REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km
Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault Master E-Tech to nowy dostawczak francuskiej marki. Jest zasilany wyłącznie prądem, ma ładowność 1625 kg i można go prowadzić z prawem jazdy kat. B. Poza tym w wersji z baterią 87 kWh pokona nawet 460 km na jednym ładowaniu.

Elektryfikacja transportu to nie tylko wyzwania w kwestii zasilanych prądem samochodów osobowych. Kluczowym segmentem są dostawcze vany. To one realizują miejskie dostawy ostatniej mili. Mają zatem kluczowe znaczenie dla czystości powietrza w miastach. Największego z vanów zelektryfikowało właśnie Renault.

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny Master jest idealny pod kat. B prawa jazdy

Na początek nieco o właściwościach transportowych. Napęd elektryczny ich w żaden sposób nie osłabia! Renault Master E-Tech ma ładowność 1625 kg oraz może ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu może sięgnąć maksymalnie 4 ton. A to oznacza, że jest to van, którego można prowadzić z prawem jazdy kat. B.

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Układ napędowy Renault Mastera E-Tech oznacza dwa warianty. Dostępny jest silnik elektryczny o mocy wynoszącej 96 lub 105 kW. To daje odpowiednio 131 i 143 KM. Moment obrotowy w obydwu przypadkach wynosi 300 Nm. W obydwu przypadkach układ jest też doposażony w przekładnię redukcyjną. Kierujący może wybrać jeden z dwóch wariantów pojemności baterii – wariant 40 i 87 kWh.

Renault Mastera E-Tech: pojemność baterii i zasięg

Francuzi wskazują, że zużycie energii w wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi 21 kWh/100 km w cyklu WLTP. To rozsądny wynik. Poza tym auto oferuje nawet 460 km zasięgu na jednym ładowaniu. Model z baterią o pojemności 40 kWh jest w stanie pokonać nawet 200 km na jednym ładowaniu. Takie wyniki sprawiają, że według deklaracji Renault nowy Master zużywa o 27 proc. energii elektrycznej mniej niż obecna generacja modelu.

REKLAMA

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Kluczowym aspektem oszczędności Renault Mastera E-Tech stała się aerodynamika. Samochód w czasie prac technologicznych spędził tysiące godzin w tunelu aerodynamicznym. I co ciekawe, z uwagi na rozmiar pojazdu, był to tunel przeznaczony dla samolotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile trwa ładowanie baterii w Renault Masterze E-Tech?

Renault Master E-Tech w wersji z baterią o pojemności 87 kWh po ładowaniu przy użyciu terminala działającego z mocą 130 kW odzyska aż 252 km zasięgu już po 30 minutach. Gdyby np. kierowca zdecydował się na uzupełnianie zapasów energii domowym wallboxem o mocy 22 kW, czas ładowania od 10 do 100 proc. wyniesie mniej niż cztery godziny. Co ciekawe, nowy Master E-Tech może nie tylko pobierać prąd, ale także i go oddawać. A wszystko za sprawą dwóch technologii:

  • Vehicle To Load, czyli V2L. Chodzi o to, że auto może zasilać urządzenia zewnętrzne (np. elektronarzędzia) za sprawą gniazda w kabinie pasażerskiej lub w przestrzeni ładunkowej.
  • Vehicle To Grid, czyli V2G. Chodzi o to, że Mastera można podłączyć do sieci energetycznej. Wtedy bateria w samochodzie zacznie oddawać energię za pośrednictwem dwukierunkowej ładowarki.

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Renault Master E-Tech, elektryczny van Renault z zasięgiem do 460 km

Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km

Materiały prasowe Renault

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA