REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test pokazał dwie rzeczy. Yariss Cross jest muskularny i spory, a do tego zwinny i oszczędny. Czy ma jakieś wady?

Yaris tak. Ale Cross?

Yariss Cross – to brzmi trochę jak oksymoron. Oksymoronem jednak nie jest. Po pierwsze dlatego, że duży prześwit już dawno zawitał w segmencie B. Po drugie dlatego, że Japończycy mają potężne doświadczenie w tworzeniu terenówek. A najlepszy dowód na to daje Land Cruiser czy nieco bardziej lifestylowa RAV-ka. Jak wyszedł im ten projekt? "Oczy" Yarisa być może są nieco zdziwione. Z drugiej strony podkreślenie ich z góry listwą LED-ową dało im nieco wkurzone spojrzenie. Na ten aspekt nikt jednak z pewnością nie zwróci uwagi. Szczególnie że "terenowy" Yaris jest wyjątkowo muskularny.

REKLAMA

Toyota Yaris Cross. Trochę Yaris, a trochę crossover

Wyraźnie zaznaczone nadkola to jedno. Drugą kwestią są czarne plastiki głęboko wchodzące na panele nadwozia od dołu. Podkreślają niby-terenowy charakter. Poza tym Yaris Cross wyjątkowo wysoko stoi nad asfaltem, a do tego pioniersko w tym segmencie może zostać wyposażony w klapę bagażnika, która unosi się automatycznie na sterowanych elektrycznie siłownikach. W kabinie pasażerskiej Toyoty wyraźnie czuć klimat zwykłego Yarisa. Taka sama jest konsola, boczki drzwi, kierownica czy zegary. Identyczne są też fotele – masywne, dobrze trzymające ciało kierowcy i po prostu wygodne.

Nasz test standardowej wersji nowej Toyoty Yaris możesz znaleźć tutaj: Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM - czy to naprawdę segment B?

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i test

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i test

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta

Jak wygląda wnętrze Toyoty Yaris Cross 1.5 Hybrid?

W kwestii materiałów wykończeniowych nowy Yaris Cross oferuje złoty środek. Jakość plastików być może nie powala, ale z drugiej strony jak na auto segmentu B, jest tu zaskakująco dużo miękkich wykończeń. Dodatkowo przekonuje precyzja złożenia np. konsoli. Raczej ciężko w tym aucie znaleźć trzeszczące plastiki. Testowy Yaris miał też nowy system audio z naprawdę intuicyjną obsługą oraz elektroniczne zegary. Kluczem dla Japończyków stała się prostota. A ta decyduje o przejrzystości i wysokim poziomie ergonomii. Zastrzeżenia? Szkoda że oparcia fotela nie reguluje się pokrętłem. Wtedy łatwiej dobrać idealną pozycję za kierownicą.

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid: napędza go polska... hybryda!

REKLAMA

A więc może teraz parę słów o silniku Toyoty Yaris Cross 1.5 Hybrid. A więc tak właściwie układ napędowy składa się nie z jednego, a... aż trzech silników! Sercem układu jest półtoralitrowy benzyniak posiadający 3 cylindry. Wolnossący motor dysponuje bezpośrednim wtryskiem paliwa i mocą sięgającą 92 koni mechanicznych (120 Nm). Podczas tworzenia siły napędowej trafiającej na przednie koła wspiera go 80-konny elektryk (141 Nm). Zsumowana moc? To 116 koni mechanicznych, a taka wartość przekłada się na sprint do pierwszej setki w przyzwoite, ale nie powalające 11,8 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 170 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mówiąc o silniku hybrydowym zastosowanym w nowym Yarisie Cross, warto zatrzymać się na chwilę. Powód? Bo ten układ napędowy jest... polski! Benzyniak 1.5 litra jest produkowany w zakładzie Toyoty w Jelczu-Laskowicach. Przekładnia planetarna (czytaj "skrzynia" e-CVT) powstaje z kolei w Wałbrzychu.

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i test

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i test

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i: elektryczny napęd AWD

No dobrze, ale do tej pory wspomniałem o dwóch silnikach. Co z trzecim? Trzeci trafia do Yarisa Crossa na zasadzie czteronapędu AWD-i. To niewielki elektryk, który został zamontowany przy tylnej osi i który poprawia właściwości trakcyjne pojazdu w czasie trudnych warunków drogowych. A lepsza trakcja to jedno. Druga informacja jest niewiele mniej dobra. Toyota Yariss Cross ma naprawdę spory prześwit. Sprawdzi się zatem nie tylko w czasie wspinaczki na wielkomiejskie krawężniki. Nie powinna mieć też problemów z wysokością nadwozia w czasie wycieczki poza utarte szlaki.

Toyota Yaris Cross: czy skrzynia e-CVT to wada?

Wady Toyoty Yaris Cross Hybrid AWD-i? Silnik ma 3 cylindry i po prostu jest... dość hałaśliwy. Dźwięk jego pracy co prawda staje się zdecydowanie przyjemniejszy po nagrzaniu. Z drugiej strony hałaśliwość powraca poza miastem. I może być też związana np. z niewystarczającym wygłuszeniem kabiny pasażerskiej. Zastrzeżenia można też mieć do pracy przekładni planetarnej działającej na zasadzie bezstopniowej skrzyni CVT. Ta jednak sprawia, że układ hybrydowy pracuje gładko i bez szarpnięć. Więc ja przekładnie odpuściłbym sobie i nie traktował jej w charakterze wady.

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i test

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i test

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta

Ile spala Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i?

Zalety napędu Yarisa Cross Hybrid AWD-i? Samochód jest wystarczająco żwawy w mieście i w trasie. A do tego... okazuje się naprawdę oszczędny. W czasie testu komputer pokładowy pokazywał mi średnie spalanie na poziomie 5,2 litra. Takie też było po przeliczeniu zużytego paliwa. A wynik spokojnie można byłoby obniżyć. Umiejętne wykorzystanie pełnych możliwości japońskiej hybrydy głównie w mieście z pewnością sprawiłoby, że Yaris zacząłby palić nieco ponad 4 litry. A to przy obecnych cenach paliw potężna zaleta!

Jak się prowadzi Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i?

Testowa Toyota Yariss Cross AWD-i miała elektryczny czteronapęd i prześwit wynoszący 170 mm (25 mm więcej od zwykłego Yarisa). Wraz z muskularnym nadwoziem wygląda zatem mocno terenowo, a jednocześnie ma... sztywne zawieszenie. Resorowanie pewnie trzyma auto drogi i nie boi się ciaśniejszych zakrętów – trochę tak, jakby kierowca prowadził starszego typu hot-hatcha. Przyjemność z jazdy byłaby jeszcze większa, gdyby Japończycy postawili na układ kierowniczy pracujący z większym oporem.

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i test

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i test

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta

Ile kosztuje Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i?

Na koniec ważne pytanie. Ile tak właściwie kosztuje Toyota Yariss Cross? Cennik modelu startuje od 81 900 zł. To naprawdę niezła kwota, mając na uwadze wyposażenie auta. Niestety model Adventure sparowany z układem AWD-i, matrycowymi światłami LED, systemem audio JBL, skórzaną tapicerką, head-up`em i automatycznie unoszoną klapą bagażnika zostanie wyceniony już na 140 tys. zł. Tylko że za tą sumę kierujący otrzymuje auto, które jest oszczędne, całkiem przestronne i świetnie wyposażone. To raz. Dwa konkurencja z pewnością nie byłaby dużo tańsza.

Test: Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i – podsumowanie:

Po teście Toyoty Yaris Cross Hybrid jednego jestem pewien. Ten samochód z pewnością stanie się hitem. Toyociarze i nie tylko pokochają go. Idealnie wpisuje się bowiem w segment crossoverów do miasta. Czy hitem stanie się wersja testowa? AWD-i i pakiet Adventure mocno windują cenę – kierowcy zatem skupią się pewnie na wariantach bardziej budżetowych. Choć słowo budżetowy w przypadku tego auta nadal nie oznacza niczego złego. Za co ja cenię nowego Yarisa Cross? Za sztywne i pewne prowadzenie, za wygodny fotel kierowcy, za dobrą jakość spasowania i oczywiście... niskie spalanie. To dziś zaleta na wagę złota!

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i. Test "terenówki" do miasta
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA