REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6
Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 otrzymał nową wersję napędową. Francuzi postawili na silnik 1.2 Hybrid 136 eDCS6. Jak działa ta hybryda? I czy jest wystarczająco oszczędna? Tygodniowy test przyniósł odpowiedzi na te pytania.

rozwiń >

Peugeot 5008 drugiej generacji jest dostępny na rynku od ośmiu długich lat. Francuzi jednak jeszcze nie mają w zanadrzu jego następcy. Taki wniosek można wyciągnąć bowiem z faktu, że auto dwa lata temu otrzymało lifting. W zeszłym roku natomiast inżynierowie zasilili jego paletę silnikową o nową hybrydę.

REKLAMA

REKLAMA

Pewne rzeczy w Peugeocie 5008 nie zmieniają się mimo upływu lat

O liftingu Peugeota sprzed kilku lat miałem okazję już pisać. Link do materiału z pierwszej jazdy zamieszczam poniżej. Mimo wszystko podczas dłuższego testu nasunęło mi się kilka wskazówek eksploatacyjnych. Zwróciłem uwagę na to, że:

  • Klapa bagażnika pomimo liftingu nadal unosi się do takiego poziomu, że pakując rzeczy do kufra, muszę się schylić, aby wejść pod nią i nie uderzyć w nią głową. Jestem jednak dość wysoki. To jedyne co mogą dodać na usprawiedliwienie tego auta.
  • Przednie fotele są piekielnie wygodne. Otulają ciało, oferują dobre podparcie lędźwiowe, a do tego świetnie wyglądają. I to pomimo materiałowego wykończenia.
  • Kabina jest przestronna, bagażnik oferuje aż 780 litrów pojemności, a dodatkowe schowki w kabinie 38 litrów dodatkowej przestrzeni. Tak, auto ma też trzeci rząd foteli.
  • Imponująca jest jakość wykończenia. Francuzi ewidentnie zabawili się w Niemców! W tej kabinie nic nie trzeszczy podczas jazdy, plastiki są miękkie i miłe w dotyku. Nawet wykończenia w stylu piano black dzielnie znoszą trudy eksploatacji. W przeciwieństwie do tych np. w Jeepie Grand Cherokee, nie rysują się tak szybko.

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Co warto wiedzieć o tym silniku?

Sercem i sensem tego testu jest mimo wszystko hybryda – ale nie plug-in. Układ spalinowo-elektryczny francuskiej marki ma prostą genezę. Inżynierowie za jego podstawę przyjęli świetnie znanego, 3-cylindrowego benzyniaka. Mowa o motorze 1.2 PureTech. Następnie wzięli 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnię eDCS6 i zintegrowali ją z 28-konnym agregatem elektrycznym. Agregatem, który zarówno potrafi "zbierać" prąd podczas hamowania, jak i samodzielnie napędzać pojazd. Akumulator 48V sparowany z układem ma 0,432 kWh pojemności użytecznej.

Silnik 1,2 litra tylko na pierwszy rzut oka jest standardowy. Korzysta z łańcuchowego napędu rozrządu, ma zwiększone ciśnienie wtrysku i działa w cyklu Millera. Co ważne, już sam benzyniak oferuje 136 koni. Podczas wyliczania mocy układu inżynierowie pominęli zatem możliwości małego elektryka. Niestety w stosunku do wersji 1,2 litra, hybryda jest aż o 122 kg cięższa. Przyrost masy jest zatem znaczący. Choć tak mocno znacząco nie przekłada się na osiągi. 136-konne 5008 przyspiesza do 100 km/h w 10,4 sek. 130-konny benzyniak potrzebuje zaledwie o 0,2 sek. mniej.

REKLAMA

Podczas jazdy hybrydowy Peugeot 5008 wydaje się sporo szybszy. To pewnie zasługa doładowania. Dodatkowo bardzo przyzwoicie radzi sobie także w trasie. Nie ma większych kompleksów podczas wyprzedzania czy szybszej jazdy po autostradzie. Choć wtedy też dopada go fatum małolitrażowego silnika z trzema cylindrami. Staje się hałaśliwy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Jakie ma spalanie Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6?

Francuzi mocno przyłożyli się do prac nad nowym układem napędowym. I niezwykle cwanym posunięciem było połączenie dwusprzęgłowej przekładni z małym agregatem elektrycznym. To zapewniło bowiem układowi gładką pracę. Komputer może swobodnie przerzucać napęd między benzyniakiem a elektrykiem. Swobodnie i bez żadnego szarpnięcia. Do tej pory ta sztuka udawała się tylko Japończykom. Ci stawiali jednak na przekładnię planetarną w miejscu klasycznej skrzyni biegów.

Druga z ciekawostek dotyczy rekuperacji. Ta działa dość sprawnie i... mocno. Pierwszego dnia musiałem się nawet do niej przyzwyczaić! Gdy podczas jazdy miejskiej puścicie pedał gazu, auto z miejsca zaczyna zwalniać. I tempo tego zwalniania jest wyraźne. Na tyle wyraźne, że np. dojeżdżając do świateł, należy jedynie dohamować samochód w celu jego zatrzymania. Nie musicie dusić pedału hamulca. Zaletą takiego rozwiązania jest ilość energii, którą możecie zgromadzić w akumulatorze. Ta wydłuża czas pracy agregatu elektrycznego. W trasie siła rekuperowania energii jest słabsza.

Hybryda ma jeden cel. Chodzi o oszczędzanie paliwa. Prawda niestety jest taka, że choć różne marki podejmowały różne próby, bezkonkurencyjne w kwestii spalania i tak były spalinowo-elektryczne Toyoty. Francuzom nadal nie udało się przebić japońskiego sufitu szklanego. Zbliżyli się jednak do wyniku RAV-ki. Podczas testu Peugeot 5008 Hybrid spalał bowiem średnio 7,1 litra paliwa. 7,1 litra w aucie, które komfortowo przewiezie pięciu pasażerów i 780 litrów bagażu. Wynik jest zatem świetny. Tym bardziej że w połączeniu z 56-litrowym bakiem daje nawet 790 km zasięgu.

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Ile kosztuje Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6?

Testowy Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6 był skonfigurowany w wersji Allure Pack. To oznacza LED-owe światła, 18-calowe felgi, nawigację satelitarną czy przyciemnione tylne szyby. Po dopłaceniu za elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, fotel kierowcy z regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego oraz adaptacyjny tempomat, otrzymujemy 202 600 zł.

Czy z ceną na poziomie blisko 203 tys. zł hybrydowy Peugeot jest drogi? Na tle rynkowej konkurencji ma raczej normalną cenę. Za podobne pieniądze kierowca może kupić m.in. tuza rynku hybrydowych SUV-ów, czyli Toyotę RAV4. Oczywiście RAV-ka potrafi być jeszcze oszczędniejsza. Spali jakieś 0,6 litra mniej na 100 km. Z drugiej nie ma jednak aż takiego stylu, jak Peugeot, a do tego gorzej wyglądające wnętrze i minus dwa fotele w bagażniku. Francuska oferta staje się zatem atrakcyjna.

Na liście wyposażenia Peugeota ukrywa się tylko jedna wada. Dotyczy systemu audio. Ten ma naprawdę mocno przeciętnie grające głośniki.

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6 – podsumowanie:

Prawda jest taka, że 5008 wygląda zdecydowanie mniej zgrabnie od 3008. Ma jednak też zdecydowanie większy bagażnik. A to zaleta, której wielu kierowców nie będzie w stanie zignorować. Poza tym do tego auta przekonywać może wszechstronność. Bo okazuje się tak samo wygodne zarówno w trasie, jak i w mieście. Tak, po technologii czuć, że została zaprojektowana 8 lat temu. Z drugiej strony jest też sprawdzona i po prostu mniej awaryjna.

Mimo wszystko największą zaletą aktualnie dostępnego w salonach Peugeota 5008 jest nowa hybryda. Prawdziwa hybryda bez opcji plug-in. Francuski SUV otrzymał bowiem wreszcie benzynowy układ napędowy, który jest naprawdę oszczędny. To powinno zwiększyć jego rynkowe szanse w walce m.in. z Toyotą RAV4.

Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6 – dane techniczne:

Silnik: R3, wtrysk bezpośredni, benzyna
Pojemność silnika: 1199 cm3
Maksymalna moc: 136 KM przy 5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min.
Moc silnika elektrycznego: 28 KM
Moment obrotowy silnika elektrycznego: 55 Nm
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa 6 biegów
Zbiornik paliwa: 56 litrów
Pojemność baterii nominalna/użyteczna: 0,89/0,432 kWh
Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,1 litra
Rodzaj napędu: FWD
Długość: 4641 mm
Szerokość: 1844 mm
Wysokość: 1640 mm
Rozstaw osi: 2840 mm
Pojemność bagażnika: 780/1940 litrów
Masa własna: 1552 kg
Cena: od 180 600 zł

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Test Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6, Peugeot 5008 Hybrid, hybrydowy Peugeot 5008, Hybrid 1.2 136 eDCS6

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Infor

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA