REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym
Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.
rozwiń >

Nissan ma duże doświadczenie w budowaniu samochodów elektrycznych. W końcu ma za sobą blisko półtorej dekady historii i dwie udane generacje Leafa. Do tej pory Japończycy skupiali się jednak na elektrykach dość prostych. Ariya wyraża natomiast nie tylko ideę auta rodzinnego, ale przede wszystkim bardziej wyrafinowanego.

REKLAMA

Nissan rozbudowuje gamę Ariyi. Teraz czas na model 4WD 394 KM

Po pierwsze design. SUV sprzedawany od 2022 roku wygląda bardziej jak koncept, niż model produkcyjny. Po drugie jakość. Wnętrze jest świetnie wykonane i zostało złożone z wysokiej jakości materiałów. Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem rynku. Dlatego Nissan stale rozwija projekt. Kluczowym punktem tej historii stało się pojawienie się modelu czteropędnego. Ten najpierw otrzymał 306 koni. I tę wersję już testowałem – link do materiału poniżej. Teraz jego moc wzrosła do 394 koni.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Elektryczna Ariya 394 KM przyspiesza jak Audi SQ5

Układ napędowy topowej Ariyi składa się z dwóch silników elektrycznych. Obydwa oferują po 300 Nm momentu obrotowego. Kluczowa w tym przypadku jest jednak moc. Bo ta sięga 394 koni. Elektryczny SUV Nissana nie jest przesadnie lekki. Ma masę własną przekraczającą 1900 kg. Przy tej mocy dość swobodnie jednak przyspiesza. Czas sprintu do pierwszej setki wynosi 5,1 sek. To wartość, która plasuje model w segmencie zajętym m.in. przez Tiguana R czy nawet Audi SQ5. A to dopiero początek dobrych informacji.

Warto wiedzieć o tym, że najmocniejsza Ariya:

  • jest zdecydowanie bardziej dynamiczna do 50 czy 60 km/h. Samochód do tej prędkości może dosłownie wystrzelić. Podczas startu spod świateł w mieście niewiele samochodów naprawdę sportowych ma z nią jakiekolwiek szanse.
  • swoboda w przyspieszaniu wcale nie ustaje po opuszczeniu miasta i zwiększeniu prędkości jazdy. Elektryczny SUV równie chętnie wyprzedza. Po głębokim wciśnięciu pedału gazu wyprzedzenie ciężarówki trwa krócej, niż przeczytanie tego podpunktu.

e-4ORCE w Nissanie to prawdziwa technologiczna magia

REKLAMA

Napęd Nissana pracuje praktycznie bezdźwięcznie. Przy niskiej prędkości auto ostrzega pieszych o swojej obecności za pomocą specjalnego głośnika i dedykowanej "melodyjki". Przy wysokiej o akustykę dba odgłos pracy ogumienia. Nie to jest jednak najważniejsze. Bo parę ciepłych słów należą się przede wszystkim układowi e-4ORCE, czyli 4WD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ariya jest nie tylko samochodem o magicznym wyglądzie. Ona też prawdziwie magicznie jeździ. Trzy lata temu testowałem 217-konnego Leafa. I on dosłownie nie był w stanie ruszyć z miejsca. Jedynie mielił kołami. W czteropędnej Ariyi takiej możliwości nie ma. Komputer rozkłada każdy manewr na czynniki pierwsze i planuje go w taki sposób, aby uniknąć poślizgu kół. Samochód praktycznie w każdych warunkach utrzymuje trakcję. Ma tak piękny umysł, że myśli za kierowcę. To w aucie rodzinnym mocno pożądana cecha. Japończycy strzelili zatem w dziesiątkę.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

400 koni w Ariyi nie oznacza wysokiego "spalania"

W każdym samochodzie kluczowe jest "spalanie". Jak w tej kwestii wypada najmocniejsza Ariya? W czasie testu potrzebowała średnio 21,8 kWh prądu na pokonanie każdych 100 km. To przy pełnym ładowaniu baterii o pojemności 87 kWh dawało jej 399 km zasięgu. I powyższe dane prowadzą do trzech ciekawych wniosków. Otóż:

  • model 394-konny jest zaledwie o 0,5 kWh na 100 km bardziej "paliwożerny" od modelu 306-konnego. To naprawdę dobry wynik.
  • blisko 22 kWh na 100 km to wartość mocno optymalna. "Spalanie" jest niewiele wyższe od tego, które osiągnąłem w Peugeocie e-2008. Tyle że Peugeot jest dużo mniejszy i ma tylko 136 KM.
  • zakładając maksymalną stawkę ceny prądu na poziomie 0,86 zł za kWh, pokonanie każdych 100 km najmocniejszą Ariyą kosztuje 18,75 zł. Spalinowi odpowiednich o podobnej mocy zaoferują pewnie kwoty nawet 4-krotnie wyższe.

Ile kosztuje 400-konny Nissan Ariya?

400-konna Ariya występuje wyłącznie w topowym wariancie Evolve+. Tu można dopłacić praktycznie tylko za lakier. To niestety oznacza, że elektryczny SUV nie jest tani. Kosztuje co najmniej 309 900 zł, a w konfiguracji testowej 319 900 zł.

REKLAMA

Pamiętajcie jednak, że ta kwota gwarantuje wam moc, ale i topowe wyposażenie. Kupujący dosłownie zamyka cennik. To oznacza, że na pokładzie samochodu znajdzie m.in.: tapicerkę wykonaną ze skóry Nappa, 20-calowe felgi aluminiowe, system nagłośnienia BOSE, przednie światła Full LED, wyświetlacz head-up, elektrycznie regulowaną kierownicę, wentylowane i elektrycznie regulowane fotele przednie czy kamerę 360 stopni.

Jak blisko 320 tys. zł wypada na tle konkurencji? Za bazowego Volkswagena ID.5 GTX trzeba zapłacić prawie 280 tys. zł. Do kwoty doliczyć trzeba jednak jeszcze serię opcji. A auto nadal ma tylko 340 koni. Niewiele lepiej wypada także Skoda Enyaq Coupe RS. Tu cennik startuje od 302 250 zł. A kierowca nadal dostaje "tylko" 340-konny model.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM – podsumowanie:

Ariya jest szybka i bardzo dopracowana trakcyjnie. To samochód, który pozwala na komfortowe, ale i bezpieczne podróżowanie. Dodatkowo oferuje przestronną i świetnie wykonaną kabinę pasażerską oraz to chyba jedyny hot-SUV, który nie jest paliwożerny. Czy po elektrycznym aucie rodzinnym można oczekiwać czegoś więcej? Wątpliwe. A to prowadzi do jednego wniosku. Nissan dość dobrze wpisał się w oczekiwania kierowców. Dodatkowe blisko 100 koni w tym aucie spełnia je nawet z naddatkiem.

Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM – dane techniczne:

  • Silnik: dwa silniki elektryczne, po jednym na oś
  • Maksymalna moc: 394 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm + 300 Nm
  • Prędkość maksymalna: 204 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,1 s.
  • Pojemność baterii: 87 kWh (użyteczna)/91 kWh (nominalna)
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 21,8 kWh
  • Maksymalny zasięg podczas testu: 399 km
  • Maksymalny zasięg według producenta: 499 km
  • Rodzaj napędu: AWD
  • Skrzynia biegów: automatyczna 1-biegowa
  • Długość: 4595 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2775 mm
  • Pojemność bagażnika: 415 litrów
  • Masa własna: 1914 kg
  • Cena: od 309 900 zł
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA