REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu
Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Francuzi bardzo sprytnie podeszli do Peugeota 2008 po liftingu. Bo choć modernizacja nie była mocno gruntowna, bez dwóch zdań okazuje się zauważalna. Tylko czy zmiany poszły w dobrym kierunku? To właśnie sprawdziłem w czasie testu auta.

rozwiń >

Druga generacja Peugeota 2008 zadebiutowała w Europie w 2019 r. To zatem najwyższy czas, aby crossover otrzymał lifting. A lifting stanowi dla Francuzów okazję do... rewolucji stylistycznej. W kanonach niemieckiego designu tę zmianę spokojnie można byłoby nazwać prezentacją nowego modelu.

REKLAMA

Co lifting zmienił w karoserii Peugeota 2008 II?

REKLAMA

Lifting w przedniej części karoserii Peugeota 2008 oznacza dodatkowe listwy boczne na grillu. Te mają "diamenty" ułożone horyzontalnie, a nie wertykalnie. Poza tym w przeprojektowanym zderzaku pojawiły się trzy zęby LED-owe świateł do jazdy dziennej w okolicy każdego z bocznych wlotów powietrza. Przed modernizacją Peugeot montował po jednym zębie. Nowe są też reflektory LED-owe i logo marki. W tylnej części nadwozia nowy jest pas, w który zatopione zostały lampy. Poprzednio światła postojowe tylne miały ułożenie ukośne. Teraz świecą poziomo.

Przedliftingowy Peugeot 2008 II miał ładną "twarz", ale trochę pyzatą. Ta jest bardziej złośliwa, skupiona i groźna. Moim zdaniem Francuzi poszli w dobrym kierunku. Miejski crossover stał się bardziej wyrazisty.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Wnętrze Peugeota 2008 po liftingu

REKLAMA

Lifting Peugeota 2008 okazuje się rozczarowujący tak naprawdę wyłącznie we wnętrzu. Bo tu listę zasadniczych modyfikacji można byłoby spokojnie opisać słowami "znajdź jedną różnicę". Ta dotyczy systemu multimedialnego. Teraz otrzymuje on 10-, a nie 7-calowy ekran. Tyle! No może prawie. Bo są też zmiany, których tak naprawdę nie widać. Podczas testu zauważyłem np., że czujnik odpowiadający za pracę świateł naprawdę pięknie pracuje. Wykrywał np. delikatną mżawkę i od razu zamieniał światła do jazdy dziennej na mijania. Tak szybka reakcja chroni kierowcę przed mandatem i nie jest standardem na rynku. Czasami system nie działa tak sprawnie nawet w autach klasy premium! To duży plus.

Z drugiej strony pomimo niewielkiej ilości zauważalnych zmian kabina 2008 nadal wygląda świeżo i po prostu dobrze. Szczególnie w wersji GT z zieloną nitką na sportowych i wygodnych fotelach, ambientowymi dekorami i z minimalistyczną deską rozdzielczą. W kabinie Peugeota 2008 nadal jest dość duży udział twardych plastików. Niestety takie są realia crossoverów segmentu B. W zamian jakość spasowania utrzymuje się na wysokim poziomie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Testowy Peugeot 2008 nie jest taki GT. Ma 130 koni i 3-cylindrowy silnik

O układzie napędowym i zawieszeniu poliftingowego Peugeota 2008 nie da się powiedzieć nic odkrywczego. To sprawdzone konstrukcje. W pierwszym przypadku kierowca ma do czynienia z 1,2-litrowym, 3-cylindrowym motorem PureTech w wersji 130-konnej. Jednostka korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. W efekcie rozpędza crossovera do 100 km/h w 9,4 sek. O dynamice 2008 decyduje prosta rzecz. Stosunkowo wysoki i nisko rozwijany moment obrotowy oraz niska masa. Auto gotowe do jazdy waży zaledwie 1205 kg.

3 cylindry nie brzmią mocno kulturalnie. Prawda jest jednak taka, że dopóki kierowca nie rozwścieczy benzyniaka, ten ledwo słyszalnie pracuje. Wyższe rejestry głośności osiąga głównie w pobliżu czerwonego pola na obrotomierzu. Podczas jazdy kierowcy nie dokuczają także żadne wibracje. Silnik jest dobrze wyważony. Poza tym okazuje się oszczędny. W teście spalał średnio 7,2 litra benzyny. I choć wynik podawany przez producenta jest o przeszło litr niższy, mój nadal uważam za więcej niż przyzwoity.

Przednie resorowanie Peugeota 2008 po liftingu składa się z dwóch pseudo-McPhersonów. Tak rozwiązanie nazywają Francuzi. Z tyłu z kolei inżynierowie zastosowali belkę z drążkiem Panharda. Taki układ był wcześniej spotykany np. w Astrze K. 2008 prowadzi się pewnie, ale jest też komfortowy.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Ile kosztuje Peugeot 2008 po liftingu?

Peugeot 2008 bez wątpienia nie jest najtańszym przedstawicielem segmentu crossoverów grupy B. Jego cennik startuje od mało przyjaznych 112 tys. zł. Model testowy otrzymał jednak 130-konnego benzyniaka (a więc nie był to motor podstawowy), a do tego efektowną wersję GT. To wraz z kilkoma opcjami wywindowało cenę tego egzemplarza do 150 950 zł. Paradoksalnie jednak taka suma nie robi już większego wrażenia. Szczególnie w przypadku, w którym kupujący weźmie pod uwagę poziom wyposażenia Peugeota i porówna go z konkurentami.

W prasowym 2008 po liftingu standardem była m.in. automatyczna przekładnia, reflektory Full LED, trójwymiarowy, cyfrowy kokpit z ekranem o wielkości 10 cali, kamera cofania, sportowe fotele, ładowarka indukcyjna, bezkluczykowy dostęp do auta i rozruch silnika, a do tego adaptacyjny tempomat. Samochód posiadał też wielosezonowe opony i te zostały zamontowane już w fabryce. Ba, ma nawet elektrycznie sterowany fotel kierowcy! A to już więcej, niż coś w tym segmencie rynku.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Test: Peugeot 2008 GT PureTech 130 po liftingu – podsumowanie:

Lifting Peugeota 2008 bez wątpienia uatrakcyjnił i tak ciekawą formę francuskiego crossovera. Sprawił, że "twarz" auta stała się bardziej świeża i prezentuje się jeszcze lepiej. Modernizacja nie zmieniła tylko jednej rzeczy. 2008 to nadal naprawdę zgrabne i fajne auto. Przyjemnie się nim jeździ, a do tego oferuje dobrze wykonaną i możliwie przestronną kabinę oraz 434-litrowy bagażnik. W efekcie Peugeot cały czas stanowi ciekawy wybór na tle takich rywali, jak Puma, Juke, Captur, Yaris Cross czy Mokka.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 po liftingu – dane techniczne:

  • Silnik: R3, wtrysk bezpośredni, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM przy 5500 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,2 litra
  • Rodzaj napędu: FWD
  • Długość: 4304 mm
  • Szerokość: 1550 mm
  • Wysokość: 1523 mm
  • Rozstaw osi: 2605 mm
  • Pojemność bagażnika: 434/1467 litrów
  • Masa własna: 1205 kg
  • Cena: od 112 800 zł

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA