REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny Opel Astra 2022? Niemcy zaprezentowali właśnie zeroemisyjny wariant swojego kompaktowego hatchbacka. Co wiadomo o aucie?
rozwiń >

Opel Astra Electric. Zamówienia startują od wiosny 2023

Producent z Rüsselsheim pokazał pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry Electric. Ale to nie wszystko: wraz z w pełni elektrycznym pięciodrzwiowym hatchbackiem marka o bogatej tradycji wprowadza także nowego Opla Astrę Sports Tourer Electric – pierwsze w pełni elektryczne kombi niemieckiego producenta.

REKLAMA

REKLAMA

Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric są prawdziwymi pionierami. Dzięki nowej w pełni elektrycznej wersji, dostępnej z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz kombi, klienci będą mogli korzystać z codziennej funkcjonalności i komfortu, czerpiąc przy tym mnóstwo przyjemności z lokalnie bezemisyjnej jazdy. Tak właśnie rozumiemy "Greenovation", czyli zieloną innowacyjność w motoryzacji – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.

Zamówienia na w pełni elektryczną Astrę Electric można będzie składać od wiosny 2023 r.

Opel Astra Electric, elektryczny Opel Astra, elektryczna Astra, e-Astra

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry

Materiały prasowe Opel

Opel Astra Electric. Dane techniczne

Silnik elektryczny Astry Electric rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając dobrą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Nową Astrą Electric można rozpędzić do 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.

REKLAMA

Elektryczny Opel Astra. Bateria i zasięg

Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia nowej Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy (według WLTP1). Inżynierowie poświęcili wiele uwagi efektywności konstrukcji i uzyskali wzorcowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach akumulatora. Nowa Astra Electric zużywa tylko 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (14,9 kWh według WLTP3).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Taka wydajność nie tylko zapewnia funkcjonalność w codziennym użytkowaniu, ale pozwala też oszczędzić czas na dłuższych trasach. Dotyczy to zarówno odmiany pięciodrzwiowej, jak i kombi Sports Tourer. Jednak nawet gdy trzeba będzie podładować akumulator, „tankowanie” prądu do elektrycznej Astry odbywa się niemal w sportowym tempie. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.

Opel Astra Electric, elektryczny Opel Astra, elektryczna Astra, e-Astra

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry

Materiały prasowe Opel

Jaki bagażnik ma elektryczna Astra 2022?

Akumulator został praktycznie ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta rośnie nawet do 1553 litrów. Kolejną korzyścią z takiego ulokowania akumulatora w nowej Astrze Electric i Sports Tourer Electric jest bezpieczne i stabilne trzymanie się drogi – co zresztą cechuje każdy model Opla.

Opel Astra Electric. Wyposażenie e-Astry

Wnętrze wzmacnia pozytywne wrażenia z jazdy: ergonomiczne fotele Active Sport, z opcjonalną tapicerką z alcantary, zapewniają kierowcy i pasażerom Astry Electric typowy dla Opla najwyższy komfort siedzenia. Fotele z atestem niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR; Kampania na rzecz zdrowych pleców) gwarantują doskonałą stabilność boczną oraz mają szeroki zakres manualnej i elektrycznej regulacji. Daje to kierowcy poczucie większej integracji z pojazdem i przekłada się na wyjątkowe wrażenia za kierownicą.

Nowatorskim rozwiązaniem jest otaczający kierowcę w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Najnowsza generacja tego intuicyjnego interfejsu człowiek-maszyna prezentuje wszystkie istotne dane, takie jak stan naładowania akumulatora czy zasięg, natomiast najważniejsze funkcje, w tym sterowanie klimatyzacją, można łatwo obsługiwać za dotknięciem przycisku. Dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu E‑HUD oraz systemowi rozpoznawania naturalnej mowy kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

Opel Astra Electric, elektryczny Opel Astra, elektryczna Astra, e-Astra

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry

Materiały prasowe Opel

Systemy bezpieczeństwa Astry Electric

Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Rozwiązania te podnoszą bezpieczeństwo, podobnie jak najlepszy w swojej klasie system adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED złożony z aż 168 segmentów LED.

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Materiały prasowe Opel
Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Materiały prasowe Opel
Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Materiały prasowe Opel
Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA