REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem
Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem
guillem hernandez
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai e-POWER zadebiutuje już latem tego roku. e-POWER to nic innego jak elektryczny napęd ze spalinowym generatorem.

Nissan Qashqai e-POWER, czyli kolejna nowość w gamie

Japończycy mają potężne doświadczenie na rynku elektromobilności. I w tym punkcie wystarczy wspomnieć chociażby światowy hit sprzedaży – model Leaf. Teraz z doświadczeń uzyskanych podczas budowy e-kompaktu, postanowili skorzystać przy swoim SUV-ie. Właśnie dlatego już tego lata do europejskiej oferty nowego Nissana Qashqaia wejdzie układ napędowy e-POWER. To trochę elektryk, a trochę spalinowiec. W czym tkwi recepta na sukces? Sprawdźmy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Nissan Qashqai e-POWER

Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem

Materiały prasowe Nissan

Jak działa Nissan e-POWER?

Nissan Qashqai e-POWER jest napędzany za pomocą silnika elektrycznego. Ten jest oczywiście połączony z baterią – jednak o pojemności dużo mniejszej niż w klasycznych elektrykach. Powód? Układ napędowy ma bowiem do dyspozycji agregat prądotwórczy w postaci silnika spalinowego o zmiennym stopniu sprężania. Jako że do premiery układu napędowego została jeszcze chwila czasu, Japończycy podają ograniczoną ilość informacji technicznych. Nie wiadomo np. jaka będzie moc silnika elektrycznego (i czy np. będą dwa) oraz jaka będzie pojemność baterii.

Nissan Qashqai e-POWER: dane silnika benzynowego

Większych tajemnic nie ma za to w kwestii silnika benzynowego pełniącego rolę generatora prądu w Nissanie Qashqai e-POWER. Japończycy postawią na 3-cylindrowy motor o pojemności 1,5 litra. Ten zaoferuje zmienny stopień sprężania (regulowany w zakresie od 8:1 do 14:1), a do tego moc na poziomie 158 koni mechanicznych. Generator może pracować trzytorowo: zasilać bezpośrednio silnik elektryczny, baterię przez falownik lub obydwa urządzenia jednocześnie. Decyzję w tej sprawie podejmuje sterownik na podstawie aktualnych warunków jazdy.

REKLAMA

Zobacz również: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Qashqai e-POWER

Nissan Qashqai e-POWER: elektryk ze spalinowym zasilaczem

Materiały prasowe Nissan

Nissan Qashqai e-POWER: cena jeszcze nie jest znana

Nissan Qashqai e-POWER oficjalnie trafi do sprzedaży latem roku 2022. Do premiery zostało zatem jeszcze kilka miesięcy. Japoński producent wykorzysta pewnie ten czas na komunikowanie kolejnych danych technicznych – w tym dotyczących silnika lub silników elektrycznych i baterii. Dopiero bliżej daty premiery poznamy pewnie też cenę Nissana Qashqaia e-POWER.

Nissan Note e-POWER, a wcześniej też... Opel Ampera!

Układ napędowy e-POWER choć może stanowić nowość w gamie Nissana, wcale nie jest rozwiązaniem nowym. Korzystał z niego np. model Note dedykowany rynkowi japońskiemu (dostępny od grudnia 2020 roku). W tym przypadku układ napędowy był jednak oparty o 80-konny silnik benzynowy 1.2 litra. Podobną zasadę działania miał też... pokazany w roku 2012 Opel Ampera. Niemiecki sedan nie był jednak przesadnie oszczędny. A to okazał się dopiero pierwszy z problemów tej konstrukcji. Kolejnym okazała się wysoka cena i niskie zapotrzebowanie na taką wersję hybrydowości na początku drugiej dekady XXI wieku.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA