REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jeep Avenger z Polski
Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Avenger jest produkowany w Tychach. A to nie koniec dobrych informacji. Na rynku polskim oprócz silnika elektrycznego, dostanie też motor 1.2 PureTech.

rozwiń >

Jeep Avenger będzie produkowany w Polsce w Tychach. Tylko w Polsce!

REKLAMA

Był Maluch, Cinquecento, Seicento, Siena, Palio Weekend czy Pięćsetka. Teraz w tyskiej fabryce koncernu Stellantis będą powstawać Jeepy Avenger. I ta informacja jest naprawdę dobra z aż dwóch powodów. Po pierwsze polski zakład może być spokojny o swoją przyszłość. Pracy mu z pewnością nie zabranie! Po drugie Avenger będzie pierwszym w historii produkowanym w Polsce Jeepem. Ta wiadomość z pewnością zdominuje komunikaty o wejściu tego modelu do sprzedaży. Tyle że Avenger ma dużo więcej do zaoferowania, niż tylko polskie korzenie.

REKLAMA

Wiecie, że Jeep Avenger w styczniu tego roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2023? Nie dość, że polski, to jeszcze najlepszy! Tychy startują z naprawdę imponującym kopytem. Szczególnie że wcześniej mocno napracowały się nad konstrukcją auta. Avenger nie był modelem, który w stadium gotowym przyjechał do Polski. On w Polsce w tyskim zakładzie w dużej mierze był opracowywany i dopracowywany. Dlatego ogromne ukłony należą się załodze fabryki.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger to prawdziwy Jeep. Zobaczcie tylko jak wygląda

Założenia są proste. Jeep Avenger ma odwoływać się do DNA amerykańskich terenówek, a jednocześnie powinien zaoferować kompaktowe rozmiary i... napęd elektryczny. Dziwne połączenie? W zasadzie nie będę się nad tym zastanawiał. Powód wyjawię nieco później. Tak czy tak Avenger wygląda naprawdę świetnie. Jest muskularny, kwadratowy i ma 7-szparowy grill. Być może mówienie o genach pożyczonych od klasycznego Willys`a to spore nadużycie. Mimo wszystko już na pierwszy rzut oka widać, że to prawdziwy Jeep.

Ważne

Jeep Avnger choć na razie będzie autem wyłącznie przednionapędowym, oferuje naprawdę imponująco wyglądające możliwości terenowe. Kąt rampowy i natarcia wynosi 20 stopni, a zejścia sięga 32 stopni.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Polski Avenger ma naprawdę kompaktowe rozmiary

Avenger ma nieco ponad 4 metry długości. Mimo wszystko prezentuje się jak auto dużo wyższego segmentu. Powód? Fakt ten być może zawdzięcza 18-calowym felgom, które zostały połączone z prześwitem sięgającym 20 cm. A wysoka pozycja za kierownicą to dopiero pierwsza z zalet polskiego Jeepa. Dla przykładu w przedniej części kabiny pasażerskiej znajdują się aż 34 litry schowków. To mniej więcej tyle, ile można zabrać do bagażu podręcznego w samolocie! Bagażnik? Ten w wariancie elektrycznym oferuje 355 litrów. W wersji spalinowej zabierze na pokład już 380 litrów.

Ważne

Jeep Avenger to SUV segmentu B. Na rynku pojawią się też bliźniacze modele auta sygnowane logo Fiata i Alfy Romeo. I pewnie też trafią do produkcji w Tychach.

Jeep Avenger w Polsce będzie też benzynowy. To kluczowa informacja

Tak, dokładnie. Na rynku polskim i dwóch jeszcze innych rynkach światowych Avenger będzie nie tylko elektryczny. Otrzyma również silnik spalinowy. I to jest top-informacja, którą przedstawiciele Stellantisa zdradzili podczas polskiej prezentacji modelu. Kiedy spalinowiec ujrzy światło dzienne? Pojawi się w kraju już w kwietniu, czyli nieco wcześniej nawet od elektryka. A do tego zaoferuje naprawdę atrakcyjnie brzmiący cennik. Będzie kosztował minimum 99 900 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger eMotor 400v. 156 koni w elektryku

REKLAMA

Ale może od początku. Podstawą oferty Jeepa Avengera na świecie stanie się elektryczny napęd eMotor 400v. Ten zaoferuje 156 koni mocy, 260 Nm momentu obrotowego i akumulator o pojemności 54 kWh. Napęd będzie przenoszony na przednie koła za pośrednictwem przekładni ePowertrain. Avenger BEV przyspieszy do pierwszej setki w 9 sek. Dobry wynik? To powinniście wiedzieć, że sprint do 50 km/h trwa już tylko 3,1 sek. Prędkość maksymalna sięgnie 150 km/h. Zasięg WLTP to 400 km w cyklu mieszanym i nawet 550 km w cyklu miejskim.

Avengera można ładować z mocą dochodzącą do 100 kW. Przy użyciu maksymalnej ładowarki w ciągu 3 minut auto odzyska aż 30 km zasięgu. Ładowanie od 20 do 80 proc. pojemności baterii zajmie z kolei 24 minuty. Z domowego wallboxa 11kW z kolei ładowanie do stu procent potrwa 5 godzin.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3. 100 koni i 3 cylindry w polskim Jeepie

Teraz czas na gwóźdź programu. Jaki będzie benzynowy Jeep Avenger? Pod jego maską wyląduje doładowany silnik 3-cylindrowy o pojemności 1.2 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zaoferuje 100 koni mocy i 205 Nm momentu obrotowego. Będzie napędzał przednie koła i zrobi to za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Avenger 1.2 GSE T3 przyspieszy od 0 do 100 km/h w 10,6 sek. Prędkość maksymalna to 184 km/h. Średnie spalanie? Producent ocenia je na 5,6 litra.

Polski Jeep Avenger będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia. Mowa o modelach Avenger, Longitude, Altitude i Summit. Już podstawowa posiada reflektory LED, 10,25-calowy ekran multimedialny i ekran w miejscu zegarów. Topowa jest wyposażona w 18-calowe felgi aluminiowe, światła full-LED, ma czarny dach i 10,25-calowy ekran w miejscu zegarów.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Ile kosztuje Jeep Avenger w Polsce?

Jeep Avenger eMotor 400v:

  • Avenger – 174 000 zł,
  • Longitude – 181 300 zł,
  • Altitude – 191 100 zł,
  • Summit – 205 700 zł.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3:

  • Avenger – 99 900 zł,
  • Longitude – 109 000 zł,
  • Altitude – 118 300 zł,
  • Summit – 132 300 zł.

Nowy Jeep Avenger w Polsce. Podsumowanie:

No dobrze, ale czy jest coś, co osobiście zmieniłbym w nowym, polskim Jeepie? Tak naprawdę dwie rzeczy. Będąc projektantem postarałbym się, aby tył Avengera nieco mniej przypominał tył Compassa. Choć to w zasadzie mocno nie przeszkadza. To drobiazg. Poza tym dodałbym do silnika spalinowego automatyczną przekładnię. Tyle! Avenger jest naprawdę ciekawym modelem i z pewnością spotka się z rynkowym sukcesem. I pierwsze tego sygnały już widać. Od 1 grudnia 2022 roku marka zabrała w Europie 12 tys. zamówień na małego Jeepa. Polska fabryka może zatem spać spokojnie. Pracy jej nie zabraknie.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA