REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najbardziej poszukiwane samochody w Polsce. Pierwszy elektryk na liście

Subskrybuj nas na Youtube
Najbardziej poszukiwane samochody w Polsce
Najbardziej poszukiwane samochody w Polsce. Pierwszy elektryk na liście
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Najbardziej poszukiwane samochody w Polsce?  Tesla Model 3 jest pierwszym elektrykiem, który znalazł się w dziesiątce najczęściej oglądanych aut.

rozwiń >

Najbardziej poszukiwane samochody w Polsce? Wśród nich Tesla Model 3

Carsmile podsumował aktywność swoich użytkowników w zakończonym właśnie kwartale. Z udostępnionych danych wynika, że pierwszym elektrykiem, który znalazł się w topowej dziesiątce najczęściej oglądanych aut, jest Tesla Model 3. Zestawienie to obejmuje wszystkie pojazdy dostępne na platformie Carsmile, niezależnie od typu silnika. Ranking stworzono na podstawie liczby odsłon poszczególnych modeli wykonanych przez użytkowników platformy Carsmile w okresie 1.01-31.03 2023 r.

REKLAMA

REKLAMA

W marcu padł też nowy rekord jeśli chodzi o udział aut elektrycznych w nowych rejestracjach. W przypadku aut osobowych wyniósł on prawie 4 proc. - wynika z danych IBRM Samar. Carsmile prognozuje, że jeszcze w tym roku udział elektryków w nowej sprzedaży aut wzrośnie do 5-7 proc. W pierwszym kwartale zarejestrowani ponad 4 tysiące takich pojazdów.

Obecność samochodu elektrycznego w zestawieniu 10 najbardziej poszukiwanych modeli to dowód na to, że rozwój elektromobilności w Polsce nabiera tempa. Jest to m.in. zasługa stopniowego zrównywania się cen modeli elektrycznych i spalinowych, a także polityki rabatowej, w tym przypadku stosowanej przez Teslę w ostatnich miesiącach. Dziś możliwe jest skorzystanie z dotacji w programie "Mój elektryk" nawet w przypadku środkowej wersji Modelu 3. Polityka cenowa zaowocowała wzrostem liczby klientów poszukujących tego auta – wyjaśnia Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Carsmile wynika, że aż 23 proc. osób poszukujących nowego samochodu przyznaje, że czynnikiem, który jest w stanie przekonać ich do zakupu auta w czasach niepewności i "drożyzny" jest właśnie rabat.

REKLAMA

W marcu Tesla Model 3 druga w segmencie premium

Rosnąca popularność Modelu 3 na polskich drogach widać też w liczbie rejestracji. W marcu zarejestrowano w Polsce aż 418 tych aut, co dało wspominanej Tesli drugą pozycję na liście najchętniej kupowanych samochodów z segmentu premium, do którego – być może trochę na wyrost - IBRM Samar zalicza "Trojkę".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wynajmie długoterminowym, który jest rekomendowanym przez Carsmile sposobem użytkowania aut elektrycznych (głównie ze względu na postęp technologiczny, jaki zachodzi w tym segmencie), podstawowa wersja "Trójki" kosztuje 3340 zł netto miesięcznie. W cenie 3-letniego abonamentu uwzględniono koszt ubezpieczenia, serwisowania oraz opon. Do kalkulacji miesięcznej raty przyjęto najniższe wersje wyposażenia dostępne na platformie (mogą się różnić od najniższych opcji wyposażenia dostępnych w ogóle).

Najbardziej poszukiwane samochody elektryczne w Polsce. Lista Top 20

W opracowanym przez Carsmile zestawieniu najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych znalazło się w sumie 20 pojazdów. Drugie miejsce zajął najtańszy elektryk na rynku, tj. Dacia Spring. Miesięczny abonament na ten miejski samochód zaczyna się od 1365 zł netto w opcji full. Zaskoczeniem jest z pewnością obecność na trzecim miejscu "chińczyka" – SERES’a 3, który kosztuje w najtańszej wersji dostępnej na Carsmile – 1888 zł netto.

Najbardziej poszukiwane samochody w Polsce, najpopularniejsze samochody elektryczne w Polsce

Najbardziej poszukiwane samochody w Polsce. Pierwszy elektryk na liście

Carsmile

Samochody elektryczne w Polsce. Zróżnicowana oferta od segmentu A do F

Widać, że zestawienie TOP20 najczęściej oglądanych pojazdów elektrycznych to grupa bardzo zróżnicowana i różnorodna. Fani elektryków poszukują zarówno możliwie najtańszych aut do użytku typowo miejskiego – przykładem, których może być Dacia Spring, Fiat e-500 czy Peugeot e-208 - jak i samochodów klasy premium, za które są gotowi zapłacić nawet kilkanaście tysięcy złotych netto miesięcznie – przyznaje Michał Knitter.

Przykładem takiego modelu jest luksusowe BMW i7, którego cena zaczyna się od 13,6 tys. zł netto na miesiąc dla przyjętych parametrów, tj. 3-letniego abonamentu, bez wkładu własnego i w opcji full (z ubezpieczeniem, serwisowaniem, oponami). W przypadku najbogatszej wersji Sport, miesięczna rata z tytułu wynajmu i7 przekracza 18 tys. zł netto. Niestety ze względu na fakt, że cena katalogowa zaczyna się od ok. 650 tys. zł, nie ma tu mowy o uzyskaniu dotacji z programu "Mój elektryk".

Zakup elektryka? Siłą rabat i program "Mój elektryk"

W sumie w zestawie 20 najpopularniejszych elektryków znalazły się aż sześć modeli, które ze względu na cenę, nie kwalifikują się do programu "Mój elektryk". Poza BMW i7 są to jeszcze: BMW i4, Mercedes EQC, Audi e-tron GT, Mustang Mach-E oraz BMW iX. W przypadku aut, których cena znajduje się na granicy 225 tys. zł, które umożliwiają skorzystanie z dotacji, czynnikiem przesądzającym może się okazać polityka rabatowa dilera.

Jeśli na jeden model uda się wynegocjować rabat i zakupimy go taniej z tego powodu, a dodatkowo z dotacją, miesięczna rata może być np. o tysiąc złotych niższa niż na samochód, który nie załapie się na dotację, a katalogowo kosztuje podobnie – wyjaśnia Sylwester Łagowski, szef działu zamówień Carsmile.

Wszystko wskazuje na to, że rozwój rynku elektryków będzie przyspieszał. Parlament Europejski przyjął przepisy, zgodnie z którymi od 2035 r. możliwa będzie rejestracja jedynie aut bezemisyjnych. W Polsce do 2025 r. w połowie powinny być zelektryfikowana flota administracji publicznej, a w 30 proc. - flota samorządów.

Faktor nr 2, czyli budowa sieci stacji ładowania

Dzięki impulsom legislacyjnym przyspiesza też budowa infrastruktury dla ładowania, której niedobór uważany jest za jeden z głównych hamulców rozwoju elektromobilności w Polsce. Zgodnie  z Ustawą o elektromobilności, od 2025 r. każdy budynek użyteczności publicznej, posiadający co najmniej 20 miejsc parkingowych, będzie musiał udostępnić ładowarki. Power Dot szacuje, że dzięki temu do 2025 r. liczba ogólnie dostępnych punktów lądowania wzrośnie4-krotnie, do 10 tysięcy. Do 2026 r. ma też powstać sieć hubów o mocy co najmniej 400 kW przy autostradach i ekspresówkach sieci TEN-T. Huby mają być zlokalizowane w odstępach nie mniejszych niż 60 km (ta inicjatywa legislacyjna jest dopiero procedowana w strukturach UE).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA