REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najlepsze samochody 2023 r. Oto testówki, które skradły nasze serce

Najlepsze samochody 2023 r.
Najlepsze samochody 2023 r. Oto testówki, które skradły nasze serce
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2023 zbliża się do końca. Nadszedł zatem czas podsumowań. Tym razem przygotowaliśmy listę najciekawszych aut testowych, które pojawiły się w naszej redakcji. I znajdują się na niej nie tylko takie marki, jak Alfa Romeo i Jeep. Znalazło się również miejsce dla Forda, Renault czy Toyoty.

rozwiń >

W tym roku znowu przed naszą redakcją stanęła cała seria modeli, które reprezentują różne segmenty rynku. Które z nich szczególnie zapadły nam w pamięć? Ta lista zaczyna się od pozycji dość nieoczekiwanej. Bo jest to chyba najstarszy pod względem daty opracowania nowy samochód dostępny na polskim rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie jest to też najbardziej polskie ze wszystkich aut.

REKLAMA

REKLAMA

Abarth 695 Tributo 131 Rally

Test Abarth 695 Tributo 131 Rally, Abarth 695 Tributo 131 Rally, test Abarth 695, Abarth 695, Abarth 180 KM, Abarth 500 180 KM

Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally. Ta miłość jest toksyczna. I dobrze mi z tym!

Infor

Ten samochód nie ma absolutnie żadnego sensu! Wygląda dobrze, ale jest totalnie niepraktyczny i niewygodny, a do tego pod względem technologicznym, bardziej przypomina auto używane od nowego. Mimo wszystko to był zdecydowanie najlepszy model, jakim zdarzyło mi się jeździć w 2023 r. Był powalająco ostry, sprawiał wrażenie piekielnie szybkiego, a do tego prowadząc go, nie da się nie uśmiechać. Abarth jest niczym innym, jak nieco ponad 3,6-metrową pigułką na szczęście. Legalną pigułką!

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Test Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Stelvio Quadrifoglio

Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

Infor

Włosi w kwestii technologii stawiają na utarte schematy. Dlatego podczas projektowania Stelvio Quadrifoglio wzięli klasycznego SUV-a, a następnie upchnęli mu pod maskę 2,9-litrowy silnik V6 bi-turbo zaprojektowany przez inżynierów Ferrari. I skutek jest oszałamiający! Alfa nie jest szybka, ona jest wściekle szybka. A do tego ma coś jeszcze. Jest trochę jak chłopak z sąsiedztwa, który odniósł sukces, ale nadal jest "swój". Tak, być może szpanuje ciuchami, ale nie zadziera nosa i nie wywyższa się.

Ford Ranger Raptor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

Jeżdżąc Raptorem po polskich drogach można się poczuć, jak kierowca ciężarówki. Pick-up po przywiezieniu ze Stanów w tajemniczy sposób urósł! O tym, że trafił na tę listę, zadecydowały jednak trzy inne rzeczy. Po pierwsze niesamowity lakier. Po drugie powalający dźwięk V-szóstki. Brzmi jak w aucie sportowym. Po trzecie fakt, że jest trochę jak sportowy zegarek. Ma masę funkcji, z których pewnie nigdy nie skorzystacie. Mimo wszystko fajnie jest wiedzieć, że są do waszej dyspozycji.

REKLAMA

Jeep Gladiator

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland

 

Infor.pl

Gladiator to inna klasa samochodu. Jest dłuższy od Bentley`a Flying Spur, wyższy od Range Rovera i ma prawie taki sam rozstaw osi, jak Rolls-Royce Phantom. Uwielbiam go jednak właśnie za tą absurdalną wielkość, ale i sporą dawkę toporności. Pokochałem jego oldskulowy design, ale przede wszystkim zauroczył mnie swoim charakterem. W efekcie pomimo rozmiarów stałby się moim daily carem. Tego jestem pewny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Clio Full Hybrid

Test Renault Clio Full Hybrid, test Renault Clio po liftingu, Renault Clio Full Hybrid, Renault Clio po liftingu, Renault Clio V po liftingu

Test: Renault Clio Full Hybrid, czyli francuska moda na niskie spalanie

Infor

Samochód nie musi być szybki, mocny i sportowy, aby mógł trafić na tę listę. I najlepiej udowadnia to poliftingowe Clio. Tak, jest ładne. Prezentuje się trochę jak stylowy gadżet made in Paris. W tym samym czasie jest przyjemny w prowadzeniu, a hybryda... No właśnie, największym elementem magii tego Renault jest napęd. Japońsko precyzyjny, dietetyczno oszczędny i brytyjsko kulturalny. Clio udowadnia jeszcze jedno. Czasami niewielka zmiana przynosi wielką różnicę.

Peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 GT Hybrid 225

Test: Peugeot 408 Hybrid 225. Uroczy liftback, wersja GT i ta... przestrzeń!

Infor

Na pierwszy rzut oka Peugeot 408 wygląda trochę tak, jakby Francuzi wzięli bryłę 3008-ki i nie mogli przestać jej modyfikować. Co kształt, to pojawia się jakiś ciekawy akcent. Prawdziwą magią tego auta jest jednak to, że choć w jego sylwetce dzieje się naprawdę dużo, nie czuć tu przesady. Nadwozie z licznymi załamaniami linii i geometrycznymi wstawkami wygląda trochę tak, jak francuska wersja origami. A ten wizerunek idealnie dopełniają futurystyczne felgi. Ten model Peugeota sprawia wrażenie, jakby został zaprojektowany przez twórców, którzy w roku 1989 zaprojektowali futurystycznego na tamte czasy Citroena XM.

Toyota RAV4 Adventure

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i

Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu

dziennik.pl

Toyota RAV4 z pewnością nie jest typem samochodu pociągającego. Nikt jednak nie chciał, żeby taka właśnie była. Jeżeli ktoś szuka emocjonującej Toyoty, kupuje Yarisa GR. RAV-ka to natomiast rodzinny i oszczędny SUV. A w wersji Adventure także nieco surowy i świetnie wyglądający. Ja daję Toyocie plusa. Naprawdę dużego plusa.

Jeep Avenger

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

To pierwszy polski Jeep, pierwszy tak mały Jeep i pierwszy elektryczny Jeep. I choć te trzy czynniki mogą być ważne, jest jeden posiadający jeszcze większe znaczenie. To naprawdę fajny samochód. Nie razi gangiem 3-cylindrowego benzyniaka, ma gałkę skrzyni biegów zapożyczoną chyba z ciężarówki i... biedronkę na dachu. Tak, bez wątpienia okazuje się drogi. Ale chyba warto za niego przepłacić.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA