REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej
Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej
Materiały prasowe Spotawheel

REKLAMA

REKLAMA

Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

Jakie auto używane kupić? Matiz... hitem sprzedaży!

Jakie auto używane kupić? Na pierwszy ogień weźmy listę modeli, które na nowego właściciela najkrócej czekają na rynku wtórnym. I co może zaskakiwać, pierwszą pozycję w zestawieniu specjaliści platformy umożliwiającej sprawdzenie historii pojazdu po VIN – carVertical przypisali Daewoo Matizowi. Powód? Matiz jest mały, zwinny w mieście, tani i często wyposażony w instalację LPG. W czasie pandemii stał się zatem zastępstwem dla... biletu miesięcznego na komunikację miejską. Dlatego czekał na sprzedaż średnio nieco ponad 13 dni.

REKLAMA

Jakie auto używane kupić?

Jakie auto używane kupić?

Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

Materiały prasowe CarVertical

Auta używane: Polacy wybierają dość specyficznie

Miejsce drugie jednak również może zaskakiwać. Bo choć Citroen C4 Picasso może pochwalić się oryginalną stylizacją i wyjątkową przestronnością kabiny pasażerskiej, w tym samym czasie miewa dość poważne problemy z układem elektrycznym. Miejsce trzecie? Tu już mniejsze zaskoczenie. To zdaniem carVertical przypadło Nissanowi Qashqaiowi – czyli cieszącemu się ogromnym sukcesem w Europie crossoverowi. Na czwartej pozycji listy pojawia się Fiat Punto – urodziwy i przestronny hatchback z Włoch, a piątej Hyundai ix35 – rozsądna i tańsza alternatywa dla Tiguana czy RAV4.

Najdłużej sprzedające się używki? T-Cross i i3 na czele

W przypadku których modeli na sprzedaż trzeba poczekać najdłużej? Specjaliści carVertical nie mają wątpliwości, że na całkowicie przeciwnym biegunie do Matiza znajduje się Volkswagen T-Cross. Niemiecki crossover na nowych właścicieli musi czekać średnio aż 52 dni. To czterokrotnie dłużej od Daewoo! Warto jednak pamiętać o tym, że Volkswagen jest modelem dość świeżym. Zatem i ceny transakcyjne są zdecydowanie wyższe – więcej niż czterokrotnie wyższe niż w przypadku Matiza.

Jakie auto używane kupić?

Jakie auto używane kupić?

Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

Materiały prasowe CarVertical

Miejsce drugie z wynikiem niewiele lepszym od T-Crossa przypada BMW i3. Tak, auto ma bawarski rodowód i atrakcyjną stylistykę, ale też elektryczny napęd, wysoką cenę oraz serię chorób wieku dziecięcego. A to wszystko złożone w całość sprawia, że kierowcy muszą się dość dobrze zastanowić przed wyborem tego modelu. Trzecia lokata należy do Forda Transita Custom, czwarta Volvo S90, a piąta do Porsche Panamery.

Polacy wolą SUV-y od sedanów. Wolą też auta tańsze

Badanie przeprowadzone przez specjalistów carVertical doprowadziło jednak nie tylko do listy najdłużej i najszybciej sprzedających się aut używanych. Przyniosło też serię wniosków dodatkowych. "Szybko sprzedaje się niższa półka cenowa i auta naprawdę wiekowe. Łatwiej sprzedać SUV-a niż sedana lub crossovera, ale to już nie tak wyraźna tendencja. Poza tym kierowcy w Polsce nie przepadają za zbyt mocnymi oryginałami – przekombinowane konstrukcje muszą znaleźć amatora" – można przeczytać w informacji prasowej firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA