REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC, czyli lekka hybryda i automatyczna przekładnia. I choć napęd jest dobry, to nie on jest największa zaletą auta.

Nissan Qashqai: czyli typowo-nie-japońsko urodziwy

O uroku nowego Qashqaia można opowiadać godzinami. Podobają mi się ostre linie, piękny, perłowy lakier i cudowne, 20-calowe felgi. W tym aucie nie przeszkadza mi nawet nieco azjatyckie spojrzenie. Bo ono wraz z wąskimi i ukośnymi lampami jedynie nadaje temu nadwoziu charakteru. I choć mógłbym pewnie dalej wymieniać kolejne detale zastosowane przez Japończyków. Tego akurat nie zrobię. I mam ku temu ważny powód. Qashqaia już testowałem i miałem okazję bardziej wypowiedzieć się na temat designu.

REKLAMA

W swoim poprzednim teście opowiedziałem też o... olbrzymim wnętrzu i fakcie, że tylne drzwi otwierają się do 90 stopni. Fakt ten doceni każdy, kto musiał usadzić dziecko w foteliku przypiętym do tylnej kanapy.

Mój poprzedni test nowego Qashqaia znajdziecie tutaj.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV XTRONIC. Co to wszystko oznacza?

REKLAMA

No dobrze, ale skoro testowałem już nowego crossovera Nissana, czemu zasiadłem za jego kierownicą jeszcze raz? Jest ku temu dość ważny powód. Bo tym razem mogłem się przejechać inną wersją napędową. Tak, pod maską nadal pracował 1.3-litrowy benzyniak i nadal był wyposażony w układ lekkiej hybrydy. Jednocześnie został sparowany nie z 6-biegowym manualem, a przekładnią XTRONIC. Ciekawostka nr 1? Choć pojawia się automat, auto staje się jeszcze szybsze. Nadal 158-konny Qashqai osiąga pierwszą setkę w 9,2, a nie 9,5 sekundy.

Ciekawostka nr 2? Choć skrzynia biegów XTRONIC to w dużej mierze przekładnia bezstopniowa, nie ma zbyt wielu wad przekładni bezstopniowych. Nie trzyma auta na siłę na wysokich obrotach. A przez to nowy Qashqai zamiast wrzeszczeć, jedynie delikatnie i całkiem przyjemnie powarkuje. To oczywiście nie oznacza, że XTRONIC jest idealne. Przekładnia działa płynnie, ale do momentu w którym kierowca płynnie naciska na gaz. Chwila przerwy i mocniejsze dociśnięcie pedału przyspieszenia oznacza szarpnięcie. Może nie mało komfortowe, ale mimo wszystko szarpnięcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Nowy Qashqai z automatem ma o 10 Nm więcej!

REKLAMA

Ciekawostka nr 3? Automatyczna przekładnia oznacza, że Nissan Qashqai otrzymuje wyższy moment obrotowy. W wariancie manualnym 1.3-litrowy benzyniak DIG-T ma 260 Nm. Tu wartość jest o dokładnie 10 Nm wyższa. Japoński benzyniak świetnie czuje się na dole prędkości obrotowej – zupełnie jak diesle. A to oznacza, że przyspiesza naprawdę dynamicznie – na tyle dynamicznie, że kierowca nie ma problemu z zabuksowaniem kołami zimą. Ciekawostka nr 4? Układ MHEV nie tylko służy do przedłużenia postoju bez pracy silnika w trybie start-stop. On też wspiera układ napędowy np. w czasie podjazdu na wzniesienie.

Ile pali Nissan Qashqai Tekna + 1.3 DIG-T MHEV 158 KM XTRONIC? Japończycy twierdzą, że 6,5 litra w cyklu mieszanym. Ja raczej powiedziałbym, że ten wynik będzie usadzony nieco powyżej 7 litrów.

Ile kosztuje nowy Nissan Qashqai Tekna + XTRONIC?

Zasadnicze pytanie brzmi: ile kosztuje nowy Nissan Qashqai z automatyczną skrzynią? Mam w tym punkcie trzy informacje. Dwie dobre i jedną złą. Pierwsza dobra jest taka, że testowa wersja Tekna + jest kompletnie wyposażona. Ma w standardzie skórzaną tapicerkę, 20-calowe felgi, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, bezkluczykowy dostęp i rozruch, 10-głośników skomponowanych przez BOSE i aż 20 systemów bezpieczeństwa. Dopłacić można tak naprawdę wyłącznie za lakier. Druga dobra jest taka, że auto ma 5-letnią gwarancję (ograniczoną co prawda przebiegiem na poziomie 100 tys. km). Zła jest taka, że takie auto zostanie wycenione na 169 400 zł. I choć kwota nie jest mała, nikogo raczej nie przerazi w tym segmencie.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Test nowego Qashqaia z automatem. Jak podsumować to auto?

Bardzo długo zastanawiałem się nad podsumowaniem tego testu. Tak naprawdę bardziej to starałem się znaleźć oczywiste wady tego auta. Ale chyba... nie potrafię! Nowy Nissan Qashqai jest rodzinnie przemyślany i przestronny, do tego prowadzi się przyjemnie, lekko i bezrefleksyjnie. Tak, jest przeładowany technologią, ale to technologia sprzyjająca kierowcy. Do tego jego świetnie wykonany, oferuje wygodne siedziska, ma dopracowany układ napędowy i niezbyt niską, ale rozsądnie wykalkulowaną cenę. Kiedyś Nissana kupowało się w dużej mierze z rozsądku. To jednak pierwszy Qashqai, które ja wybrałbym też trochę sercem. I pewnie tego wyboru bym nie żałował.

Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA