REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6
Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 otrzymał nową wersję napędową. Francuzi postawili na silnik 1.2 Hybrid 136 eDCS6. Jak działa ta hybryda? I czy jest wystarczająco oszczędna? Tygodniowy test przyniósł odpowiedzi na te pytania.

rozwiń >

Peugeot 5008 drugiej generacji jest dostępny na rynku od ośmiu długich lat. Francuzi jednak jeszcze nie mają w zanadrzu jego następcy. Taki wniosek można wyciągnąć bowiem z faktu, że auto dwa lata temu otrzymało lifting. W zeszłym roku natomiast inżynierowie zasilili jego paletę silnikową o nową hybrydę.

REKLAMA

REKLAMA

Pewne rzeczy w Peugeocie 5008 nie zmieniają się mimo upływu lat

O liftingu Peugeota sprzed kilku lat miałem okazję już pisać. Link do materiału z pierwszej jazdy zamieszczam poniżej. Mimo wszystko podczas dłuższego testu nasunęło mi się kilka wskazówek eksploatacyjnych. Zwróciłem uwagę na to, że:

  • Klapa bagażnika pomimo liftingu nadal unosi się do takiego poziomu, że pakując rzeczy do kufra, muszę się schylić, aby wejść pod nią i nie uderzyć w nią głową. Jestem jednak dość wysoki. To jedyne co mogą dodać na usprawiedliwienie tego auta.
  • Przednie fotele są piekielnie wygodne. Otulają ciało, oferują dobre podparcie lędźwiowe, a do tego świetnie wyglądają. I to pomimo materiałowego wykończenia.
  • Kabina jest przestronna, bagażnik oferuje aż 780 litrów pojemności, a dodatkowe schowki w kabinie 38 litrów dodatkowej przestrzeni. Tak, auto ma też trzeci rząd foteli.
  • Imponująca jest jakość wykończenia. Francuzi ewidentnie zabawili się w Niemców! W tej kabinie nic nie trzeszczy podczas jazdy, plastiki są miękkie i miłe w dotyku. Nawet wykończenia w stylu piano black dzielnie znoszą trudy eksploatacji. W przeciwieństwie do tych np. w Jeepie Grand Cherokee, nie rysują się tak szybko.

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Co warto wiedzieć o tym silniku?

Sercem i sensem tego testu jest mimo wszystko hybryda – ale nie plug-in. Układ spalinowo-elektryczny francuskiej marki ma prostą genezę. Inżynierowie za jego podstawę przyjęli świetnie znanego, 3-cylindrowego benzyniaka. Mowa o motorze 1.2 PureTech. Następnie wzięli 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnię eDCS6 i zintegrowali ją z 28-konnym agregatem elektrycznym. Agregatem, który zarówno potrafi "zbierać" prąd podczas hamowania, jak i samodzielnie napędzać pojazd. Akumulator 48V sparowany z układem ma 0,432 kWh pojemności użytecznej.

Silnik 1,2 litra tylko na pierwszy rzut oka jest standardowy. Korzysta z łańcuchowego napędu rozrządu, ma zwiększone ciśnienie wtrysku i działa w cyklu Millera. Co ważne, już sam benzyniak oferuje 136 koni. Podczas wyliczania mocy układu inżynierowie pominęli zatem możliwości małego elektryka. Niestety w stosunku do wersji 1,2 litra, hybryda jest aż o 122 kg cięższa. Przyrost masy jest zatem znaczący. Choć tak mocno znacząco nie przekłada się na osiągi. 136-konne 5008 przyspiesza do 100 km/h w 10,4 sek. 130-konny benzyniak potrzebuje zaledwie o 0,2 sek. mniej.

REKLAMA

Podczas jazdy hybrydowy Peugeot 5008 wydaje się sporo szybszy. To pewnie zasługa doładowania. Dodatkowo bardzo przyzwoicie radzi sobie także w trasie. Nie ma większych kompleksów podczas wyprzedzania czy szybszej jazdy po autostradzie. Choć wtedy też dopada go fatum małolitrażowego silnika z trzema cylindrami. Staje się hałaśliwy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Jakie ma spalanie Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6?

Francuzi mocno przyłożyli się do prac nad nowym układem napędowym. I niezwykle cwanym posunięciem było połączenie dwusprzęgłowej przekładni z małym agregatem elektrycznym. To zapewniło bowiem układowi gładką pracę. Komputer może swobodnie przerzucać napęd między benzyniakiem a elektrykiem. Swobodnie i bez żadnego szarpnięcia. Do tej pory ta sztuka udawała się tylko Japończykom. Ci stawiali jednak na przekładnię planetarną w miejscu klasycznej skrzyni biegów.

Druga z ciekawostek dotyczy rekuperacji. Ta działa dość sprawnie i... mocno. Pierwszego dnia musiałem się nawet do niej przyzwyczaić! Gdy podczas jazdy miejskiej puścicie pedał gazu, auto z miejsca zaczyna zwalniać. I tempo tego zwalniania jest wyraźne. Na tyle wyraźne, że np. dojeżdżając do świateł, należy jedynie dohamować samochód w celu jego zatrzymania. Nie musicie dusić pedału hamulca. Zaletą takiego rozwiązania jest ilość energii, którą możecie zgromadzić w akumulatorze. Ta wydłuża czas pracy agregatu elektrycznego. W trasie siła rekuperowania energii jest słabsza.

Hybryda ma jeden cel. Chodzi o oszczędzanie paliwa. Prawda niestety jest taka, że choć różne marki podejmowały różne próby, bezkonkurencyjne w kwestii spalania i tak były spalinowo-elektryczne Toyoty. Francuzom nadal nie udało się przebić japońskiego sufitu szklanego. Zbliżyli się jednak do wyniku RAV-ki. Podczas testu Peugeot 5008 Hybrid spalał bowiem średnio 7,1 litra paliwa. 7,1 litra w aucie, które komfortowo przewiezie pięciu pasażerów i 780 litrów bagażu. Wynik jest zatem świetny. Tym bardziej że w połączeniu z 56-litrowym bakiem daje nawet 790 km zasięgu.

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Ile kosztuje Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6?

Testowy Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6 był skonfigurowany w wersji Allure Pack. To oznacza LED-owe światła, 18-calowe felgi, nawigację satelitarną czy przyciemnione tylne szyby. Po dopłaceniu za elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, fotel kierowcy z regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego oraz adaptacyjny tempomat, otrzymujemy 202 600 zł.

Czy z ceną na poziomie blisko 203 tys. zł hybrydowy Peugeot jest drogi? Na tle rynkowej konkurencji ma raczej normalną cenę. Za podobne pieniądze kierowca może kupić m.in. tuza rynku hybrydowych SUV-ów, czyli Toyotę RAV4. Oczywiście RAV-ka potrafi być jeszcze oszczędniejsza. Spali jakieś 0,6 litra mniej na 100 km. Z drugiej nie ma jednak aż takiego stylu, jak Peugeot, a do tego gorzej wyglądające wnętrze i minus dwa fotele w bagażniku. Francuska oferta staje się zatem atrakcyjna.

Na liście wyposażenia Peugeota ukrywa się tylko jedna wada. Dotyczy systemu audio. Ten ma naprawdę mocno przeciętnie grające głośniki.

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6 – podsumowanie:

Prawda jest taka, że 5008 wygląda zdecydowanie mniej zgrabnie od 3008. Ma jednak też zdecydowanie większy bagażnik. A to zaleta, której wielu kierowców nie będzie w stanie zignorować. Poza tym do tego auta przekonywać może wszechstronność. Bo okazuje się tak samo wygodne zarówno w trasie, jak i w mieście. Tak, po technologii czuć, że została zaprojektowana 8 lat temu. Z drugiej strony jest też sprawdzona i po prostu mniej awaryjna.

Mimo wszystko największą zaletą aktualnie dostępnego w salonach Peugeota 5008 jest nowa hybryda. Prawdziwa hybryda bez opcji plug-in. Francuski SUV otrzymał bowiem wreszcie benzynowy układ napędowy, który jest naprawdę oszczędny. To powinno zwiększyć jego rynkowe szanse w walce m.in. z Toyotą RAV4.

Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6 – dane techniczne:

Silnik: R3, wtrysk bezpośredni, benzyna
Pojemność silnika: 1199 cm3
Maksymalna moc: 136 KM przy 5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min.
Moc silnika elektrycznego: 28 KM
Moment obrotowy silnika elektrycznego: 55 Nm
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa 6 biegów
Zbiornik paliwa: 56 litrów
Pojemność baterii nominalna/użyteczna: 0,89/0,432 kWh
Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,1 litra
Rodzaj napędu: FWD
Długość: 4641 mm
Szerokość: 1844 mm
Wysokość: 1640 mm
Rozstaw osi: 2840 mm
Pojemność bagażnika: 780/1940 litrów
Masa własna: 1552 kg
Cena: od 180 600 zł

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA