REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje
SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje
SERES

REKLAMA

REKLAMA

SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.

SERES 3: nowoczesny, SUV-owaty i typowo chińsko inspirowany...

SERES 3 jest oparty o modne nadwozie w stylu SUV-a czy crossovera - długość nadwozia to 4385 mm. Design? Nowoczesny, dynamiczny i... mocno inspirowany. Widzicie załamaną linię okien, przypomnijcie sobie Opla Astrę obecnej generacji. Przód przywodzi na myśl Kie sprzed kilku lat, a tylna klapa przypomina tą znaną z Mini. Wnętrze? Okrągłe nawiewy, minimalistyczna konsola czy nawet kształt kierownicy przywodzą na myśl np. Mazdę 3.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku SERES 3 producent starał się jednak nieco ukryć stylistyczne inspiracje. Powód? O ile wierne kopiowanie sprawdza się w Chinach, o tyle w Europie mogłoby oznaczać sądowny zakaz sprzedaży pojazdu. Firma nie chciała ryzykować.

SERES

SERES 3: 163 KM i bateria o pojemności 53 kWh

SERES 3 to samochód elektryczny. Oferuje moc na poziomie 162 koni mechanicznych. Układ napędowy SUV-a jest wyposażony w akumulator o pojemności 53 kWh. Akumulator - który co warto zaznaczyć - jest bezkobaltową baterią litowo-żelazowo-fosforanową (LiFePO4) - jednym z najbezpieczniejszych typów baterii litowych, zapewniający stabilność i długowieczność. Według cyklu NEDC maksymalny zasięg auta to 405 kilometrów. Ładowanie? Standardowo bateria ładuje się w 8 godzin. Przy użyciu szybkiej ładowarki czas uzupełniania zapasów prądy od 20 do 80 proc. to 30 minut.

Elektryczny SERES 3 - dane techniczne:

  • moc silnika - 162 KM,
  • przyspieszenie 0 - 100 km/h - 8,9 s.,
  • prędkość maksymalna - 155 km/h,
  • zasięg NEDC - 405 km,
  • realny zasięg w trasie - 329 km.

SERES w Polsce

SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

SERES

Ile kosztuje SERES 3? Na razie cena 

Ile kosztuje SERES 3? W Polsce samochód zostanie wyceniony na 37 tys. euro (tyle podaje informacja prasowa, na stronie widnieje cena 35 tys. euro). Przy obecnym kursie daje to jakieś 166 870 zł. Za tą kwotę kupujący poza elektrycznym napędem otrzymuje skórzaną tapicerkę, kamerę 360 stopni, elektrycznie sterowane, podgrzewane fotele i panoramiczny dach. SERES 3 będzie objęty 5-letnią gwarancją producenta. Ochrona wydłuży się do 8 lat lub 120 tys. km w przypadku akumulatorów. Elektryczny SUV jest dostępny w Polsce od 7 września 2021 roku. Mniej więcej rok temu pojawił się w takich krajach jak Norwegia, Niemcy, Hiszpania, Holandia czy Włochy.

REKLAMA

SERES

SERES 3, Busnex, EVmotors.eu i polska dystrybucja

Historia marki SERES brzmi dość ciekawie. Otóż firma Busnex, która jest autoryzowanym przedstawicielem SERES i Yutong w Polsce i krajach bałtyckich, opowiada historię rodzącą się w Dolinie Krzemowej. Jeżeli chodzi o komponenty, są one produkowane w Stanach Zjednoczonych i Chinach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje
SERES
SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje
SERES
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA