REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

Używany Opel Astra K, Używany Opel Astra K awarie
Używany Opel Astra K, Używany Opel Astra K awarie
Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.
rozwiń >

Piąta generacja Opla Astry zadebiutowała w roku 2015. Model jest niezwykle ważny z polskiego punktu widzenia. A decyduje o tym po pierwsze ogromna popularność kompaktu nad Wisłą. Auta z Russelsheim były w naszym kraju bardzo chętnie wybierane od końca lat 90. XX wieku. Po drugie Astra w wersji hatchback była produkowana w Gliwicach. To zatem nasz polski Opel! Kombi już takie polskie nie było. Model montowano w Wielkiej Brytanii.

REKLAMA

Opel Astra K to była nowa jakość w gamie marki

Astra K ma bardzo udaną stylistykę. Linia nadwozia – nawet w kombi – jest dynamiczna i pełna ostrych przetłoczeń. Opel ma fajne, skupione spojrzenie, za którym w wersjach topowych mogą ukrywać się światła diodowe IntelliLux LED. A do tego otrzymał więcej niż zgrabny tył. Wnętrze? Tu zapanowała prostota. Zegary są czytelne, a przycisków tyle, co na lekarstwo. W efekcie ergonomia utrzymuje się na wysokim poziomie. Jakość materiałów również nie wypada najgorzej. Chociaż tapicerki mogłyby być nieco bardziej przyjemne w dotyku. Z drugiej strony fotel kierowcy może być fotelem AGR. A ten oferuje wyjątkowy komfort podróżowania.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

REKLAMA

Astra mieści czterech dorosłych pasażerów – a wszystko za sprawą rozstawu osi oszacowanego na 2662 mm. Choć osoby siedzące na tylnej kanapie lepiej żeby nie były zbyt wysokie. Wtedy może im zabraknąć miejsca na kolana. Jeżeli chodzi o kufer, hatchback gwarantuje od 370 do 1210 litrów. Mistrzem możliwości transportowych jest dopiero kombi. Może "schować" za tylną kanapą od 540 do 1630 litrów. Czy używane kombi jest trudniej kupić? W żadnym razie. Oferta rynkowa jest podzielona prawie równo w stosunku 50:50.

W przypadku Astry K spore znaczenie ma jeszcze jeden fakt. Samochód w stosunku do swojego poprzednika został odchudzony przez inżynierów o jakieś 120 kg. To nie dużo. To prawdziwa przepaść! Taką wagę dla przykładu może mieć silnik montowany pod maską Opla. Oszczędność masy ma zatem potężne znaczenie zarówno dla osiągów samochodu, jak i wyników jego spalania.

Używana Astra K z dieslem? To musi być silnik 1.6 CDTI

REKLAMA

Opel Astra K był chętnie kupowany przez klientów prywatnych. Jeszcze częściej decydowały się na niego jednak floty. Nie ma się zatem co dziwić, że silnikiem najczęściej występującym pod jego maską, był diesel 1.6 CDTI (B16DT). Jedna trzecia wszystkich aut na rynku wtórnym korzysta z napędu 110-konnej wersji (B16DTE). Nieco mniej popularny jest wariant 136-konny (B16DTH). Obydwa oferują więcej niż przyzwoitą dynamikę jazdy, a do tego odwdzięczają się wysoką kulturą pracy i niskim spalaniem. Spokojna jazda w Astrze 1.6 CDTI w trasie oznacza zapotrzebowanie na paliwo wynoszące sporo poniżej 5 litrów.

110-konny diesel 1.6 CDTI pod maską używanej Astry K ma aż 300 Nm momentu obrotowego. To pozwala na osiągnięcie czasu sprintu do 100 km/h wynoszącego 11,4 sek. 136-konny wariant oferuje 320 Nm i skraca czas przyspieszenia do 9,4 sek.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Motor 1.6 CDTI był produkowany w węgierskiej fabryce Opla. I z eksploatacyjnego punktu widzenia – zwłaszcza w egzemplarzach z dużym przebiegiem – ma dwie główne wady. Po pierwsze nie znosi oszczędności serwisowych. Wydłużony interwał wymiany oleju lub ignorowanie wymian, już po 200 tys. km może doprowadzić do konieczności wyremontowania diesla. A to oznacza, że na fakturze pojawi się kwota wynosząca nawet 15 tys. zł! Wrażliwe na jakość paliwa są też wtryskiwacze common rail. Po drugie diesel jest drogi w obsłudze. Ma filtr cząstek stałych (który nie lubi miasta), koło dwumasowe i nietrwały łańcuch rozrządu. Przy czym łańcuch jest umieszczony od strony skrzyni biegów.

Astra 1.6 CDTI była też oferowana w wariancie 95- (B16DTC) i 160-konnym (B16DTR). Obydwa są jednak prawie nie do zdobycia na rynku wtórnym. Szczególnie szkoda jest mocniejszej odmiany. Bo ta była wyposażona np. w układ bi-turbo prawie likwidujący efekt turbodziury. Motor jeździ naprawdę świetnie!

Po liftingu w roku 2019 jednostka 1.6 CDTI została zastąpiona nowym dieslem o pojemności 1.5 litra i oznaczeniu F15DV. Motor ma 3-cylindrową głowicę, przez co generuje nieco śmieszny dźwięk pracy. I choć jednostka odznacza się absurdalnie niskim spalaniem, na razie jest trudna do zdobycia na rynku wtórnym (zarówno w wersji 105-, jak i 122-konnej).

Używany Opel Astra K. 1.4 Turbo dominuje wśród benzyniaków

Astra pojawiła się w sprzedaży w połowie drugiej dekady XX wieku. A to oznacza, że klienci coraz mocniej interesowali się benzyniakami i coraz chętniej je wybierali. Sytuację tą mocno widać na rynku wtórnym. Jakiego benzyniaka najłatwiej jest kupić? Zdecydowanie 1.4 Turbo (a konkretnie 1.4 16V Turbo ECOTEC Direct Injection czy też B14XF). Przy czym warianty 125- i 150-konne są prawie tak samo popularne. Konstrukcja ma 4 cylindry i bezpośredni wtrysk paliwa. Charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, dobrymi osiągami i raczej przeciętnym apetytem na paliwo. Sporą zaletą tej jednostki jest bezobsługowy łańcuch rozrządu.

Ważne

Dla przykładu słabsza Astra K 1.4 Turbo ma 245 Nm momentu obrotowego i osiąga 100 km/h po 9,5 sek. Mocniejsza oferuje taki sam moment i przyspiesza do setki w 8,5 sek.

Jeżeli w przypadku Astry 1.4 Turbo coś ma powodować problemy, to będzie to przede wszystkim skrzynia o oznaczeniu M32. W 6-biegowym manualu szybko wyrabia się łożyskowanie. Przed remontem ponoć ustrzec może kierowcę regularna wymiana oleju w przekładni. Poza tym w pierwszej fazie produkcji silnika 1.4 Turbo zdarzały się problemy z doładowaniem i kolektorami. Te usuwano często już na gwarancji.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Paleta silników benzynowych w używanej Astrze K oczywiście na silniku 1.4 Turbo się nie kończy. Bo na początku produkcji Niemcy oferowali np. jednostki 1.4 Twinport (B14XE) i 1.0 Turbo (B10XF). Motory te mają podobną moc, podobnie mizerne osiągi i jednocześnie są tak samo mało popularne na rynku wtórnym. Niska ilość ofert dotyczy też topowego benzyniaka 1.6 Turbo (B16SHT) o mocy 200 koni (uwaga, to ten motor mają policyjne Astry!) czy występujących po liftingu motorów 1.2 Turbo (F12SH: 110, 130 i 145 KM) i 1.4 Turbo (F14SHT 145 KM).

Astra K ma nietypową konstrukcję zawieszenia

Przednie zawieszenie Opla Astry K składa się z kolumn McPhersona. Tył korzysta natomiast z belki skrętnej z drążkiem Watta. Niemiecki kompakt prowadzi się naprawdę dobrze. Lubi ciasne zakręty i łączy pewne prowadzenie kół po nawierzchni, z precyzyjnym układem kierowniczym. Resorowanie mogłoby jednak być nieco bardziej trwałe. Znane są przypadki przedwczesnego zużycia amortyzatorów czy silentblocków łączących poprzeczne drążki.

Ważne

Co daje drążek Watta? Sprawia, że siła skrętna działająca na jedno koło np. podczas jazdy w zakręcie, jest kompensowana taką samą siłą przyłożoną z drugiej strony. Tym samym poprawiana jest trakcja, pewność jazdy i sposób pokonywania zakrętów. To rozwiązanie jest charakterystyczne dla Opla.

Awarie używanego Opla Astry K. Na co warto uważać?

Głównym punktem zapalnym listy awaryjności Astry jest skrzynia M32. Bywa, że hałasuje i utrudnia możliwość zmiany biegów. Zdarzają się też usterki wysprzęglika. Poza tym kierowcy skarżą się na wieszający się system multimedialny, usterki czujników parkowania oraz komunikaty mówiące o awariach, które się jeszcze nie zdarzyły. Znane są także przypadki uszkodzeń kompresorów klimatyzacji czy LED-owych reflektorów przednich. Z naprawą świateł poradzi sobie tylko wyspecjalizowany warsztat. Nowe niestety są bardzo drogie. Komplet stanowi wydatek jakiś 8 do 9 tys. zł.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Używany Opel Astra K – podsumowanie:

Używany Opel Astra K bez wątpienia nie jest autem, które przez długie lata nie zawita do serwisu. Mimo wszystko lista poważnych usterek ogranicza się raczej do kilku pozycji, a większość z nich można łatwo wyeliminować. Przykład? W skrzyni M32 wystarczy zacząć wymieniać olej, a modeli z LED-ami... nie kupować! Dlatego pomijając te dwie kwestie rozumiem trochę Polaków i ich słabość do piątej Astry. Bo to samochód, który starzeje się z wyjątkową godnością. Nadal dobrze wygląda i nadal nie trzeba się go wstydzić w dużym mieście.

Największym problemem w przypadku używanej Astry K tak naprawdę jest cena. Bo mało który egzemplarz z początku produkcji kosztuje mniej niż 33 do 34 tys. zł, a i za tą kwotę dostępne są głównie diesle z dużym przebiegiem. Nawet jeżeli kupujący znajdzie auto z mniejszym "nalotem", to prawie bankowo będzie to spartańsko wyposażony model, w którym klima stanie się prawdziwym luksusem.

Opel <a class=Astra 1.2 Turbo 130 KM M6"/>

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    Kara więzienia za brak OC? Od 1 października 2023 r. nowe przepisy

    Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.

    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    REKLAMA

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    REKLAMA

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    REKLAMA