Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG
REKLAMA
REKLAMA
- Nowy Captur: diamentowy grill i 14 wersji kolorystycznych
- Captur po liftingu idzie w stronę przestrzeni i... technologii!
- Captur 2024 otrzyma pięć silników, w tym ciekawą hybrydę
Renault bardzo dużą wagę przykłada do modelu Captur. Przemawia za tym kilka powodów. Po pierwsze w ciągu dekady model sprzedał się w ilości sięgającej 2,2 mln sztuk. Po drugie dziś auta jego pokroju, a więc crossovery, stanowią 50 proc. segmentu B i jednocześnie 30 proc. całego rynku samochodowego w Europie. Po trzecie auto jest obecne na 90 rynkach świata.
REKLAMA
Nowy Captur: diamentowy grill i 14 wersji kolorystycznych
Powyższe powody sprawiają, że po pięciu niezbyt długich latach Francuzi zdecydowali się na modernizację Captura. Niezbyt długich, bo wersja przedlinftingowa mocno się nie zestarzała. Renault postanowiło dostosować ją jednak do współczesnego języka stylistycznego. I tak pojawiły się np. pionowe światła dzienne LED przypominające połowę rombu. Tak pojawiły się też nieco bardziej gemoetryczne i pełne reflektory główne. Poza tym punktem charakterystycznym jest "diamentowy" grill czy wyższa i bardziej pionowa maska.
W tylnej części pojawił się przezroczysty klosz oraz przemodelowany kształt dyfuzora. Nowy Renault Captur oferuje wyraziste zestawienia kolorystyczne w 14 kombinacjach. Projektanci postawili też na nowy kształt obręczy aluminiowych w rozmiarze 17-, 18- i 19-cali oraz możliwość dołożenia np. podświetlanych nakładek na progi.
Captur po liftingu idzie w stronę przestrzeni i... technologii!
Ze stylistycznego punktu widzenia kabina zmieniła się nieznacznie. Przeszła za to technologiczny lifting. Jedną z kluczowych nowości jest system multimedialny openR link (z ekranem 10,4-cala) z wbudowaną wyszukiwarką Google oraz nawet 50. innymi aplikacjami, w tym z Google Play. To pionierskie rozwiązanie w segmencie B.
We wnętrzu są schowki o łącznej pojemności 24,7 litra, w tym schowek w desce rozdzielczej o pojemności 7 litrów. A to dopiero początek możliwości transportowych nowego Captura. Pojemność bagażnika wynosi 616 litrów. Regulację wielkości kufra umożliwia tylna kanapa przesuwana w zakresie 16 cm i wyjmowana podłoga.
Renault ogranicza w nowym Capturze wykorzystanie chromu, a skórę naturalną zastępuję powlekaną tkaniną o ziarnistej fakturze. W ten sposób eliminuje surowce pochodzenia zwierzęcego.
Captur 2024 otrzyma pięć silników, w tym ciekawą hybrydę
Nowe Renault Captur może być napędzane jednym z pięciu silników. W palecie pojawi się motor:
- 3-cylindrowy 1.0 TCe turbo o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, zasilany benzyną.
- 4-cylindrowy 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 140 KM i momencie obrotowym 260 Nm, zasilany benzyną (skrzynia manualna).
- 4-cylindrowy 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 160 KM i momencie obrotowym 270 Nm, zasilany benzyną (skrzynia automatyczna).
- 1.0 TCe turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm (170 Nm podczas jazdy na LPG), zasilany benzyną lub LPG.
- 4-cylindrowy 1,6 o mocy 145 KM i momencie obrotowym 205 Nm, tworzący układ E-Tech hybrid 145.
Nowy Renault Captur E-Tech hybrid 145 to szeregowo-równoległa hybryda. Oprócz benzyniaka posiada dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator – o mocy 18 kW). Częścią układu jest też akumulator 1,2 kWh oraz inteligentna, bezsprzęgłowa skrzynia biegów. Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.