC 80 lub 100 kW.

Nowe Renault 5 E-Tech to również pierwszy model, w którym zastosowano dwukierunkową ładowarkę AC kompatybilną z technologią V2L (vehicle to load) i V2G (vehicle-to-grid). To oznacza, że samochód zamieni się w pełnoprawny element ekosystemu energetycznego i będzie mógł w odpowiednim momencie oddawać energię do sieci. To jednak nadal nie koniec. Renault 5 osiągnie poziom 85 proc. ogólnej zdolności do recyklingu. Poza tym będzie zawierać 19,4 proc. materiałów z recyklingu (zgodnie z normą ISO14021) oraz 26,6 proc. materiałów pochodzących z gospodarki cyrkularnej, w tym 41 kg polimerów z recyklingu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Bateria w Renault 5 E-Tech będzie się ładować automatycznie

Ciekawą funkcją w Renault 5 E-Tech stanie się Charge Pass. To oznacza dostęp do ponad 600 000 publicznych punktów ładowania w 25 krajach Europy. Kierowcy wystarczy jedna karta, choć też nie zawsze będzie konieczna. Bo dzięki funkcji Plug & Charge wystarczy tylko podłączyć auto do jednego z kompatybilnych terminali DC. Autoryzacja zostanie wykonana automatycznie. Automatycznie rozpocznie się także ładowanie, a później bezpieczna płatność.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA