REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota Corolla 2023 lifting
Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla 2023. Lifting skupił się w 90-proc. na hybrydach. Jak mocno zmienił się napęd? Przekonaliśmy się o tym podczas pierwszych jazd.

rozwiń >

Toyota Corolla. 12 generacji, 50 mln aut i prawie 60 lat

O sile Corolli świadczyć mogą statystyki. To model, który jest obecny na rynku od blisko 6. dekad, zaoferował kierowcom do tej pory w sumie 12. generacji, jest produkowany w 50. lokalizacjach na świecie, a do tego sprzedał się w ilości wynoszącej 50 mln sztuk. I Toyota nie ma zamiaru odpuszczać tego sukcesu. Stąd obecna generacja otrzymała delikatny lifting.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla 2023 na pierwszy rzut oka wydaje się... praktycznie niezmieniona. Japończycy poszli tropem Niemców? Nic z tych rzeczy. Przygotowując lifting skupili się nie na designie, a technologii. Hybrydowej technologii konkretnie.

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Lifting Corolli 2023. Zmiany stylistyczne na zewnątrz i we wnętrzu

No dobrze, ale może na początek krótko o designie. Co się zmieniło w stylistyce Toyoty Corolli 2023? Lifting dodał:

  • nowy wzór kratki grilla,
  • nowy wzór felg aluminiowych,
  • nowe światła do jazdy dziennej LED,
  • nowe barwy lakierów.

Poliftingowa Corolla z zewnątrz jest prawie nie do poznania. Czy to źle? Nie do końca. Szczególnie że stylizacja auta jest naprawdę udana. Toyota wygląda nowocześnie. To raz. Dwa Japończycy skupili się na innych rzeczach. Dużo ważniejszych z punktu widzenia kierowcy. Przykład? I te już można mnożyć. W Toyocie Corolli 2023 pojawiły się:

REKLAMA

  • nowe, elektroniczne zegary z ekranem o wielkości 12,3 cala. Teraz ekran zajmuje całe zegary, a sposób wyświetlania informacji kierujący może mocniej dostosować do swoich potrzeb. Zegary są też dużo "ładniejsze" graficznie.
  • nowy system multimedialny Toyota Smart Connect. Ma 10,5-calowy ekran na konsoli centralnej. System działa zdecydowanie szybciej (naprawdę! Sprawdziłem to), a do tego posiada moduł komunikacyjny z kartą SIM, który zapewnia stałe połączenie z internetem. To otwiera nowe możliwości. Pozwala np. na zdalne aktualizacje czy pozwala na sterowanie funkcjami auta z aplikacji w telefonie.

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Nowa Corolla dostała lepiej widzące kamery safety

Bardzo ważny dział zmian technologicznych w Toyocie Corolli 2023 dotyczył systemów bezpieczeństwa. Ich lista nie rozszerzyła się w sposób zasadniczy. Tu wielkiego pola do popisu zresztą nie ma – Toyota Safety Sense jest praktycznie kompletny. Japończycy zastosowali jednak w ramach liftingu nowe kamery obserwujące rzeczywistość wokoło auta. Te są w stanie widzieć dalej i szerzej. Skutek? W efekcie auto lepiej i pewniej reaguje na pojawienie się ewentualnych zagrożeń. Wcześniej się o nich dowiaduje i może adekwatniej dobrać reakcję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Corolla 2023 i inteligentna rekuperacja. Serio!

Skutkiem ubocznym działania nowych kamer w poliftingowej Corolli 2023 jest także to, że... obraz widziany z kamer ma sposób na pracę układu rekuperującego energię podczas hamowania. Puszczacie pedał gazu i zaczyna się delikatne dohamowywanie elektrykiem. Gdy jednak auto zauważy, że pojazd przed wami zaczyna mocniej hamować, automatycznie dociśnie rekuperację. Corolla wyczuwalnie mocniej przyhamuje (bez udziału hamulców oczywiście!) i zbierze w ten sposób więcej energii. To naprawdę działa w praktyce. I co więcej, system dohamowuje auto w sposób bardzo wyważony. Nie powoduje przez to niepokoju u kierowcy. Działa trochę na zasadzie aktywnego tempomatu. Fajny "gadżet"!

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Bo Toyota Corolla 2023 to głównie gruntowne zmiany napędu

Nowoczesne multimedia i usprawnione systemy bezpieczeństwa to jednak dopiero starter dla tego liftingu. Bo największe zmiany zostały dokonane w ramach układów hybrydowych. Japończycy dopracowali takie aspekty, jak:

  • zastosowali ulepszoną jednostkę sterującą. Za jej sporawą możliwe jest obniżenie strat energetycznych o 14 proc.
  • zastosowali nową baterię litowo-jonową. Jest o 14 proc. mocniejsza od poprzednika i jednocześnie o 14 proc. lżejsza.
  • zastosowali nową przekładnię, która jest o 15 proc. lżejsza. Co więcej, w przekładni zalany został olej o 50 proc. niższej lepkości. To redukuje opory i zmniejsza spalanie.
  • zastosowali nowe silniki elektryczne. Te za sprawą nowego wirnika i większej ilości magnesów trwałych są mocniejsze. Rozkład uzwojenia pozwolił z kolei zredukować wymiary przekładni.
  • obniżyli prędkość obrotową silnika spalinowego w szczytowym momencie pracy o 300 do 500 rpm.

Toyota Corolla i dane techniczne wersji po liftingu

Skutki powyższych modyfikacji są wyraźnie widoczne w danych technicznych. Przykład? Nowa Toyota Corolla hybrid 1.8 ma teraz 140 koni mocy. Dodatkowo osiąga pierwszą setkę w 9,1 sek. (czyli aż o 1,8 sek. szybciej od poprzednika!), emituje tylko 100 g CO2/km, a do tego zachowała wtrysk pośredni. 2-litrowa hybryda oferuje teraz 196 koni mocy i czas sprintu do setki w 7,4 sek. (o 0,5 sek. szybciej).

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Corolla 2023. Jest dynamiczniej i zdecydowanie ciszej

Podczas pierwszych jazd Toyotą Corollą 2023 miałem okazję sprawdzić model z hybrydą 1.8 litra. I muszę przyznać... że odczucia z jazdy są naprawdę dobre. W przypadku tego układu napędowego nie mówimy o liftingu. To raczej coś na kształt mini-rewolucji. Samochód jest zdecydowanie bardziej dynamiczny (poprzednik był nad wyraz powolny). Bardzo chętnie startuje spod świateł lub podczas wykonywania manewrów z drogi podporządkowanej. A do tego o wiele ciszej zachowuje się w czasie jazdy w trasie. Nawet na autostradzie zniknęło buczenie tak charakterystyczne dla hybryd Toyoty i tak nielubiane przez przeciwników tej technologii. To zdecydowanie poprawia komfort jazdy Corollą.

Ważne

Czemu hybryda 1.8 w Corolli zachowuje się zdecydowanie ciszej? Decyduje o tym mocniejszy elektryk i inaczej rozplanowana charakterystyka pracy silnika benzynowego. W efekcie samochód porusza się przy dużo większym udziale silnika bezemisyjnego i to nawet poza miastem.

Ile spala Toyota Corolla 2023 1.8 Hybrid?

Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023 zmieniła się na tyle, że dziś już nie dzieli jej przepaść w różnicy osiągów w stosunku do wersji 2.0. Co jednak stało się z wynikami spalania? No właśnie... Podczas jazdy miejskiej komputer pokładowy wskazywał, że nawet ponad 80 proc. czasu jeździłem na silniku elektrycznym. Spalanie w cyklu mieszanym (bo taką trasę przejazdy wybrałem) wynosiło z kolei 4,8 litra. W mieście wskazanie byłoby zatem zdecydowanie bardziej optymistyczne. To naprawdę dobre wyniki.

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Pierwsza jazda: Toyota Corolla 2023. Podsumowanie:

Wyobraźcie sobie, że znajomy opowiada wam o tym, że kupił właśnie poliftingową Corollę. Wy jednak patrzycie na jego auto i nie widzicie zasadniczej różnicy w stosunku do modelu sprzed modernizacji. Zaczynacie sobie zatem stroić żarty, a na nie kolega odpowiada tajemniczym i szerokim uśmiechem. Oszalał? Nic z tych rzeczy. On po prostu wie coś, o czym wy jeszcze się nie przekonaliście. Bo on Corollą 2023 już jeździł i zdaje sobie sprawię z tego, że to co jest najważniejsze w unowocześnieniu tego samochodu, ukrywa się pod karoserią. To technologia. Napędowa w szczególności.

Na koniec jeszcze jedna konkluzja. Gdybyście kilka miesięcy temu zapytali mnie, czy kupując Corollę wziąłbym wersję 2.0 Hybryd, czy 1.8 Hybrid, pewnie moje wskazanie dotyczyłoby pierwszej z wersji napędowych. Dziś? Wydaje mi się, że nie chciałbym dopłacać do mocniejszej hybrydy. Słabsza jest wystarczająco dynamiczna, a do tego jeszcze prostsza technologicznie i naprawdę dobrze dopracowana.

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

Toyota Corolla 2023 lifting

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Infor

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA