REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jeep Avenger z Polski
Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Avenger jest produkowany w Tychach. A to nie koniec dobrych informacji. Na rynku polskim oprócz silnika elektrycznego, dostanie też motor 1.2 PureTech.

rozwiń >

Jeep Avenger będzie produkowany w Polsce w Tychach. Tylko w Polsce!

REKLAMA

Był Maluch, Cinquecento, Seicento, Siena, Palio Weekend czy Pięćsetka. Teraz w tyskiej fabryce koncernu Stellantis będą powstawać Jeepy Avenger. I ta informacja jest naprawdę dobra z aż dwóch powodów. Po pierwsze polski zakład może być spokojny o swoją przyszłość. Pracy mu z pewnością nie zabranie! Po drugie Avenger będzie pierwszym w historii produkowanym w Polsce Jeepem. Ta wiadomość z pewnością zdominuje komunikaty o wejściu tego modelu do sprzedaży. Tyle że Avenger ma dużo więcej do zaoferowania, niż tylko polskie korzenie.

REKLAMA

Wiecie, że Jeep Avenger w styczniu tego roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2023? Nie dość, że polski, to jeszcze najlepszy! Tychy startują z naprawdę imponującym kopytem. Szczególnie że wcześniej mocno napracowały się nad konstrukcją auta. Avenger nie był modelem, który w stadium gotowym przyjechał do Polski. On w Polsce w tyskim zakładzie w dużej mierze był opracowywany i dopracowywany. Dlatego ogromne ukłony należą się załodze fabryki.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger to prawdziwy Jeep. Zobaczcie tylko jak wygląda

Założenia są proste. Jeep Avenger ma odwoływać się do DNA amerykańskich terenówek, a jednocześnie powinien zaoferować kompaktowe rozmiary i... napęd elektryczny. Dziwne połączenie? W zasadzie nie będę się nad tym zastanawiał. Powód wyjawię nieco później. Tak czy tak Avenger wygląda naprawdę świetnie. Jest muskularny, kwadratowy i ma 7-szparowy grill. Być może mówienie o genach pożyczonych od klasycznego Willys`a to spore nadużycie. Mimo wszystko już na pierwszy rzut oka widać, że to prawdziwy Jeep.

Ważne

Jeep Avnger choć na razie będzie autem wyłącznie przednionapędowym, oferuje naprawdę imponująco wyglądające możliwości terenowe. Kąt rampowy i natarcia wynosi 20 stopni, a zejścia sięga 32 stopni.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Polski Avenger ma naprawdę kompaktowe rozmiary

Avenger ma nieco ponad 4 metry długości. Mimo wszystko prezentuje się jak auto dużo wyższego segmentu. Powód? Fakt ten być może zawdzięcza 18-calowym felgom, które zostały połączone z prześwitem sięgającym 20 cm. A wysoka pozycja za kierownicą to dopiero pierwsza z zalet polskiego Jeepa. Dla przykładu w przedniej części kabiny pasażerskiej znajdują się aż 34 litry schowków. To mniej więcej tyle, ile można zabrać do bagażu podręcznego w samolocie! Bagażnik? Ten w wariancie elektrycznym oferuje 355 litrów. W wersji spalinowej zabierze na pokład już 380 litrów.

Ważne

Jeep Avenger to SUV segmentu B. Na rynku pojawią się też bliźniacze modele auta sygnowane logo Fiata i Alfy Romeo. I pewnie też trafią do produkcji w Tychach.

Jeep Avenger w Polsce będzie też benzynowy. To kluczowa informacja

Tak, dokładnie. Na rynku polskim i dwóch jeszcze innych rynkach światowych Avenger będzie nie tylko elektryczny. Otrzyma również silnik spalinowy. I to jest top-informacja, którą przedstawiciele Stellantisa zdradzili podczas polskiej prezentacji modelu. Kiedy spalinowiec ujrzy światło dzienne? Pojawi się w kraju już w kwietniu, czyli nieco wcześniej nawet od elektryka. A do tego zaoferuje naprawdę atrakcyjnie brzmiący cennik. Będzie kosztował minimum 99 900 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger eMotor 400v. 156 koni w elektryku

REKLAMA

Ale może od początku. Podstawą oferty Jeepa Avengera na świecie stanie się elektryczny napęd eMotor 400v. Ten zaoferuje 156 koni mocy, 260 Nm momentu obrotowego i akumulator o pojemności 54 kWh. Napęd będzie przenoszony na przednie koła za pośrednictwem przekładni ePowertrain. Avenger BEV przyspieszy do pierwszej setki w 9 sek. Dobry wynik? To powinniście wiedzieć, że sprint do 50 km/h trwa już tylko 3,1 sek. Prędkość maksymalna sięgnie 150 km/h. Zasięg WLTP to 400 km w cyklu mieszanym i nawet 550 km w cyklu miejskim.

Avengera można ładować z mocą dochodzącą do 100 kW. Przy użyciu maksymalnej ładowarki w ciągu 3 minut auto odzyska aż 30 km zasięgu. Ładowanie od 20 do 80 proc. pojemności baterii zajmie z kolei 24 minuty. Z domowego wallboxa 11kW z kolei ładowanie do stu procent potrwa 5 godzin.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3. 100 koni i 3 cylindry w polskim Jeepie

Teraz czas na gwóźdź programu. Jaki będzie benzynowy Jeep Avenger? Pod jego maską wyląduje doładowany silnik 3-cylindrowy o pojemności 1.2 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zaoferuje 100 koni mocy i 205 Nm momentu obrotowego. Będzie napędzał przednie koła i zrobi to za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Avenger 1.2 GSE T3 przyspieszy od 0 do 100 km/h w 10,6 sek. Prędkość maksymalna to 184 km/h. Średnie spalanie? Producent ocenia je na 5,6 litra.

Polski Jeep Avenger będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia. Mowa o modelach Avenger, Longitude, Altitude i Summit. Już podstawowa posiada reflektory LED, 10,25-calowy ekran multimedialny i ekran w miejscu zegarów. Topowa jest wyposażona w 18-calowe felgi aluminiowe, światła full-LED, ma czarny dach i 10,25-calowy ekran w miejscu zegarów.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Ile kosztuje Jeep Avenger w Polsce?

Jeep Avenger eMotor 400v:

  • Avenger – 174 000 zł,
  • Longitude – 181 300 zł,
  • Altitude – 191 100 zł,
  • Summit – 205 700 zł.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3:

  • Avenger – 99 900 zł,
  • Longitude – 109 000 zł,
  • Altitude – 118 300 zł,
  • Summit – 132 300 zł.

Nowy Jeep Avenger w Polsce. Podsumowanie:

No dobrze, ale czy jest coś, co osobiście zmieniłbym w nowym, polskim Jeepie? Tak naprawdę dwie rzeczy. Będąc projektantem postarałbym się, aby tył Avengera nieco mniej przypominał tył Compassa. Choć to w zasadzie mocno nie przeszkadza. To drobiazg. Poza tym dodałbym do silnika spalinowego automatyczną przekładnię. Tyle! Avenger jest naprawdę ciekawym modelem i z pewnością spotka się z rynkowym sukcesem. I pierwsze tego sygnały już widać. Od 1 grudnia 2022 roku marka zabrała w Europie 12 tys. zamówień na małego Jeepa. Polska fabryka może zatem spać spokojnie. Pracy jej nie zabraknie.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA