REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG
Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Captura trafiła do sprzedaży w 2019 r. Teraz crossover otrzymał lifting. Choć lifting to złe słowo. Bo Renault ma całkowicie inaczej wyglądającą twarz. Francuscy chirurdzy mocno się postarali.

Renault bardzo dużą wagę przykłada do modelu Captur. Przemawia za tym kilka powodów. Po pierwsze w ciągu dekady model sprzedał się w ilości sięgającej 2,2 mln sztuk. Po drugie dziś auta jego pokroju, a więc crossovery, stanowią 50 proc. segmentu B i jednocześnie 30 proc. całego rynku samochodowego w Europie. Po trzecie auto jest obecne na 90 rynkach świata.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Captur: diamentowy grill i 14 wersji kolorystycznych

Powyższe powody sprawiają, że po pięciu niezbyt długich latach Francuzi zdecydowali się na modernizację Captura. Niezbyt długich, bo wersja przedlinftingowa mocno się nie zestarzała. Renault postanowiło dostosować ją jednak do współczesnego języka stylistycznego. I tak pojawiły się np. pionowe światła dzienne LED przypominające połowę rombu. Tak pojawiły się też nieco bardziej gemoetryczne i pełne reflektory główne. Poza tym punktem charakterystycznym jest "diamentowy" grill czy wyższa i bardziej pionowa maska.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

W tylnej części pojawił się przezroczysty klosz oraz przemodelowany kształt dyfuzora. Nowy Renault Captur oferuje wyraziste zestawienia kolorystyczne w 14 kombinacjach. Projektanci postawili też na nowy kształt obręczy aluminiowych w rozmiarze 17-, 18- i 19-cali oraz możliwość dołożenia np. podświetlanych nakładek na progi.

Captur po liftingu idzie w stronę przestrzeni i... technologii!

Ze stylistycznego punktu widzenia kabina zmieniła się nieznacznie. Przeszła za to technologiczny lifting. Jedną z kluczowych nowości jest system multimedialny openR link (z ekranem 10,4-cala) z wbudowaną wyszukiwarką Google oraz nawet 50. innymi aplikacjami, w tym z Google Play. To pionierskie rozwiązanie w segmencie B.

REKLAMA

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

We wnętrzu są schowki o łącznej pojemności 24,7 litra, w tym schowek w desce rozdzielczej o pojemności 7 litrów. A to dopiero początek możliwości transportowych nowego Captura. Pojemność bagażnika wynosi 616 litrów. Regulację wielkości kufra umożliwia tylna kanapa przesuwana w zakresie 16 cm i wyjmowana podłoga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ważne

Renault ogranicza w nowym Capturze wykorzystanie chromu, a skórę naturalną zastępuję powlekaną tkaniną o ziarnistej fakturze. W ten sposób eliminuje surowce pochodzenia zwierzęcego.

Captur 2024 otrzyma pięć silników, w tym ciekawą hybrydę

Nowe Renault Captur może być napędzane jednym z pięciu silników. W palecie pojawi się motor:

  • 3-cylindrowy 1.0 TCe turbo o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, zasilany benzyną.
  • 4-cylindrowy 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 140 KM i momencie obrotowym 260 Nm, zasilany benzyną (skrzynia manualna).
  • 4-cylindrowy 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 160 KM i momencie obrotowym 270 Nm, zasilany benzyną (skrzynia automatyczna).
  • 1.0 TCe turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm (170 Nm podczas jazdy na LPG), zasilany benzyną lub LPG.
  • 4-cylindrowy 1,6 o mocy 145 KM i momencie obrotowym 205 Nm, tworzący układ E-Tech hybrid 145.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Nowy Renault Captur E-Tech hybrid 145 to szeregowo-równoległa hybryda. Oprócz benzyniaka posiada dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator – o mocy 18 kW). Częścią układu jest też akumulator 1,2 kWh oraz inteligentna, bezsprzęgłowa skrzynia biegów. Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego.

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault Captur dwa i pół. Crossover otrzymał gruntowny lifting przodu i zachował LPG

Renault

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA