REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

Postęp vs. konformizm - gdzie na tej skali jest nowy e-tron?

Fani motoryzacji w Polsce mają głęboko zakorzeniony i paniczny lęk przed nowoczesnością. Tylko czy tak właściwie to źle, że układ wtryskowy w aucie jest inteligentniejszy od przeciętnego laptopa? W końcu w ten sposób auto pali mniej. Czy to źle, że fotel jest sterowany elektrycznie, a o przyjemny chłód latem dba automatyczna klimatyzacja? W końcu dzięki temu poprawia się komfort jazdy. Odrzucanie konformizmu nie ma zatem żadnego sensu. Bo tak naprawdę i w głębi duszy jesteśmy konformistami. I im szybciej się do tego przyznamy, tym lepiej.

REKLAMA

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

Dowód? Być może na poziomie emocji chcielibyśmy wrócić do motoryzacji sprzed dwóch, trzech czy czterech dekad. Jestem tego jednak więcej niż pewien, że już po tygodniu większość miałaby dość odpalania Malucha kijem i montowania pończochy w miejscu paska napędowego. A to oznaczałoby jedno. Wrócilibyśmy do motoryzacyjnego złe wcielonego z XXI wieku i powiem więcej, zrobilibyśmy to z szerokim uśmiechem na twarzy. I wtedy uświadomilibyśmy sobie jedno. Postęp nie jest taki zły i od postępu nie da się uciec.

Audi RS e-tron GT: kosmiczna technologia i… emocje!

REKLAMA

No dobrze, ale co historyjka w stylu „rzucę wszystko i wyjadę w Bieszczady” z jej specyficznym happy endem ma do Audi RS e-trona GT? No to, że model ten jest idealnym przykładem postępu, który prędzej czy później nas dogoni - auto jest elektryczne. Postęp w tym przypadku ma jeszcze jedną twarz - chodzi o jakiś miliard innowacji technicznych. O systemie autonomicznego parkowania z poziomu aplikacji, radarów zatopionych w błotnikach i widzących otoczenie na 70 metrów, dwubiegowej przekładni w tylnym silniku, 32 ścieżkach dźwiękowych czy możliwości ładowania prądem stałym do 270 kW można byłoby opowiadać godzinami…

Elektryczny rodowód jest ważny. Nie ma się jednak co oszukiwać. Chęć zbawienia planety to niejako gadżet dołączony do auta. Fakt ten może Wam przyświecać podczas zakupu i kilka tygodni po odebraniu auta z salonu. Później zacznie się już zwykła eksploatacja. A jeżeli w niej zabraknie emocji, może się okazać że dość szybko pożałujecie zakupu samochodu wartego grubo ponad pół miliona złotych. A więc zasadnicze pytanie na dziś brzmi: czy e-tron GT zapewnia emocje? I to jeszcze jakie!

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

W 3,2 sek. do setki. Czyli elektryczne Audi RS e-tron GT

REKLAMA

Choć podróży na pokładzie Audi nie towarzyszą wrzaski silnika, a do tego samochód po zakończonej jeździe trzeba jak komórkę wpiąć do gniazdka, niedogodności nie są w stanie zmienić jednego. Uśmiechu na ustach kierowcy podczas jazdy - jest on równie szeroki, jak podczas prowadzenia auta napędzanego V-ósemką. A to wynika z oszałamiających… osiągów. Według specyfikacji RS e-tron GT przyspiesza do pierwszej setki w 3,3 sekundy - moja testówka potrzebowała tylko 3,2 sekundy. A to oznacza, że to najszybszy RS w obecnej gamie Audi!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi RS e-tron GT w trybie Boot (tj. przez 2,5 sekundy) oferuje 646 koni mechanicznych i 830 Nm. Standardowy e-tron GT choć też ma dwa silniki elektryczne, jest nieco słabszy. Dysponuje stadem 530 koni i ma 640 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu e-tron GT osiąga setkę w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna? To 245 i 250 km/h w wersji RS. Obydwa warianty mają ten sam akumulator - 83,7 kWh. Według specyfikacji producenta daje on zasięg dochodzący do 480 km. Ile trwa ładowanie? Ze zwykłego gniazdka po 10 godzinach zasięg wzrośnie o 100 km, z wallboxa ładowanie do 100 proc. zajmuje 9 godzin, z ładowarki 270 kW do 80 proc. 22 minuty i 30 sek.

Audi e-tron GT ma dwa elektryki. Przedni bez skrzyni biegów, tylko z mechanizmem różnicowym. Tylny został sparowany z dwubiegową przekładnią, która zmienia bieg powyżej 90 km/h.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

Audi RS e-tron GT: piekielnie szybki i imponująco stabilny

E-tron GT jest piekielnie szybki. Siedząc na fotelu pasażera w czasie dynamicznego startu czuć jak krew odpływa z nóg. Dosłownie! Z możliwościami elektryków na ogół jest jednak pewien problem. Gaz stanowi włącznik. Naciskasz go i masz pełen moment obrotowy - pełen moment obrotowy, który niełatwo jest przenieść na asfalt. Na ile efekt ten występuje w e-tronie? Nie występuje wcale. Bo Audi trzyma się drogi zupełnie tak, jakby zamiast opon miał pazury.

Skąd takie właściwości jezdne? Tak, w aucie pojawia się ważąca 700 kg bateria. Ta została jednak ulokowana w podłodze - a ta z kolei znajduje się zaraz nad asfaltem. Skutkiem jest zatem środek ciężkości, który jest niżej położony niż w modelu R8. To jednak nie koniec, bo zawieszenie pneumatyczne reguluje prześwit w zakresie przeszło 40 mm, a do tego e-tron GT ma bardzo precyzyjny sposób sterowania pracą napędu (decyduje o ruchu każdego z kół). Układ quattro pozwala na przeniesienie do 100 proc. mocy na przód lub tył i współpracuje z inteligentną jednostką sterującą.

Audi RS e-tron GT: węglik wolframu i karbon

RS e-tron GT jest standardowo wyposażany w tarcze stalowe pokryte węglikiem wolframu. Co to takiego? Materiał, który topi się dopiero przy 8000 stopniach Celsjusza! A to sprawia, że jest odporny na temperaturę i ścieranie. I to jeszcze nie koniec, bo w topowej wersji kupujący może zamówić też tarcza karbonowe - te wymagają jednak dopłaty blisko 30 tys. zł. Blisko 19 tys. zł można też zapłacić za dach karbonowy. Płat włókna zastosowany zamiast okna panoramicznego ma jedną zaletę - pozwala na obniżenie masy auta o 12 kg.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

Audi RS e-trona GT zaprojektował… Polak!

Pomijając technologiczną otoczkę, Audi e-tron GT to mimo wszystko nadal typowe Audi. Ma wybitnie wkurzone spojrzenie oraz mocno dynamiczną i przetłoczoną linię nadwozia. Co ważne, to też tak naprawdę… polski samochód. W końcu za projektem tej linii stoi nikt inny, jak Parys Cybulski! Wnętrze?  To jest więcej niż solidnie wykonane. Materiały są miękkie, miłe w dotyku, świetnie spasowane, a do tego ładnie… pachną! Kabina po dostosowaniu pozycji za kierownicą sprawia wrażenie, jakby została „uszyta” na miarę.

Ile kosztuje Audi RS e-tron GT?

Postęp, nowoczesna technologia, potężna moc, świetne osiągi i jakość wykonania mogą cieszyć kierowcę. Niestety nie każdego kierowcę. Bo Audi e-tron GT nie jest tani. Wersja e-tron quattro została wyceniona na minimum 440 tys. zł. RS e-tron GT to wydatek minimum 594 tys. zł. A kwoty te są dopiero starterami. Bo po ich dodaniu do kalkulatora, kupujący trafi na długą listę opcji. A to oznacza w wariancie optymistycznym dodatkowe kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

Audi

Pierwsza jazda: Audi RS e-tron GT - podsumowanie:

Najważniejsze w Audi e-tronie GT jest to, że choć ten samochód wyraża koncepcję pojazdu przyszłości i korzysta z najnowszych zdobyczy techniki, każda z tych idei jest realizowana jakby przy okazji. Bo postęp nie definiuje go w stu procentach i nie jest kierunkiem, w którym Niemcy poszli na oślep. W efekcie e-Tron GT nie ma najmniejszego zamiaru oblewać kolorową farbą SUV-ów z V-ósemkami zaparkowanych w centrum Londynu. On chce pokazać, że tamte auta były jednym ze stadiów, które płynnie doprowadziły nas do e-wersji motoryzacji, a same elektryki są typowymi samochodami, jednak z nieco innymi silnikami.

RS e-tron GT to Audi przyszłości, które jest tak samo luksusowe i dobrze wyposażone jak wszystkie pozostałe Audi. Jest takie samo, a w fajny sposób trochę inne…

Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.
Konrad Skura
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA