REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail
Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

rozwiń >

Nissan X-Trail pojawił się w gamie japońskiej marki w 2001 r. I przez długie dwie dekady trzy kolejne generacje miały jedną wadę. Po prostu były. Były to samochody poprawne, ale mało wyraziste. Pozwalały na przemieszczanie się, ale nie czyniły z tej czynności zapadającego w pamięć rytuału.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy X-Trail miał zmienić wszystko. I zmienił!

W 2021 r. Nissan pokazał światu czwartą generację o oznaczeniu T33. I już po wyglądzie nadwozia jedno stało się pewne. To będzie gamechanger. Samochód sprawia wrażenie olbrzymiego. I olbrzymi jest. Z drugiej strony otrzymał wyrazisty przód, a do tego niezwykle zgrabną sylwetę. Jest duży, ale muskularny. Muskularny, ale nabity. Prawdziwa magia dzieje się jednak dopiero we wnętrzu. Bo eleganckie nadwozie zostało połączone z prawdziwie rodzinną przestrzenią.

Kabina Nissana jest niezwykle przestronna. A do tego została wyposażona w spłaszczone u dołu koło kierownicy, ogromny ekran systemu multimedialnego i wygodny fotel. Ilość przestrzeni? Tej jest więcej niż pod dostatkiem. I jeszcze nie wspomniałem o najważniejszej zalecie. Zarówno jakość materiałów, jak i ich spasowania utrzymuje się na wysokim poziomie. To samochód pochodzący z segmentu popularnego, ale który jest złożony jak auto premium.

Jakościową wadę znalazłem tylko jedną. Podczas jazdy np. po drodze ekspresowej, w Nissanie chwieje się wkład lusterka. To samo miał jednak i poprzedni X-Trail, i testowany przeze mnie Qashqai.

REKLAMA

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Pod maską testowego X-Traila pracował silnik benzynowy. Nie hybryda

Do tej pory jeździłem SUV-em Nissana z silnikiem e-Power. Ten test jest wyjątkowy, bo otrzymałem do testu "zwykłego" X-Traila. Co to oznacza? Nadal 1,5-litrowy silnik benzynowy. Nadal posiada on też wtrysk bezpośredni, doładowanie o zmiennym stopniu sprężania i tylko 3 cylindry. Tyle że tym razem ma on połączenie z kołami. Zajmuje się ich napędzaniem, a nie sprowadza się do roli generatora prądu. Poza tym układ napędowy został uzupełniony przekładnią Xtronic, czyli de facto mocno klasycznym CVT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przeciwieństwie do e-Powera X-Trail VC-T nie jest czteronapędowy. Transferuje moc tylko na przednie koła. Z drugiej strony brak dwóch silników elektrycznych i baterii sprawia, że auto mocno wyszczuplało. O ile model hybrydowy waży 1833 kg, o tyle wyłącznie spalinowiec oznacza masę na poziomie 1593 kg. 240 kg to zasadnicza rozbieżność i mocno czuć ją w czasie jazdy.

Nowy Nissan X-Trail 1.5 VC-T ma tylko 3 cylindry

Co można powiedzieć o układzie napędowym X-Traila? Ja skupiłbym się przede wszystkim na kilku aspektach. Wspomniałbym m.in. o tym, że:

  • benzynowy silnik o pojemności 1,5 litra ma tylko 3 cylindry. To jednak w zasadzie nie przeszkadza. Podczas jazdy praktycznie nie słychać specyficznego gangu pracy jednostki z nieparzystą ilością tłoków. Benzyniak pracuje gładko i niezwykle kulturalnie. Nie szarpie i nie wibruje na postoju.
  • ciekawostka jest taka, że tu benzyniak oferuje 163 KM. W hybrydzie ma 158 KM. Tyle że to nie konie, które odpowiadają za napęd, a generowanie prądu. Tam o napędzie decydują 204- lub 213-konne silniki elektryczne.
  • motor oferuje naprawdę dobrą dynamikę (ma aż 300 Nm). Rozpędza SUV-a do 100 km/h w 9,6 sek. Wynik jest naprawdę optymalny. Dobrze radzi sobie także podczas wyprzedzania w trasie.
  • układ napędowy jest lekką hybrydą. Bardzo lekką! Hybrydowość dotyczy bowiem głównie długości czasu, na który silnik może zgasnąć na postoju. Nie ma tu np. trybu żeglowania podczas dojeżdżania do skrzyżowania.
  • CVT generalnie nie jest najlepszą przekładnią. Do tej mam tylko dwa zastrzeżenia. Potrzebuje chwili "namysłu" podczas ruszania i po głębszym wciśnięciu gazu w trasie. To wtedy reaguje z opóźnieniem. Poza tym sprawnie radzi sobie z utrzymywaniem silnika na niższych obrotach. Motor "nie wrzeszczy" podczas jazdy.

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Ile spala Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV?

X-Trail jest naprawdę duży. Ma jednak mikro silnik. Jak to połączenie spisuje się na polu oszczędności? W cyklu mieszanym auto spalało w czasie testu 8,4 litra benzyny. Choć podczas spokojnej jazdy w trasie można było zejść do spalania na poziomie 6,8 litra. Ja uznaję takie dane za naprawdę optymalne. Szczególnie że mówimy o czystym benzyniaku zastosowanym w samochodzie rodzinnym.

X-Trail 1.5 VC-T jest lżejszy. I mocno czuć to w czasie jazdy

Niską masę czuć podczas przyspieszania i... pracy zawieszenia. Benzynowy X-Trail zdecydowanie chętniej pokonuje nierówności. Zawieszenie z uwagi na 240-kilogramową oszczędność ma pewnie nieznacznie większy skok. Z drugiej strony lżejszy Nissan mniej lubi szybką jazdę w zakręcie. Choć to akurat przeszkodą nie powinno być. Szczególnie że za dynamiką nie przepada również układ kierowniczy. Ten usztywnia się i zyskuje na precyzji dopiero przy prędkościach pozamiejskich.

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Ile kosztuje Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV Tekna?

Cennik nowego Nissana X-Traila startuje od kwoty na poziomie 188 200 zł. To sporo... Sporo więcej od konkurencyjnego Seata Tarraco, Skody Kodiaq czy nawet hybrydowego Hyundaia Santa Fe. Wysoka kwota nie wynika jednak z wygórowanych oczekiwań Nissana. To raczej wynik chłodnej kalkulacji. Bo marka w przeciwieństwie do konkurentów postanowiła po prostu zrezygnować z mocno bazowej wersji. Uznała – i pewnie w dużej mierze słusznie – że te w Polsce się praktycznie nie sprzedają. Klienci dziś skupiają się na modelach lepiej wyposażonych.

Właśnie dlatego za 188 tys. zł kierowca otrzymuje auto z 3-strefową klimą, 18-calowymi felgami, cyfrowymi zegarami i 12,3-calowym ekranem systemu multimedialnego z nawigacją. Nie trzeba dopłacać także za przyciemnione tylne szyby czy nawet światła Full LED. Poza tym samochód otrzymuje 5-letnią gwarancję. A więc sami przyznajcie, że przy tej liście wyposażenia, cena X-Traila nagle zaczyna się kurczyć. Auto już takie drogie się nie wydaje.

Testowy egzemplarz był nawet lepiej wyposażony. Miał praktycznie komplet opcji. Felgi urosły o cal, pojawił się head-up, system audio Bose i panorama na dachu, a skórzane fotele miały elektryczną regulację i podgrzewanie. Wersja Tekna w połączeniu z silnikiem 1.5 VC-T MHEV oznacza jednak wydatek 226 850 zł. Przy tym wyposażeniu i na tle konkurencji cena nadal jest naprawdę interesująca.

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV – podsumowanie:

Naprawdę świetnie wygląda (zwłaszcza w kolorze szampańskim), a do tego ma praktyczną, przestronną i bogato wyposażoną kabinę pasażerską. To nie tylko świetne auto dla rodziny. To też świetny samochód dla aktywnych singli. Szczególnie że X-Trail lubi nie tylko długie trasy. Kocha także miasto, na którego ulicach magicznie się kurczy. Najważniejsze w tym modelu jest jednak to, że zwykły silnik wcale nie oznacza gorszego silnika. Tak, motor 1.5 VC-T jest mniej dynamiczny od e-Powera. Ale nie wiem, czy mimo wszystko jego właśnie bym nie wolał podczas zakupu tego auta.

Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV – dane techniczne:

  • Silnik: R3, wtrysk bezpośredni, benzyna, miękka hybryda
  • Pojemność silnika: 1497 cm3
  • Maksymalna moc: 163 KM przy 4800 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna Xtronic (CVT)
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6 litrów
  • Rodzaj napędu: FWD
  • Długość: 4680 mm
  • Szerokość: 1840 mm
  • Wysokość: 1725 mm
  • Rozstaw osi: 2705 mm
  • Pojemność bagażnika: 585 litrów
  • Masa własna: 1593 kg
  • Cena: od 188 200 zł

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV, Test Nissan X-Trail 1.5 VC-T, Test Nissan X-Trail

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

Infor

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA