REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ładowanie samochodu elektrycznego: denerwuje czy nie?

Ładowanie samochodu elektrycznego: denerwuje czy nie?
Ładowanie samochodu elektrycznego: denerwuje czy nie?
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ładowanie samochodu elektrycznego: denerwuje czy nie? Oto pytanie na dziś. A odpowiedź brzmi... to zależy Sprawdźmy od czego.

Ładowanie samochodu elektrycznego denerwuje "Kowalskiego"

InsightOut Lab i marka Volkswagen przeprowadzili badanie na próbie ponad tysiąca Polaków, w którym m.in. zapytano o to, czy przerwy w pokonywaniu dłuższych tras na ładowanie samochodu elektrycznego wywołują negatywne emocje wśród podróżujących takim pojazdem. Dwóch na trzech ankietowanych (66 procent) odpowiedziało, że tak. Po drugiej stronie skali ("zdecydowanie nie" i "raczej nie") opowiedziało się jedynie 14 procent, a co piąty pytany nie miał zdania na ten temat.

REKLAMA

Przerwy na ładowanie. Nie denerwują właścicieli elektryków

Okazuje się, że odpowiedzi użytkowników "elektryków" są zupełnie inne niż statystycznego "Kowalskiego". Na te same pytania odpowiedzieli członkowie EV Klub Polska. Klub jest jedną z największych organizacji zrzeszających użytkowników samochodów elektrycznych w naszym kraju. W tej grupie aż 83 procent pytanych zadeklarowało, że postój w długiej trasie na ładowanie nie wzbudza negatywnych emocji, z czego ponad połowa (52 procent) powiedziała "zdecydowanie nie". Jedynie 6 procent członków EV Klub Polska odpowiedziało "raczej tak".

Ładowanie samochodu elektrycznego denerwuje

Ładowanie samochodu elektrycznego denerwuje

Ładowanie samochodu elektrycznego: denerwuje czy nie?

Materiały prasowe Volkswagen

Czy przy ładowarkach dla elektryków ustawiają się kolejki?

43 procent badanych Polaków twierdzi, że w trakcie pokonywania długiej trasy "elektrykiem" trzeba często czekać na swoją kolej przy ładowarce, a 27 procent jest przeciwnego zdania. Aż trzech na dziesięciu ankietowanych nie miało zdania na ten temat. Tymczasem, tylko 13 procent członków EV Klubu doświadczyło częstego stania w kolejce do swojej "wtyczki", przy przytłaczającej większości 87 procent tych, którzy na długiej trasie nie musiało czekać.

Ładowanie samochodu elektrycznego denerwuje

Ładowanie samochodu elektrycznego denerwuje

Ładowanie samochodu elektrycznego: denerwuje czy nie?

Materiały prasowe Volkswagen

Czy Polacy wiedzą, że elektryka można ładować z gniazdka?

Wciąż względnie niewielu Polaków wie, że auto elektryczne można ładować ze zwykłego domowego gniazdka. W ostatniej ankiecie z grudnia 2022 r. co trzeci pytany odpowiedział, że – zgodnie z prawdą – taki sposób ładowania "elektryka" jest możliwy. Choć jest to odsetek wyższy niż w kwietniu 2020 r. (27 procent), to jednak w porównaniu ze styczniem 2022 r. nastąpił lekki spadek (36 procent).

Ładowanie samochodu elektrycznego denerwuje

Ładowanie samochodu elektrycznego denerwuje

Ładowanie samochodu elektrycznego: denerwuje czy nie?

Materiały prasowe Volkswagen

Ładowanie samochodu elektrycznego. Czas na wnioski

W przypadku ładowania samochodu elektrycznego, ogólnodostępnych ładowarek i badania prowadzonego przez InsightOut Lab i Volkswagena warto pamiętać o dwóch rzeczach. Mowa o:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Według danych PSPA, na koniec listopada 2022 r. w Polsce funkcjonowało 4913 ogólnodostępnych punktów ładowania, co oznacza wzrost aż o 39 procent rok do roku. Mimo postępu, Polska wciąż wypada blado na tle lepiej rozwiniętych państw europejskich. Raport Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) podaje, że w 2021 r. liczba punktów ładowania w Holandii na 100 km dróg (od autostrad po drogi gminne) wyniosła aż 64, a w Niemczech – 26. Natomiast w Polsce wskaźnik ten wynosił jedynie 0,7.
  2. Pod koniec września 2022 roku w Polsce zarejestrowanych było dokładnie 27 200 samochodów elektrycznych. Jednocześnie wszystkich pojazdów jest ponad 29 milionów. Przed elektromobilnością zatem długa droga do pełnej popularyzacji. I gdy ta miałaby nastąpić, konieczne jest dynamiczne rozbudowywanie sieci stacji ładowania. Tyle że to nie tylko problem producentów czy operatorów. To też problem barier legislacyjnych. Warto o tym pamiętać.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA