REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia
nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Druga generacja Nissana Juke zadebiutowała na rynku w 2019 r. Model jest zatem oferowany już od 5 lat. To zatem najwyższa pora na modernizację. I ta właśnie się dokonała. Japończycy zaprezentowali Juke po liftingu i auto weszło do polskiej sprzedaży. A teraz pierwsze egzemplarze trafiły w nasze ręce.

REKLAMA

Patrz, ile chcesz. Zmian praktycznie nie ma. To dobrze dla Juke!

Nissan mówi o nowym Juke. Patrząc na moje zdjęcia, dostrzegacie stary model? Kierunek jest dość dobry. I wcale nie chodzi o to, że pomyliły mi się fotki podczas ładowania z komputera. Po prostu wersja po liftingu wygląda identycznie jak ta sprzed modernizacji. Zmian jest niemalże zero. Niemalże, bo zmieniły się tak naprawdę dwa akcenty.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

REKLAMA

Po pierwsze po liftingu do palety Nissana Juke powraca żółty lakier nadwozia. Powrót barwy o nazwie Iconic stanowi odpowiedź na prośby klientów. Taki odcień był bowiem dostępny w pierwszej generacji modelu. A konkretnie po jej liftingu z 2014 r. Choć to nie jedyne nowości kolorystyczne. W palecie pojawią się bowiem także barwy perłowe zarezerwowane do tej pory wyłącznie dla Ariyi. Po drugie Japończycy przeprojektowali aluminiowe obręcze.

Lifting jest kojarzony z drobnymi, ale zauważalnymi zmianami stylistyki. Zupełnie jak w zaprezentowanym niedawno Qashqaiu po modernizacji. Czemu w przypadku Juke Nissan nie poszedł tym samym tropem? Winy za taki stan rzeczy możemy jednak poszukiwać głównie w... sobie! Japończycy przed obraniem kierunku prac modernizacyjnych przeprowadzili badania wśród klientów. Ci powiedzieli jasno. Kupujemy Juke oczami. W jego wyglądzie wszystko jest ok. Nie tykajcie go, bo możecie najwyżej coś popsuć. Japończycy posłuchali i tak też zrobili.

We wnętrzu nowego Juke Nissan skupił się na technologii

Nissan przeprojektował konsolę centralną. Najbardziej zauważalnym elementem nowego designu jest oczywiście ekran multimedialny. Ten ma 12,3- zamiast 8-cali wielkości. Otrzymał również rozdzielczość HD oraz funkcyjne przyciski obsługujące kluczowe funkcje. System pokładowy ma także ulepszone rozpoznawanie głosu, nowy interfejs człowiek-maszyna, a także nawigację (nadal z mapami dostarczanymi przez TomToma) pokazującą ceny paliw oraz lokalizację fotoradarów. Ważnym działem liftingu stały się systemy bezpieczeństwa. Auto posiada oczywiście układ ISA, który ostrzega o przekroczeniu prędkości. Ma jednak również przygotowanie do montażu... blokady alkoholowej. Ot taka ciekawostka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

REKLAMA

Nissan bardzo mocno chwali się nowymi kamerami. 360-tka poprawia jakość obrazu za sprawą zastosowania kamer o rozdzielczości 1,3 Mpx (do tej pory miały one 0,3 Mpx). Być może na rynku motoryzacyjnym 1,3 megapixela stanowi duże osiągnięcie. Na rynku komórek jednak taki wynik był znaczący, ale w 2005 r. Taki właśnie aparat miała Nokia 6230i, którą w tym czasie kupowałem...

Japończycy mocno popracowali nad drobiazgami, które mają poprawić ergonomię użytkowania auta. Przykład? Ekran systemu multimedialnego został pochylony w kierunku kierowcy o 8 stopni. Inżynierowie wydłużyli też centralny podłokietnik. Zwiększyła się także pojemność schowka w desce rozdzielczej. Pojemność bagażnika natomiast w przypadku napędu benzynowego wynosi od 422 do 1305 litrów. W hybrydzie wynosi od 354 do 1237 litrów.

Nowy Nissan Juke nadal z dwoma silnikami. W palecie benzyniak i hybryda

Lifting nie wprowadza tak naprawdę żadnych zmian w zakresie palety silnikowej. W ofercie nadal pojawiają się dwie jednostki napędowe. Cennik otwierać będzie benzyniak 1.0 DIG-T. Motor ma litr pojemności, 3 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Oferuje 114 koni mocy (dostępnej przy 5000 obr./min.) i 200 Nm momentu obrotowego (dostępnego przy 3000 obr./min.). Wariant wyposażony w 6-biegową skrzynię manualną przyspieszy do 100 km/h w 10,7 sek. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Model korzystający z 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej osiąga pierwszą setkę w 11,8 sek.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Alternatywę dla benzyniaka może stanowić klasyczna hybryda. Jej sercem jest 1,6-litrowy motor wolnossący. 4-cylindrowa głowica współpracuje z wtryskiem pośrednim. Jednostka oferuje 94 konie mocy i 148 Nm momentu obrotowego. Benzyniak podczas jazdy wspiera agregat elektryczny. Ten ma 49 koni i 205 Nm. Zsumowana moc układu to 143 konie. Uzupełnieniem hybrydy jest bateria litowo-jonowa o pojemności 1,2 kWh. Tak skomponowany układ napędowy rozpędza Juke do 100 km/h w 10,1 sek. Prędkość maksymalna wynosi 166 km/h.

Jak wygląda sprzedaż Juke w Polsce? 70 proc. to modele benzynowe 1.0 DIG-T. W 30 proc. przypadków klienci decydują się na auta wyposażone w przekładnie manualne. 30 proc. rynku należy zatem do hybrydy.

Ile kosztuje Nissan Juke po liftingu?

Cennik nowej wersji Juke startuje od kwoty na poziomie 107 900 zł. Kwota nie jest niska. Mimo wszystko wersja Acenta oferuje naprawdę wiele za te pieniądze. Standardem w aucie są m.in. 7-calowe, cyfrowe zegary, 12,3-calowy system multimedialny czy kamera cofania. Co ciekawe, po liftingu model bazowy może być wyposażony nie tylko w 114-konnego benzyniaka 1.0 DIG-T, ale także 143-konny układ hybrydowy. W tym przypadku cennik startuje od 131 tys. zł.

Poza tym nowy Juke występuje w wersji:

  • N-Connecta – wyposażonej w ładowarkę indukcyjną do smartfona, klimatyzację automatyczną, 17-calowe felgi aluminiowe, zegary 12,3-cala. Cennik startuje od 115 400 zł.
  • Tekna – wyposażonej w kamerę 360 stopni, system ProPILOT, podgrzewane fotele przednie i przednią szybę, 19-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę ze skóry ekologicznej. Cennik startuje od 131 600 zł.
  • N-Design – wyposażonej w system audio BOSE z 10-głośnikami, tapicerkę ze skóry ekologicznej i alkantary, dwukolorowe malowanie nadwozia. Cennik startuje od 138 790 zł.
  • N-Sport – wyposażonej w czarne listwy zewnętrzne. Cennik startuje od 140 790 zł.

W przypadku Nissana kluczowa jest także gwarancja. Auto jest objęte ochroną przez 5 lat lub 100 tys. km.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu – podsumowanie pierwszej jazdy

Lifting modelu Juke z pewnością nie przynosi rewolucji. To raczej poprawka kilku drobiazgów. Czy to dobrze? Moim zdaniem tak. Szczególnie że mały Nissan nie zestarzał się za specjalnie. Zwłaszcza stylistycznie. Nadal prezentuje się świeżo i rzuca się w oczy, a do tego nadal może być rynkowym liderem. Juke rozdał pierwszą kartę – tak naprawdę zapoczątkował segment crossoverów grupy B. Dziś nadal jest jednym z tenorów, choć musi konkurować z blisko 50. rywali. To świadczy o jego świetnej formie.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

nissan juke po liftingu, nissan juke 2024, żółty nissan juke II

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA