REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 Sportback oficjalnie pojawiło się w Polsce. Jakie są nasze pierwsze wrażenie z jazdy? To prawie zwykłe Q5. A prawie robi wielką różnicę!

Audi Q5 Sportback: prawie Q5. No właśnie, prawie!

Na początek warto zadać sobie zasadnicze pytanie. Jakie jest Audi Q5 Sportback? Odpowiedź jest prosta: prawie identyczne jak standardowe Q5. Prawie czasami robi jednak wielką różnicę. I tak właśnie jest w tym przypadku. Bo prawie po pierwsze oznacza wyższą cenę - dokładnie o 15 700 zł. Po drugie wiąże się ze zmianą designu. Projektanci wyraźnie majstrowali przy tylnej części nadwozia. Teraz SUV otrzymał zdecydowanie bardziej sportowe ubrania. Dzięki czemu prezentuje się jak coupe na… szczudłach i ma poprawione właściwości aerodynamiczne - współczynnik CX ma wartość 0,30.

REKLAMA

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Audi Q5 Sportback stylistycznie ma jedną przypadłość. Nie wygląda najlepiej na zdjęciach! Nie zrażajcie się zatem tym, że na fotkach przypomina nieco Garbusa z przodem Q-piątki i znaczkiem Audi. Musicie zobaczcie ten samochód na żywo.  Bo przy spotkaniu twarzą w „twarz” nabiera sensu. Wyoblony tył sprawia, że Q5 Sportback jeszcze mocniej uwydatnia mocną linię akcentową na boku. Ta wyraziście przechodzi z przedniego w tylne nadkole. To jednak nie koniec, bo klapa w stylu coupe powoduje, że Audi staje się mniej toporne, ma harmonijnie opadającą linię dachu i prezentuje się mniej rodzinnie.

Q5 Sportback, czyli Q5 z obniżonym dachem

REKLAMA

Jaka jest geneza nadwozia coupe w Q-piątce? Podczas projektowania drugiej generacji SUV-a inżynierowie Audi nie wiedzieli jeszcze, że po liftingu szefowie marki postanowią pójść w stronę dodatkowego wariantu nadwoziowego. Skutek? Twórcom udało się przeprojektować tylną część nadwozia. Przestrzeni nad głowami dla pasażerów tylnej kanapy już nie. To nie oznacza, że wysokie osoby siedzące z tyłu Q5 Sportback po dłuższej jeździe nabawią się zwyrodnień szyjnego odcinka kręgosłupa. Oznacza jedynie, że nad głowami nie będą mieli zbyt dużo przestrzeni.

Na szczęście miejsca nie zabraknie na kolana. Bo Audi Q5 Sportback przy rozstawie osi na poziomie przeszło 2,8 metra jest wyjątkowo przestronne. Bagażnik? Sportowy wariant ma kufer o pojemności 510 litrów - to tylko o 10 litrów mniej od klasycznego SUV-a. Po wyborze kanapy plus kierowca może zwiększyć przestrzeń o dodatkowe 60 litrów oraz maksymalnie otrzymuje 1480 litrów.

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Wnętrze Audi Q5 Sportback: klasyka i drobna wada… wymowy

REKLAMA

Konsola centralna Audi Q5 Sportback? Projektanci nie wprowadzili żadnych zmian - to klasyczne Audi i klasyczna Q-piątka. Po dopłacie w miejscu zegarów pojawi się 12,3-calowy ekran, ekran multimedialny ma 10,1 cala i ukrywa platformę MIB3, a obsługa jest intuicyjna. Niemcy postawili też na minimalizm - pokręteł i przycisków jest zaledwie kilka. Jakość spasowania utrzymuje się na wysokim poziomie, materiały są przyjemne w dotyku, a plastiki w większości miękkie. Zastrzeżenia? Tak naprawdę znalazłem jeden drobiazg - fabryczna nawigacja ma wadę wymowy. Zamiast mówić lekko mówi leko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paleta silnikowa składa się z trzech diesli, jednego benzyniaka i dwóch hybryd typu plug-in. O czym warto wspomnieć w jej przypadku? Bazowy diesel jako jedyny nie ma czteronapędu - wersja jednak raczej nie będzie dominować w wynikach sprzedaży. A 4x4 występujące w większości pozostałych wariantów ma opcję ultra. Co to oznacza? Że napęd jest inteligentny, a tylne koła dołączane - proces trwa jednak zaledwie 0,2 sekundy. Kiedy Audi przechodzi w FWD? To zależy od temperamentu kierowcy, warunków drogowych, a nawet temperatury! Stały napęd oparty o mechanizm Torsen jest oferowany tylko w SQ5 Sportback.

Audi Q5 Sportback - wersje silnikowe:

  • Q5 Sportback 35 TDI - 2.0 TDI, 163 KM, S tronic
  • Q5 Sportback 40 TDI - 2.0 TDI, 204 KM, 400 Nm, S tronic, quattro
  • Q5 Sportback 45 TFSI - 2.0 TFSI, 265 KM, 370 Nm, S tronic, quattro
  • Q5 Sportback 50 TFSI e - 2.0 TFSI + elektryk plug-in, 299 KM, S tronic, quattro
  • Q5 Sportback 55 TFSI e - 2.0 TFSI + elektryk plug-in, 367 KM, S tronic, quattro
  • SQ5 Sportback TDI - 3.0 TDI, 341 KM, 700 Nm, Tiptronic, quattro
Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Standardem w gamie Audi Q5 Sportback jest układ mild hybrid 12V (24V w SQ5). Lekka hybryda jest w stanie zgasić silnik już przy prędkości 22 km/h podczas hamowania lub w czasie jednostajnej jazdy na autostradzie. Diesle - włącznie z SQ5 - są wyposażone w podwójny układ SCR. Pierwszy z katalizatorów znajduje się zaraz za silnikiem, a drugi w połowie układu wydechowego. Topowy diesel korzysta z kolei z doładowania i elektrycznej sprężarki, a do tego ma intercooler chłodzony wodą.

Q5 Sportback: hybrydą plug-in do 135 km/h na elektryku!

Ciekawostka dotyczy też Q5 plug-in. Auto do 135 km/h jest w stanie jechać na mocy prądu. Dodatkowo pozwala na planowanie rozładowania baterii. Po wbiciu celu w nawigacji rozporządza pojemnością akumulatora w taki sposób, aby jeździć jak najczęściej zeroemisyjnie w mieście, a na napędzie spalinowym w trasie.

Podczas pierwszych jazd miałem okazję testować model 45 TFSI. 2-litrowy benzyniak ma w tym wydaniu 265 koni mechanicznych i wzorowo radzi sobie z napędzaniem SUV-a. Dowód? Tym niech będzie sprint do pierwszej setki - Q5 Sportback potrzebuje na niego zaledwie 6,1 sekundy. Benzynowe Audi świetnie przyspiesza, pracuje wyjątkowo cicho, niestety w tym samym czasie nie jest przesadnie oszczędne - podczas jazd testowych paliło blisko 10 litrów paliwa.

Audi Q5 Sportback - cennik:

  • Q5 Sportback 35 TDI - 205 500 zł
  • Q5 Sportback 40 TDI - 223 800 zł
  • Q5 Sportback 45 TFSI - 240 000 zł
  • Q5 Sportback 50 TFSI e - 254 600 zł
  • Q5 Sportback 55 TFSI e - 280 200 zł
  • SQ5 Sportback TDI - 356 300 zł
Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Pierwsza jazda: Audi Q5 Sportback - podsumowanie:

Już dawno minęły czasy, w których do sukcesu w segmencie premium wystarczyły trzy sedany. Teraz oferta takich marek jak Audi musi być szeroka. I twórcy z Ingolstadt starają się ją sukcesywnie poszerzać. Czy to dobrze? Bez wątpienia tak - kierowcy mają większy wybór. Ale czy Audi Q5 Sportback to dobry kierunek? No właśnie wydaje się, że… tak. Jako że sportowa Q-piątka prezentuje się naprawdę dobrze, nie powinna mieć większych problemów ze znalezieniem nabywców. A to może wyłącznie poszerzyć - i tak duży - rynkowy sukces odniesiony przez bardziej rodzinnego brata. I o to chyba właśnie Niemcom chodziło.

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA