REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

Postęp vs. konformizm - gdzie na tej skali jest nowy e-tron?

Fani motoryzacji w Polsce mają głęboko zakorzeniony i paniczny lęk przed nowoczesnością. Tylko czy tak właściwie to źle, że układ wtryskowy w aucie jest inteligentniejszy od przeciętnego laptopa? W końcu w ten sposób auto pali mniej. Czy to źle, że fotel jest sterowany elektrycznie, a o przyjemny chłód latem dba automatyczna klimatyzacja? W końcu dzięki temu poprawia się komfort jazdy. Odrzucanie konformizmu nie ma zatem żadnego sensu. Bo tak naprawdę i w głębi duszy jesteśmy konformistami. I im szybciej się do tego przyznamy, tym lepiej.

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

Dowód? Być może na poziomie emocji chcielibyśmy wrócić do motoryzacji sprzed dwóch, trzech czy czterech dekad. Jestem tego jednak więcej niż pewien, że już po tygodniu większość miałaby dość odpalania Malucha kijem i montowania pończochy w miejscu paska napędowego. A to oznaczałoby jedno. Wrócilibyśmy do motoryzacyjnego złe wcielonego z XXI wieku i powiem więcej, zrobilibyśmy to z szerokim uśmiechem na twarzy. I wtedy uświadomilibyśmy sobie jedno. Postęp nie jest taki zły i od postępu nie da się uciec.

Audi RS e-tron GT: kosmiczna technologia i… emocje!

No dobrze, ale co historyjka w stylu „rzucę wszystko i wyjadę w Bieszczady” z jej specyficznym happy endem ma do Audi RS e-trona GT? No to, że model ten jest idealnym przykładem postępu, który prędzej czy później nas dogoni - auto jest elektryczne. Postęp w tym przypadku ma jeszcze jedną twarz - chodzi o jakiś miliard innowacji technicznych. O systemie autonomicznego parkowania z poziomu aplikacji, radarów zatopionych w błotnikach i widzących otoczenie na 70 metrów, dwubiegowej przekładni w tylnym silniku, 32 ścieżkach dźwiękowych czy możliwości ładowania prądem stałym do 270 kW można byłoby opowiadać godzinami…

Elektryczny rodowód jest ważny. Nie ma się jednak co oszukiwać. Chęć zbawienia planety to niejako gadżet dołączony do auta. Fakt ten może Wam przyświecać podczas zakupu i kilka tygodni po odebraniu auta z salonu. Później zacznie się już zwykła eksploatacja. A jeżeli w niej zabraknie emocji, może się okazać że dość szybko pożałujecie zakupu samochodu wartego grubo ponad pół miliona złotych. A więc zasadnicze pytanie na dziś brzmi: czy e-tron GT zapewnia emocje? I to jeszcze jakie!

REKLAMA

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

W 3,2 sek. do setki. Czyli elektryczne Audi RS e-tron GT

Choć podróży na pokładzie Audi nie towarzyszą wrzaski silnika, a do tego samochód po zakończonej jeździe trzeba jak komórkę wpiąć do gniazdka, niedogodności nie są w stanie zmienić jednego. Uśmiechu na ustach kierowcy podczas jazdy - jest on równie szeroki, jak podczas prowadzenia auta napędzanego V-ósemką. A to wynika z oszałamiających… osiągów. Według specyfikacji RS e-tron GT przyspiesza do pierwszej setki w 3,3 sekundy - moja testówka potrzebowała tylko 3,2 sekundy. A to oznacza, że to najszybszy RS w obecnej gamie Audi!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi RS e-tron GT w trybie Boot (tj. przez 2,5 sekundy) oferuje 646 koni mechanicznych i 830 Nm. Standardowy e-tron GT choć też ma dwa silniki elektryczne, jest nieco słabszy. Dysponuje stadem 530 koni i ma 640 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu e-tron GT osiąga setkę w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna? To 245 i 250 km/h w wersji RS. Obydwa warianty mają ten sam akumulator - 83,7 kWh. Według specyfikacji producenta daje on zasięg dochodzący do 480 km. Ile trwa ładowanie? Ze zwykłego gniazdka po 10 godzinach zasięg wzrośnie o 100 km, z wallboxa ładowanie do 100 proc. zajmuje 9 godzin, z ładowarki 270 kW do 80 proc. 22 minuty i 30 sek.

Audi e-tron GT ma dwa elektryki. Przedni bez skrzyni biegów, tylko z mechanizmem różnicowym. Tylny został sparowany z dwubiegową przekładnią, która zmienia bieg powyżej 90 km/h.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

Audi RS e-tron GT: piekielnie szybki i imponująco stabilny

E-tron GT jest piekielnie szybki. Siedząc na fotelu pasażera w czasie dynamicznego startu czuć jak krew odpływa z nóg. Dosłownie! Z możliwościami elektryków na ogół jest jednak pewien problem. Gaz stanowi włącznik. Naciskasz go i masz pełen moment obrotowy - pełen moment obrotowy, który niełatwo jest przenieść na asfalt. Na ile efekt ten występuje w e-tronie? Nie występuje wcale. Bo Audi trzyma się drogi zupełnie tak, jakby zamiast opon miał pazury.

Skąd takie właściwości jezdne? Tak, w aucie pojawia się ważąca 700 kg bateria. Ta została jednak ulokowana w podłodze - a ta z kolei znajduje się zaraz nad asfaltem. Skutkiem jest zatem środek ciężkości, który jest niżej położony niż w modelu R8. To jednak nie koniec, bo zawieszenie pneumatyczne reguluje prześwit w zakresie przeszło 40 mm, a do tego e-tron GT ma bardzo precyzyjny sposób sterowania pracą napędu (decyduje o ruchu każdego z kół). Układ quattro pozwala na przeniesienie do 100 proc. mocy na przód lub tył i współpracuje z inteligentną jednostką sterującą.

Audi RS e-tron GT: węglik wolframu i karbon

RS e-tron GT jest standardowo wyposażany w tarcze stalowe pokryte węglikiem wolframu. Co to takiego? Materiał, który topi się dopiero przy 8000 stopniach Celsjusza! A to sprawia, że jest odporny na temperaturę i ścieranie. I to jeszcze nie koniec, bo w topowej wersji kupujący może zamówić też tarcza karbonowe - te wymagają jednak dopłaty blisko 30 tys. zł. Blisko 19 tys. zł można też zapłacić za dach karbonowy. Płat włókna zastosowany zamiast okna panoramicznego ma jedną zaletę - pozwala na obniżenie masy auta o 12 kg.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

Audi RS e-trona GT zaprojektował… Polak!

Pomijając technologiczną otoczkę, Audi e-tron GT to mimo wszystko nadal typowe Audi. Ma wybitnie wkurzone spojrzenie oraz mocno dynamiczną i przetłoczoną linię nadwozia. Co ważne, to też tak naprawdę… polski samochód. W końcu za projektem tej linii stoi nikt inny, jak Parys Cybulski! Wnętrze?  To jest więcej niż solidnie wykonane. Materiały są miękkie, miłe w dotyku, świetnie spasowane, a do tego ładnie… pachną! Kabina po dostosowaniu pozycji za kierownicą sprawia wrażenie, jakby została „uszyta” na miarę.

Ile kosztuje Audi RS e-tron GT?

Postęp, nowoczesna technologia, potężna moc, świetne osiągi i jakość wykonania mogą cieszyć kierowcę. Niestety nie każdego kierowcę. Bo Audi e-tron GT nie jest tani. Wersja e-tron quattro została wyceniona na minimum 440 tys. zł. RS e-tron GT to wydatek minimum 594 tys. zł. A kwoty te są dopiero starterami. Bo po ich dodaniu do kalkulatora, kupujący trafi na długą listę opcji. A to oznacza w wariancie optymistycznym dodatkowe kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

Pierwsza jazda: Audi RS e-tron GT - podsumowanie:

Najważniejsze w Audi e-tronie GT jest to, że choć ten samochód wyraża koncepcję pojazdu przyszłości i korzysta z najnowszych zdobyczy techniki, każda z tych idei jest realizowana jakby przy okazji. Bo postęp nie definiuje go w stu procentach i nie jest kierunkiem, w którym Niemcy poszli na oślep. W efekcie e-Tron GT nie ma najmniejszego zamiaru oblewać kolorową farbą SUV-ów z V-ósemkami zaparkowanych w centrum Londynu. On chce pokazać, że tamte auta były jednym ze stadiów, które płynnie doprowadziły nas do e-wersji motoryzacji, a same elektryki są typowymi samochodami, jednak z nieco innymi silnikami.

RS e-tron GT to Audi przyszłości, które jest tak samo luksusowe i dobrze wyposażone jak wszystkie pozostałe Audi. Jest takie samo, a w fajny sposób trochę inne…

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA