REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech
Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

Historia Renault 5 zaczęła się w 1972 r. I praktycznie z miejsca mały hatchback zawojował rynek. Wzbudził sympatię kierowców i stał się jedną z najjaśniejszych gwiazd sprzedaży w gamie francuskiej marki. Historia modelu ostatecznie zakończyła się w 1996 r. Piątka ustąpiła miejsca Clio. Przed odejściem zapisała się jednak złotymi literami. Złotymi literami wypisany był bilans sprzedaży wynoszący przeszło 9 mln sztuk.

REKLAMA

REKLAMA

Renault 5 E-Tech powstanie na nowej platformie podłogowej

Po blisko trzech dekadach Renault 5 jednak powróci. Będzie miało iście klasyczną stylizację. Mocno nawiązuje designem do legendarnego poprzednika. Zmienia jednak całkowicie filozofię modelu. Bo nadal będzie miejsko-rodzinnym hatchbackiem, jednak teraz o napędzie elektrycznym. I to właśnie w technologii ukrywa się kilka wyjątkowych smaczków.

Renault 5 E-Tech to pierwszy model zaprojektowany na platformie AmpR Small. Ampere jest dedykowana samochodom elektrycznym z segmentu B. Oferuje naprawdę wiele, a w tym płaską podłogę, duży rozstaw osi (wynosi 2,54 m), bagażnik o pojemności 326 litrów, obniżony środek ciężkości i niską masą. Samochód powinien ważyć poniżej 1500 kg.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Renault 5 E-Tech: moc, zasięg, ładowanie

Renault 5 E-Tech będzie dostępny w trzech wariantach mocy. Kierowca otrzyma możliwość wyboru pojazdu oferującego 95, 122 lub 150 koni mechanicznych. W roli jednostki pojawi się oczywiście silnik synchroniczny z uzwojonym wirnikiem. Układ napędowy zostanie sprzężony z akumulatorem o pojemności na poziomie 52 kWh. Ten ma zagwarantować zasięg wynoszący do 400 km. Wynik został oczywiście wyliczony w zgodzie z normą WLTP. Piątka E-Tech będzie wyposażona w ładowarkę AC 11 kW i DC 80 lub 100 kW.

REKLAMA

Nowe Renault 5 E-Tech to również pierwszy model, w którym zastosowano dwukierunkową ładowarkę AC kompatybilną z technologią V2L (vehicle to load) i V2G (vehicle-to-grid). To oznacza, że samochód zamieni się w pełnoprawny element ekosystemu energetycznego i będzie mógł w odpowiednim momencie oddawać energię do sieci. To jednak nadal nie koniec. Renault 5 osiągnie poziom 85 proc. ogólnej zdolności do recyklingu. Poza tym będzie zawierać 19,4 proc. materiałów z recyklingu (zgodnie z normą ISO14021) oraz 26,6 proc. materiałów pochodzących z gospodarki cyrkularnej, w tym 41 kg polimerów z recyklingu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Bateria w Renault 5 E-Tech będzie się ładować automatycznie

Ciekawą funkcją w Renault 5 E-Tech stanie się Charge Pass. To oznacza dostęp do ponad 600 000 publicznych punktów ładowania w 25 krajach Europy. Kierowcy wystarczy jedna karta, choć też nie zawsze będzie konieczna. Bo dzięki funkcji Plug & Charge wystarczy tylko podłączyć auto do jednego z kompatybilnych terminali DC. Autoryzacja zostanie wykonana automatycznie. Automatycznie rozpocznie się także ładowanie, a później bezpieczna płatność.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA