Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
REKLAMA
REKLAMA
- Opel Astra Electric. Zamówienia startują od wiosny 2023
- Opel Astra Electric. Dane techniczne
- Elektryczny Opel Astra. Bateria i zasięg
- Jaki bagażnik ma elektryczna Astra 2022?
- Opel Astra Electric. Wyposażenie e-Astry
- Systemy bezpieczeństwa Astry Electric
Opel Astra Electric. Zamówienia startują od wiosny 2023
REKLAMA
Producent z Rüsselsheim pokazał pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry Electric. Ale to nie wszystko: wraz z w pełni elektrycznym pięciodrzwiowym hatchbackiem marka o bogatej tradycji wprowadza także nowego Opla Astrę Sports Tourer Electric – pierwsze w pełni elektryczne kombi niemieckiego producenta.
REKLAMA
Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric są prawdziwymi pionierami. Dzięki nowej w pełni elektrycznej wersji, dostępnej z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz kombi, klienci będą mogli korzystać z codziennej funkcjonalności i komfortu, czerpiąc przy tym mnóstwo przyjemności z lokalnie bezemisyjnej jazdy. Tak właśnie rozumiemy "Greenovation", czyli zieloną innowacyjność w motoryzacji – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.
Zamówienia na w pełni elektryczną Astrę Electric można będzie składać od wiosny 2023 r.
Opel Astra Electric. Dane techniczne
Silnik elektryczny Astry Electric rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając dobrą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Nową Astrą Electric można rozpędzić do 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.
Elektryczny Opel Astra. Bateria i zasięg
REKLAMA
Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia nowej Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy (według WLTP1). Inżynierowie poświęcili wiele uwagi efektywności konstrukcji i uzyskali wzorcowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach akumulatora. Nowa Astra Electric zużywa tylko 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (14,9 kWh według WLTP3).
Taka wydajność nie tylko zapewnia funkcjonalność w codziennym użytkowaniu, ale pozwala też oszczędzić czas na dłuższych trasach. Dotyczy to zarówno odmiany pięciodrzwiowej, jak i kombi Sports Tourer. Jednak nawet gdy trzeba będzie podładować akumulator, „tankowanie” prądu do elektrycznej Astry odbywa się niemal w sportowym tempie. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Jaki bagażnik ma elektryczna Astra 2022?
Akumulator został praktycznie ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta rośnie nawet do 1553 litrów. Kolejną korzyścią z takiego ulokowania akumulatora w nowej Astrze Electric i Sports Tourer Electric jest bezpieczne i stabilne trzymanie się drogi – co zresztą cechuje każdy model Opla.
Opel Astra Electric. Wyposażenie e-Astry
Wnętrze wzmacnia pozytywne wrażenia z jazdy: ergonomiczne fotele Active Sport, z opcjonalną tapicerką z alcantary, zapewniają kierowcy i pasażerom Astry Electric typowy dla Opla najwyższy komfort siedzenia. Fotele z atestem niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR; Kampania na rzecz zdrowych pleców) gwarantują doskonałą stabilność boczną oraz mają szeroki zakres manualnej i elektrycznej regulacji. Daje to kierowcy poczucie większej integracji z pojazdem i przekłada się na wyjątkowe wrażenia za kierownicą.
Nowatorskim rozwiązaniem jest otaczający kierowcę w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Najnowsza generacja tego intuicyjnego interfejsu człowiek-maszyna prezentuje wszystkie istotne dane, takie jak stan naładowania akumulatora czy zasięg, natomiast najważniejsze funkcje, w tym sterowanie klimatyzacją, można łatwo obsługiwać za dotknięciem przycisku. Dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu E‑HUD oraz systemowi rozpoznawania naturalnej mowy kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.
Systemy bezpieczeństwa Astry Electric
Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Rozwiązania te podnoszą bezpieczeństwo, podobnie jak najlepszy w swojej klasie system adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED złożony z aż 168 segmentów LED.
REKLAMA
REKLAMA