REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Juke hybrydowy. Spalinowo-elektryczna nowość

Nissan Juke hybrydowy. Spalinowo-elektryczna nowość
Nissan Juke hybrydowy. Spalinowo-elektryczna nowość
Nissan
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Juke hybrydowy, czyli Japończycy dołożyli do oferty nową wersję. Ma 25 proc. wyższą moc i okazuje się o 40 proc. oszczędniejszy w mieście.

Nissan Juke Hybrid: 94-konny benzyniak i 49-konny elektryk

Nissan Juke hybrydowy korzysta z napędu wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 1.6 litra i mocy 94 koni mechanicznych (148 Nm). Uzupełnieniem jego możliwości zajmuje się 49-konny (205 Nm) elektryk. Poza tym układ hybrydowy składa się z 15-kilowatowego wysokonapięciowego prądnico-rozrusznika, falownika oraz chłodzonego cieczą akumulatora o pojemności 1,2 kWh. Skutek? Nissan Juke hybrydowy zawsze rusza w trybie elektrycznym. A to ważne – bo właśnie przy ruszaniu silnik spalinowy potrzebuje najwięcej energii. Na razie Japończycy nie podzielili się danymi technicznymi Juke Hybrid.

REKLAMA

Nissan Juke z hybrydą ma o 25 proc. wyższą moc od dostępnego dotychczas wariantu benzynowego, a do tego spalanie o 40 proc. niższe w mieście i 20 proc. niższe w cyklu mieszanym. Elektryk zamontowany w Juke Hybrid może napędzać auto do prędkości 55 km/h.

Układ napędowy zastosowany w Juke Hybrid brzmi zaskakująco podobnie do tego montowanego w Clio e-Tech. To jednak nie może dziwić. Renault i Nissan cały czas współpracują.

Nissan Juke hybrydowy

Nissan Juke hybrydowy

Nissan Juke hybrydowy. Spalinowo-elektryczna nowość

Materiały prasowe Nissan

Nissan Juke hybrydowy z nową przekładnią

Ważnym elementem japońskiego układu hybrydowego jest automatyczna skrzynia biegów. Ma obniżone tarcie wewnętrzne oraz sterowanie dostosowanie do potrzeb dwóch silników. Japończycy w nowej przekładni zamiast konwencjonalnych synchronizatorów zastosowali sprzęgła kłowe do przełączania czerech biegów przy napędzie spalinowym i dwóch przy napędzie elektrycznym. Dwa siłowniki elektryczne synchronizują zmianę przełożeń. Zespół napędowy może działać w różnych trybach hybrydowych (szeregowym, równoległym lub szeregowo-równoległym) w zależności od aktualnego zapotrzebowania na przyspieszenie i moc.

Japończycy zapewniają, że Juke Hybrid pracuje wyjątkowo efektywnie w mieście. Podczas testów nawet w 80 proc. czerpał napęd wyłącznie z silnika elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Nissan Juke hybrydowy

Nissan Juke hybrydowy

Nissan Juke hybrydowy. Spalinowo-elektryczna nowość

Materiały prasowe Nissan

Juke Hybrid: nowe zegary i e-Pedal

Hybrydowy Nissan Juke ma korzystać też z funkcji e-Pedal. Oznacza to mniej więcej tyle, że przyspieszanie i hamowanie jest regulowane wyłącznie za pomocą pedału gazu. Po jego naciśnięciu auto przyspiesza. Po jego puszczeniu hamuje z siłą dochodzącą do 0,15 g. Hamowanie odbywa się do prędkości na poziomie 5 km/h. Juke Hybrid otrzyma też kilka nowych smaczków stylistycznych. Na nadwoziu pojawią się plakietki oznaczające nowy układ napędowy oraz mniejsze wloty powietrza. W kabinie obrotomierz zamieni się we wskaźnik mocy – pokazujący pola power, eco i charge. To intuicyjne rozwiązanie znane z innych hybryd.

Nissan Juke Hybrid ma mniejszy bagażnik od wersji spalinowej. Akumulator sprawia, że kufer ma o 68 litrów mniej i liczy 354 litry pojemności.

Nissan Juke hybrydowy na razie został pokazany światu. Auto jest w trakcie badań homologacyjnych w Europie. Jeszcze minie zatem chwila zanim pojawi się w oficjalnych cennikach marki.

Nissan Juke hybrydowy. Spalinowo-elektryczna nowość
Nissan
Materiały prasowe Nissan
Nissan Juke hybrydowy. Spalinowo-elektryczna nowość
Nissan
Materiały prasowe Nissan
Nissan Juke hybrydowy. Spalinowo-elektryczna nowość
Nissan
Materiały prasowe Nissan
Nissan Juke hybrydowy. Spalinowo-elektryczna nowość
Nissan
Materiały prasowe Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • joonyy
    2022-03-01 16:34:27
    Słabe to autko.
    0
  • Cinek
    2022-03-01 16:44:55
    Auto jak auto ale mnie nie porywa. Wolałbym dopłacić i mieć rav4 w hybrydzie ma większą moc pod maską.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

REKLAMA

"Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

REKLAMA

Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

REKLAMA