Renault Master E-Tech. Elektryczny van z zasięgiem do 460 km
REKLAMA
REKLAMA
- Elektryczny Master jest idealny pod kat. B prawa jazdy
- Renault Mastera E-Tech: pojemność baterii i zasięg
- Ile trwa ładowanie baterii w Renault Masterze E-Tech?
Elektryfikacja transportu to nie tylko wyzwania w kwestii zasilanych prądem samochodów osobowych. Kluczowym segmentem są dostawcze vany. To one realizują miejskie dostawy ostatniej mili. Mają zatem kluczowe znaczenie dla czystości powietrza w miastach. Największego z vanów zelektryfikowało właśnie Renault.
REKLAMA
Elektryczny Master jest idealny pod kat. B prawa jazdy
Na początek nieco o właściwościach transportowych. Napęd elektryczny ich w żaden sposób nie osłabia! Renault Master E-Tech ma ładowność 1625 kg oraz może ciągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu może sięgnąć maksymalnie 4 ton. A to oznacza, że jest to van, którego można prowadzić z prawem jazdy kat. B.
Układ napędowy Renault Mastera E-Tech oznacza dwa warianty. Dostępny jest silnik elektryczny o mocy wynoszącej 96 lub 105 kW. To daje odpowiednio 131 i 143 KM. Moment obrotowy w obydwu przypadkach wynosi 300 Nm. W obydwu przypadkach układ jest też doposażony w przekładnię redukcyjną. Kierujący może wybrać jeden z dwóch wariantów pojemności baterii – wariant 40 i 87 kWh.
Renault Mastera E-Tech: pojemność baterii i zasięg
Francuzi wskazują, że zużycie energii w wersji z akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi 21 kWh/100 km w cyklu WLTP. To rozsądny wynik. Poza tym auto oferuje nawet 460 km zasięgu na jednym ładowaniu. Model z baterią o pojemności 40 kWh jest w stanie pokonać nawet 200 km na jednym ładowaniu. Takie wyniki sprawiają, że według deklaracji Renault nowy Master zużywa o 27 proc. energii elektrycznej mniej niż obecna generacja modelu.
Kluczowym aspektem oszczędności Renault Mastera E-Tech stała się aerodynamika. Samochód w czasie prac technologicznych spędził tysiące godzin w tunelu aerodynamicznym. I co ciekawe, z uwagi na rozmiar pojazdu, był to tunel przeznaczony dla samolotów.
Ile trwa ładowanie baterii w Renault Masterze E-Tech?
Renault Master E-Tech w wersji z baterią o pojemności 87 kWh po ładowaniu przy użyciu terminala działającego z mocą 130 kW odzyska aż 252 km zasięgu już po 30 minutach. Gdyby np. kierowca zdecydował się na uzupełnianie zapasów energii domowym wallboxem o mocy 22 kW, czas ładowania od 10 do 100 proc. wyniesie mniej niż cztery godziny. Co ciekawe, nowy Master E-Tech może nie tylko pobierać prąd, ale także i go oddawać. A wszystko za sprawą dwóch technologii:
- Vehicle To Load, czyli V2L. Chodzi o to, że auto może zasilać urządzenia zewnętrzne (np. elektronarzędzia) za sprawą gniazda w kabinie pasażerskiej lub w przestrzeni ładunkowej.
- Vehicle To Grid, czyli V2G. Chodzi o to, że Mastera można podłączyć do sieci energetycznej. Wtedy bateria w samochodzie zacznie oddawać energię za pośrednictwem dwukierunkowej ładowarki.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.