REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6
Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 otrzymał nową wersję napędową. Francuzi postawili na silnik 1.2 Hybrid 136 eDCS6. Jak działa ta hybryda? I czy jest wystarczająco oszczędna? Tygodniowy test przyniósł odpowiedzi na te pytania.

rozwiń >

Peugeot 5008 drugiej generacji jest dostępny na rynku od ośmiu długich lat. Francuzi jednak jeszcze nie mają w zanadrzu jego następcy. Taki wniosek można wyciągnąć bowiem z faktu, że auto dwa lata temu otrzymało lifting. W zeszłym roku natomiast inżynierowie zasilili jego paletę silnikową o nową hybrydę.

REKLAMA

REKLAMA

Pewne rzeczy w Peugeocie 5008 nie zmieniają się mimo upływu lat

O liftingu Peugeota sprzed kilku lat miałem okazję już pisać. Link do materiału z pierwszej jazdy zamieszczam poniżej. Mimo wszystko podczas dłuższego testu nasunęło mi się kilka wskazówek eksploatacyjnych. Zwróciłem uwagę na to, że:

  • Klapa bagażnika pomimo liftingu nadal unosi się do takiego poziomu, że pakując rzeczy do kufra, muszę się schylić, aby wejść pod nią i nie uderzyć w nią głową. Jestem jednak dość wysoki. To jedyne co mogą dodać na usprawiedliwienie tego auta.
  • Przednie fotele są piekielnie wygodne. Otulają ciało, oferują dobre podparcie lędźwiowe, a do tego świetnie wyglądają. I to pomimo materiałowego wykończenia.
  • Kabina jest przestronna, bagażnik oferuje aż 780 litrów pojemności, a dodatkowe schowki w kabinie 38 litrów dodatkowej przestrzeni. Tak, auto ma też trzeci rząd foteli.
  • Imponująca jest jakość wykończenia. Francuzi ewidentnie zabawili się w Niemców! W tej kabinie nic nie trzeszczy podczas jazdy, plastiki są miękkie i miłe w dotyku. Nawet wykończenia w stylu piano black dzielnie znoszą trudy eksploatacji. W przeciwieństwie do tych np. w Jeepie Grand Cherokee, nie rysują się tak szybko.

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Co warto wiedzieć o tym silniku?

Sercem i sensem tego testu jest mimo wszystko hybryda – ale nie plug-in. Układ spalinowo-elektryczny francuskiej marki ma prostą genezę. Inżynierowie za jego podstawę przyjęli świetnie znanego, 3-cylindrowego benzyniaka. Mowa o motorze 1.2 PureTech. Następnie wzięli 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnię eDCS6 i zintegrowali ją z 28-konnym agregatem elektrycznym. Agregatem, który zarówno potrafi "zbierać" prąd podczas hamowania, jak i samodzielnie napędzać pojazd. Akumulator 48V sparowany z układem ma 0,432 kWh pojemności użytecznej.

Silnik 1,2 litra tylko na pierwszy rzut oka jest standardowy. Korzysta z łańcuchowego napędu rozrządu, ma zwiększone ciśnienie wtrysku i działa w cyklu Millera. Co ważne, już sam benzyniak oferuje 136 koni. Podczas wyliczania mocy układu inżynierowie pominęli zatem możliwości małego elektryka. Niestety w stosunku do wersji 1,2 litra, hybryda jest aż o 122 kg cięższa. Przyrost masy jest zatem znaczący. Choć tak mocno znacząco nie przekłada się na osiągi. 136-konne 5008 przyspiesza do 100 km/h w 10,4 sek. 130-konny benzyniak potrzebuje zaledwie o 0,2 sek. mniej.

REKLAMA

Podczas jazdy hybrydowy Peugeot 5008 wydaje się sporo szybszy. To pewnie zasługa doładowania. Dodatkowo bardzo przyzwoicie radzi sobie także w trasie. Nie ma większych kompleksów podczas wyprzedzania czy szybszej jazdy po autostradzie. Choć wtedy też dopada go fatum małolitrażowego silnika z trzema cylindrami. Staje się hałaśliwy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Jakie ma spalanie Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6?

Francuzi mocno przyłożyli się do prac nad nowym układem napędowym. I niezwykle cwanym posunięciem było połączenie dwusprzęgłowej przekładni z małym agregatem elektrycznym. To zapewniło bowiem układowi gładką pracę. Komputer może swobodnie przerzucać napęd między benzyniakiem a elektrykiem. Swobodnie i bez żadnego szarpnięcia. Do tej pory ta sztuka udawała się tylko Japończykom. Ci stawiali jednak na przekładnię planetarną w miejscu klasycznej skrzyni biegów.

Druga z ciekawostek dotyczy rekuperacji. Ta działa dość sprawnie i... mocno. Pierwszego dnia musiałem się nawet do niej przyzwyczaić! Gdy podczas jazdy miejskiej puścicie pedał gazu, auto z miejsca zaczyna zwalniać. I tempo tego zwalniania jest wyraźne. Na tyle wyraźne, że np. dojeżdżając do świateł, należy jedynie dohamować samochód w celu jego zatrzymania. Nie musicie dusić pedału hamulca. Zaletą takiego rozwiązania jest ilość energii, którą możecie zgromadzić w akumulatorze. Ta wydłuża czas pracy agregatu elektrycznego. W trasie siła rekuperowania energii jest słabsza.

Hybryda ma jeden cel. Chodzi o oszczędzanie paliwa. Prawda niestety jest taka, że choć różne marki podejmowały różne próby, bezkonkurencyjne w kwestii spalania i tak były spalinowo-elektryczne Toyoty. Francuzom nadal nie udało się przebić japońskiego sufitu szklanego. Zbliżyli się jednak do wyniku RAV-ki. Podczas testu Peugeot 5008 Hybrid spalał bowiem średnio 7,1 litra paliwa. 7,1 litra w aucie, które komfortowo przewiezie pięciu pasażerów i 780 litrów bagażu. Wynik jest zatem świetny. Tym bardziej że w połączeniu z 56-litrowym bakiem daje nawet 790 km zasięgu.

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Ile kosztuje Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6?

Testowy Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6 był skonfigurowany w wersji Allure Pack. To oznacza LED-owe światła, 18-calowe felgi, nawigację satelitarną czy przyciemnione tylne szyby. Po dopłaceniu za elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, fotel kierowcy z regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego oraz adaptacyjny tempomat, otrzymujemy 202 600 zł.

Czy z ceną na poziomie blisko 203 tys. zł hybrydowy Peugeot jest drogi? Na tle rynkowej konkurencji ma raczej normalną cenę. Za podobne pieniądze kierowca może kupić m.in. tuza rynku hybrydowych SUV-ów, czyli Toyotę RAV4. Oczywiście RAV-ka potrafi być jeszcze oszczędniejsza. Spali jakieś 0,6 litra mniej na 100 km. Z drugiej nie ma jednak aż takiego stylu, jak Peugeot, a do tego gorzej wyglądające wnętrze i minus dwa fotele w bagażniku. Francuska oferta staje się zatem atrakcyjna.

Na liście wyposażenia Peugeota ukrywa się tylko jedna wada. Dotyczy systemu audio. Ten ma naprawdę mocno przeciętnie grające głośniki.

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6 – podsumowanie:

Prawda jest taka, że 5008 wygląda zdecydowanie mniej zgrabnie od 3008. Ma jednak też zdecydowanie większy bagażnik. A to zaleta, której wielu kierowców nie będzie w stanie zignorować. Poza tym do tego auta przekonywać może wszechstronność. Bo okazuje się tak samo wygodne zarówno w trasie, jak i w mieście. Tak, po technologii czuć, że została zaprojektowana 8 lat temu. Z drugiej strony jest też sprawdzona i po prostu mniej awaryjna.

Mimo wszystko największą zaletą aktualnie dostępnego w salonach Peugeota 5008 jest nowa hybryda. Prawdziwa hybryda bez opcji plug-in. Francuski SUV otrzymał bowiem wreszcie benzynowy układ napędowy, który jest naprawdę oszczędny. To powinno zwiększyć jego rynkowe szanse w walce m.in. z Toyotą RAV4.

Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6 – dane techniczne:

Silnik: R3, wtrysk bezpośredni, benzyna
Pojemność silnika: 1199 cm3
Maksymalna moc: 136 KM przy 5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min.
Moc silnika elektrycznego: 28 KM
Moment obrotowy silnika elektrycznego: 55 Nm
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa 6 biegów
Zbiornik paliwa: 56 litrów
Pojemność baterii nominalna/użyteczna: 0,89/0,432 kWh
Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,1 litra
Rodzaj napędu: FWD
Długość: 4641 mm
Szerokość: 1844 mm
Wysokość: 1640 mm
Rozstaw osi: 2840 mm
Pojemność bagażnika: 780/1940 litrów
Masa własna: 1552 kg
Cena: od 180 600 zł

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA