REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Toyota Corolla 2023 lifting
Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla 2023. Lifting skupił się w 90-proc. na hybrydach. Jak mocno zmienił się napęd? Przekonaliśmy się o tym podczas pierwszych jazd.
rozwiń >

Toyota Corolla. 12 generacji, 50 mln aut i prawie 60 lat

REKLAMA

O sile Corolli świadczyć mogą statystyki. To model, który jest obecny na rynku od blisko 6. dekad, zaoferował kierowcom do tej pory w sumie 12. generacji, jest produkowany w 50. lokalizacjach na świecie, a do tego sprzedał się w ilości wynoszącej 50 mln sztuk. I Toyota nie ma zamiaru odpuszczać tego sukcesu. Stąd obecna generacja otrzymała delikatny lifting.

REKLAMA

Toyota Corolla 2023 na pierwszy rzut oka wydaje się... praktycznie niezmieniona. Japończycy poszli tropem Niemców? Nic z tych rzeczy. Przygotowując lifting skupili się nie na designie, a technologii. Hybrydowej technologii konkretnie.

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Lifting Corolli 2023. Zmiany stylistyczne na zewnątrz i we wnętrzu

No dobrze, ale może na początek krótko o designie. Co się zmieniło w stylistyce Toyoty Corolli 2023? Lifting dodał:

  • nowy wzór kratki grilla,
  • nowy wzór felg aluminiowych,
  • nowe światła do jazdy dziennej LED,
  • nowe barwy lakierów.

Poliftingowa Corolla z zewnątrz jest prawie nie do poznania. Czy to źle? Nie do końca. Szczególnie że stylizacja auta jest naprawdę udana. Toyota wygląda nowocześnie. To raz. Dwa Japończycy skupili się na innych rzeczach. Dużo ważniejszych z punktu widzenia kierowcy. Przykład? I te już można mnożyć. W Toyocie Corolli 2023 pojawiły się:

  • nowe, elektroniczne zegary z ekranem o wielkości 12,3 cala. Teraz ekran zajmuje całe zegary, a sposób wyświetlania informacji kierujący może mocniej dostosować do swoich potrzeb. Zegary są też dużo "ładniejsze" graficznie.
  • nowy system multimedialny Toyota Smart Connect. Ma 10,5-calowy ekran na konsoli centralnej. System działa zdecydowanie szybciej (naprawdę! Sprawdziłem to), a do tego posiada moduł komunikacyjny z kartą SIM, który zapewnia stałe połączenie z internetem. To otwiera nowe możliwości. Pozwala np. na zdalne aktualizacje czy pozwala na sterowanie funkcjami auta z aplikacji w telefonie.
Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Nowa Corolla dostała lepiej widzące kamery safety

Bardzo ważny dział zmian technologicznych w Toyocie Corolli 2023 dotyczył systemów bezpieczeństwa. Ich lista nie rozszerzyła się w sposób zasadniczy. Tu wielkiego pola do popisu zresztą nie ma – Toyota Safety Sense jest praktycznie kompletny. Japończycy zastosowali jednak w ramach liftingu nowe kamery obserwujące rzeczywistość wokoło auta. Te są w stanie widzieć dalej i szerzej. Skutek? W efekcie auto lepiej i pewniej reaguje na pojawienie się ewentualnych zagrożeń. Wcześniej się o nich dowiaduje i może adekwatniej dobrać reakcję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Corolla 2023 i inteligentna rekuperacja. Serio!

Skutkiem ubocznym działania nowych kamer w poliftingowej Corolli 2023 jest także to, że... obraz widziany z kamer ma sposób na pracę układu rekuperującego energię podczas hamowania. Puszczacie pedał gazu i zaczyna się delikatne dohamowywanie elektrykiem. Gdy jednak auto zauważy, że pojazd przed wami zaczyna mocniej hamować, automatycznie dociśnie rekuperację. Corolla wyczuwalnie mocniej przyhamuje (bez udziału hamulców oczywiście!) i zbierze w ten sposób więcej energii. To naprawdę działa w praktyce. I co więcej, system dohamowuje auto w sposób bardzo wyważony. Nie powoduje przez to niepokoju u kierowcy. Działa trochę na zasadzie aktywnego tempomatu. Fajny "gadżet"!

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Bo Toyota Corolla 2023 to głównie gruntowne zmiany napędu

Nowoczesne multimedia i usprawnione systemy bezpieczeństwa to jednak dopiero starter dla tego liftingu. Bo największe zmiany zostały dokonane w ramach układów hybrydowych. Japończycy dopracowali takie aspekty, jak:

  • zastosowali ulepszoną jednostkę sterującą. Za jej sporawą możliwe jest obniżenie strat energetycznych o 14 proc.
  • zastosowali nową baterię litowo-jonową. Jest o 14 proc. mocniejsza od poprzednika i jednocześnie o 14 proc. lżejsza.
  • zastosowali nową przekładnię, która jest o 15 proc. lżejsza. Co więcej, w przekładni zalany został olej o 50 proc. niższej lepkości. To redukuje opory i zmniejsza spalanie.
  • zastosowali nowe silniki elektryczne. Te za sprawą nowego wirnika i większej ilości magnesów trwałych są mocniejsze. Rozkład uzwojenia pozwolił z kolei zredukować wymiary przekładni.
  • obniżyli prędkość obrotową silnika spalinowego w szczytowym momencie pracy o 300 do 500 rpm.

Toyota Corolla i dane techniczne wersji po liftingu

Skutki powyższych modyfikacji są wyraźnie widoczne w danych technicznych. Przykład? Nowa Toyota Corolla hybrid 1.8 ma teraz 140 koni mocy. Dodatkowo osiąga pierwszą setkę w 9,1 sek. (czyli aż o 1,8 sek. szybciej od poprzednika!), emituje tylko 100 g CO2/km, a do tego zachowała wtrysk pośredni. 2-litrowa hybryda oferuje teraz 196 koni mocy i czas sprintu do setki w 7,4 sek. (o 0,5 sek. szybciej).

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Corolla 2023. Jest dynamiczniej i zdecydowanie ciszej

Podczas pierwszych jazd Toyotą Corollą 2023 miałem okazję sprawdzić model z hybrydą 1.8 litra. I muszę przyznać... że odczucia z jazdy są naprawdę dobre. W przypadku tego układu napędowego nie mówimy o liftingu. To raczej coś na kształt mini-rewolucji. Samochód jest zdecydowanie bardziej dynamiczny (poprzednik był nad wyraz powolny). Bardzo chętnie startuje spod świateł lub podczas wykonywania manewrów z drogi podporządkowanej. A do tego o wiele ciszej zachowuje się w czasie jazdy w trasie. Nawet na autostradzie zniknęło buczenie tak charakterystyczne dla hybryd Toyoty i tak nielubiane przez przeciwników tej technologii. To zdecydowanie poprawia komfort jazdy Corollą.

Ważne

Czemu hybryda 1.8 w Corolli zachowuje się zdecydowanie ciszej? Decyduje o tym mocniejszy elektryk i inaczej rozplanowana charakterystyka pracy silnika benzynowego. W efekcie samochód porusza się przy dużo większym udziale silnika bezemisyjnego i to nawet poza miastem.

Ile spala Toyota Corolla 2023 1.8 Hybrid?

Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023 zmieniła się na tyle, że dziś już nie dzieli jej przepaść w różnicy osiągów w stosunku do wersji 2.0. Co jednak stało się z wynikami spalania? No właśnie... Podczas jazdy miejskiej komputer pokładowy wskazywał, że nawet ponad 80 proc. czasu jeździłem na silniku elektrycznym. Spalanie w cyklu mieszanym (bo taką trasę przejazdy wybrałem) wynosiło z kolei 4,8 litra. W mieście wskazanie byłoby zatem zdecydowanie bardziej optymistyczne. To naprawdę dobre wyniki.

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Pierwsza jazda: Toyota Corolla 2023. Podsumowanie:

REKLAMA

Wyobraźcie sobie, że znajomy opowiada wam o tym, że kupił właśnie poliftingową Corollę. Wy jednak patrzycie na jego auto i nie widzicie zasadniczej różnicy w stosunku do modelu sprzed modernizacji. Zaczynacie sobie zatem stroić żarty, a na nie kolega odpowiada tajemniczym i szerokim uśmiechem. Oszalał? Nic z tych rzeczy. On po prostu wie coś, o czym wy jeszcze się nie przekonaliście. Bo on Corollą 2023 już jeździł i zdaje sobie sprawię z tego, że to co jest najważniejsze w unowocześnieniu tego samochodu, ukrywa się pod karoserią. To technologia. Napędowa w szczególności.

Na koniec jeszcze jedna konkluzja. Gdybyście kilka miesięcy temu zapytali mnie, czy kupując Corollę wziąłbym wersję 2.0 Hybryd, czy 1.8 Hybrid, pewnie moje wskazanie dotyczyłoby pierwszej z wersji napędowych. Dziś? Wydaje mi się, że nie chciałbym dopłacać do mocniejszej hybrydy. Słabsza jest wystarczająco dynamiczna, a do tego jeszcze prostsza technologicznie i naprawdę dobrze dopracowana.

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA