REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG
Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Captura trafiła do sprzedaży w 2019 r. Teraz crossover otrzymał lifting. Choć lifting to złe słowo. Bo Renault ma całkowicie inaczej wyglądającą twarz. Francuscy chirurdzy mocno się postarali.

Renault bardzo dużą wagę przykłada do modelu Captur. Przemawia za tym kilka powodów. Po pierwsze w ciągu dekady model sprzedał się w ilości sięgającej 2,2 mln sztuk. Po drugie dziś auta jego pokroju, a więc crossovery, stanowią 50 proc. segmentu B i jednocześnie 30 proc. całego rynku samochodowego w Europie. Po trzecie auto jest obecne na 90 rynkach świata.

REKLAMA

Nowy Captur: diamentowy grill i 14 wersji kolorystycznych

Powyższe powody sprawiają, że po pięciu niezbyt długich latach Francuzi zdecydowali się na modernizację Captura. Niezbyt długich, bo wersja przedlinftingowa mocno się nie zestarzała. Renault postanowiło dostosować ją jednak do współczesnego języka stylistycznego. I tak pojawiły się np. pionowe światła dzienne LED przypominające połowę rombu. Tak pojawiły się też nieco bardziej gemoetryczne i pełne reflektory główne. Poza tym punktem charakterystycznym jest "diamentowy" grill czy wyższa i bardziej pionowa maska.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

W tylnej części pojawił się przezroczysty klosz oraz przemodelowany kształt dyfuzora. Nowy Renault Captur oferuje wyraziste zestawienia kolorystyczne w 14 kombinacjach. Projektanci postawili też na nowy kształt obręczy aluminiowych w rozmiarze 17-, 18- i 19-cali oraz możliwość dołożenia np. podświetlanych nakładek na progi.

Captur po liftingu idzie w stronę przestrzeni i... technologii!

Ze stylistycznego punktu widzenia kabina zmieniła się nieznacznie. Przeszła za to technologiczny lifting. Jedną z kluczowych nowości jest system multimedialny openR link (z ekranem 10,4-cala) z wbudowaną wyszukiwarką Google oraz nawet 50. innymi aplikacjami, w tym z Google Play. To pionierskie rozwiązanie w segmencie B.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

We wnętrzu są schowki o łącznej pojemności 24,7 litra, w tym schowek w desce rozdzielczej o pojemności 7 litrów. A to dopiero początek możliwości transportowych nowego Captura. Pojemność bagażnika wynosi 616 litrów. Regulację wielkości kufra umożliwia tylna kanapa przesuwana w zakresie 16 cm i wyjmowana podłoga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ważne

Renault ogranicza w nowym Capturze wykorzystanie chromu, a skórę naturalną zastępuję powlekaną tkaniną o ziarnistej fakturze. W ten sposób eliminuje surowce pochodzenia zwierzęcego.

Captur 2024 otrzyma pięć silników, w tym ciekawą hybrydę

Nowe Renault Captur może być napędzane jednym z pięciu silników. W palecie pojawi się motor:

  • 3-cylindrowy 1.0 TCe turbo o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, zasilany benzyną.
  • 4-cylindrowy 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 140 KM i momencie obrotowym 260 Nm, zasilany benzyną (skrzynia manualna).
  • 4-cylindrowy 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 160 KM i momencie obrotowym 270 Nm, zasilany benzyną (skrzynia automatyczna).
  • 1.0 TCe turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm (170 Nm podczas jazdy na LPG), zasilany benzyną lub LPG.
  • 4-cylindrowy 1,6 o mocy 145 KM i momencie obrotowym 205 Nm, tworzący układ E-Tech hybrid 145.
Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Nowy Renault Captur E-Tech hybrid 145 to szeregowo-równoległa hybryda. Oprócz benzyniaka posiada dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator – o mocy 18 kW). Częścią układu jest też akumulator 1,2 kWh oraz inteligentna, bezsprzęgłowa skrzynia biegów. Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA