REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan elektryczny? Tak, to nowy kierunek. Oto Ambition 2030

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan elektryczny? Tak, to nowy kierunek. Oto Ambition 2030
Nissan elektryczny? Tak, to nowy kierunek. Oto Ambition 2030
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan elektryczny? Pewnie nikt na rynku nie będzie zszokowany, ale Japończycy zaczynają stawiać na zeroemisyjność. Oto plan Ambition 2030.

Nissan elektryczny? Właściwie to jeszcze bardziej elektryczny

Elektryczny plan Nissana o nazwie Ambition 2030 nie tylko z nazwy jest mocno ambitny. Marka podzieliła go na trzy elementy. I brzmią one następująco:

REKLAMA

  1. Elektryfikacja w najbliższych latach przyspieszy. Aby tak się stało, Nissan zainwestuje w rozwój zeroemisyjnych napędów w ciągu pięciu lat 2 biliony jenów, czyli 15,6 miliarda euro.
  2. Na rynku światowym pojawią się 23 nowe modele, w tym 15 w pełni elektrycznych. To będzie oznaczać 50-proc. udział aut zeroemisyjnych w całkowitej sprzedaży marki w roku 2030.
  3. W roku obrotowym 2028 Nissan chce wprowadzić do sprzedaży akumulatory ASSB.

Nissan elektryczny

Nissan elektryczny? Tak, to nowy kierunek. Oto Ambition 2030

Materiały prasowe Nissan

Ambition 2030 to elektryki, ale i napęd e-POWER

50-proc. sprzedaż samochodów elektrycznych na rynku globalnym brzmi ambitnie. Jak Nissan chce to osiągnąć? Do roku 2026 marka zaprezentuje w sumie 20 nowych modeli wyposażonych w napęd elektryczny i e-POWER. I ma zamiar promować je na tyle, że staną się one pierwszym wyborem dla aż 75 proc. klientów w Europie i 55 proc. w Japonii. Tak wysokie wskaźniki zrekompensują nieco niższe zainteresowanie w Chinach (40 proc.) czy Stanach Zjednoczonych (40 proc., przy czym tu liczba wskazuje wyłącznie na czyste elektryki).

Nissan elektryczny od roku 2028 z bateriami ASSB

Jeden z ważniejszych punktów dotyczy akumulatorów typu ASSB. Baterie ze stałym elektrolitem będą pilotażowo produkowane w zakładzie w Jokohamie już w roku obrotowym 2024. Ich popularyzacja nastąpi cztery lata później. Co one dają? O jedną trzecią skracają czas ładowania. Poza tym pozwolą obniżyć koszty produkcji. W roku obrotowym 2028 koszt wyprodukowania kWh będzie wynosił tylko 75 dolarów. Później może zostać obniżony o kolejne 10 dolarów. Nissan zajmie się też kwestią baterii litowo-jonowych. Będzie kontynuować prace nad ich rozwojem, a do tego wyeliminuje z nich kobalt. Dzięki temu obniży koszt ich produkcji o 65 proc. do roku obrotowego 2028.

Nissan elektryczny

Nissan elektryczny? Tak, to nowy kierunek. Oto Ambition 2030

Materiały prasowe Nissan

e-Nissany, czyli globalny ekosystem dla e-aut

Nissan w ramach planu Ambition 2030 zamierza zwiększyć swoją globalną zdolność produkcyjną akumulatorów do 52 GWh do roku obrotowego 2026, a następnie do 130 GWh do roku obrotowego 2030. Poza tym Nissan chce stworzyć globalny ekosystem dla samochodów elektrycznych, a wszystko za sprawą hubu pojazdów elektrycznych – EV36Zero. Koncepcja zakłada w pełni zintegrowany ekosystem produkcyjno-usługowy łączący mobilność i zarządzanie energią, którego celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA