REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny Opel Astra 2022? Niemcy zaprezentowali właśnie zeroemisyjny wariant swojego kompaktowego hatchbacka. Co wiadomo o aucie?
rozwiń >

Opel Astra Electric. Zamówienia startują od wiosny 2023

REKLAMA

Producent z Rüsselsheim pokazał pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry Electric. Ale to nie wszystko: wraz z w pełni elektrycznym pięciodrzwiowym hatchbackiem marka o bogatej tradycji wprowadza także nowego Opla Astrę Sports Tourer Electric – pierwsze w pełni elektryczne kombi niemieckiego producenta.

REKLAMA

Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric są prawdziwymi pionierami. Dzięki nowej w pełni elektrycznej wersji, dostępnej z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz kombi, klienci będą mogli korzystać z codziennej funkcjonalności i komfortu, czerpiąc przy tym mnóstwo przyjemności z lokalnie bezemisyjnej jazdy. Tak właśnie rozumiemy "Greenovation", czyli zieloną innowacyjność w motoryzacji – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.

Zamówienia na w pełni elektryczną Astrę Electric można będzie składać od wiosny 2023 r.

Opel Astra Electric, elektryczny Opel Astra, elektryczna Astra, e-Astra

Opel Astra Electric, elektryczny Opel Astra, elektryczna Astra, e-Astra

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry

Materiały prasowe Opel

Opel Astra Electric. Dane techniczne

Silnik elektryczny Astry Electric rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając dobrą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Nową Astrą Electric można rozpędzić do 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.

Elektryczny Opel Astra. Bateria i zasięg

REKLAMA

Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia nowej Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy (według WLTP1). Inżynierowie poświęcili wiele uwagi efektywności konstrukcji i uzyskali wzorcowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach akumulatora. Nowa Astra Electric zużywa tylko 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (14,9 kWh według WLTP3).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Taka wydajność nie tylko zapewnia funkcjonalność w codziennym użytkowaniu, ale pozwala też oszczędzić czas na dłuższych trasach. Dotyczy to zarówno odmiany pięciodrzwiowej, jak i kombi Sports Tourer. Jednak nawet gdy trzeba będzie podładować akumulator, „tankowanie” prądu do elektrycznej Astry odbywa się niemal w sportowym tempie. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto Astra Electric jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.

Opel Astra Electric, elektryczny Opel Astra, elektryczna Astra, e-Astra

Opel Astra Electric, elektryczny Opel Astra, elektryczna Astra, e-Astra

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry

Materiały prasowe Opel

Jaki bagażnik ma elektryczna Astra 2022?

Akumulator został praktycznie ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta rośnie nawet do 1553 litrów. Kolejną korzyścią z takiego ulokowania akumulatora w nowej Astrze Electric i Sports Tourer Electric jest bezpieczne i stabilne trzymanie się drogi – co zresztą cechuje każdy model Opla.

Opel Astra Electric. Wyposażenie e-Astry

Wnętrze wzmacnia pozytywne wrażenia z jazdy: ergonomiczne fotele Active Sport, z opcjonalną tapicerką z alcantary, zapewniają kierowcy i pasażerom Astry Electric typowy dla Opla najwyższy komfort siedzenia. Fotele z atestem niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR; Kampania na rzecz zdrowych pleców) gwarantują doskonałą stabilność boczną oraz mają szeroki zakres manualnej i elektrycznej regulacji. Daje to kierowcy poczucie większej integracji z pojazdem i przekłada się na wyjątkowe wrażenia za kierownicą.

Nowatorskim rozwiązaniem jest otaczający kierowcę w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Najnowsza generacja tego intuicyjnego interfejsu człowiek-maszyna prezentuje wszystkie istotne dane, takie jak stan naładowania akumulatora czy zasięg, natomiast najważniejsze funkcje, w tym sterowanie klimatyzacją, można łatwo obsługiwać za dotknięciem przycisku. Dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu E‑HUD oraz systemowi rozpoznawania naturalnej mowy kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

Opel Astra Electric, elektryczny Opel Astra, elektryczna Astra, e-Astra

Opel Astra Electric, elektryczny Opel Astra, elektryczna Astra, e-Astra

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry

Materiały prasowe Opel

Systemy bezpieczeństwa Astry Electric

Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Rozwiązania te podnoszą bezpieczeństwo, podobnie jak najlepszy w swojej klasie system adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED złożony z aż 168 segmentów LED.

Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Materiały prasowe Opel
Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Materiały prasowe Opel
Opel Astra Electric. Znamy dane techniczne elektrycznej Astry
Materiały prasowe Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA