REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC, czyli lekka hybryda i automatyczna przekładnia. I choć napęd jest dobry, to nie on jest największa zaletą auta.

Nissan Qashqai: czyli typowo-nie-japońsko urodziwy

O uroku nowego Qashqaia można opowiadać godzinami. Podobają mi się ostre linie, piękny, perłowy lakier i cudowne, 20-calowe felgi. W tym aucie nie przeszkadza mi nawet nieco azjatyckie spojrzenie. Bo ono wraz z wąskimi i ukośnymi lampami jedynie nadaje temu nadwoziu charakteru. I choć mógłbym pewnie dalej wymieniać kolejne detale zastosowane przez Japończyków. Tego akurat nie zrobię. I mam ku temu ważny powód. Qashqaia już testowałem i miałem okazję bardziej wypowiedzieć się na temat designu.

REKLAMA

W swoim poprzednim teście opowiedziałem też o... olbrzymim wnętrzu i fakcie, że tylne drzwi otwierają się do 90 stopni. Fakt ten doceni każdy, kto musiał usadzić dziecko w foteliku przypiętym do tylnej kanapy.

Mój poprzedni test nowego Qashqaia znajdziecie tutaj.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV XTRONIC. Co to wszystko oznacza?

REKLAMA

No dobrze, ale skoro testowałem już nowego crossovera Nissana, czemu zasiadłem za jego kierownicą jeszcze raz? Jest ku temu dość ważny powód. Bo tym razem mogłem się przejechać inną wersją napędową. Tak, pod maską nadal pracował 1.3-litrowy benzyniak i nadal był wyposażony w układ lekkiej hybrydy. Jednocześnie został sparowany nie z 6-biegowym manualem, a przekładnią XTRONIC. Ciekawostka nr 1? Choć pojawia się automat, auto staje się jeszcze szybsze. Nadal 158-konny Qashqai osiąga pierwszą setkę w 9,2, a nie 9,5 sekundy.

Ciekawostka nr 2? Choć skrzynia biegów XTRONIC to w dużej mierze przekładnia bezstopniowa, nie ma zbyt wielu wad przekładni bezstopniowych. Nie trzyma auta na siłę na wysokich obrotach. A przez to nowy Qashqai zamiast wrzeszczeć, jedynie delikatnie i całkiem przyjemnie powarkuje. To oczywiście nie oznacza, że XTRONIC jest idealne. Przekładnia działa płynnie, ale do momentu w którym kierowca płynnie naciska na gaz. Chwila przerwy i mocniejsze dociśnięcie pedału przyspieszenia oznacza szarpnięcie. Może nie mało komfortowe, ale mimo wszystko szarpnięcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nowy Qashqai z automatem ma o 10 Nm więcej!

REKLAMA

Ciekawostka nr 3? Automatyczna przekładnia oznacza, że Nissan Qashqai otrzymuje wyższy moment obrotowy. W wariancie manualnym 1.3-litrowy benzyniak DIG-T ma 260 Nm. Tu wartość jest o dokładnie 10 Nm wyższa. Japoński benzyniak świetnie czuje się na dole prędkości obrotowej – zupełnie jak diesle. A to oznacza, że przyspiesza naprawdę dynamicznie – na tyle dynamicznie, że kierowca nie ma problemu z zabuksowaniem kołami zimą. Ciekawostka nr 4? Układ MHEV nie tylko służy do przedłużenia postoju bez pracy silnika w trybie start-stop. On też wspiera układ napędowy np. w czasie podjazdu na wzniesienie.

Ile pali Nissan Qashqai Tekna + 1.3 DIG-T MHEV 158 KM XTRONIC? Japończycy twierdzą, że 6,5 litra w cyklu mieszanym. Ja raczej powiedziałbym, że ten wynik będzie usadzony nieco powyżej 7 litrów.

Ile kosztuje nowy Nissan Qashqai Tekna + XTRONIC?

Zasadnicze pytanie brzmi: ile kosztuje nowy Nissan Qashqai z automatyczną skrzynią? Mam w tym punkcie trzy informacje. Dwie dobre i jedną złą. Pierwsza dobra jest taka, że testowa wersja Tekna + jest kompletnie wyposażona. Ma w standardzie skórzaną tapicerkę, 20-calowe felgi, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, bezkluczykowy dostęp i rozruch, 10-głośników skomponowanych przez BOSE i aż 20 systemów bezpieczeństwa. Dopłacić można tak naprawdę wyłącznie za lakier. Druga dobra jest taka, że auto ma 5-letnią gwarancję (ograniczoną co prawda przebiegiem na poziomie 100 tys. km). Zła jest taka, że takie auto zostanie wycenione na 169 400 zł. I choć kwota nie jest mała, nikogo raczej nie przerazi w tym segmencie.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Test nowego Qashqaia z automatem. Jak podsumować to auto?

Bardzo długo zastanawiałem się nad podsumowaniem tego testu. Tak naprawdę bardziej to starałem się znaleźć oczywiste wady tego auta. Ale chyba... nie potrafię! Nowy Nissan Qashqai jest rodzinnie przemyślany i przestronny, do tego prowadzi się przyjemnie, lekko i bezrefleksyjnie. Tak, jest przeładowany technologią, ale to technologia sprzyjająca kierowcy. Do tego jego świetnie wykonany, oferuje wygodne siedziska, ma dopracowany układ napędowy i niezbyt niską, ale rozsądnie wykalkulowaną cenę. Kiedyś Nissana kupowało się w dużej mierze z rozsądku. To jednak pierwszy Qashqai, które ja wybrałbym też trochę sercem. I pewnie tego wyboru bym nie żałował.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

REKLAMA

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA