REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe
Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Dywaniki gumowe proline to produkt w 100-proc. polski. Tyle że fakt ten wydaje się dopiero pierwszą ich zaletą. Jak sprawdzają się w praktyce? No właśnie...

rozwiń >

Jak wybrać dywaniki samochodowe? Czynników jest kilka

REKLAMA

Dywaniki samochodowe pełnią niezwykle ważną rolę. Ta po pierwsze jest estetyczna. Uzupełniają wygląd kabiny pasażerskiej. Po drugie pomagają w utrzymaniu czystości we wnętrzu. To na nich zbierają się zabrudzenia i wilgoć. W efekcie łatwo usunąć je z kabiny pasażerskiej auta. Po trzecie mają wpływ na bezpieczeństwo. Dla przykładu system montażowy oparty na fabrycznych klipsach sprawia, że nie dostaną się pod pedał i nie utrudnią np. kierowcy nagłego hamowania w sytuacji kryzysowej. Ewentualnie buty nie będą się na nich ślizgać i nie będą stanowić przeszkody podczas sterowania pojazdem.

REKLAMA

W kwestii wyboru dywaników samochodowych szkoły są tak naprawdę dwie. Pierwsza stawia na elegancję i nakazuje wybór dywaników materiałowych. Druga za główną siłę uważa praktyczność. Tu głównym nurtem są zatem maty gumowe. Ja do tej pory byłem wyznawcą szkoły pierwszej. Po feriach zimowych postanowiłem się jednak przenieść do drugiej. I tak naprawdę z miejsca zadałem sobie jedno pytanie. Czy są na rynku dywaniki gumowe, które łączą praktyczność tworzywa sztucznego, ale jednocześnie nie są tak szpetne jak maty z Poloneza? Odpowiedź znalazłem w Polsce, a konkretnie u polskiego producenta. Tak trafiłem na dywaniki proline i firmę FroGum.

Dywaniki proline mają ładnie docięte krawędzie, estetycznie poprowadzone żeberka, obejmują podkładkę na nogę w pod fotelem kierowcy, a do tego posiadają ładne czerwono-białe logo. To wygląda nawet trochę sportowo. Design zatem był ich sporym plusem. Oceniłbym go na mocną piątkę.

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

Dywaniki gumowe proline i skanowanie 3D. Nie wszystko poszło dobrze

REKLAMA

We wszystkich materiałach producenta można przeczytać o tym, że dywaniki są dopasowywane do konkretnego modelu auta za pomocą technologii skanowania 3D. To ponoć gwarantuje wysoką precyzję dopasowania i sprawia, że dywaniki są dosłownie skrojone pod kształt podłogi konkretnego samochodu. Niestety u mnie nie do końca to zagrało. Powód? Ten był prozaiczny. Posiadam dość rzadką wersję. I model ten charakteryzuje się montażem dodatkowej obudowy plastikowej pod fotelem kierowcy (ukrywa się w niej pewnie jakiś komputer czy coś).

Spece FroGum ewidentnie o tym nie wiedzieli. W efekcie dywanik pod nogami kierowcy nieco odstaje. Nadal da się go zadokować w podłogowych punktach montażowych, ale delikatnie odgina się i nie tak precyzyjnie przylega. Szkoda… Rozczarowanie? To zdecydowanie za duże słowo. Delikatnie odstającego dywanika tak właściwie prawie nie widać. Zwróciłem na to uwagę, bo własnoręcznie dywaniki montowałem. Osoba zaglądająca do auta nawet pewnie tego nie zauważy. Tym bardziej że w przypadku pozostałych mat, stopień dopasowania rzeczywiście był mocno imponujący.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza tym po prostu mogłem mieć pecha. Takie drobne niuanse mogą nie występować w pełnej gamie innych dywaników gumowych. A FroGum w ramach serii proline ma ich dokładnie 769 w swojej ofercie. Tak, dywaniki są dopasowane do prawie 769 modeli. A przynajmniej do takiej właśnie ilości są oferowane w Polsce.

AKTUALIZACJA: Napisałem do Frogum w sprawie moich dywaników. Chodziło o mało doskonałe spasowanie pod nogami kierowcy. I tu... miłe zaskoczenie! Firma poważnie potraktowała moją uwagę. Powiem więcej, zastosowała procedurę reklamacyjną. Odesłałem dywanik, który był nie do końca spasowany. Oni przysłali mi inny z największą szansą dopasowania. I ta największa szansa w moim przypadku się sprawdziła. To się nazywa standard obsługi klienta.

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

Proline to nie dywaniki. To maty z rantem o wysokości 7 cm

Dopasowanie to jedno. Po drugie dywaniki gumowe proline charakteryzują się wysokim rantem. Ten ma często nawet 7 cm wysokości. W efekcie dywaniki nie są typowymi matami. Przypominają raczej coś na kształt gumowej wanienki zamontowanej pod nogami kierowcy. Skutek? Lepiej zbierają zabrudzenia. Jest naprawdę duże prawdopodobieństwo, że pod matę i wprost na materiałowe poszycie podłogi nie przedostanie się nawet jedno ziarenko. Tak przynajmniej było w moim przypadku, a przypomnę tylko, zacząłem jeździć z nimi zimą. A w tym punkcie warto wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Dywaniki FroGum są zaprojektowane np. w taki sposób, że dość głęboko zachodzą również w przestrzeń znajdującą się pod pedałami.

Dywaniki proline są wykonane z TPE. Czy ten materiał ma jakiś zapach?

FroGum wykonuje dywaniki samochodowe proline z TPE. Mówiąc językiem mocno specjalistycznym, to nic innego jak elastomer termoplastyczny. Mówiąc językiem mniej specjalistycznym, to po prostu elastyczne tworzywo sztuczne. Jest ono świetnie znane przemysłowi od lat 60. XX wieku. Dlatego TPE jest naprawdę szeroko wykorzystywane. Wykonuje się z niego nie tylko pokrycia kabli, ale również szczoteczki do zębów, maszynki do golenia czy większość elastycznych etui na telefony.

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

Spotkałem się z opinią na forum, że dywaniki proline "dziwnie pachną". I miała ona raczej wydźwięk pejoratywny. Ja akurat tego nie zauważyłem. Miały jakiś zapach, ale nie był on drażniący i dość szybko ustąpił. To raz. Dwa z pewnością nie przypominał lekkiej nuty wanilii, jak opisywał to producent. Tyle że to akurat dobrze. Wanilia w aucie kojarzy mi się wyłącznie z żółtymi choinkami wunder baum, które uwielbiał mój ojciec. Ja niestety mniej...

Proline FroGum i TPE. Co daje ten materiał?

TPE gwarantuje dywanikom proline elastyczność, ale i trwałość. Materiał jest odporny na działanie promieni UV czy wahań temperatury między latem a zimą. To przynosi dwie korzyści.

  • Dywaniki naprawdę dobrze powinny znosić próbę czasu. W przeciwieństwie do wcześniej eksploatowanych przeze mnie dywaników materiałowych. Te miały zaledwie rok, a naprawdę nie prezentowały się już najlepiej. A do tego się spłaszczyły…
  • Nie powinni twardnieć, pękać czy są odporne na powstawianie rys i uszkodzeń. Guma jest chropowata i naprawdę gruba.

W tym punkcie zauważyłem jednak i pewną wadę. Guma sprawia, że komplet wykładzin do mojego auta ważył jakieś 2,4 kg. To mniej więcej tyle, ile 15-calowy laptop starego typu. Tyle że fakt ten może przeszkadzać głównie, jak zamówicie dywaniki i po raz pierwszy będziecie je znosić do auta. Podczas wizyty na myjni waga nie ma większego znaczenia. Dywaniki i tak wyjmuje się pojedynczo.

Czy dywaniki gumowe proline są śliskie?

Kolejna uwaga. Na pierwszy rzut oka dywaniki wydają się bardzo śliskie. I w praktyce rzeczywiście śliskie są, ale wyłącznie dla... brudu. Piach czy błoto nie przywierają do nich. W efekcie niezwykle łatwo jest pozbyć się z nich zabrudzeń. Nie tylko przy użyciu myjki ciśnieniowej. Równie łatwo jest doczyścić je również szmatką przy użyciu detergentu w spray`u czy po wyschnięciu np. błota po prostu strząsając drobinki piasku. To niewątpliwa zaleta. Szczególnie że wcześniej eksploatowałem auto z dywanikami materiałowymi. Tutaj usunięcie piachu czy błota nie było już takie proste. Wymagało odkurzania (i to naprawdę solidnego) lub wręcz prania.

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

Czy po dywanikach gumowych proline ślizgają się buty? Nic takiego nie zauważyłem. I to nie tylko w sytuacji, w której mata podłogowa była sucha. Także w czasie opadów deszczu czy śniegu. To jednak jest pewnie zasługą wykończenia gum samochodowych. Te są niejako chropowate. I ta chropowatość tworzy powłokę antypoślizgową. Działanie takie jest oczywiście celowe. Powiem więcej, FroGum ma na nią swoją nazwę. Właściwości anti-slip to zasługa rozwiązania PowerHalt Unique Surface Technology.

Ile kosztują dywaniki gumowe proline?

Na koniec pozostaje jeszcze jedna kwestia. Mowa o cenie. Cztery dywaniki do mojego auta kosztowały 287 zł. Kupiłem je za pośrednictwem producenckiej strony frogum-shop.pl. Blisko 300 zł to niemało jak na zestaw gumowych mat. Czy mogłem zatem zaoszczędzić? Oczywiście. Podobny komplet nietrudno znaleźć za kwotę od 120 do nieco ponad 200 zł. Tyle że tu muszę wrócić do drugiego akapitu tego testu. Dywaniki za tą cenę są po prostu szpetne. Prezentują się zupełnie tak, jakby zostały wyciągnięte z Poloneza lub Fiata z lat 90. XX wieku, ewentualnie zostały kupione na dziale motoryzacyjnym jednego z marketów. Sam bym ich nie wybrał. Wolałbym już zostać przy dywanikach materiałowych.

Dywaniki gumowe proline. Na plus czy minus? Podsumowanie.

W moim przypadku FroGum zaliczył delikatną wpadkę. Dywaniki miały być dopasowane do podłogi w moim aucie, ale nie do końca były. Czy to oznacza, że je skreślam? W żadnym razie. Bo nadal mają szereg zalet. Są wykonane z trwałego materiału, który naprawdę łatwo czyścić i tym samym utrzymać w czystości. A do tego nie okazują się śliskie, naprawdę dobrze chronią matę wyścielającą podłogę przed piachem i stylowo wyglądają w aucie. To produkt trochę dla moto-gadżeciarzy. A warto pamiętać też, że stanowią projekt polskiej firmy oraz są produkowane wyłącznie w naszym kraju. Amerykanie już je odkryli (tak, są importowane do USA i wielu innych krajów), teraz odkryłem je ja. I jestem mocno zadowolony.

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

dywaniki gumowe proline, dywaniki gumowe ProLine 3D, dywaniki gumowe ProLine opinie, dywaniki pro-line 3d, ProLine dywaniki samochodowe

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Infor

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA