REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Volkswagen T-Cross – jest poręczny, zwinny, urokliwy i... pomarańczowy. Czy pomysł na miejskiego crossovera german style jest dobry? Sprawdźmy.

Miałem już okazję testować Volkswagena T-Crossa. Powiem więcej, jedno z auto miało nawet pomarańczowy lakier nadwozia. Jeżeli zatem chodzi o temat stylizacji czy praktyczności wnętrza, dodać mogę niewiele. Odeślę was zatem do moich poprzednich testów – do których linki dodaję poniżej. Skąd zatem kolejna przygoda z tym autem? Winowajcą jest Unia Europejska. Bo to za jej sprawą autom zacieśniany jest ekologiczny kaganiec. Czyli to za jej sprawą w sprzedaży pojawiła się nowa wersja crossovera. Silnik 1.0 TSI stracił 5 koni mechanicznych – ma teraz ich 110.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Test Volkswagen T-Cross

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG: 5 koni mniej to dużo?

Pod maską T-Crossa nadal pracuje ten sam litrowy silnik doładowany. Ma 3 cylindry i bezpośredni wtrysk paliwa. Jakie są zmiany i różnice?

REKLAMA

  • Identyczny jest moment obrotowy. Wynosi 200 Nm i startuje już od 2000 obr./min.
  • Identyczna jest też przekładnia automatyczna. To dwusprzęgłowe DSG o 7 przełożeniach.
  • T-Cross po modyfikacji stał się wolniejszy. Model 115 KM osiąga pierwszą setkę w 10,2 s. Wersja 110 KM w 11,3 s.
  • Nieznacznie zmniejszyła się też prędkość maksymalna. Spadła o 4 km/h i wynosi teraz 189 km/h.

5 koni mechanicznych mniej sprawia, że "na papierze" T-Cross staje się wolniejszy. Tyle teoria. W praktyce kierowca aż tak mocno tego nie czuje. Volkswagena kupuje się głównie do miasta, a tam faza przyspieszania kończy się nie na setce, a jakiś 50 czy 60 km/h. A przy tej prędkości większej różnicy nie czuć. T-Cross nadal jest dynamiczny, nadal chętnie przyspiesza i nadal może zaskoczyć kierowców większych aut z wolnossącymi silnikami. Dużą siłę Volkswagenowi daje mimo wszystko przekładnia DSG. Gładko zmienia biegi i zwiększa płynność przyspieszenia i nie powoduje opóźnienia przy starcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volkswagen T-Cross

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?

T-Cross być może nie jeździ na kropelce, ale jest oszczędny

Kolejną zaletą tego układu napędowego jest spalanie. Średnio T-Cross potrzebuje jakiś 8 litrów na 100 km. To niezwykły wynik jak na auto, które zmieści cztery dorosłe osoby i aż 455 litrów bagaży. I nawet podczas jazdy w mieście zimą nie powinien być drastycznie wyższy. A zdecyduje o tym raz większa pojemność, a dwa fakt, że motor naprawdę szybko się rozgrzewa.

Oczywiście podczas modyfikacji nie wszystko poszło w dobrym kierunku. Bo podczas testu udało mi się znaleźć dwie wady tego układu napędowego. Po pierwsze podczas postoju na światłach motor potrafi delikatnie zawibrować. Dużo delikatniej niż 3-cylindrowiec 1.0 TCe Renault, ale wersja 115-konna nie wibrowała wcale. Po drugie skrzynia DSG jest idealna, ale dopiero w trybie sport (gdy kierowca dodatkowo pchnie gałkę w stronę biegu D). Wtedy choć przetrzymuje biegi, szybko reaguje na zmianę położenia pedału przyspieszenia i pozwala na sprawne wyprzedzanie.

Test Volkswagen T-Cross

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?

No, ale teraz nieco o... cenie T-Crossa

Problem z delikatnym i prawie niewyczuwalnym wibrowaniem na postoju czy zbyt wolno reagującą przekładnią to tak naprawdę drobiazgi. Większość kierowców pewnie ich nawet nie zauważy. Każdy kupujący zauważy jednak... cenę. Bo T-Cross nie jest tani. Wariant Style z w/w układem napędowym już w wersji bazowej zostanie wyceniony na przeszło 100 tys. zł. A gdy kierowca dopisze do listy serię dodatków, kwota przekroczy 123 tys. zł. I co gorsze, za te 123 tys. zł kupujący nie dostanie auta, które jest albo przesadnie luksusowe, albo przesadnie dobrze wyposażone, albo przesadnie dynamiczne.

Nowego T-Crossa nie trzeba unikać. Wystarczy dość ostrożnie go konfigurować. To jedyna metoda na uzyskanie dobrej ceny.

Test: Volkswagen T-Cross - podsumowanie:

Jest lifestylowy, ale ułożony. Ma w sobie odrobinę szaleństwa, ale też czuć w nim niemiecką precyzję. Jest trochę jak dyrektor w korporacji, który gdy chce poczuć że żyje, wyciąga w niedzielę z garażu motocykl i wybiera się na krótką przejażdżkę bez ryzykownych zachowań. Gdyby tylko T-Cross miał trochę więcej miękkich materiałów wykończeniowych i był po prostu trochę tańszy, spokojnie mógłby zakrawać o ideał w segmencie. Poza tym muszę napisać jeszcze jedno – należy wam się odpowiedź na pytanie zawarte w tytule: tak, urokliwość i niemieckość łączą się w tym aucie i stanowią mieszankę. Wyjątkowo udaną mieszankę.

Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Cross – urokliwy i niemiecki. To idzie w parze?
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA