REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG
Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Captura trafiła do sprzedaży w 2019 r. Teraz crossover otrzymał lifting. Choć lifting to złe słowo. Bo Renault ma całkowicie inaczej wyglądającą twarz. Francuscy chirurdzy mocno się postarali.

Renault bardzo dużą wagę przykłada do modelu Captur. Przemawia za tym kilka powodów. Po pierwsze w ciągu dekady model sprzedał się w ilości sięgającej 2,2 mln sztuk. Po drugie dziś auta jego pokroju, a więc crossovery, stanowią 50 proc. segmentu B i jednocześnie 30 proc. całego rynku samochodowego w Europie. Po trzecie auto jest obecne na 90 rynkach świata.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Captur: diamentowy grill i 14 wersji kolorystycznych

Powyższe powody sprawiają, że po pięciu niezbyt długich latach Francuzi zdecydowali się na modernizację Captura. Niezbyt długich, bo wersja przedlinftingowa mocno się nie zestarzała. Renault postanowiło dostosować ją jednak do współczesnego języka stylistycznego. I tak pojawiły się np. pionowe światła dzienne LED przypominające połowę rombu. Tak pojawiły się też nieco bardziej gemoetryczne i pełne reflektory główne. Poza tym punktem charakterystycznym jest "diamentowy" grill czy wyższa i bardziej pionowa maska.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

W tylnej części pojawił się przezroczysty klosz oraz przemodelowany kształt dyfuzora. Nowy Renault Captur oferuje wyraziste zestawienia kolorystyczne w 14 kombinacjach. Projektanci postawili też na nowy kształt obręczy aluminiowych w rozmiarze 17-, 18- i 19-cali oraz możliwość dołożenia np. podświetlanych nakładek na progi.

Captur po liftingu idzie w stronę przestrzeni i... technologii!

Ze stylistycznego punktu widzenia kabina zmieniła się nieznacznie. Przeszła za to technologiczny lifting. Jedną z kluczowych nowości jest system multimedialny openR link (z ekranem 10,4-cala) z wbudowaną wyszukiwarką Google oraz nawet 50. innymi aplikacjami, w tym z Google Play. To pionierskie rozwiązanie w segmencie B.

REKLAMA

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

We wnętrzu są schowki o łącznej pojemności 24,7 litra, w tym schowek w desce rozdzielczej o pojemności 7 litrów. A to dopiero początek możliwości transportowych nowego Captura. Pojemność bagażnika wynosi 616 litrów. Regulację wielkości kufra umożliwia tylna kanapa przesuwana w zakresie 16 cm i wyjmowana podłoga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ważne

Renault ogranicza w nowym Capturze wykorzystanie chromu, a skórę naturalną zastępuję powlekaną tkaniną o ziarnistej fakturze. W ten sposób eliminuje surowce pochodzenia zwierzęcego.

Captur 2024 otrzyma pięć silników, w tym ciekawą hybrydę

Nowe Renault Captur może być napędzane jednym z pięciu silników. W palecie pojawi się motor:

  • 3-cylindrowy 1.0 TCe turbo o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, zasilany benzyną.
  • 4-cylindrowy 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 140 KM i momencie obrotowym 260 Nm, zasilany benzyną (skrzynia manualna).
  • 4-cylindrowy 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 160 KM i momencie obrotowym 270 Nm, zasilany benzyną (skrzynia automatyczna).
  • 1.0 TCe turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm (170 Nm podczas jazdy na LPG), zasilany benzyną lub LPG.
  • 4-cylindrowy 1,6 o mocy 145 KM i momencie obrotowym 205 Nm, tworzący układ E-Tech hybrid 145.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Nowy Renault Captur E-Tech hybrid 145 to szeregowo-równoległa hybryda. Oprócz benzyniaka posiada dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator – o mocy 18 kW). Częścią układu jest też akumulator 1,2 kWh oraz inteligentna, bezsprzęgłowa skrzynia biegów. Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA