REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym
Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.
rozwiń >

Nissan ma duże doświadczenie w budowaniu samochodów elektrycznych. W końcu ma za sobą blisko półtorej dekady historii i dwie udane generacje Leafa. Do tej pory Japończycy skupiali się jednak na elektrykach dość prostych. Ariya wyraża natomiast nie tylko ideę auta rodzinnego, ale przede wszystkim bardziej wyrafinowanego.

REKLAMA

Nissan rozbudowuje gamę Ariyi. Teraz czas na model 4WD 394 KM

Po pierwsze design. SUV sprzedawany od 2022 roku wygląda bardziej jak koncept, niż model produkcyjny. Po drugie jakość. Wnętrze jest świetnie wykonane i zostało złożone z wysokiej jakości materiałów. Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem rynku. Dlatego Nissan stale rozwija projekt. Kluczowym punktem tej historii stało się pojawienie się modelu czteropędnego. Ten najpierw otrzymał 306 koni. I tę wersję już testowałem – link do materiału poniżej. Teraz jego moc wzrosła do 394 koni.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Elektryczna Ariya 394 KM przyspiesza jak Audi SQ5

Układ napędowy topowej Ariyi składa się z dwóch silników elektrycznych. Obydwa oferują po 300 Nm momentu obrotowego. Kluczowa w tym przypadku jest jednak moc. Bo ta sięga 394 koni. Elektryczny SUV Nissana nie jest przesadnie lekki. Ma masę własną przekraczającą 1900 kg. Przy tej mocy dość swobodnie jednak przyspiesza. Czas sprintu do pierwszej setki wynosi 5,1 sek. To wartość, która plasuje model w segmencie zajętym m.in. przez Tiguana R czy nawet Audi SQ5. A to dopiero początek dobrych informacji.

Warto wiedzieć o tym, że najmocniejsza Ariya:

  • jest zdecydowanie bardziej dynamiczna do 50 czy 60 km/h. Samochód do tej prędkości może dosłownie wystrzelić. Podczas startu spod świateł w mieście niewiele samochodów naprawdę sportowych ma z nią jakiekolwiek szanse.
  • swoboda w przyspieszaniu wcale nie ustaje po opuszczeniu miasta i zwiększeniu prędkości jazdy. Elektryczny SUV równie chętnie wyprzedza. Po głębokim wciśnięciu pedału gazu wyprzedzenie ciężarówki trwa krócej, niż przeczytanie tego podpunktu.

e-4ORCE w Nissanie to prawdziwa technologiczna magia

REKLAMA

Napęd Nissana pracuje praktycznie bezdźwięcznie. Przy niskiej prędkości auto ostrzega pieszych o swojej obecności za pomocą specjalnego głośnika i dedykowanej "melodyjki". Przy wysokiej o akustykę dba odgłos pracy ogumienia. Nie to jest jednak najważniejsze. Bo parę ciepłych słów należą się przede wszystkim układowi e-4ORCE, czyli 4WD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ariya jest nie tylko samochodem o magicznym wyglądzie. Ona też prawdziwie magicznie jeździ. Trzy lata temu testowałem 217-konnego Leafa. I on dosłownie nie był w stanie ruszyć z miejsca. Jedynie mielił kołami. W czteropędnej Ariyi takiej możliwości nie ma. Komputer rozkłada każdy manewr na czynniki pierwsze i planuje go w taki sposób, aby uniknąć poślizgu kół. Samochód praktycznie w każdych warunkach utrzymuje trakcję. Ma tak piękny umysł, że myśli za kierowcę. To w aucie rodzinnym mocno pożądana cecha. Japończycy strzelili zatem w dziesiątkę.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

400 koni w Ariyi nie oznacza wysokiego "spalania"

W każdym samochodzie kluczowe jest "spalanie". Jak w tej kwestii wypada najmocniejsza Ariya? W czasie testu potrzebowała średnio 21,8 kWh prądu na pokonanie każdych 100 km. To przy pełnym ładowaniu baterii o pojemności 87 kWh dawało jej 399 km zasięgu. I powyższe dane prowadzą do trzech ciekawych wniosków. Otóż:

  • model 394-konny jest zaledwie o 0,5 kWh na 100 km bardziej "paliwożerny" od modelu 306-konnego. To naprawdę dobry wynik.
  • blisko 22 kWh na 100 km to wartość mocno optymalna. "Spalanie" jest niewiele wyższe od tego, które osiągnąłem w Peugeocie e-2008. Tyle że Peugeot jest dużo mniejszy i ma tylko 136 KM.
  • zakładając maksymalną stawkę ceny prądu na poziomie 0,86 zł za kWh, pokonanie każdych 100 km najmocniejszą Ariyą kosztuje 18,75 zł. Spalinowi odpowiednich o podobnej mocy zaoferują pewnie kwoty nawet 4-krotnie wyższe.

Ile kosztuje 400-konny Nissan Ariya?

400-konna Ariya występuje wyłącznie w topowym wariancie Evolve+. Tu można dopłacić praktycznie tylko za lakier. To niestety oznacza, że elektryczny SUV nie jest tani. Kosztuje co najmniej 309 900 zł, a w konfiguracji testowej 319 900 zł.

REKLAMA

Pamiętajcie jednak, że ta kwota gwarantuje wam moc, ale i topowe wyposażenie. Kupujący dosłownie zamyka cennik. To oznacza, że na pokładzie samochodu znajdzie m.in.: tapicerkę wykonaną ze skóry Nappa, 20-calowe felgi aluminiowe, system nagłośnienia BOSE, przednie światła Full LED, wyświetlacz head-up, elektrycznie regulowaną kierownicę, wentylowane i elektrycznie regulowane fotele przednie czy kamerę 360 stopni.

Jak blisko 320 tys. zł wypada na tle konkurencji? Za bazowego Volkswagena ID.5 GTX trzeba zapłacić prawie 280 tys. zł. Do kwoty doliczyć trzeba jednak jeszcze serię opcji. A auto nadal ma tylko 340 koni. Niewiele lepiej wypada także Skoda Enyaq Coupe RS. Tu cennik startuje od 302 250 zł. A kierowca nadal dostaje "tylko" 340-konny model.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM – podsumowanie:

Ariya jest szybka i bardzo dopracowana trakcyjnie. To samochód, który pozwala na komfortowe, ale i bezpieczne podróżowanie. Dodatkowo oferuje przestronną i świetnie wykonaną kabinę pasażerską oraz to chyba jedyny hot-SUV, który nie jest paliwożerny. Czy po elektrycznym aucie rodzinnym można oczekiwać czegoś więcej? Wątpliwe. A to prowadzi do jednego wniosku. Nissan dość dobrze wpisał się w oczekiwania kierowców. Dodatkowe blisko 100 koni w tym aucie spełnia je nawet z naddatkiem.

Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM – dane techniczne:

  • Silnik: dwa silniki elektryczne, po jednym na oś
  • Maksymalna moc: 394 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm + 300 Nm
  • Prędkość maksymalna: 204 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,1 s.
  • Pojemność baterii: 87 kWh (użyteczna)/91 kWh (nominalna)
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 21,8 kWh
  • Maksymalny zasięg podczas testu: 399 km
  • Maksymalny zasięg według producenta: 499 km
  • Rodzaj napędu: AWD
  • Skrzynia biegów: automatyczna 1-biegowa
  • Długość: 4595 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2775 mm
  • Pojemność bagażnika: 415 litrów
  • Masa własna: 1914 kg
  • Cena: od 309 900 zł
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Test Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM, Nissan Ariya e-4ORCE, Nissan Ariya 394 KM, Nissan Ariya

Infor

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA