REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6
Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Ford Ranger Raptor chyba sam nie wie, kim chce być. Praktycznym pick-up`em, ziejącym mocą autem sportowym, a może bezkompromisową rajdówką. To jednak dobrze. Rozdwojenie (a nawet roztrojenie) jaźni sprawia, że kierowca otrzymuje trzy auta w jednym. A to dopiero początek tej ciekawej historii.

rozwiń >

Ford Ranger Raptor przeraża rozmiarami. Kurczy się jednak w czasie jazdy

Jak na żywo wygląda Raptor? W pierwszej chwili jest przytłaczająco olbrzymi. Wyobraźcie sobie nadwozie dłuższe od aktualnego Mercedesa klasy S w wersji long, którego dach sięga metra i 92 cm nad powierzchnię asfaltu. Sportowy Ranger jest wyższy ode mnie. To jednak nie koniec ciekawostek. Napis Ford na przednim pasie ma szerokość prawie identyczną, jak szerokość... całego nadwozia Citroena C1. Sprawdziłem to! A jest też rozstaw osi. Ten wynosi 3270 mm. Na ten wynik nawet Rolls-Royce Ghost z bazową długością nadwozia może popatrzeć wyłącznie z zazdrością.

REKLAMA

REKLAMA

Czy Raptor przytłoczył mnie przy pierwszym kontakcie? Oczywiście, że tak. Poczułem się jak kierowca mini-ciężarówki lub autobusu. Bałem się, że na którymś ze skrzyżowań, wykonując prawoskręt, "zdejmę" znak drogowy lub sygnalizator. Z drugiej strony łatwość prowadzenia Forda sprawia, że ten szybko "kurczy się" na drodze. Po kilku dniach manewrowanie nim stało się łatwe. Idealnie nadawał się nawet do przeciskania przez miejskie korki czy nie miałem większego problemu ze znalezieniem miejsca parkingowego w centrum.

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

Pick-up musi być surowy? Ten ma wnętrze prawdziwej limuzyny

Pick-up brzmi surowo. To prawda. I choć Raptor nie boi się pustynnych przepraw, w tym samym czasie kusi wnętrzem limuzyny. Kierowca może obserwować błoto rozchlapywane przez koła Forda, siedząc wygodnie na mięsistym, skórzanym fotelu z elektryczną regulacją. Powiem więcej, w tym samym czasie może słuchać ulubionych przebojów płynących z głośników świetnego systemu audio, korzystać z podgrzewania kierownicy czy podziwiać widok dookoła samochodu emitowany przez kamerę 360 stopni na potężnym ekranie multimedialnym. Nawet zegary nie są analogowe. W ich miejscu pojawia się ekran.

Uważny pasażer lub kierowca dość szybko zwróci uwagę, że na podszybiu Raptora pojawia się aż 6 przycisków z napisem AUX. Te włącza się przesunięciem palca – zupełnie jak w myśliwcu! Do czego służą? Kierowca może przypisać im różne funkcje. Tak naprawdę zależne od własnych potrzeb i upodobań. Mogą uruchamiać dodatkowe oświetlenie terenowe albo rejestrator jazdy zamontowany za przednią szybą. Ford pozostawia właścicielowi wyrośniętego Rangera pełną dowolność.

REKLAMA

Środowiskiem naturalnym nowego Raptora jest teren. I to zdecydowanie!

Jak mawiał klasyk, jest prawda czasu i prawda ekranu. Prawda czasu jest taka, że Fordem jeździło mi się świetnie. Prawda ekranu jest taka, że wygląda wprost powalająco. Nie wiem czy decyduje o tym geometryczne nadwozie, efektowne LED-y do jazdy dziennej ułożone w leżące litery "U", muskularne nadwozie czy może rzucający się w oczy, pomarańczowy lakier. Wiem tyle, że w tym aucie uśmiechali się do mniej wszyscy. Machała do mnie nawet ekipa jadąca starą i zmodyfikowaną do jazdy w terenie Vitarą. A to świadczy o jednym. Skoro fani off-roadu uznali mnie za swojego, nie uważają że Raptor jest jedynie modną i nieco przerośniętą bulwarówką. I tu mieli świętą rację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tym punkcie wystarczy wskazać na kilka ciekawych faktów. Zapaleńcy jazdy poza utwardzonymi szlakami z pewnością zwrócą uwagę na fakt, że:

  • Raptora można zatopić w wodzie o głębokości wynoszącej nawet 850 mm.
  • Ford został zbudowany na ramie. Przednie jego zawieszenie to konstrukcja wielowahaczowa. Na tyle z kolei składa się sztywny most i sprężyny śrubowe.
  • Amortyzatory mają zmienną siłę tłumienia. Mogą być zatem komfortowe, sportowe albo terenowe właśnie.
  • Napęd 4x4 jest realizowany przez elektronicznie sterowaną skrzynię rozdzielczą z trybem automatycznego dołączania przedniej osi. I bardzo sprawnie radzi on sobie także w błocie.

Kierowca Raptora może decydować o tym, jak działa układ 4x4. A to nie koniec. Bo są jeszcze tryby pracy. Slippery sprawdzi się na śliskiej nawierzchni, Sand w piachu, Mud w błocie, a Rockcrawl podczas jazdy po nierównym terenie. Wisienką na torcie jest tryb Baja. To tryb typowo wyczynowy, z przeznaczeniem to szybkiej jazdy w trudnym terenie.

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

Opony A/T w Raptorze są terenowo przydatne. A drogowo?

Ciekawe wrażenie robią obręcze. Raptor ma przeszło 1,92 cm "wzrostu". Średnica obręczy to natomiast mizerne 17 cali. Koła mimo wszystko są ogromne. To jednak sprawka zastosowania opon terenowych A/T. I z takim właśnie zestawem Raptor opuszcza salon sprzedaży. Opony terenowe z ogromnymi klockami pozwalają mu naprawdę daleko zajechać poza asfalt. Nie boją się nie tylko leśnych duktów, ale także piachu czy błota. Kierowca musi się jednak przyzwyczaić do tego, że na utwardzonych nawierzchniach zachowują się dość głośno. Poza tym nie zawsze radzą sobie z trakcją podczas ruszania z miejsca. Szczególnie w trybie tylnonapędowym.

Któregoś dnia delikatnie popadał deszcz. Podczas ruszania spod świateł, tylna oś Raptora zamiast przekazywać 500 Nm momentu obrotowego na asfalt, transmitowała go... w powietrze. Remedium w takiej sytuacji jest jednak włącznie układu 4x4. Kolejny problem dotyczy hamulców. Te mają nie lada wyzwanie. Zatrzymanie takiego potwora wymaga dużego wysiłku i sporego dystansu. Warto pamiętać o tym podczas jazdy.

Downsizing? Raptor o nim jeszcze nie słyszał...

O 500 Nm momentu obrotowego wspomniałem w poprzednim akapicie. Czas zatem na opowieść o silniku. Mamy erę downsizingu. Ford jednak najwyraźniej w przypadku tego modelu ma ją... głęboko w nosie. Bo pod monstrualną maską ukrył 3-litrowy silnik V6. Widlasty benzyniak korzysta z dwóch turbosprężarek. Mniejsza wspomaga motor na niskich, a większa na wysokich obrotach. Skutkiem ich działania jest nie tylko 500 Nm. To także 292 konie mechaniczne.

Motor oczywiście korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa. Dużo większa ciekawostka dotyczy jednak przekładni automatycznej. Ta jest sterowana zgrabnym joystickiem, a do tego ma aż 10 biegów.

Dane techniczne Forda wyglądają naprawdę obiecująco. Fizyka jest jednak nieubłagana. Po pierwsze Raptor waży blisko 2,5 tony. To mniej więcej tyle, co dwa samochody miejskie! Po drugie jest równie aerodynamiczny, co blok z wielkiej płyty. To musi znaleźć swoje odbicie w suchych osiągach. Sprint do pierwszej setki w tym 292-konnym aucie trwa 7,9 sek. Prędkościomierz z kolei zatrzymuje się na wartości 180 km/h. Nie bez przyczyny napisałem jednak o suchych danych. Bo pozostaje jeszcze kwestia odczuć. Podczas ruszania spod świateł Ford wydaje się wściekle szybki. "Papierowe" 7,9 sek. traci zatem na znaczeniu.

A bardzo, bardzo małym druczkiem z obowiązku dziennikarskiego muszę wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. I jest nią spalanie. W teście Ford potrzebował w cyklu mieszanym nieco ponad 16 litrów na pokonanie 100 km. Wynik nie jest niski. Ukrywać tego nie będę. Pamiętajmy jednak, że mówimy o 292-konnej V-szóstce napędzającej 2,5-tonowego potwora na oponach terenowych. Chyba nikt nie spodziewa się zatem po tym aucie umiejętności jazdy na kropelce. Raptor to prawdziwy facet. On musi zjeść co swoje, żeby miał siłę pracować.

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

Tylko jeden przycisk w Raptorze jest godny uwagi. I odpowiada za wydech

Mówiąc o silniku, paradoksalnie muszą na chwilę wrócić do kabiny pasażerskiej. Bo to tam znajduje się najważniejszy przycisk w tym samochodzie. Przycisk, który sprawia, że układ napędowy Raptora zyskuje jeszcze więcej uroku. Znajduje się na kierownicy i nosi symbol układu wydechowego. Jego naciśnięcie pozwala na ustawienie trybu sportowego. A w nim doładowana V-szóstka zaczyna wydawać z siebie wyjątkowy i bardzo basowy dźwięk. Staje się wtedy typowo amerykańska. Bulgocząca i momentami nawet wściekła. Takim właśnie okrzykiem reaguje na każdorazowe naciśnięcie pedału gazu.

Aby jeszcze mocniej móc delektować się wrzaskiem benzyniaka, kierowca odkryje kolejny z ważnych przycisków. Ten pozwala na regulowanie głośności systemu audio. I choć zestaw zaprojektowany przez Bang & Olufsen gra bez żadnych zastrzeżeń, w tym konkretnie przypadku kierowca z pewnością go ściszy. Tak, żeby głos radia nie przykrywał pięknej melodii granej przez widlastego benzyniaka.

Ile kosztuje Ford Ranger Raptor?

Ford Ranger Raptor niestety nie jest autem tanim. Jego polski cennik startuje od kwoty na poziomie 323 tys. zł. Tyle że za te pieniądze kupujący dostanie 210-konnego diesla "obranego" np. z aktywnych amortyzatorów. Benzyniak zostanie wyceniony na blisko 380 tys. zł. Wersja testowa kosztowała z kolei 388 496 zł. Wyposażenie? Tu kupujący martwić się nie musi. Nie zabraknie mu niczego. Raptor posiada ekran w miejscu zegarów, system monitorowania martwego pola i czytania znaków drogowych, skórzane fotele z elektryczną regulacją, matrycowe i adaptacyjne światła LED-owe, podgrzewaną przednią szybę, nagłośnienie Bang & Olufsen i elektrycznie przesuwaną roletę paki.

Powiem więcej, Ford jest na tyle inteligentny i komfortowy, że ma także kamerę 360 stopni, a nawet po naciśnięciu dedykowanego przycisku, potrafi sam zaparkować!

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

Test: Ford Ranger Raptor – podsumowanie:

To prawda, że Ford Ranger Raptor jest niepraktyczny? Po stokroć. Czy opony terenowe sprawdzają się podczas jazdy po asfalcie? Idzie im raczej przeciętnie. Czy w codziennej eksploatacji takie auto miałoby szansę się sprawdzić? Jestem mocno sceptyczny. I choć odpowiedzi na te pytania nie napawają optymizmem, warto wiedzieć o jednej rzeczy. Raptor nie jest jak Honda Civic. Nie będziecie go oceniać po mierzalnych wskaźnikach i przy dużej dozie rozsądku. To auto, które ma działać na emocje i działa. Bez dwóch zdań.

Ja Raptora kupuję w całości. Nie, nie potrzebuję takiego auta. Mimo wszystko chętnie bym go kupił i uważał, że to najlepsza decyzja w moim życiu. Bo pomarańczowy Ford jak trzeba urzeka świetnie skrojonym garniturem, a jak trzeba zakłada adidasy i może biegać godzinami lub maluje zielone pasy na twarzy i staje się specjalistą od survivalu. Raptor jest szalenie nieracjonalny. Najbardziej nieracjonalny w swojej klasie. I to chyba jedyny mierzalny wskaźnik, na podstawie którego można go oceniać.

Test: Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost Twin-Turbo – dane techniczne:

  • Silnik: V6, twin-turbo, wtrysk bezpośredni, benzyna
  • Pojemność silnika: 2956 cm3
  • Maksymalna moc: 292 KM przy 5500 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 2300 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 10 biegów
  • Zbiornik paliwa: 80 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 16,1 litra
  • Długość: 5381 mm
  • Szerokość: 2028 mm
  • Wysokość: 1922 mm
  • Rozstaw osi: 3270 mm
  • Wymiary skrzyni załadunkowej: 1544 x 1584 mm
  • Ładowność: 652 kg
  • Masa własna: 2478 kg
  • Cena: od 323 305 zł

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA