REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Jeep Avenger z Polski
Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Avenger jest produkowany w Tychach. A to nie koniec dobrych informacji. Na rynku polskim oprócz silnika elektrycznego, dostanie też motor 1.2 PureTech.
rozwiń >

Jeep Avenger będzie produkowany w Polsce w Tychach. Tylko w Polsce!

REKLAMA

Był Maluch, Cinquecento, Seicento, Siena, Palio Weekend czy Pięćsetka. Teraz w tyskiej fabryce koncernu Stellantis będą powstawać Jeepy Avenger. I ta informacja jest naprawdę dobra z aż dwóch powodów. Po pierwsze polski zakład może być spokojny o swoją przyszłość. Pracy mu z pewnością nie zabranie! Po drugie Avenger będzie pierwszym w historii produkowanym w Polsce Jeepem. Ta wiadomość z pewnością zdominuje komunikaty o wejściu tego modelu do sprzedaży. Tyle że Avenger ma dużo więcej do zaoferowania, niż tylko polskie korzenie.

REKLAMA

Wiecie, że Jeep Avenger w styczniu tego roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2023? Nie dość, że polski, to jeszcze najlepszy! Tychy startują z naprawdę imponującym kopytem. Szczególnie że wcześniej mocno napracowały się nad konstrukcją auta. Avenger nie był modelem, który w stadium gotowym przyjechał do Polski. On w Polsce w tyskim zakładzie w dużej mierze był opracowywany i dopracowywany. Dlatego ogromne ukłony należą się załodze fabryki.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger to prawdziwy Jeep. Zobaczcie tylko jak wygląda

Założenia są proste. Jeep Avenger ma odwoływać się do DNA amerykańskich terenówek, a jednocześnie powinien zaoferować kompaktowe rozmiary i... napęd elektryczny. Dziwne połączenie? W zasadzie nie będę się nad tym zastanawiał. Powód wyjawię nieco później. Tak czy tak Avenger wygląda naprawdę świetnie. Jest muskularny, kwadratowy i ma 7-szparowy grill. Być może mówienie o genach pożyczonych od klasycznego Willys`a to spore nadużycie. Mimo wszystko już na pierwszy rzut oka widać, że to prawdziwy Jeep.

Ważne

Jeep Avnger choć na razie będzie autem wyłącznie przednionapędowym, oferuje naprawdę imponująco wyglądające możliwości terenowe. Kąt rampowy i natarcia wynosi 20 stopni, a zejścia sięga 32 stopni.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Polski Avenger ma naprawdę kompaktowe rozmiary

Avenger ma nieco ponad 4 metry długości. Mimo wszystko prezentuje się jak auto dużo wyższego segmentu. Powód? Fakt ten być może zawdzięcza 18-calowym felgom, które zostały połączone z prześwitem sięgającym 20 cm. A wysoka pozycja za kierownicą to dopiero pierwsza z zalet polskiego Jeepa. Dla przykładu w przedniej części kabiny pasażerskiej znajdują się aż 34 litry schowków. To mniej więcej tyle, ile można zabrać do bagażu podręcznego w samolocie! Bagażnik? Ten w wariancie elektrycznym oferuje 355 litrów. W wersji spalinowej zabierze na pokład już 380 litrów.

Ważne

Jeep Avenger to SUV segmentu B. Na rynku pojawią się też bliźniacze modele auta sygnowane logo Fiata i Alfy Romeo. I pewnie też trafią do produkcji w Tychach.

Jeep Avenger w Polsce będzie też benzynowy. To kluczowa informacja

Tak, dokładnie. Na rynku polskim i dwóch jeszcze innych rynkach światowych Avenger będzie nie tylko elektryczny. Otrzyma również silnik spalinowy. I to jest top-informacja, którą przedstawiciele Stellantisa zdradzili podczas polskiej prezentacji modelu. Kiedy spalinowiec ujrzy światło dzienne? Pojawi się w kraju już w kwietniu, czyli nieco wcześniej nawet od elektryka. A do tego zaoferuje naprawdę atrakcyjnie brzmiący cennik. Będzie kosztował minimum 99 900 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger eMotor 400v. 156 koni w elektryku

REKLAMA

Ale może od początku. Podstawą oferty Jeepa Avengera na świecie stanie się elektryczny napęd eMotor 400v. Ten zaoferuje 156 koni mocy, 260 Nm momentu obrotowego i akumulator o pojemności 54 kWh. Napęd będzie przenoszony na przednie koła za pośrednictwem przekładni ePowertrain. Avenger BEV przyspieszy do pierwszej setki w 9 sek. Dobry wynik? To powinniście wiedzieć, że sprint do 50 km/h trwa już tylko 3,1 sek. Prędkość maksymalna sięgnie 150 km/h. Zasięg WLTP to 400 km w cyklu mieszanym i nawet 550 km w cyklu miejskim.

Avengera można ładować z mocą dochodzącą do 100 kW. Przy użyciu maksymalnej ładowarki w ciągu 3 minut auto odzyska aż 30 km zasięgu. Ładowanie od 20 do 80 proc. pojemności baterii zajmie z kolei 24 minuty. Z domowego wallboxa 11kW z kolei ładowanie do stu procent potrwa 5 godzin.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3. 100 koni i 3 cylindry w polskim Jeepie

Teraz czas na gwóźdź programu. Jaki będzie benzynowy Jeep Avenger? Pod jego maską wyląduje doładowany silnik 3-cylindrowy o pojemności 1.2 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zaoferuje 100 koni mocy i 205 Nm momentu obrotowego. Będzie napędzał przednie koła i zrobi to za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Avenger 1.2 GSE T3 przyspieszy od 0 do 100 km/h w 10,6 sek. Prędkość maksymalna to 184 km/h. Średnie spalanie? Producent ocenia je na 5,6 litra.

Polski Jeep Avenger będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia. Mowa o modelach Avenger, Longitude, Altitude i Summit. Już podstawowa posiada reflektory LED, 10,25-calowy ekran multimedialny i ekran w miejscu zegarów. Topowa jest wyposażona w 18-calowe felgi aluminiowe, światła full-LED, ma czarny dach i 10,25-calowy ekran w miejscu zegarów.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Ile kosztuje Jeep Avenger w Polsce?

Jeep Avenger eMotor 400v:

  • Avenger – 174 000 zł,
  • Longitude – 181 300 zł,
  • Altitude – 191 100 zł,
  • Summit – 205 700 zł.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3:

  • Avenger – 99 900 zł,
  • Longitude – 109 000 zł,
  • Altitude – 118 300 zł,
  • Summit – 132 300 zł.

Nowy Jeep Avenger w Polsce. Podsumowanie:

No dobrze, ale czy jest coś, co osobiście zmieniłbym w nowym, polskim Jeepie? Tak naprawdę dwie rzeczy. Będąc projektantem postarałbym się, aby tył Avengera nieco mniej przypominał tył Compassa. Choć to w zasadzie mocno nie przeszkadza. To drobiazg. Poza tym dodałbym do silnika spalinowego automatyczną przekładnię. Tyle! Avenger jest naprawdę ciekawym modelem i z pewnością spotka się z rynkowym sukcesem. I pierwsze tego sygnały już widać. Od 1 grudnia 2022 roku marka zabrała w Europie 12 tys. zamówień na małego Jeepa. Polska fabryka może zatem spać spokojnie. Pracy jej nie zabraknie.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA