REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC, czyli lekka hybryda i automatyczna przekładnia. I choć napęd jest dobry, to nie on jest największa zaletą auta.

Nissan Qashqai: czyli typowo-nie-japońsko urodziwy

O uroku nowego Qashqaia można opowiadać godzinami. Podobają mi się ostre linie, piękny, perłowy lakier i cudowne, 20-calowe felgi. W tym aucie nie przeszkadza mi nawet nieco azjatyckie spojrzenie. Bo ono wraz z wąskimi i ukośnymi lampami jedynie nadaje temu nadwoziu charakteru. I choć mógłbym pewnie dalej wymieniać kolejne detale zastosowane przez Japończyków. Tego akurat nie zrobię. I mam ku temu ważny powód. Qashqaia już testowałem i miałem okazję bardziej wypowiedzieć się na temat designu.

REKLAMA

W swoim poprzednim teście opowiedziałem też o... olbrzymim wnętrzu i fakcie, że tylne drzwi otwierają się do 90 stopni. Fakt ten doceni każdy, kto musiał usadzić dziecko w foteliku przypiętym do tylnej kanapy.

Mój poprzedni test nowego Qashqaia znajdziecie tutaj.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV XTRONIC. Co to wszystko oznacza?

REKLAMA

No dobrze, ale skoro testowałem już nowego crossovera Nissana, czemu zasiadłem za jego kierownicą jeszcze raz? Jest ku temu dość ważny powód. Bo tym razem mogłem się przejechać inną wersją napędową. Tak, pod maską nadal pracował 1.3-litrowy benzyniak i nadal był wyposażony w układ lekkiej hybrydy. Jednocześnie został sparowany nie z 6-biegowym manualem, a przekładnią XTRONIC. Ciekawostka nr 1? Choć pojawia się automat, auto staje się jeszcze szybsze. Nadal 158-konny Qashqai osiąga pierwszą setkę w 9,2, a nie 9,5 sekundy.

Ciekawostka nr 2? Choć skrzynia biegów XTRONIC to w dużej mierze przekładnia bezstopniowa, nie ma zbyt wielu wad przekładni bezstopniowych. Nie trzyma auta na siłę na wysokich obrotach. A przez to nowy Qashqai zamiast wrzeszczeć, jedynie delikatnie i całkiem przyjemnie powarkuje. To oczywiście nie oznacza, że XTRONIC jest idealne. Przekładnia działa płynnie, ale do momentu w którym kierowca płynnie naciska na gaz. Chwila przerwy i mocniejsze dociśnięcie pedału przyspieszenia oznacza szarpnięcie. Może nie mało komfortowe, ale mimo wszystko szarpnięcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nowy Qashqai z automatem ma o 10 Nm więcej!

REKLAMA

Ciekawostka nr 3? Automatyczna przekładnia oznacza, że Nissan Qashqai otrzymuje wyższy moment obrotowy. W wariancie manualnym 1.3-litrowy benzyniak DIG-T ma 260 Nm. Tu wartość jest o dokładnie 10 Nm wyższa. Japoński benzyniak świetnie czuje się na dole prędkości obrotowej – zupełnie jak diesle. A to oznacza, że przyspiesza naprawdę dynamicznie – na tyle dynamicznie, że kierowca nie ma problemu z zabuksowaniem kołami zimą. Ciekawostka nr 4? Układ MHEV nie tylko służy do przedłużenia postoju bez pracy silnika w trybie start-stop. On też wspiera układ napędowy np. w czasie podjazdu na wzniesienie.

Ile pali Nissan Qashqai Tekna + 1.3 DIG-T MHEV 158 KM XTRONIC? Japończycy twierdzą, że 6,5 litra w cyklu mieszanym. Ja raczej powiedziałbym, że ten wynik będzie usadzony nieco powyżej 7 litrów.

Ile kosztuje nowy Nissan Qashqai Tekna + XTRONIC?

Zasadnicze pytanie brzmi: ile kosztuje nowy Nissan Qashqai z automatyczną skrzynią? Mam w tym punkcie trzy informacje. Dwie dobre i jedną złą. Pierwsza dobra jest taka, że testowa wersja Tekna + jest kompletnie wyposażona. Ma w standardzie skórzaną tapicerkę, 20-calowe felgi, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, bezkluczykowy dostęp i rozruch, 10-głośników skomponowanych przez BOSE i aż 20 systemów bezpieczeństwa. Dopłacić można tak naprawdę wyłącznie za lakier. Druga dobra jest taka, że auto ma 5-letnią gwarancję (ograniczoną co prawda przebiegiem na poziomie 100 tys. km). Zła jest taka, że takie auto zostanie wycenione na 169 400 zł. I choć kwota nie jest mała, nikogo raczej nie przerazi w tym segmencie.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Test nowego Qashqaia z automatem. Jak podsumować to auto?

Bardzo długo zastanawiałem się nad podsumowaniem tego testu. Tak naprawdę bardziej to starałem się znaleźć oczywiste wady tego auta. Ale chyba... nie potrafię! Nowy Nissan Qashqai jest rodzinnie przemyślany i przestronny, do tego prowadzi się przyjemnie, lekko i bezrefleksyjnie. Tak, jest przeładowany technologią, ale to technologia sprzyjająca kierowcy. Do tego jego świetnie wykonany, oferuje wygodne siedziska, ma dopracowany układ napędowy i niezbyt niską, ale rozsądnie wykalkulowaną cenę. Kiedyś Nissana kupowało się w dużej mierze z rozsądku. To jednak pierwszy Qashqai, które ja wybrałbym też trochę sercem. I pewnie tego wyboru bym nie żałował.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA