REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najlepsze samochody 2023 r. Oto testówki, które skradły nasze serce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Najlepsze samochody 2023 r.
Najlepsze samochody 2023 r. Oto testówki, które skradły nasze serce
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2023 zbliża się do końca. Nadszedł zatem czas podsumowań. Tym razem przygotowaliśmy listę najciekawszych aut testowych, które pojawiły się w naszej redakcji. I znajdują się na niej nie tylko takie marki, jak Alfa Romeo i Jeep. Znalazło się również miejsce dla Forda, Renault czy Toyoty.

rozwiń >

W tym roku znowu przed naszą redakcją stanęła cała seria modeli, które reprezentują różne segmenty rynku. Które z nich szczególnie zapadły nam w pamięć? Ta lista zaczyna się od pozycji dość nieoczekiwanej. Bo jest to chyba najstarszy pod względem daty opracowania nowy samochód dostępny na polskim rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie jest to też najbardziej polskie ze wszystkich aut.

REKLAMA

Abarth 695 Tributo 131 Rally

Test Abarth 695 Tributo 131 Rally, Abarth 695 Tributo 131 Rally, test Abarth 695, Abarth 695, Abarth 180 KM, Abarth 500 180 KM

Test Abarth 695 Tributo 131 Rally, Abarth 695 Tributo 131 Rally, test Abarth 695, Abarth 695, Abarth 180 KM, Abarth 500 180 KM

Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally. Ta miłość jest toksyczna. I dobrze mi z tym!

Infor

Ten samochód nie ma absolutnie żadnego sensu! Wygląda dobrze, ale jest totalnie niepraktyczny i niewygodny, a do tego pod względem technologicznym, bardziej przypomina auto używane od nowego. Mimo wszystko to był zdecydowanie najlepszy model, jakim zdarzyło mi się jeździć w 2023 r. Był powalająco ostry, sprawiał wrażenie piekielnie szybkiego, a do tego prowadząc go, nie da się nie uśmiechać. Abarth jest niczym innym, jak nieco ponad 3,6-metrową pigułką na szczęście. Legalną pigułką!

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Test Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Stelvio Quadrifoglio

Test Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Stelvio Quadrifoglio

Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

Infor

Włosi w kwestii technologii stawiają na utarte schematy. Dlatego podczas projektowania Stelvio Quadrifoglio wzięli klasycznego SUV-a, a następnie upchnęli mu pod maskę 2,9-litrowy silnik V6 bi-turbo zaprojektowany przez inżynierów Ferrari. I skutek jest oszałamiający! Alfa nie jest szybka, ona jest wściekle szybka. A do tego ma coś jeszcze. Jest trochę jak chłopak z sąsiedztwa, który odniósł sukces, ale nadal jest "swój". Tak, być może szpanuje ciuchami, ale nie zadziera nosa i nie wywyższa się.

Ford Ranger Raptor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Infor

Jeżdżąc Raptorem po polskich drogach można się poczuć, jak kierowca ciężarówki. Pick-up po przywiezieniu ze Stanów w tajemniczy sposób urósł! O tym, że trafił na tę listę, zadecydowały jednak trzy inne rzeczy. Po pierwsze niesamowity lakier. Po drugie powalający dźwięk V-szóstki. Brzmi jak w aucie sportowym. Po trzecie fakt, że jest trochę jak sportowy zegarek. Ma masę funkcji, z których pewnie nigdy nie skorzystacie. Mimo wszystko fajnie jest wiedzieć, że są do waszej dyspozycji.

Jeep Gladiator

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland

 

Infor.pl

Gladiator to inna klasa samochodu. Jest dłuższy od Bentley`a Flying Spur, wyższy od Range Rovera i ma prawie taki sam rozstaw osi, jak Rolls-Royce Phantom. Uwielbiam go jednak właśnie za tą absurdalną wielkość, ale i sporą dawkę toporności. Pokochałem jego oldskulowy design, ale przede wszystkim zauroczył mnie swoim charakterem. W efekcie pomimo rozmiarów stałby się moim daily carem. Tego jestem pewny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Clio Full Hybrid

Test Renault Clio Full Hybrid, test Renault Clio po liftingu, Renault Clio Full Hybrid, Renault Clio po liftingu, Renault Clio V po liftingu

Test Renault Clio Full Hybrid, test Renault Clio po liftingu, Renault Clio Full Hybrid, Renault Clio po liftingu, Renault Clio V po liftingu

Test: Renault Clio Full Hybrid, czyli francuska moda na niskie spalanie

Infor

Samochód nie musi być szybki, mocny i sportowy, aby mógł trafić na tę listę. I najlepiej udowadnia to poliftingowe Clio. Tak, jest ładne. Prezentuje się trochę jak stylowy gadżet made in Paris. W tym samym czasie jest przyjemny w prowadzeniu, a hybryda... No właśnie, największym elementem magii tego Renault jest napęd. Japońsko precyzyjny, dietetyczno oszczędny i brytyjsko kulturalny. Clio udowadnia jeszcze jedno. Czasami niewielka zmiana przynosi wielką różnicę.

Peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 GT Hybrid 225

Test Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 GT Hybrid 225

Test: Peugeot 408 Hybrid 225. Uroczy liftback, wersja GT i ta... przestrzeń!

Infor

Na pierwszy rzut oka Peugeot 408 wygląda trochę tak, jakby Francuzi wzięli bryłę 3008-ki i nie mogli przestać jej modyfikować. Co kształt, to pojawia się jakiś ciekawy akcent. Prawdziwą magią tego auta jest jednak to, że choć w jego sylwetce dzieje się naprawdę dużo, nie czuć tu przesady. Nadwozie z licznymi załamaniami linii i geometrycznymi wstawkami wygląda trochę tak, jak francuska wersja origami. A ten wizerunek idealnie dopełniają futurystyczne felgi. Ten model Peugeota sprawia wrażenie, jakby został zaprojektowany przez twórców, którzy w roku 1989 zaprojektowali futurystycznego na tamte czasy Citroena XM.

Toyota RAV4 Adventure

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i

Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu

dziennik.pl

Toyota RAV4 z pewnością nie jest typem samochodu pociągającego. Nikt jednak nie chciał, żeby taka właśnie była. Jeżeli ktoś szuka emocjonującej Toyoty, kupuje Yarisa GR. RAV-ka to natomiast rodzinny i oszczędny SUV. A w wersji Adventure także nieco surowy i świetnie wyglądający. Ja daję Toyocie plusa. Naprawdę dużego plusa.

Jeep Avenger

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Infor

To pierwszy polski Jeep, pierwszy tak mały Jeep i pierwszy elektryczny Jeep. I choć te trzy czynniki mogą być ważne, jest jeden posiadający jeszcze większe znaczenie. To naprawdę fajny samochód. Nie razi gangiem 3-cylindrowego benzyniaka, ma gałkę skrzyni biegów zapożyczoną chyba z ciężarówki i... biedronkę na dachu. Tak, bez wątpienia okazuje się drogi. Ale chyba warto za niego przepłacić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA