REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy?

Czy samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy, akumulator rozruchowy samochód elektryczny, budowa samochodu elektrycznego
Czy samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy?
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Czy samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy? Kierowcy często zastanawiają się nad tym czy elektryk ma akumulator rozruchowy 12V.

Czy samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy?

REKLAMA

Pomijając silnik elektryczny, jednym z głównych podzespołów samochodu elektrycznego jest bateria trakcyjna litowo-jonowa. To ona zasila jednostkę w czasie jazdy i to na jej ładowanie pozwala złącze służące do komunikowania samochodu z ładowarką. Czy w takiej perspektywie samochód elektryczny musi mieć akumulator rozruchowy 12V? Być może będzie to zaskoczeniem, ale tak. Elektryk nadal musi mieć akumulator rozruchowy. Pełni on niezwykle ważną funkcję.

REKLAMA

Samochód elektryczny nadal musi być wyposażony w akumulator rozruchowy. A to świetna informacja dla producentów tego typu baterii. Pomimo rozwoju elektromobilności nie muszą się oni bać o zbyt. Mogą kontynuować pracę, jednocześnie coraz mocniej dostosowując nowe technologie do wymogów zeroemisyjnego napędu.

Akumulator rozruchowy w elektryku. Za co odpowiada?

Czym zajmuje się akumulator rozruchowy 12V w samochodzie elektrycznym? W aucie spalinowym służy np. do rozruchu silnika. To jedyna funkcja, która w elektryku odpada. Chociaż akumulator nadal pomaga w rozruchu. Inicjuje bowiem pracę komputera odpowiadającego za uruchomienie elektryka. Poza tym bateria zajmuje się zasilaniem niskonapięciowej instalacji elektrycznej 12V. To oznacza, że to z niej czerpią prąd urządzenia pokładowe w postaci ekranów multimedialnych, systemów audio, czujników parkowania, nawigacji, nawiewów czy systemu zabezpieczenia pojazdu przed kradzieżą w czasie postoju.

Jak jest zasilany akumulator rozruchowy w aucie elektrycznym?

REKLAMA

Samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy wykonany zazwyczaj w technice kwasowo-ołowiowej. Chociaż rodzaj technologii może zależeć od modelu samochodu czy też producenta. W jaki sposób ładowany jest akumulator 12V w samochodzie elektrycznym? W tym przypadku nie ma mowy o alternatorze napędzanym za pomocą paska z silnika. W elektrykach stosuje się do tego przetwornicę DC/AC. Jej zadanie jest proste. Zmienia prąd stały dostarczany z baterii litowo-jonowej w prąd przemienny, czyli podobny do tego, który pojawia się w klasycznym gniazdku.

W skrócie mówiąc, praca pokładowych urządzeń dlatego ma tak duży wpływ na szybkość rozładowywania baterii trakcyjnej i maksymalny zasięg w samochodzie elektrycznym. Poza tym tak zbudowana instalacja oznacza dla kierowcy jedno. Akumulator rozruchowy jest równie ważny w aucie spalinowym, co w elektryku. Również w elektryku należy zatem kontrolować jego stan. Awaria baterii może bowiem oznaczać brak możliwości rozruchu pojazdu. Zastrajkuje bowiem pokładowa instalacja elektryczna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Elektryk i akumulator rozruchowy. Parametry baterii

Warto zastanowić się nad jeszcze dwiema rzeczami. Po pierwsze jakie akumulatory rozruchowe pojawiają się w samochodach elektrycznych? Jak już wspominaliśmy, w dużej mierze zależy to od technologii producenta, ale i wymogów pokładowej instalacji elektrycznej. I tak:

  • Nissan Leaf ZE0 posiada akumulator 45Ah, 330A,
  • Renault Zoe 88PS posiada akumulator 52/54Ah, 470 – 530A,
  • Volkswagen e-Up posiada akumulator 44Ah, 420A,
  • BMW i3 posiada akumulator 44Ah, 420A.

Ile kosztuje akumulator rozruchowy w aucie elektrycznym?

Po drugie ile kosztuje nowy akumulator rozruchowy 12V do samochodu elektrycznego? Ceny w żadnym przypadku nie różnią się od cen aktualnych dla baterii do aut spalinowych. Wystarczy znaleźć baterię o identycznych parametrach i gotowe. Dla przykładu ceny akumulatorów dedykowanych Nissanowi Leaf ZE0 startują już od 300 zł. To zasadnicza różnica w stosunku do baterii trakcyjnych. Ich ceny startują bowiem od 10 tys. zł i to też wyłącznie w przypadku podzespołu używanego. W pierwszej generacji Leafa minimalna cena samego akumulatora trakcyjnego to przeszło 20 tys. zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA