Nissan Interstar także z dobrym, starym dieslem. Japończycy prezentują nowego vana
REKLAMA
REKLAMA
- Nowy Nissan Interstar otrzyma poprawione właściwości transportowe
- I elektryk, i diesel. Gama Nissana Interstar
- Kiedy rozpocznie się sprzedaż Nissana Interstar w Polsce?
Popularność lekkich samochodów użytkowych w Europie nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Temu ciężko się jednak dziwić. To samochody realizujące tzw. dostawy ostatniej mili, czyli niezwykle ważne ogniwo europejskiego systemu gospodarczego. Teraz w stawce pojawi się nowy gracz. Mowa o nowym Nissanie Interstar – bliźniaku nowego Renault Mastera.
REKLAMA
Nowy Nissan Interstar otrzyma poprawione właściwości transportowe
REKLAMA
Nowy Nissan Interstar został dopracowany pod kątem aerodynamiki. Ta poprawiła się o 20 proc. w stosunku do poprzednika. Jednocześnie inżynierowie pamiętali o przydatności auta. Właśnie dlatego van otrzymał o 40 mm szersze boczne drzwi i o 100 mm dłuższą strefę ładunkową. Ładowność? Ta wynosi 1,6 tony w przypadku napędu elektrycznego i prawie 2 tony przy napędzie spalinowym. Poza tym samochód jest homologowany do ciągnięcia przyczepy o masie dochodzącej do 2500 kg. W ofercie pojawi się zarówno klasyczny dostawczak, jak i różne wersje zabudowy. Klient może w tym przypadku decydować dowolnie.
Nissan Interstar z dieslem będzie miał DMC do 3,5 tony. Wariant napędzany silnikiem elektrycznym zwiększy DMC do 4 ton. To oznacza, że obydwie wersje można będzie prowadzić w całej Europie na podstawie standardowego prawa jazdy kategorii B.
I elektryk, i diesel. Gama Nissana Interstar
REKLAMA
W dobie dążeń do czystego transportu w Europie kluczowe pytanie dotyczy napędu. Ten może być realizowany zarówno przez silnik elektryczny, jak i klasycznego diesla. To bez wątpienia dobra informacja dla firm zainteresowanych zakupem Nissana Interstar. O ile w przypadku napędu wysokoprężnego Japończycy ograniczają się do detali, o tyle mocno szczegółowo opowiadają o modelu Interstar-e.
Elektryczny van Nissana będzie oferowany z baterią o pojemności 40 i 87 kWh. Większy akumulator ma umożliwić kierowcy pokonanie nawet 460 km. Szybkie ładowanie prądem stałym przez 30 minut wydłuży zasięg Interstara 87 kWh o maksymalnie 252 kilometry lub o około 200 kilometrów w przypadku wersji z akumulatorem o pojemności 40 kWh. Ładowanie prądem przemiennym od 10 do 100 proc. pojemności akumulatora trwa niespełna 4 godziny.
Kiedy rozpocznie się sprzedaż Nissana Interstar w Polsce?
Na razie Nissan nie zdradza polskiej daty premiery auta. Informacje w tej sprawie mają zostać opublikowane w terminie późniejszym. Wiadomo natomiast, że Interstar będzie oferowany ze standardową gwarancją Nissana obowiązującą przez 5 lat oraz 8‑letnią gwarancją na pojemność akumulatora w wersji Interstar-e, w obu przypadkach z limitem do 160 000 kilometrów.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA