REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar
Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Townstar EV nie jest cennikowym debiutantem. Teraz jednak do Polski docierają pierwsze egzemplarze auta. Po pierwszych jazdach sporo możemy powiedzieć o elektrycznym vanie.

rozwiń >

Elektryczny van Nissana. To brzmi innowacyjnie? Być może w ofercie wszystkich innych producentów tak. W przypadku tej marki nie do końca. Japończycy już dawno skolonializowali ten segment rynku. Warto bowiem pamiętać o tym, że Townstar EV jest spadkobiercą idei modelu e-NV200. A te został zaprezentowali w listopadzie roku 2013. Tak, Nissan ma już dekadę doświadczenia w tworzeniu elektrycznych vanów. I był tak naprawdę europejskim pionierem tego segmentu. Doświadczenie uzyskane przy okazji e-NV200 stało się dla niego cenne. Bo pozwoliło lepiej dopracować nowy model.

REKLAMA

REKLAMA

Ważne

Producent przewiduje, że nowy Nissan Townstar EV w 70 proc. będzie wybierany przez małe przedsiębiorstwa. To zatem dla nich kluczowy klient. Według założeń w 20-proc. odbiorcami staną się floty i wypożyczalnie, a w 10-proc. klienci prywatni.

Townstar EV vs. Townstar spalinowy. Stylistycznie różnice są niewielkie

Z punktu widzenia stylistyki, Townstar EV niewiele różni się od Townstara spalinowego. Rozbieżności rozbijają się o kilka drobiazgów. Pierwszym jest specjalny grill z tzw. wzorem Kumiko. Jest lakierowany na czarno, połyskujący i prezentuje się nieco bardziej efektownie. Poza tym o elektrycznym rodowodzie świadczą inne oznaczenia na nadwoziu oraz informacje pokazywane przez kolorowy ekran w miejscu zegarów. I to byłoby tak właściwie na tyle. Bo nawet selektor biegów nie stał się joystickiem, a po prostu dźwignią znaną z modeli posiadających automatyczną przekładnię.

Na zewnątrz i wewnątrz widzicie podobieństwo do nowego Renault Kangoo? To dość słuszny kierunek. Townstar i Kangoo to bliźniacy stworzeni w ramach aliansu.

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV: rozstaw osi, ładowność, pojemność

Nowy Nissan Townstar EV na razie będzie oferowany w Polsce w czterech wersjach nadwoziowych. Mowa o modelu:

REKLAMA

  • Van L1 – krótki rozstaw osi, kabina 2- i 3-osobowa,
  • Van L2 – długi rozstaw osi, kabina 2- i 3-osobowa,
  • Combi L1 – krótki rozstaw osi, kabina 5-osobowa, nadwozie z pełnymi szybami,
  • Crew van L2 – długi rozstaw osi, kabina 5-osobowa.

Krótki rozstaw osi oznacza nadwozie o długości 4486 mm oraz odległość między osiami wynoszącą 2716 mm. Długi rozstaw osi winduje wartości do 4910 mm długości i 3100 mm rozstawu. O ile obydwa modele mają identyczną szerokość wynoszącą 1860 mm, o tyle różnią się też wysokością. 1806 mm ma model L1, a 1813 mm model L2. Wersje towarowe mają tylne drzwi dzielone i jedne przesuwane boczne. Wariant osobowy posiada dodatkowe drzwi przesuwne boczne. Jeżeli chodzi o możliwości transportowe, zarówno krótki, jak i długi Townstar EV zabierze na pokład dwie europalety. Poza tym:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • model L1 ma pojemność ładunkową 3,3 m3, to daje 2500 litrów, ładowność do 612 kg i maksymalną masę przyczepy do 1500 kg,
  • model L2 ma pojemność ładunkową 4,3 m3, ładowność do 777 kg i maksymalną masę przyczepy do 1500 kg,
  • wariant osobowy ma bagażnik o pojemności od 775 do 1000 litrów.

Townstar EV, czyli 122 konie mocy i melodia... canto!

Sercem układu napędowego Nissana Townstar EV jest elektryczny silnik o mocy 122 koni mechanicznych. Motor oferuje 245 Nm momentu obrotowego. To dane charakterystyczne np. dla współczesnych diesli o pojemności poniżej 2 litrów. Tak skonfigurowany van przyspiesza do pierwszej setki w 11,6 sekundy. Prędkość maksymalna do 130 km/h. W naturalny sposób silnik Nissana Twonstar EV nie wydaje z siebie żadnego warkotu. O swoim ruchu przy niewielkiej prędkości informuje jednak za pomocą syntezatora. Ten emituje dźwięk nazwany przez Nissana canto. Canto to z języka japońskiego pieśń.

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV pokona od 301 do 437 km na jednym ładowaniu

Bateria? Ta ma 44 kWh pojemności. To oznacza, że według protokołu WLTP van jest w stanie pokonać nawet 301 km na jednym ładowaniu. Mowa oczywiście o cyklu mieszanym. W przypadku cyklu miejskiego zasięg może wzrosnąć maksymalnie do 437 km. Ile trwa ładowanie? To w dużej mierze zależy od tego, jaką opcję wybierze właściciel. A możliwości są cztery:

  • standardowe gniazdko – pełne ładowanie w 15 godz., 150 km zasięgu w 7 godz.
  • wallbox 11 kW – pełne ładowanie w 5 godz., 150 km zasięgu 2 godz. 48 min., 50 km zasięgu 48 min.
  • wallbox 22 kW – pełne ładowanie w 2 godz. 25 min., 150 km zasięgu 1 godz. 10 min., 50 km zasięgu 24 min.
  • stacja DC 80 kW – pełne ładowanie w 1 godz. 25 min., 150 km zasięgu 25 min., 50 km zasięgu 6 min.

W przypadku Nissana Townstar EV, ale także i każdego innego elektryka, kluczowe są technologie zarządzania temperaturą. I to w dwóch dziedzinach. Po pierwsze chodzi o sprawne chłodzenie baterii. Dzięki temu kierujący może np. korzystać z szybkich ładowarek bez obawy o to, że akumulator ulegnie przegrzaniu. Nissan opcjonalnie oferuje też grzałkę 5 kW, która "podgrzewa" baterię zimą. To pozwala zoptymalizować zasięg samochodu podczas jazdy w czasie niskich temperatur.

Drugą dziedziną działania jest nagrzewanie kabiny pasażerskiej. Standardem jest niskonapięciowa grzałka powietrza o mocy 1 kW. Standard już od drugiego poziomu wyposażenia stanowi z kolei pompa ciepła. Ta pobiera temperaturę z pracującej baterii i przekazuje ją do nagrzewania wnętrza. Co oznacza minimalne straty energii.

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Ile kosztuje nowy Nissan Townstar EV w Polsce?

Za Nissana Townstara EV w wersji van L1 trzeba dziś zapłacić minimum 147 tys. zł netto. Auto jest dostępne w wariancie Visia. Model van L2 kosztuje co najmniej 153 tys. zł netto, tyle że tu standard startuje już od poziomu wyposażenia Business. Cennik crew vana L1 startuje od 165 900 zł netto, a combi L1 od 214 900 zł, ale już brutto.

Absolutnym standardem wyposażenia Townstara EV są lampy LED czy asystent bocznego wiatru. Za niewielką dopłatą kupujący może jednak wybrać wariant Business, a tu Nissan oferuje również klimatyzację automatyczną, ładowarkę AC 22 kW, przygotowanie do instalacji haka, układ chłodzenia baterii trakcyjnej, pompę ciepła czy 2 kable do ładowania. Standardem w przypadku każdej wersji Townstara jest także 5-letnia ochrona producencka bez limitu kilometrów. Gwarancja na pojemność akumulatora obowiązuje przez 8 lat i jest ograniczona przebiegiem na poziomie 160 tys. km.

Nissan Townstar EV a dopłata z programu Mój elektryk

Nissan Townstar EV jest drogi? Jak każdy elektryk. Tyle że ceny podane powyżej, nadal są cenami wyjściowymi. Bo przecież kupujący zawsze może starać się o dopłatę w ramach programu Mój elektryk. Ta może wynieść:

  • 20 proc. wartości w przypadku vana kupionego na firmę i ceny zakupu poniżej 225 tys. zł,
  • 30 proc. wartości w przypadku vana kupionego na firmę, ceny zakupu poniżej 225 tys. zł i deklarowanego przebiegu rocznego powyżej 20 tys. km,
  • 18 750 zł w przypadku combi kupionego prywatnie i na firmę oraz ceny zakupu poniżej 225 tys. zł,
  • 27 000 zł w przypadku combi kupionego na firmę przy cenie poniżej 225 tys. zł i przy deklarowanym przebiegu rocznym powyżej 15 tys. km,
  • 27 000 zł w przypadku combi kupionego przez osobę prywatną i posiadaniu przez nią karty dużej rodziny.

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Dopłaty to jedno. Koszty eksploatacji Townstara EV drugie

Cennik to słowo, które w kontekście elektrycznych vanów, ale i wszystkich innych elektryków brzmi szczególnie przykro. Nie oszukujmy się, to auta dość drogie. Warto jednak pamiętać o tym, że słony smak zakupu elektryka są w stanie mocno złagodzić dwie rzeczy. Pierwszą są oczywiście rządowe dopłaty, o których wspomniałem powyżej. Drugą niskie koszty eksploatacji. Jak w drugiej kwestii wypada Townstar EV? Nissan przygotował kilka faktów. I tak:

  • pakiet czterech przeglądów kosztuje 1600 zł. Przy czym obecnie kupujący dostają do w standardzie.
  • ceny obsługi serwisowej elektrycznego vana będą o jakieś 40 proc. niższe.
  • zakładając dwumiesięczny przebieg na poziomie 5000 km, oszczędności na paliwie w przypadku elektrycznego vana to prawie 1600 zł.

Powyższe zestawienie wydaje się kluczowe z punktu widzenia potencjalnego nabywcy Nissana Townstar EV. Powód? Bo to oszczędności eksploatacyjne są tak naprawdę tym czynnikiem, który małemu przedsiębiorcy pozwoli na przełknięcie dość gorzkiej ceny pojazdu elektrycznego. Niższe wydatki na zakup "paliwa" i serwisowanie sprawiają, że w perspektywie powiedzmy czterech lat, wyższy wydatek jest w stanie się zwrócić. I od tego momentu pieniądze zaczną zostawać w kieszeni przedsiębiorcy. A przecież jeszcze cały czas będzie mógł liczyć na pewną wartość dodaną. Tą bez wątpienia jest wizerunek firmy dbającej o środowisko.

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

Nissan Townstar EV w Polsce, Nissan Townstar EV, elektryczny Nissan Townstar

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Infor

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA