Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją
REKLAMA
REKLAMA
- Polacy pokochali hybrydy. Na topie HEV-y i MHEV-y. Benzyna i diesel ze stratą
- Liderem Toyota. Sprzedała o połowę aut więcej od drugiej Skody
- Rynek aut premium w Polsce rośnie. Audi walczy o pozycję z Volvo
- Auta dostawcze tanieją, ale sprzedają się świetnie
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w marcu 2024 r. w Polsce sprzedało się 49 927 nowych samochodów osobowych i 6 294 nowe samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Oznacza to wzrost zainteresowania autami osobowymi o 0,9 proc. i dostawczymi o 7,2 proc.
REKLAMA
Polacy pokochali hybrydy. Na topie HEV-y i MHEV-y. Benzyna i diesel ze stratą
REKLAMA
Wśród samochodów osobowych nadal najlepiej sprzedają się te zasilane benzyną (mają 36,4 proc. udziału w rynku). Jednocześnie ich ogólne wyniki sprzedaży maleją. Straciły aż 7,8 proc. Zainteresowanie przenosi się bowiem z benzyniaków na... hybrydy! I to wszystkie. Największy udział za benzyniakami mają miękkie hybrydy (MHEV). Wynosi 24 proc. rynku (+5,8 proc.) oraz pełne hybrydy (HEV), które stanowią 22,8 proc. rynku (+2,8 proc.).
Co z pozostałymi napędami? Diesle to 7,9 proc. sprzedaży (-1,2 proc.), samochody na LPG to 3,2 proc. (+0,4 proc.), samochody elektryczne to 3 proc. (-0,3 proc.) oraz hybrydy plug-in 2,7 proc. (+0,2 proc.).
Liderem Toyota. Sprzedała o połowę aut więcej od drugiej Skody
REKLAMA
Zdecydowanym liderem polskiego rynku samochodów nowych w 2024 r. pozostaje Toyota. W samym tylko marcu marka sprzedała 8712 pojazdów. Tak, to oznacza blisko 8-proc. spadek w stosunku do danych z roku ubiegłego. Japończycy nie mają jednak powodów do zmartwień. Szczególnie że odbiegła od konkurencji na lata świetlne. Druga w Polsce Skoda sprzedała bowiem w marcu 2024 r. 5551 aut. To o blisko 3,2 tys. pojazdów mniej od Toyoty. Trzecia lokata przypada Volkswagenowi z wynikiem na poziomie 3418 pojazdów.
Gwiazdą marca był Nissan, który sprzedał 2074 samochody, zwiększając sprzedaż względem zeszłego roku aż o 114,9 proc. Największym przegranym marcowych wyników sprzedaży okazała się z kolei Kia. Zbyt w salonach koreańskiej marki spadł w marcu 2024 r. aż o 30,8 proc. To oznacza załamanie sprzedaży. Być może chwilowe, ale zawsze.
Rynek aut premium w Polsce rośnie. Audi walczy o pozycję z Volvo
Najpopularniejszą marką premium w marcu było BMW, które tym razem zdecydowanie wyprzedziło Mercedesa i Audi. Co ciekawe, Audi odnotowało tylko o 10 egzemplarzy większą sprzedaż od Volvo – 2237.
W ostatnich miesiącach rynek nowych samochodów w Polsce nabrał rozpędu, choć akurat wzrost w marcu nie jest zbyt imponujący. W Superauto.pl odnotowujemy znaczący wzrost zainteresowania markami premium, co potwierdzają dane sprzedażowe – mówi Bartosz Chojnacki, wiceprezes Superauto.pl.
Auta dostawcze tanieją, ale sprzedają się świetnie
Na rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w marcu po raz kolejny najlepsze było Renault. Przewaga francuskiej marki tym razem była znacząca, bowiem sprzedała 1 309 samochodów, podczas gdy drugi Fiat 959. Podium uzupełnił Ford
z ilością 795. sprzedanych egzemplarzy, wyprzedzając czwartą Toyotę zaledwie o 10 sztuk. Ciekawostka jest taka, że w marcu 2024 r. po raz kolejny średnia wartość nowych samochodów dostawczych zmalała.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.