REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4: jest rumuńska, tania, czteropędna, zmodyfikowana i... pomarańczowa. Kciuk w górę czy kciuk w dół?

Nowa Dacia Duster: co zmienił lifting?

Druga generacja Dustera jest oferowana od jesieni 2017 roku. A to oznacza, że nadszedł czas na lifting. Modernizacja nie była jednak specjalnie gruntowna. Ograniczyła się przede wszystkim do przednich i tylnych lamp. Nieznacznie przeprojektowany został też grill, a we wnętrzu pojawił się nowy i większy ekran multimedialny. Tyle. Cała reszta jest dokładnie taka sama, jak w poprzednich Dusterach, które miałem już okazję testować. Linki do tych materiałów wskazuję zatem poniżej.

REKLAMA

Zobacz również: Tanio, taniej, Dacia. Czyli efektowny Duster LPG w teście.

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 – z dieslem? Tak, z dieslem!

W przypadku wariantu testowego Dacia poszła nieco pod prąd. Bo o ile czteronapęd w tym segmencie pojawia się, o tyle diesle są zdecydowanie w odwrocie. Pod maską Dustera pracował motor o pojemności 1.5 litra. Ma 4 cylindry i 8 zaworów, a do tego doładowanie i wtrysk common rail. Moc? Ta sięga 115 koni. Moment obrotowy? Wynosi 260 Nm. Za komunikację między silnikiem a kołami odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna. Dacia osiąga pierwszą setkę po 10,3 sekundy. Maksymalnie pojedzie 175 km/h. Spalanie? Diesel w cyklu mieszanym "wypijał" nieco ponad 6 litrów oleju napędowego. W trasie przy jeździe dyktowanej strachem przed nowym taryfikatorem mandatów można zejść w okolice 4,5 litra. A to naprawdę świetny wynik!

Test nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4

Test nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!

Dacia Duster Blue dCi 115: jakie ma wady?

Diesel Renault nie jest głośny. Pracuje bardzo kulturalnie i równomiernie. A do tego świetnie czuje się na biegach od trzeciego (choć sama zmiana przełożeń mogłaby być nieco precyzyjniejsza). Wtedy zaczyna wyśmienicie przyspieszać – na tyle wyśmienicie, że bez trudności można wyprzedzić ciężarówkę. Mi w tym układzie napędowym nie podobało się jedno. Krótki bieg pierwszy i drugi – zaraz po starcie wrzuca się dwójkę i sekundę później trójkę, Dusterowi szybko kończy się skala. Być może jest to podyktowane normami emisji spalin, a być może innymi względami. W mieście sytuacja taka okazuje się jednak męcząca – kierowca nieustająco musi sięgać do lewarka zmiany biegów.

Dacia Duster 4x4: o napędzie i możliwościach w terenie

Choć nazwa Dustera 4x4 brzmi groźnie, nie jest to napęd, który pracuje permanentnie. To jednak jeszcze nic złego. Permanentne 4x4 zwiększyłoby wyniki spalania. A dołączane poprawia właściwości trakcyjne auta. I o tym, w jak dużym stopniu poprawa ta ma wpływ na jazdę, przekonałem się w czasie testu. Nawigacja skierowała mnie na drogę, która dość szybko z asfaltowej zmieniła się w błotny przejazd między polami. Nie, nie było to może coś na kształt Camel Trophy. Wiele czteropędnych aut spokojnie mogłoby jednak ugrzęznąć – ale nie Duster. On spisał się idealnie. Pokonał kilkukilometrowy odcinek i tak naprawdę jedyną niedogodnością było to, że po powrocie do miasta musiałem zafundować mu mycie. Był cały ochlapany błotem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - modny crossover w świetnej cenie

Test nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4

Test nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!

Ile kosztuje Dacia Duster Blue dCi 115 4x4?

Dacia po przejęciu przez Renault otrzymała jedno zadanie. Miała się stać synonimem słowa tani. I wartość ta jest aktualna do dziś. Wystarczy wspomnieć o tym, że cena modelu bazowego startuje od 52 200 zł. To o 10 tys. zł mniej od bazowej... Skody Fabii! Ile kosztuje wariant testowy? Diesel Blue dCi 115, napęd AWD i wersja Prestige zdecydowanie podnoszą kwotę. Ta wynosi dokładnie 94 tys. zł. Za tą sumę kupujący otrzymuje jednak prawie SUV-a z 411-litrowym bagażnikiem, automatyczną klimą, niby-kamerą 360 stopni, bezkluczykowym dostępem, nawigacją, 17-calowymi felgami aluminiowymi i monitorowaniem martwego pola. Konkurenci byliby zatem o dziesiątki tysięcy złotych drożsi.

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4 – podsumowanie:

No dobrze, ale podsumujmy może Dacię Duster Blue dCi 115 4x4. Idąc za leadem, autu należy się kciuk w górę czy kciuk w dół? Moim zdaniem kciuk w dół... Taką ocenę opieram jednak na pewnej legendzie. A w jej głos, Cezar chcą wyrazić swoje uznanie, wcale nie unosił kciuka w górę, a opuszczał go do dołu. A to oznacza, że Dacię oceniam pozytywnie. Duster choć tani, ma bez wątpienia swój urok, a do tego bogate wyposażenie, oszczędny silnik i całkiem niezły czteronapęd. W tym aucie podoba mi się nawet pomarańczowy lakier – jest jak pastelowe barwy, którymi niegdyś okraszane były masowe auta pokroju Malucha czy Renault 5. Zastrzeżenia? Mam właściwie jedno. Dacia wreszcie mogłaby stworzyć fotel kierowcy, który okaże się wygodny...

Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Test: nowa Dacia Duster Blue dCi 115 4x4. Leśniczy, ale... modny!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA