REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan e-POWER. 100 tys. elektryków ze spalinowym generatorem w Europie

Nissan e-POWER
Nissan e-POWER
Nissan e-POWER. 100 tys. elektryków ze spalinowym generatorem w Europie
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Nissan e-POWER spotkał się z ciepłym przyjęciem w Europie. Do tej pory Japończycy sprzedali na Starym Kontynencie 100 tys. SUV-ów wyposażonych w ten właśnie układ napędowy. Na liście hitów pojawia się Qashqai i X-Trail.

Nissan był jednym z pionierów w kwestii napędu elektrycznego w samochodach osobowych. Leaf zadebiutował bowiem 14 lat temu. We wrześniu 2022 r. Japończycy zaprezentowali jednak ciekawą wariację na temat elektryka. Tą stał się napęd e-POWER.

REKLAMA

100 tys. Nissanów e-POWER w Europie

Szeregowa hybryda w wykonaniu Nissana przypadła do gustu Europejczykom. Skutek? W ciągu 15. miesięcy salony marki na Starym Kontynencie opuściło w sumie 100 tys. pojazdów z napędem e-POWER. W tej liczbie znajduje się 65 367 sztuk modelu Qashqai i 34 663 X‑Trail. Hybryda ma szczególnie duży udział w ofercie X-Traila. Stanowi on trzon oferty silnikowej nowego SUV-a.

Nissan e-POWER

Nissan e-POWER

Nissan e-POWER. 100 tys. elektryków ze spalinowym generatorem w Europie

Nissan

Jak działa napęd e-POWER Nissana?

REKLAMA

Napęd e-POWER Nissana wyróżnia się tym, że jedynym źródłem napędu dla kół jest silnik elektryczny. Tak, pod maską zamontowany został silnik benzynowy. Ten nie ma jednak żadnego połączenia z kołami. Odgrywa rolę generatora. Pracuje zatem tylko wtedy, gdy trzeba doładować pokładowy akumulator. To wszystko!

Tak zaprojektowany układ napędowy ma przynosić kilka zalet. Po pierwsze redukuje hałasy występujące podczas jazdy. Okazuje się naprawdę cichy. Po drugie minimalizuje spalanie, jednak przede wszystkim w ruchu miejskim. Po trzecie e-POWER e‑4ORCE (a więc wariant AWD) naprawdę dobrze sprawdza się w terenie za sprawą inteligentnego sterownika, który oddzielnie może regulować pracę każdego z czterech kół.

Nissan e-POWER

Nissan e-POWER

Nissan e-POWER. 100 tys. elektryków ze spalinowym generatorem w Europie

Nissan

e-POWER to jeden lub dwa silniki elektryczne. Moc do 213 KM

Recepta na napęd e-POWER zawsze jest taka sama. Jego sercem jest 1,5-litrowy, doładowany silnik benzynowy. O jego mocy nie trzeba jednak wspominać. Bo siłę napędową zapewnia motor lub motory elektryczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Qashqai FWD ma jeden silnik elektryczny zamontowany przy przednich kołach. Oferuje 190 KM i 330 Nm.
  • X-Trail FWD ma jeden silnik elektryczny zamontowany przy przednich kołach. Oferuje 204 KM i 330 Nm.
  • X-Trail AWD ma dwa silniki elektryczne. Zsumowana moc to 213 KM. Przedni agregat daje 330 Nm, tylny 195 Nm.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    REKLAMA

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA