REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Jeep Avenger z Polski
Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Avenger jest produkowany w Tychach. A to nie koniec dobrych informacji. Na rynku polskim oprócz silnika elektrycznego, dostanie też motor 1.2 PureTech.
rozwiń >

Jeep Avenger będzie produkowany w Polsce w Tychach. Tylko w Polsce!

REKLAMA

Był Maluch, Cinquecento, Seicento, Siena, Palio Weekend czy Pięćsetka. Teraz w tyskiej fabryce koncernu Stellantis będą powstawać Jeepy Avenger. I ta informacja jest naprawdę dobra z aż dwóch powodów. Po pierwsze polski zakład może być spokojny o swoją przyszłość. Pracy mu z pewnością nie zabranie! Po drugie Avenger będzie pierwszym w historii produkowanym w Polsce Jeepem. Ta wiadomość z pewnością zdominuje komunikaty o wejściu tego modelu do sprzedaży. Tyle że Avenger ma dużo więcej do zaoferowania, niż tylko polskie korzenie.

REKLAMA

Wiecie, że Jeep Avenger w styczniu tego roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2023? Nie dość, że polski, to jeszcze najlepszy! Tychy startują z naprawdę imponującym kopytem. Szczególnie że wcześniej mocno napracowały się nad konstrukcją auta. Avenger nie był modelem, który w stadium gotowym przyjechał do Polski. On w Polsce w tyskim zakładzie w dużej mierze był opracowywany i dopracowywany. Dlatego ogromne ukłony należą się załodze fabryki.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger to prawdziwy Jeep. Zobaczcie tylko jak wygląda

Założenia są proste. Jeep Avenger ma odwoływać się do DNA amerykańskich terenówek, a jednocześnie powinien zaoferować kompaktowe rozmiary i... napęd elektryczny. Dziwne połączenie? W zasadzie nie będę się nad tym zastanawiał. Powód wyjawię nieco później. Tak czy tak Avenger wygląda naprawdę świetnie. Jest muskularny, kwadratowy i ma 7-szparowy grill. Być może mówienie o genach pożyczonych od klasycznego Willys`a to spore nadużycie. Mimo wszystko już na pierwszy rzut oka widać, że to prawdziwy Jeep.

Ważne

Jeep Avnger choć na razie będzie autem wyłącznie przednionapędowym, oferuje naprawdę imponująco wyglądające możliwości terenowe. Kąt rampowy i natarcia wynosi 20 stopni, a zejścia sięga 32 stopni.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Polski Avenger ma naprawdę kompaktowe rozmiary

Avenger ma nieco ponad 4 metry długości. Mimo wszystko prezentuje się jak auto dużo wyższego segmentu. Powód? Fakt ten być może zawdzięcza 18-calowym felgom, które zostały połączone z prześwitem sięgającym 20 cm. A wysoka pozycja za kierownicą to dopiero pierwsza z zalet polskiego Jeepa. Dla przykładu w przedniej części kabiny pasażerskiej znajdują się aż 34 litry schowków. To mniej więcej tyle, ile można zabrać do bagażu podręcznego w samolocie! Bagażnik? Ten w wariancie elektrycznym oferuje 355 litrów. W wersji spalinowej zabierze na pokład już 380 litrów.

Ważne

Jeep Avenger to SUV segmentu B. Na rynku pojawią się też bliźniacze modele auta sygnowane logo Fiata i Alfy Romeo. I pewnie też trafią do produkcji w Tychach.

Jeep Avenger w Polsce będzie też benzynowy. To kluczowa informacja

Tak, dokładnie. Na rynku polskim i dwóch jeszcze innych rynkach światowych Avenger będzie nie tylko elektryczny. Otrzyma również silnik spalinowy. I to jest top-informacja, którą przedstawiciele Stellantisa zdradzili podczas polskiej prezentacji modelu. Kiedy spalinowiec ujrzy światło dzienne? Pojawi się w kraju już w kwietniu, czyli nieco wcześniej nawet od elektryka. A do tego zaoferuje naprawdę atrakcyjnie brzmiący cennik. Będzie kosztował minimum 99 900 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger eMotor 400v. 156 koni w elektryku

REKLAMA

Ale może od początku. Podstawą oferty Jeepa Avengera na świecie stanie się elektryczny napęd eMotor 400v. Ten zaoferuje 156 koni mocy, 260 Nm momentu obrotowego i akumulator o pojemności 54 kWh. Napęd będzie przenoszony na przednie koła za pośrednictwem przekładni ePowertrain. Avenger BEV przyspieszy do pierwszej setki w 9 sek. Dobry wynik? To powinniście wiedzieć, że sprint do 50 km/h trwa już tylko 3,1 sek. Prędkość maksymalna sięgnie 150 km/h. Zasięg WLTP to 400 km w cyklu mieszanym i nawet 550 km w cyklu miejskim.

Avengera można ładować z mocą dochodzącą do 100 kW. Przy użyciu maksymalnej ładowarki w ciągu 3 minut auto odzyska aż 30 km zasięgu. Ładowanie od 20 do 80 proc. pojemności baterii zajmie z kolei 24 minuty. Z domowego wallboxa 11kW z kolei ładowanie do stu procent potrwa 5 godzin.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3. 100 koni i 3 cylindry w polskim Jeepie

Teraz czas na gwóźdź programu. Jaki będzie benzynowy Jeep Avenger? Pod jego maską wyląduje doładowany silnik 3-cylindrowy o pojemności 1.2 litra z wtryskiem bezpośrednim. Zaoferuje 100 koni mocy i 205 Nm momentu obrotowego. Będzie napędzał przednie koła i zrobi to za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Avenger 1.2 GSE T3 przyspieszy od 0 do 100 km/h w 10,6 sek. Prędkość maksymalna to 184 km/h. Średnie spalanie? Producent ocenia je na 5,6 litra.

Polski Jeep Avenger będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia. Mowa o modelach Avenger, Longitude, Altitude i Summit. Już podstawowa posiada reflektory LED, 10,25-calowy ekran multimedialny i ekran w miejscu zegarów. Topowa jest wyposażona w 18-calowe felgi aluminiowe, światła full-LED, ma czarny dach i 10,25-calowy ekran w miejscu zegarów.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Ile kosztuje Jeep Avenger w Polsce?

Jeep Avenger eMotor 400v:

  • Avenger – 174 000 zł,
  • Longitude – 181 300 zł,
  • Altitude – 191 100 zł,
  • Summit – 205 700 zł.

Jeep Avenger 1.2 GSE T3:

  • Avenger – 99 900 zł,
  • Longitude – 109 000 zł,
  • Altitude – 118 300 zł,
  • Summit – 132 300 zł.

Nowy Jeep Avenger w Polsce. Podsumowanie:

No dobrze, ale czy jest coś, co osobiście zmieniłbym w nowym, polskim Jeepie? Tak naprawdę dwie rzeczy. Będąc projektantem postarałbym się, aby tył Avengera nieco mniej przypominał tył Compassa. Choć to w zasadzie mocno nie przeszkadza. To drobiazg. Poza tym dodałbym do silnika spalinowego automatyczną przekładnię. Tyle! Avenger jest naprawdę ciekawym modelem i z pewnością spotka się z rynkowym sukcesem. I pierwsze tego sygnały już widać. Od 1 grudnia 2022 roku marka zabrała w Europie 12 tys. zamówień na małego Jeepa. Polska fabryka może zatem spać spokojnie. Pracy jej nie zabraknie.

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger z Polski

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Infor

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

REKLAMA