REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia
nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Druga generacja Nissana Juke zadebiutowała na rynku w 2019 r. Model jest zatem oferowany już od 5 lat. To zatem najwyższa pora na modernizację. I ta właśnie się dokonała. Japończycy zaprezentowali Juke po liftingu i auto weszło do polskiej sprzedaży. A teraz pierwsze egzemplarze trafiły w nasze ręce.

REKLAMA

REKLAMA

Patrz, ile chcesz. Zmian praktycznie nie ma. To dobrze dla Juke!

Nissan mówi o nowym Juke. Patrząc na moje zdjęcia, dostrzegacie stary model? Kierunek jest dość dobry. I wcale nie chodzi o to, że pomyliły mi się fotki podczas ładowania z komputera. Po prostu wersja po liftingu wygląda identycznie jak ta sprzed modernizacji. Zmian jest niemalże zero. Niemalże, bo zmieniły się tak naprawdę dwa akcenty.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Po pierwsze po liftingu do palety Nissana Juke powraca żółty lakier nadwozia. Powrót barwy o nazwie Iconic stanowi odpowiedź na prośby klientów. Taki odcień był bowiem dostępny w pierwszej generacji modelu. A konkretnie po jej liftingu z 2014 r. Choć to nie jedyne nowości kolorystyczne. W palecie pojawią się bowiem także barwy perłowe zarezerwowane do tej pory wyłącznie dla Ariyi. Po drugie Japończycy przeprojektowali aluminiowe obręcze.

Lifting jest kojarzony z drobnymi, ale zauważalnymi zmianami stylistyki. Zupełnie jak w zaprezentowanym niedawno Qashqaiu po modernizacji. Czemu w przypadku Juke Nissan nie poszedł tym samym tropem? Winy za taki stan rzeczy możemy jednak poszukiwać głównie w... sobie! Japończycy przed obraniem kierunku prac modernizacyjnych przeprowadzili badania wśród klientów. Ci powiedzieli jasno. Kupujemy Juke oczami. W jego wyglądzie wszystko jest ok. Nie tykajcie go, bo możecie najwyżej coś popsuć. Japończycy posłuchali i tak też zrobili.

REKLAMA

We wnętrzu nowego Juke Nissan skupił się na technologii

Nissan przeprojektował konsolę centralną. Najbardziej zauważalnym elementem nowego designu jest oczywiście ekran multimedialny. Ten ma 12,3- zamiast 8-cali wielkości. Otrzymał również rozdzielczość HD oraz funkcyjne przyciski obsługujące kluczowe funkcje. System pokładowy ma także ulepszone rozpoznawanie głosu, nowy interfejs człowiek-maszyna, a także nawigację (nadal z mapami dostarczanymi przez TomToma) pokazującą ceny paliw oraz lokalizację fotoradarów. Ważnym działem liftingu stały się systemy bezpieczeństwa. Auto posiada oczywiście układ ISA, który ostrzega o przekroczeniu prędkości. Ma jednak również przygotowanie do montażu... blokady alkoholowej. Ot taka ciekawostka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan bardzo mocno chwali się nowymi kamerami. 360-tka poprawia jakość obrazu za sprawą zastosowania kamer o rozdzielczości 1,3 Mpx (do tej pory miały one 0,3 Mpx). Być może na rynku motoryzacyjnym 1,3 megapixela stanowi duże osiągnięcie. Na rynku komórek jednak taki wynik był znaczący, ale w 2005 r. Taki właśnie aparat miała Nokia 6230i, którą w tym czasie kupowałem...

Japończycy mocno popracowali nad drobiazgami, które mają poprawić ergonomię użytkowania auta. Przykład? Ekran systemu multimedialnego został pochylony w kierunku kierowcy o 8 stopni. Inżynierowie wydłużyli też centralny podłokietnik. Zwiększyła się także pojemność schowka w desce rozdzielczej. Pojemność bagażnika natomiast w przypadku napędu benzynowego wynosi od 422 do 1305 litrów. W hybrydzie wynosi od 354 do 1237 litrów.

Nowy Nissan Juke nadal z dwoma silnikami. W palecie benzyniak i hybryda

Lifting nie wprowadza tak naprawdę żadnych zmian w zakresie palety silnikowej. W ofercie nadal pojawiają się dwie jednostki napędowe. Cennik otwierać będzie benzyniak 1.0 DIG-T. Motor ma litr pojemności, 3 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Oferuje 114 koni mocy (dostępnej przy 5000 obr./min.) i 200 Nm momentu obrotowego (dostępnego przy 3000 obr./min.). Wariant wyposażony w 6-biegową skrzynię manualną przyspieszy do 100 km/h w 10,7 sek. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Model korzystający z 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej osiąga pierwszą setkę w 11,8 sek.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Alternatywę dla benzyniaka może stanowić klasyczna hybryda. Jej sercem jest 1,6-litrowy motor wolnossący. 4-cylindrowa głowica współpracuje z wtryskiem pośrednim. Jednostka oferuje 94 konie mocy i 148 Nm momentu obrotowego. Benzyniak podczas jazdy wspiera agregat elektryczny. Ten ma 49 koni i 205 Nm. Zsumowana moc układu to 143 konie. Uzupełnieniem hybrydy jest bateria litowo-jonowa o pojemności 1,2 kWh. Tak skomponowany układ napędowy rozpędza Juke do 100 km/h w 10,1 sek. Prędkość maksymalna wynosi 166 km/h.

Jak wygląda sprzedaż Juke w Polsce? 70 proc. to modele benzynowe 1.0 DIG-T. W 30 proc. przypadków klienci decydują się na auta wyposażone w przekładnie manualne. 30 proc. rynku należy zatem do hybrydy.

Ile kosztuje Nissan Juke po liftingu?

Cennik nowej wersji Juke startuje od kwoty na poziomie 107 900 zł. Kwota nie jest niska. Mimo wszystko wersja Acenta oferuje naprawdę wiele za te pieniądze. Standardem w aucie są m.in. 7-calowe, cyfrowe zegary, 12,3-calowy system multimedialny czy kamera cofania. Co ciekawe, po liftingu model bazowy może być wyposażony nie tylko w 114-konnego benzyniaka 1.0 DIG-T, ale także 143-konny układ hybrydowy. W tym przypadku cennik startuje od 131 tys. zł.

Poza tym nowy Juke występuje w wersji:

  • N-Connecta – wyposażonej w ładowarkę indukcyjną do smartfona, klimatyzację automatyczną, 17-calowe felgi aluminiowe, zegary 12,3-cala. Cennik startuje od 115 400 zł.
  • Tekna – wyposażonej w kamerę 360 stopni, system ProPILOT, podgrzewane fotele przednie i przednią szybę, 19-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę ze skóry ekologicznej. Cennik startuje od 131 600 zł.
  • N-Design – wyposażonej w system audio BOSE z 10-głośnikami, tapicerkę ze skóry ekologicznej i alkantary, dwukolorowe malowanie nadwozia. Cennik startuje od 138 790 zł.
  • N-Sport – wyposażonej w czarne listwy zewnętrzne. Cennik startuje od 140 790 zł.

W przypadku Nissana kluczowa jest także gwarancja. Auto jest objęte ochroną przez 5 lat lub 100 tys. km.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu – podsumowanie pierwszej jazdy

Lifting modelu Juke z pewnością nie przynosi rewolucji. To raczej poprawka kilku drobiazgów. Czy to dobrze? Moim zdaniem tak. Szczególnie że mały Nissan nie zestarzał się za specjalnie. Zwłaszcza stylistycznie. Nadal prezentuje się świeżo i rzuca się w oczy, a do tego nadal może być rynkowym liderem. Juke rozdał pierwszą kartę – tak naprawdę zapoczątkował segment crossoverów grupy B. Dziś nadal jest jednym z tenorów, choć musi konkurować z blisko 50. rywali. To świadczy o jego świetnej formie.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA