REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem
Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem
guillem hernandez
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai e-POWER zadebiutuje już latem tego roku. e-POWER to nic innego jak elektryczny napęd ze spalinowym generatorem.

Nissan Qashqai e-POWER, czyli kolejna nowość w gamie

Japończycy mają potężne doświadczenie na rynku elektromobilności. I w tym punkcie wystarczy wspomnieć chociażby światowy hit sprzedaży – model Leaf. Teraz z doświadczeń uzyskanych podczas budowy e-kompaktu, postanowili skorzystać przy swoim SUV-ie. Właśnie dlatego już tego lata do europejskiej oferty nowego Nissana Qashqaia wejdzie układ napędowy e-POWER. To trochę elektryk, a trochę spalinowiec. W czym tkwi recepta na sukces? Sprawdźmy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Nissan Qashqai e-POWER

Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem

Materiały prasowe Nissan

Jak działa Nissan e-POWER?

Nissan Qashqai e-POWER jest napędzany za pomocą silnika elektrycznego. Ten jest oczywiście połączony z baterią – jednak o pojemności dużo mniejszej niż w klasycznych elektrykach. Powód? Układ napędowy ma bowiem do dyspozycji agregat prądotwórczy w postaci silnika spalinowego o zmiennym stopniu sprężania. Jako że do premiery układu napędowego została jeszcze chwila czasu, Japończycy podają ograniczoną ilość informacji technicznych. Nie wiadomo np. jaka będzie moc silnika elektrycznego (i czy np. będą dwa) oraz jaka będzie pojemność baterii.

Nissan Qashqai e-POWER: dane silnika benzynowego

Większych tajemnic nie ma za to w kwestii silnika benzynowego pełniącego rolę generatora prądu w Nissanie Qashqai e-POWER. Japończycy postawią na 3-cylindrowy motor o pojemności 1,5 litra. Ten zaoferuje zmienny stopień sprężania (regulowany w zakresie od 8:1 do 14:1), a do tego moc na poziomie 158 koni mechanicznych. Generator może pracować trzytorowo: zasilać bezpośrednio silnik elektryczny, baterię przez falownik lub obydwa urządzenia jednocześnie. Decyzję w tej sprawie podejmuje sterownik na podstawie aktualnych warunków jazdy.

REKLAMA

Zobacz również: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Qashqai e-POWER

Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem

Materiały prasowe Nissan

Nissan Qashqai e-POWER: cena jeszcze nie jest znana

Nissan Qashqai e-POWER oficjalnie trafi do sprzedaży latem roku 2022. Do premiery zostało zatem jeszcze kilka miesięcy. Japoński producent wykorzysta pewnie ten czas na komunikowanie kolejnych danych technicznych – w tym dotyczących silnika lub silników elektrycznych i baterii. Dopiero bliżej daty premiery poznamy pewnie też cenę Nissana Qashqaia e-POWER.

Nissan Note e-POWER, a wcześniej też... Opel Ampera!

Układ napędowy e-POWER choć może stanowić nowość w gamie Nissana, wcale nie jest rozwiązaniem nowym. Korzystał z niego np. model Note dedykowany rynkowi japońskiemu (dostępny od grudnia 2020 roku). W tym przypadku układ napędowy był jednak oparty o 80-konny silnik benzynowy 1.2 litra. Podobną zasadę działania miał też... pokazany w roku 2012 Opel Ampera. Niemiecki sedan nie był jednak przesadnie oszczędny. A to okazał się dopiero pierwszy z problemów tej konstrukcji. Kolejnym okazała się wysoka cena i niskie zapotrzebowanie na taką wersję hybrydowości na początku drugiej dekady XXI wieku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA