Nissan e-4ORCE 4WD. Elektryczne 4x4 made in Japan
REKLAMA
REKLAMA
- Nissan e-4ORCE 4WD. Dwa silniki elektryczne tworzą napęd 4x4
- Nissan X-Trail e-4ORCE 4WD vs. Nissan Ariya e-4ORCE 4WD
- Możliwości e-4WD Nissana. e-4ORCE daje kilka korzyści
Nissan e-4ORCE 4WD. Dwa silniki elektryczne tworzą napęd 4x4
Litera "e" w nazwie technologii e-4ORCE oznacza, że jest to rozwiązanie oparte w 100 proc. na napędzie elektrycznym. "4ORCE" symbolizuje moc i energię, a cyfra "4" informuje, że układ steruje napędem na cztery koła. Nowy układ 4WD został opracowany specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych i zelektryfikowanych. Ma zapewnić kierowcy poczucie pewności i precyzyjne prowadzenie bez względu na warunki jazdy. W przypadku 4WD Nissana e-4ORCE kluczowe są cztery kwestie. Zarządzanie jednostką elektryczną, układ napędu na cztery koła i technologia sterowania charakterystyką pracy zawieszenia.
REKLAMA
Nissan X-Trail e-4ORCE 4WD vs. Nissan Ariya e-4ORCE 4WD
W modelu X-Trail układ dwóch silników elektrycznych oferuje łączną moc 157 kW (213 KM). Silnik umieszczony na przedniej osi ma moc 150 kW, a jednostka zamontowana na tylnej osi 100 kW. To zapewnia 7-miejscowemu SUV-owi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund. Układ przekazuje siłę napędową na tylną oś 10 tys. razy szybciej niż mechaniczny napęd na cztery koła. Ariya e-4ORCE ma łączną moc 225 kW (306 KM). To przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.
Możliwości e-4WD Nissana. e-4ORCE daje kilka korzyści
REKLAMA
Układ e-4ORCE wykorzystuje akumulator do zasilania obu silników elektrycznych. Przy czym w X-Trailu e-4ORCE jego zasilaniem zajmuje się spalinowy generator, a w Ariya e-4ORCE ładowanie odbywa się przy stacji ładowania. Dla każdej z osi pojazdu zastosowana została osobna jednostka, żeby zapewnić niezależne sterowanie na koła przednie i tylne. Rozdział mocy z obu silników może być dostosowywany w ciągu zaledwie jednej dziesięciotysięcznej sekundy.
W technologii e-4ORCE siła napędowa jest rozdzielana na przednią i tylną oś tak, aby optymalizować wykorzystanie przyczepności opon w zależności od warunków jazdy, nawierzchni i sytuacji na drodze. Układ steruje indywidualnie siłą hamowania poszczególnych kół. Dodatkowym atutem technologii e-4ORCE jest jazda ze zminimalizowanym efektem tzw. „nurkowania” nadwozia podczas zwalniania. Wrażenie opadania i wznoszenia nadwozia zostało ograniczone dzięki rozłożeniu siły hamowania rekuperacyjnego na przednią i tylną oś.
REKLAMA
REKLAMA