Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej
REKLAMA
REKLAMA
Jakie auto używane kupić? Matiz... hitem sprzedaży!
Jakie auto używane kupić? Na pierwszy ogień weźmy listę modeli, które na nowego właściciela najkrócej czekają na rynku wtórnym. I co może zaskakiwać, pierwszą pozycję w zestawieniu specjaliści platformy umożliwiającej sprawdzenie historii pojazdu po VIN – carVertical przypisali Daewoo Matizowi. Powód? Matiz jest mały, zwinny w mieście, tani i często wyposażony w instalację LPG. W czasie pandemii stał się zatem zastępstwem dla... biletu miesięcznego na komunikację miejską. Dlatego czekał na sprzedaż średnio nieco ponad 13 dni.
REKLAMA
Auta używane: Polacy wybierają dość specyficznie
Miejsce drugie jednak również może zaskakiwać. Bo choć Citroen C4 Picasso może pochwalić się oryginalną stylizacją i wyjątkową przestronnością kabiny pasażerskiej, w tym samym czasie miewa dość poważne problemy z układem elektrycznym. Miejsce trzecie? Tu już mniejsze zaskoczenie. To zdaniem carVertical przypadło Nissanowi Qashqaiowi – czyli cieszącemu się ogromnym sukcesem w Europie crossoverowi. Na czwartej pozycji listy pojawia się Fiat Punto – urodziwy i przestronny hatchback z Włoch, a piątej Hyundai ix35 – rozsądna i tańsza alternatywa dla Tiguana czy RAV4.
Najdłużej sprzedające się używki? T-Cross i i3 na czele
W przypadku których modeli na sprzedaż trzeba poczekać najdłużej? Specjaliści carVertical nie mają wątpliwości, że na całkowicie przeciwnym biegunie do Matiza znajduje się Volkswagen T-Cross. Niemiecki crossover na nowych właścicieli musi czekać średnio aż 52 dni. To czterokrotnie dłużej od Daewoo! Warto jednak pamiętać o tym, że Volkswagen jest modelem dość świeżym. Zatem i ceny transakcyjne są zdecydowanie wyższe – więcej niż czterokrotnie wyższe niż w przypadku Matiza.
Miejsce drugie z wynikiem niewiele lepszym od T-Crossa przypada BMW i3. Tak, auto ma bawarski rodowód i atrakcyjną stylistykę, ale też elektryczny napęd, wysoką cenę oraz serię chorób wieku dziecięcego. A to wszystko złożone w całość sprawia, że kierowcy muszą się dość dobrze zastanowić przed wyborem tego modelu. Trzecia lokata należy do Forda Transita Custom, czwarta Volvo S90, a piąta do Porsche Panamery.
Polacy wolą SUV-y od sedanów. Wolą też auta tańsze
Badanie przeprowadzone przez specjalistów carVertical doprowadziło jednak nie tylko do listy najdłużej i najszybciej sprzedających się aut używanych. Przyniosło też serię wniosków dodatkowych. "Szybko sprzedaje się niższa półka cenowa i auta naprawdę wiekowe. Łatwiej sprzedać SUV-a niż sedana lub crossovera, ale to już nie tak wyraźna tendencja. Poza tym kierowcy w Polsce nie przepadają za zbyt mocnymi oryginałami – przekombinowane konstrukcje muszą znaleźć amatora" – można przeczytać w informacji prasowej firmy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.