REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km
Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km
Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault Master E-Tech to nowy dostawczak francuskiej marki. Jest zasilany wyłącznie prądem, ma ładowność 1625 kg i można go prowadzić z prawem jazdy kat. B. Poza tym w wersji z baterią 87 kWh pokona nawet 460 km na jednym ładowaniu.

Elektryfikacja transportu to nie tylko wyzwania w kwestii zasilanych prądem samochodów osobowych. Kluczowym segmentem są dostawcze vany. To one realizują miejskie dostawy ostatniej mili. Mają zatem kluczowe znaczenie dla czystości powietrza w miastach. Największego z vanów zelektryfikowało właśnie Renault.

REKLAMA

Elektryczny Master jest idealny pod kat. B prawa jazdy

Na początek nieco o właściwościach transportowych. Napęd elektryczny ich w żaden sposób nie osłabia! Renault Master E-Tech ma ładowność 1625 kg oraz może ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu może sięgnąć maksymalnie 4 ton. A to oznacza, że jest to van, którego można prowadzić z prawem jazdy kat. B.

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Układ napędowy Renault Mastera E-Tech oznacza dwa warianty. Dostępny jest silnik elektryczny o mocy wynoszącej 96 lub 105 kW. To daje odpowiednio 131 i 143 KM. Moment obrotowy w obydwu przypadkach wynosi 300 Nm. W obydwu przypadkach układ jest też doposażony w przekładnię redukcyjną. Kierujący może wybrać jeden z dwóch wariantów pojemności baterii – wariant 40 i 87 kWh.

Renault Mastera E-Tech: pojemność baterii i zasięg

Francuzi wskazują, że zużycie energii w wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi 21 kWh/100 km w cyklu WLTP. To rozsądny wynik. Poza tym auto oferuje nawet 460 km zasięgu na jednym ładowaniu. Model z baterią o pojemności 40 kWh jest w stanie pokonać nawet 200 km na jednym ładowaniu. Takie wyniki sprawiają, że według deklaracji Renault nowy Master zużywa o 27 proc. energii elektrycznej mniej niż obecna generacja modelu.

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Kluczowym aspektem oszczędności Renault Mastera E-Tech stała się aerodynamika. Samochód w czasie prac technologicznych spędził tysiące godzin w tunelu aerodynamicznym. I co ciekawe, z uwagi na rozmiar pojazdu, był to tunel przeznaczony dla samolotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile trwa ładowanie baterii w Renault Masterze E-Tech?

Renault Master E-Tech w wersji z baterią o pojemności 87 kWh po ładowaniu przy użyciu terminala działającego z mocą 130 kW odzyska aż 252 km zasięgu już po 30 minutach. Gdyby np. kierowca zdecydował się na uzupełnianie zapasów energii domowym wallboxem o mocy 22 kW, czas ładowania od 10 do 100 proc. wyniesie mniej niż cztery godziny. Co ciekawe, nowy Master E-Tech może nie tylko pobierać prąd, ale także i go oddawać. A wszystko za sprawą dwóch technologii:

  • Vehicle To Load, czyli V2L. Chodzi o to, że auto może zasilać urządzenia zewnętrzne (np. elektronarzędzia) za sprawą gniazda w kabinie pasażerskiej lub w przestrzeni ładunkowej.
  • Vehicle To Grid, czyli V2G. Chodzi o to, że Mastera można podłączyć do sieci energetycznej. Wtedy bateria w samochodzie zacznie oddawać energię za pośrednictwem dwukierunkowej ładowarki.
Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA