Najczęściej kupowane auto w Polsce w roku 2022 to...
REKLAMA
REKLAMA
- Najczęściej wybierana marka motoryzacyjna w Polsce w roku 2022 to Toyota
- Najczęściej kupowane auto w Polsce w roku 2022 to Corolla
- Czemu Toyota mimo problemów rynkowych nadal sprzedaje nowe auta?
Najczęściej wybierana marka motoryzacyjna w Polsce w roku 2022 to Toyota
Toyota zakończyła rok 2022 jako lider polskiego rynku. Po raz trzeci z rzędu, warto dodać. Udział marki w sprzedaży nowych aut osobowych w Polsce wynosi 17,6 proc. Od stycznia do grudnia polscy klienci zarejestrowali w sumie 73 862 fabrycznie nowe samochody Toyoty. Wynik jest o tyle dobry, że to liczba aż o 75 proc. wyższa, niż w przypadku marki zajmującej drugie miejsce w rankingu.
REKLAMA
Ciekawostka? Tylko w grudniu roku 2022 klienci Toyoty zarejestrowali 6 981 samochodów osobowych. To stanowi 3-proc. wzrost. Sprzedaż 2 333 aut w tym okresie klientom prywatnym sprawiła, że udział Toyoty w tej części rynku wzrósł rok do roku do 23,5 proc.
Najczęściej kupowane auto w Polsce w roku 2022 to Corolla
REKLAMA
Najczęściej kupowany model samochodu w Polsce w roku 2022 to Toyota Corolla. Japoński kompakt po raz drugi zajął pozycję lidera w Polsce. W 12 miesięcy roku 2022 salony opuściło 21 371 egzemplarzy modelu, w większości z napędem hybrydowym. Oznacza to, że Corolle stanowią ponad jedną czwartą nowych aut Toyoty zarejestrowanych w ciągu roku. Udział Toyoty Corolli w segmencie C wynosi 28,8 proc., zaś w całym rynku aut osobowych sięga 5,1 proc.
Drugim najbardziej popularnym autem osobowym w Polsce w roku 2022 była Toyota Yaris. Samochód Roku 2021 ponownie zajął pozycję wicelidera, notując 12 478 rejestracji. Toyota RAV4 jest szóstym najczęściej wybieranym modelem w Polsce w roku 2022 (10 580 egz.), Yaris Cross dziewiątym (9 033 egz.), a dziesiątym Toyota C-HR (8 018 egz.).
Czemu Toyota mimo problemów rynkowych nadal sprzedaje nowe auta?
Nasza firma doskonale radzi sobie w kryzysowych sytuacjach. W covidowym 2020 roku potrafiliśmy utrzymać sprzedaż, gdy inni wysyłali swoje zespoły na przymusowe urlopy i wprowadzali lockdown. W kolejnym 2021, gdy światowym rynkiem targały zakłócenia dostaw i braki podzespołów, u nas można było część modeli kupić od ręki. W 2022 roku, gdy rynek opanowała inflacja i paraliżował strach przed wojną w Ukrainie, nasze zespoły potrafiły utrzymać dostępność aut oraz zagwarantować dobre ceny – powiedział Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe.
REKLAMA
REKLAMA