REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najlepsze samochody 2023 r. Oto testówki, które skradły nasze serce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Najlepsze samochody 2023 r.
Najlepsze samochody 2023 r. Oto testówki, które skradły nasze serce
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2023 zbliża się do końca. Nadszedł zatem czas podsumowań. Tym razem przygotowaliśmy listę najciekawszych aut testowych, które pojawiły się w naszej redakcji. I znajdują się na niej nie tylko takie marki, jak Alfa Romeo i Jeep. Znalazło się również miejsce dla Forda, Renault czy Toyoty.

rozwiń >

W tym roku znowu przed naszą redakcją stanęła cała seria modeli, które reprezentują różne segmenty rynku. Które z nich szczególnie zapadły nam w pamięć? Ta lista zaczyna się od pozycji dość nieoczekiwanej. Bo jest to chyba najstarszy pod względem daty opracowania nowy samochód dostępny na polskim rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie jest to też najbardziej polskie ze wszystkich aut.

REKLAMA

Abarth 695 Tributo 131 Rally

Test Abarth 695 Tributo 131 Rally, Abarth 695 Tributo 131 Rally, test Abarth 695, Abarth 695, Abarth 180 KM, Abarth 500 180 KM

Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally. Ta miłość jest toksyczna. I dobrze mi z tym!

Infor

Ten samochód nie ma absolutnie żadnego sensu! Wygląda dobrze, ale jest totalnie niepraktyczny i niewygodny, a do tego pod względem technologicznym, bardziej przypomina auto używane od nowego. Mimo wszystko to był zdecydowanie najlepszy model, jakim zdarzyło mi się jeździć w 2023 r. Był powalająco ostry, sprawiał wrażenie piekielnie szybkiego, a do tego prowadząc go, nie da się nie uśmiechać. Abarth jest niczym innym, jak nieco ponad 3,6-metrową pigułką na szczęście. Legalną pigułką!

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Test Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Stelvio Quadrifoglio

Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

Infor

Włosi w kwestii technologii stawiają na utarte schematy. Dlatego podczas projektowania Stelvio Quadrifoglio wzięli klasycznego SUV-a, a następnie upchnęli mu pod maskę 2,9-litrowy silnik V6 bi-turbo zaprojektowany przez inżynierów Ferrari. I skutek jest oszałamiający! Alfa nie jest szybka, ona jest wściekle szybka. A do tego ma coś jeszcze. Jest trochę jak chłopak z sąsiedztwa, który odniósł sukces, ale nadal jest "swój". Tak, być może szpanuje ciuchami, ale nie zadziera nosa i nie wywyższa się.

Ford Ranger Raptor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

Jeżdżąc Raptorem po polskich drogach można się poczuć, jak kierowca ciężarówki. Pick-up po przywiezieniu ze Stanów w tajemniczy sposób urósł! O tym, że trafił na tę listę, zadecydowały jednak trzy inne rzeczy. Po pierwsze niesamowity lakier. Po drugie powalający dźwięk V-szóstki. Brzmi jak w aucie sportowym. Po trzecie fakt, że jest trochę jak sportowy zegarek. Ma masę funkcji, z których pewnie nigdy nie skorzystacie. Mimo wszystko fajnie jest wiedzieć, że są do waszej dyspozycji.

Jeep Gladiator

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland

 

Infor.pl

Gladiator to inna klasa samochodu. Jest dłuższy od Bentley`a Flying Spur, wyższy od Range Rovera i ma prawie taki sam rozstaw osi, jak Rolls-Royce Phantom. Uwielbiam go jednak właśnie za tą absurdalną wielkość, ale i sporą dawkę toporności. Pokochałem jego oldskulowy design, ale przede wszystkim zauroczył mnie swoim charakterem. W efekcie pomimo rozmiarów stałby się moim daily carem. Tego jestem pewny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Clio Full Hybrid

Test Renault Clio Full Hybrid, test Renault Clio po liftingu, Renault Clio Full Hybrid, Renault Clio po liftingu, Renault Clio V po liftingu

Test: Renault Clio Full Hybrid, czyli francuska moda na niskie spalanie

Infor

Samochód nie musi być szybki, mocny i sportowy, aby mógł trafić na tę listę. I najlepiej udowadnia to poliftingowe Clio. Tak, jest ładne. Prezentuje się trochę jak stylowy gadżet made in Paris. W tym samym czasie jest przyjemny w prowadzeniu, a hybryda... No właśnie, największym elementem magii tego Renault jest napęd. Japońsko precyzyjny, dietetyczno oszczędny i brytyjsko kulturalny. Clio udowadnia jeszcze jedno. Czasami niewielka zmiana przynosi wielką różnicę.

Peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 GT Hybrid 225

Test: Peugeot 408 Hybrid 225. Uroczy liftback, wersja GT i ta... przestrzeń!

Infor

Na pierwszy rzut oka Peugeot 408 wygląda trochę tak, jakby Francuzi wzięli bryłę 3008-ki i nie mogli przestać jej modyfikować. Co kształt, to pojawia się jakiś ciekawy akcent. Prawdziwą magią tego auta jest jednak to, że choć w jego sylwetce dzieje się naprawdę dużo, nie czuć tu przesady. Nadwozie z licznymi załamaniami linii i geometrycznymi wstawkami wygląda trochę tak, jak francuska wersja origami. A ten wizerunek idealnie dopełniają futurystyczne felgi. Ten model Peugeota sprawia wrażenie, jakby został zaprojektowany przez twórców, którzy w roku 1989 zaprojektowali futurystycznego na tamte czasy Citroena XM.

Toyota RAV4 Adventure

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i

Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu

dziennik.pl

Toyota RAV4 z pewnością nie jest typem samochodu pociągającego. Nikt jednak nie chciał, żeby taka właśnie była. Jeżeli ktoś szuka emocjonującej Toyoty, kupuje Yarisa GR. RAV-ka to natomiast rodzinny i oszczędny SUV. A w wersji Adventure także nieco surowy i świetnie wyglądający. Ja daję Toyocie plusa. Naprawdę dużego plusa.

Jeep Avenger

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

To pierwszy polski Jeep, pierwszy tak mały Jeep i pierwszy elektryczny Jeep. I choć te trzy czynniki mogą być ważne, jest jeden posiadający jeszcze większe znaczenie. To naprawdę fajny samochód. Nie razi gangiem 3-cylindrowego benzyniaka, ma gałkę skrzyni biegów zapożyczoną chyba z ciężarówki i... biedronkę na dachu. Tak, bez wątpienia okazuje się drogi. Ale chyba warto za niego przepłacić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA