REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem
Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem
guillem hernandez
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai e-POWER zadebiutuje już latem tego roku. e-POWER to nic innego jak elektryczny napęd ze spalinowym generatorem.

Nissan Qashqai e-POWER, czyli kolejna nowość w gamie

Japończycy mają potężne doświadczenie na rynku elektromobilności. I w tym punkcie wystarczy wspomnieć chociażby światowy hit sprzedaży – model Leaf. Teraz z doświadczeń uzyskanych podczas budowy e-kompaktu, postanowili skorzystać przy swoim SUV-ie. Właśnie dlatego już tego lata do europejskiej oferty nowego Nissana Qashqaia wejdzie układ napędowy e-POWER. To trochę elektryk, a trochę spalinowiec. W czym tkwi recepta na sukces? Sprawdźmy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Nissan Qashqai e-POWER

Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem

Materiały prasowe Nissan

Jak działa Nissan e-POWER?

Nissan Qashqai e-POWER jest napędzany za pomocą silnika elektrycznego. Ten jest oczywiście połączony z baterią – jednak o pojemności dużo mniejszej niż w klasycznych elektrykach. Powód? Układ napędowy ma bowiem do dyspozycji agregat prądotwórczy w postaci silnika spalinowego o zmiennym stopniu sprężania. Jako że do premiery układu napędowego została jeszcze chwila czasu, Japończycy podają ograniczoną ilość informacji technicznych. Nie wiadomo np. jaka będzie moc silnika elektrycznego (i czy np. będą dwa) oraz jaka będzie pojemność baterii.

Nissan Qashqai e-POWER: dane silnika benzynowego

Większych tajemnic nie ma za to w kwestii silnika benzynowego pełniącego rolę generatora prądu w Nissanie Qashqai e-POWER. Japończycy postawią na 3-cylindrowy motor o pojemności 1,5 litra. Ten zaoferuje zmienny stopień sprężania (regulowany w zakresie od 8:1 do 14:1), a do tego moc na poziomie 158 koni mechanicznych. Generator może pracować trzytorowo: zasilać bezpośrednio silnik elektryczny, baterię przez falownik lub obydwa urządzenia jednocześnie. Decyzję w tej sprawie podejmuje sterownik na podstawie aktualnych warunków jazdy.

REKLAMA

Zobacz również: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Qashqai e-POWER

Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem

Materiały prasowe Nissan

Nissan Qashqai e-POWER: cena jeszcze nie jest znana

Nissan Qashqai e-POWER oficjalnie trafi do sprzedaży latem roku 2022. Do premiery zostało zatem jeszcze kilka miesięcy. Japoński producent wykorzysta pewnie ten czas na komunikowanie kolejnych danych technicznych – w tym dotyczących silnika lub silników elektrycznych i baterii. Dopiero bliżej daty premiery poznamy pewnie też cenę Nissana Qashqaia e-POWER.

Nissan Note e-POWER, a wcześniej też... Opel Ampera!

Układ napędowy e-POWER choć może stanowić nowość w gamie Nissana, wcale nie jest rozwiązaniem nowym. Korzystał z niego np. model Note dedykowany rynkowi japońskiemu (dostępny od grudnia 2020 roku). W tym przypadku układ napędowy był jednak oparty o 80-konny silnik benzynowy 1.2 litra. Podobną zasadę działania miał też... pokazany w roku 2012 Opel Ampera. Niemiecki sedan nie był jednak przesadnie oszczędny. A to okazał się dopiero pierwszy z problemów tej konstrukcji. Kolejnym okazała się wysoka cena i niskie zapotrzebowanie na taką wersję hybrydowości na początku drugiej dekady XXI wieku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA