REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu
Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Francuzi bardzo sprytnie podeszli do Peugeota 2008 po liftingu. Bo choć modernizacja nie była mocno gruntowna, bez dwóch zdań okazuje się zauważalna. Tylko czy zmiany poszły w dobrym kierunku? To właśnie sprawdziłem w czasie testu auta.

rozwiń >

Druga generacja Peugeota 2008 zadebiutowała w Europie w 2019 r. To zatem najwyższy czas, aby crossover otrzymał lifting. A lifting stanowi dla Francuzów okazję do... rewolucji stylistycznej. W kanonach niemieckiego designu tę zmianę spokojnie można byłoby nazwać prezentacją nowego modelu.

REKLAMA

REKLAMA

Co lifting zmienił w karoserii Peugeota 2008 II?

Lifting w przedniej części karoserii Peugeota 2008 oznacza dodatkowe listwy boczne na grillu. Te mają "diamenty" ułożone horyzontalnie, a nie wertykalnie. Poza tym w przeprojektowanym zderzaku pojawiły się trzy zęby LED-owe świateł do jazdy dziennej w okolicy każdego z bocznych wlotów powietrza. Przed modernizacją Peugeot montował po jednym zębie. Nowe są też reflektory LED-owe i logo marki. W tylnej części nadwozia nowy jest pas, w który zatopione zostały lampy. Poprzednio światła postojowe tylne miały ułożenie ukośne. Teraz świecą poziomo.

Przedliftingowy Peugeot 2008 II miał ładną "twarz", ale trochę pyzatą. Ta jest bardziej złośliwa, skupiona i groźna. Moim zdaniem Francuzi poszli w dobrym kierunku. Miejski crossover stał się bardziej wyrazisty.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Wnętrze Peugeota 2008 po liftingu

Lifting Peugeota 2008 okazuje się rozczarowujący tak naprawdę wyłącznie we wnętrzu. Bo tu listę zasadniczych modyfikacji można byłoby spokojnie opisać słowami "znajdź jedną różnicę". Ta dotyczy systemu multimedialnego. Teraz otrzymuje on 10-, a nie 7-calowy ekran. Tyle! No może prawie. Bo są też zmiany, których tak naprawdę nie widać. Podczas testu zauważyłem np., że czujnik odpowiadający za pracę świateł naprawdę pięknie pracuje. Wykrywał np. delikatną mżawkę i od razu zamieniał światła do jazdy dziennej na mijania. Tak szybka reakcja chroni kierowcę przed mandatem i nie jest standardem na rynku. Czasami system nie działa tak sprawnie nawet w autach klasy premium! To duży plus.

REKLAMA

Z drugiej strony pomimo niewielkiej ilości zauważalnych zmian kabina 2008 nadal wygląda świeżo i po prostu dobrze. Szczególnie w wersji GT z zieloną nitką na sportowych i wygodnych fotelach, ambientowymi dekorami i z minimalistyczną deską rozdzielczą. W kabinie Peugeota 2008 nadal jest dość duży udział twardych plastików. Niestety takie są realia crossoverów segmentu B. W zamian jakość spasowania utrzymuje się na wysokim poziomie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Testowy Peugeot 2008 nie jest taki GT. Ma 130 koni i 3-cylindrowy silnik

O układzie napędowym i zawieszeniu poliftingowego Peugeota 2008 nie da się powiedzieć nic odkrywczego. To sprawdzone konstrukcje. W pierwszym przypadku kierowca ma do czynienia z 1,2-litrowym, 3-cylindrowym motorem PureTech w wersji 130-konnej. Jednostka korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. W efekcie rozpędza crossovera do 100 km/h w 9,4 sek. O dynamice 2008 decyduje prosta rzecz. Stosunkowo wysoki i nisko rozwijany moment obrotowy oraz niska masa. Auto gotowe do jazdy waży zaledwie 1205 kg.

3 cylindry nie brzmią mocno kulturalnie. Prawda jest jednak taka, że dopóki kierowca nie rozwścieczy benzyniaka, ten ledwo słyszalnie pracuje. Wyższe rejestry głośności osiąga głównie w pobliżu czerwonego pola na obrotomierzu. Podczas jazdy kierowcy nie dokuczają także żadne wibracje. Silnik jest dobrze wyważony. Poza tym okazuje się oszczędny. W teście spalał średnio 7,2 litra benzyny. I choć wynik podawany przez producenta jest o przeszło litr niższy, mój nadal uważam za więcej niż przyzwoity.

Przednie resorowanie Peugeota 2008 po liftingu składa się z dwóch pseudo-McPhersonów. Tak rozwiązanie nazywają Francuzi. Z tyłu z kolei inżynierowie zastosowali belkę z drążkiem Panharda. Taki układ był wcześniej spotykany np. w Astrze K. 2008 prowadzi się pewnie, ale jest też komfortowy.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Ile kosztuje Peugeot 2008 po liftingu?

Peugeot 2008 bez wątpienia nie jest najtańszym przedstawicielem segmentu crossoverów grupy B. Jego cennik startuje od mało przyjaznych 112 tys. zł. Model testowy otrzymał jednak 130-konnego benzyniaka (a więc nie był to motor podstawowy), a do tego efektowną wersję GT. To wraz z kilkoma opcjami wywindowało cenę tego egzemplarza do 150 950 zł. Paradoksalnie jednak taka suma nie robi już większego wrażenia. Szczególnie w przypadku, w którym kupujący weźmie pod uwagę poziom wyposażenia Peugeota i porówna go z konkurentami.

W prasowym 2008 po liftingu standardem była m.in. automatyczna przekładnia, reflektory Full LED, trójwymiarowy, cyfrowy kokpit z ekranem o wielkości 10 cali, kamera cofania, sportowe fotele, ładowarka indukcyjna, bezkluczykowy dostęp do auta i rozruch silnika, a do tego adaptacyjny tempomat. Samochód posiadał też wielosezonowe opony i te zostały zamontowane już w fabryce. Ba, ma nawet elektrycznie sterowany fotel kierowcy! A to już więcej, niż coś w tym segmencie rynku.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Test: Peugeot 2008 GT PureTech 130 po liftingu – podsumowanie:

Lifting Peugeota 2008 bez wątpienia uatrakcyjnił i tak ciekawą formę francuskiego crossovera. Sprawił, że "twarz" auta stała się bardziej świeża i prezentuje się jeszcze lepiej. Modernizacja nie zmieniła tylko jednej rzeczy. 2008 to nadal naprawdę zgrabne i fajne auto. Przyjemnie się nim jeździ, a do tego oferuje dobrze wykonaną i możliwie przestronną kabinę oraz 434-litrowy bagażnik. W efekcie Peugeot cały czas stanowi ciekawy wybór na tle takich rywali, jak Puma, Juke, Captur, Yaris Cross czy Mokka.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 po liftingu – dane techniczne:

  • Silnik: R3, wtrysk bezpośredni, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM przy 5500 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,2 litra
  • Rodzaj napędu: FWD
  • Długość: 4304 mm
  • Szerokość: 1550 mm
  • Wysokość: 1523 mm
  • Rozstaw osi: 2605 mm
  • Pojemność bagażnika: 434/1467 litrów
  • Masa własna: 1205 kg
  • Cena: od 112 800 zł

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA