REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym
Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

rozwiń >

Nissan ma duże doświadczenie w budowaniu samochodów elektrycznych. W końcu ma za sobą blisko półtorej dekady historii i dwie udane generacje Leafa. Do tej pory Japończycy skupiali się jednak na elektrykach dość prostych. Ariya wyraża natomiast nie tylko ideę auta rodzinnego, ale przede wszystkim bardziej wyrafinowanego.

REKLAMA

Nissan rozbudowuje gamę Ariyi. Teraz czas na model 4WD 394 KM

Po pierwsze design. SUV sprzedawany od 2022 roku wygląda bardziej jak koncept, niż model produkcyjny. Po drugie jakość. Wnętrze jest świetnie wykonane i zostało złożone z wysokiej jakości materiałów. Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem rynku. Dlatego Nissan stale rozwija projekt. Kluczowym punktem tej historii stało się pojawienie się modelu czteropędnego. Ten najpierw otrzymał 306 koni. I tę wersję już testowałem – link do materiału poniżej. Teraz jego moc wzrosła do 394 koni.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Elektryczna Ariya 394 KM przyspiesza jak Audi SQ5

Układ napędowy topowej Ariyi składa się z dwóch silników elektrycznych. Obydwa oferują po 300 Nm momentu obrotowego. Kluczowa w tym przypadku jest jednak moc. Bo ta sięga 394 koni. Elektryczny SUV Nissana nie jest przesadnie lekki. Ma masę własną przekraczającą 1900 kg. Przy tej mocy dość swobodnie jednak przyspiesza. Czas sprintu do pierwszej setki wynosi 5,1 sek. To wartość, która plasuje model w segmencie zajętym m.in. przez Tiguana R czy nawet Audi SQ5. A to dopiero początek dobrych informacji.

Warto wiedzieć o tym, że najmocniejsza Ariya:

  • jest zdecydowanie bardziej dynamiczna do 50 czy 60 km/h. Samochód do tej prędkości może dosłownie wystrzelić. Podczas startu spod świateł w mieście niewiele samochodów naprawdę sportowych ma z nią jakiekolwiek szanse.
  • swoboda w przyspieszaniu wcale nie ustaje po opuszczeniu miasta i zwiększeniu prędkości jazdy. Elektryczny SUV równie chętnie wyprzedza. Po głębokim wciśnięciu pedału gazu wyprzedzenie ciężarówki trwa krócej, niż przeczytanie tego podpunktu.

e-4ORCE w Nissanie to prawdziwa technologiczna magia

REKLAMA

Napęd Nissana pracuje praktycznie bezdźwięcznie. Przy niskiej prędkości auto ostrzega pieszych o swojej obecności za pomocą specjalnego głośnika i dedykowanej "melodyjki". Przy wysokiej o akustykę dba odgłos pracy ogumienia. Nie to jest jednak najważniejsze. Bo parę ciepłych słów należą się przede wszystkim układowi e-4ORCE, czyli 4WD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ariya jest nie tylko samochodem o magicznym wyglądzie. Ona też prawdziwie magicznie jeździ. Trzy lata temu testowałem 217-konnego Leafa. I on dosłownie nie był w stanie ruszyć z miejsca. Jedynie mielił kołami. W czteropędnej Ariyi takiej możliwości nie ma. Komputer rozkłada każdy manewr na czynniki pierwsze i planuje go w taki sposób, aby uniknąć poślizgu kół. Samochód praktycznie w każdych warunkach utrzymuje trakcję. Ma tak piękny umysł, że myśli za kierowcę. To w aucie rodzinnym mocno pożądana cecha. Japończycy strzelili zatem w dziesiątkę.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

400 koni w Ariyi nie oznacza wysokiego "spalania"

W każdym samochodzie kluczowe jest "spalanie". Jak w tej kwestii wypada najmocniejsza Ariya? W czasie testu potrzebowała średnio 21,8 kWh prądu na pokonanie każdych 100 km. To przy pełnym ładowaniu baterii o pojemności 87 kWh dawało jej 399 km zasięgu. I powyższe dane prowadzą do trzech ciekawych wniosków. Otóż:

  • model 394-konny jest zaledwie o 0,5 kWh na 100 km bardziej "paliwożerny" od modelu 306-konnego. To naprawdę dobry wynik.
  • blisko 22 kWh na 100 km to wartość mocno optymalna. "Spalanie" jest niewiele wyższe od tego, które osiągnąłem w Peugeocie e-2008. Tyle że Peugeot jest dużo mniejszy i ma tylko 136 KM.
  • zakładając maksymalną stawkę ceny prądu na poziomie 0,86 zł za kWh, pokonanie każdych 100 km najmocniejszą Ariyą kosztuje 18,75 zł. Spalinowi odpowiednich o podobnej mocy zaoferują pewnie kwoty nawet 4-krotnie wyższe.

Ile kosztuje 400-konny Nissan Ariya?

400-konna Ariya występuje wyłącznie w topowym wariancie Evolve+. Tu można dopłacić praktycznie tylko za lakier. To niestety oznacza, że elektryczny SUV nie jest tani. Kosztuje co najmniej 309 900 zł, a w konfiguracji testowej 319 900 zł.

REKLAMA

Pamiętajcie jednak, że ta kwota gwarantuje wam moc, ale i topowe wyposażenie. Kupujący dosłownie zamyka cennik. To oznacza, że na pokładzie samochodu znajdzie m.in.: tapicerkę wykonaną ze skóry Nappa, 20-calowe felgi aluminiowe, system nagłośnienia BOSE, przednie światła Full LED, wyświetlacz head-up, elektrycznie regulowaną kierownicę, wentylowane i elektrycznie regulowane fotele przednie czy kamerę 360 stopni.

Jak blisko 320 tys. zł wypada na tle konkurencji? Za bazowego Volkswagena ID.5 GTX trzeba zapłacić prawie 280 tys. zł. Do kwoty doliczyć trzeba jednak jeszcze serię opcji. A auto nadal ma tylko 340 koni. Niewiele lepiej wypada także Skoda Enyaq Coupe RS. Tu cennik startuje od 302 250 zł. A kierowca nadal dostaje "tylko" 340-konny model.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM – podsumowanie:

Ariya jest szybka i bardzo dopracowana trakcyjnie. To samochód, który pozwala na komfortowe, ale i bezpieczne podróżowanie. Dodatkowo oferuje przestronną i świetnie wykonaną kabinę pasażerską oraz to chyba jedyny hot-SUV, który nie jest paliwożerny. Czy po elektrycznym aucie rodzinnym można oczekiwać czegoś więcej? Wątpliwe. A to prowadzi do jednego wniosku. Nissan dość dobrze wpisał się w oczekiwania kierowców. Dodatkowe blisko 100 koni w tym aucie spełnia je nawet z naddatkiem.

Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM – dane techniczne:

  • Silnik: dwa silniki elektryczne, po jednym na oś
  • Maksymalna moc: 394 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm + 300 Nm
  • Prędkość maksymalna: 204 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,1 s.
  • Pojemność baterii: 87 kWh (użyteczna)/91 kWh (nominalna)
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 21,8 kWh
  • Maksymalny zasięg podczas testu: 399 km
  • Maksymalny zasięg według producenta: 499 km
  • Rodzaj napędu: AWD
  • Skrzynia biegów: automatyczna 1-biegowa
  • Długość: 4595 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2775 mm
  • Pojemność bagażnika: 415 litrów
  • Masa własna: 1914 kg
  • Cena: od 309 900 zł
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA