REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
oprac. Kuba Brzeziński
Polski rynek ze wzrostami. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją
Polski rynek ze wzrostami. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją
Ireneusz KAZMIERCZAK
STELLANTIS

REKLAMA

REKLAMA

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w marcu 2024 r. w Polsce sprzedało się 49 927 nowych samochodów osobowych i 6 294 nowe samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Oznacza to wzrost zainteresowania autami osobowymi o 0,9 proc. i dostawczymi o 7,2 proc.

REKLAMA

REKLAMA

Polacy pokochali hybrydy. Na topie HEV-y i MHEV-y. Benzyna i diesel ze stratą

Wśród samochodów osobowych nadal najlepiej sprzedają się te zasilane benzyną (mają 36,4 proc. udziału w rynku). Jednocześnie ich ogólne wyniki sprzedaży maleją. Straciły aż 7,8 proc. Zainteresowanie przenosi się bowiem z benzyniaków na... hybrydy! I to wszystkie. Największy udział za benzyniakami mają miękkie hybrydy (MHEV). Wynosi 24 proc. rynku (+5,8 proc.) oraz pełne hybrydy (HEV), które stanowią 22,8 proc. rynku (+2,8 proc.).

Co z pozostałymi napędami? Diesle to 7,9 proc. sprzedaży (-1,2 proc.), samochody na LPG to 3,2 proc. (+0,4 proc.), samochody elektryczne to 3 proc. (-0,3 proc.) oraz hybrydy plug-in 2,7 proc. (+0,2 proc.).

Liderem Toyota. Sprzedała o połowę aut więcej od drugiej Skody

Zdecydowanym liderem polskiego rynku samochodów nowych w 2024 r. pozostaje Toyota. W samym tylko marcu marka sprzedała 8712 pojazdów. Tak, to oznacza blisko 8-proc. spadek w stosunku do danych z roku ubiegłego. Japończycy nie mają jednak powodów do zmartwień. Szczególnie że odbiegła od konkurencji na lata świetlne. Druga w Polsce Skoda sprzedała bowiem w marcu 2024 r. 5551 aut. To o blisko 3,2 tys. pojazdów mniej od Toyoty. Trzecia lokata przypada Volkswagenowi z wynikiem na poziomie 3418 pojazdów.

REKLAMA

Gwiazdą marca był Nissan, który sprzedał 2074 samochody, zwiększając sprzedaż względem zeszłego roku aż o 114,9 proc. Największym przegranym marcowych wyników sprzedaży okazała się z kolei Kia. Zbyt w salonach koreańskiej marki spadł w marcu 2024 r. aż o 30,8 proc. To oznacza załamanie sprzedaży. Być może chwilowe, ale zawsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek aut premium w Polsce rośnie. Audi walczy o pozycję z Volvo

Najpopularniejszą marką premium w marcu było BMW, które tym razem zdecydowanie wyprzedziło Mercedesa i Audi. Co ciekawe, Audi odnotowało tylko o 10 egzemplarzy większą sprzedaż od Volvo – 2237.

W ostatnich miesiącach rynek nowych samochodów w Polsce nabrał rozpędu, choć akurat wzrost w marcu nie jest zbyt imponujący. W Superauto.pl odnotowujemy znaczący wzrost zainteresowania markami premium, co potwierdzają dane sprzedażowe – mówi Bartosz Chojnacki, wiceprezes Superauto.pl.

Auta dostawcze tanieją, ale sprzedają się świetnie

Na rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w marcu po raz kolejny najlepsze było Renault. Przewaga francuskiej marki tym razem była znacząca, bowiem sprzedała 1 309 samochodów, podczas gdy drugi Fiat 959. Podium uzupełnił Ford 
z ilością 795. sprzedanych egzemplarzy, wyprzedzając czwartą Toyotę zaledwie o 10 sztuk. Ciekawostka jest taka, że w marcu 2024 r. po raz kolejny średnia wartość nowych samochodów dostawczych zmalała.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA