Najlepsze samochody 2023 r. Oto testówki, które skradły nasze serce

REKLAMA
REKLAMA
- Abarth 695 Tributo 131 Rally
- Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
- Ford Ranger Raptor
- Jeep Gladiator
- Renault Clio Full Hybrid
- Peugeot 408
- Toyota RAV4 Adventure
- Jeep Avenger
W tym roku znowu przed naszą redakcją stanęła cała seria modeli, które reprezentują różne segmenty rynku. Które z nich szczególnie zapadły nam w pamięć? Ta lista zaczyna się od pozycji dość nieoczekiwanej. Bo jest to chyba najstarszy pod względem daty opracowania nowy samochód dostępny na polskim rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie jest to też najbardziej polskie ze wszystkich aut.
REKLAMA
Abarth 695 Tributo 131 Rally

Test Abarth 695 Tributo 131 Rally, Abarth 695 Tributo 131 Rally, test Abarth 695, Abarth 695, Abarth 180 KM, Abarth 500 180 KM
Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally. Ta miłość jest toksyczna. I dobrze mi z tym!
Infor
Ten samochód nie ma absolutnie żadnego sensu! Wygląda dobrze, ale jest totalnie niepraktyczny i niewygodny, a do tego pod względem technologicznym, bardziej przypomina auto używane od nowego. Mimo wszystko to był zdecydowanie najlepszy model, jakim zdarzyło mi się jeździć w 2023 r. Był powalająco ostry, sprawiał wrażenie piekielnie szybkiego, a do tego prowadząc go, nie da się nie uśmiechać. Abarth jest niczym innym, jak nieco ponad 3,6-metrową pigułką na szczęście. Legalną pigułką!
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Test Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Stelvio Quadrifoglio
Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!
Infor
Włosi w kwestii technologii stawiają na utarte schematy. Dlatego podczas projektowania Stelvio Quadrifoglio wzięli klasycznego SUV-a, a następnie upchnęli mu pod maskę 2,9-litrowy silnik V6 bi-turbo zaprojektowany przez inżynierów Ferrari. I skutek jest oszałamiający! Alfa nie jest szybka, ona jest wściekle szybka. A do tego ma coś jeszcze. Jest trochę jak chłopak z sąsiedztwa, który odniósł sukces, ale nadal jest "swój". Tak, być może szpanuje ciuchami, ale nie zadziera nosa i nie wywyższa się.
Ford Ranger Raptor

test Ford Ranger Raptor, test ranger raptor 3.0 V6, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Raptor 3.0 EcoBoost V6
Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem
Infor
Jeżdżąc Raptorem po polskich drogach można się poczuć, jak kierowca ciężarówki. Pick-up po przywiezieniu ze Stanów w tajemniczy sposób urósł! O tym, że trafił na tę listę, zadecydowały jednak trzy inne rzeczy. Po pierwsze niesamowity lakier. Po drugie powalający dźwięk V-szóstki. Brzmi jak w aucie sportowym. Po trzecie fakt, że jest trochę jak sportowy zegarek. Ma masę funkcji, z których pewnie nigdy nie skorzystacie. Mimo wszystko fajnie jest wiedzieć, że są do waszej dyspozycji.
Jeep Gladiator

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland
Infor.pl
Gladiator to inna klasa samochodu. Jest dłuższy od Bentley`a Flying Spur, wyższy od Range Rovera i ma prawie taki sam rozstaw osi, jak Rolls-Royce Phantom. Uwielbiam go jednak właśnie za tą absurdalną wielkość, ale i sporą dawkę toporności. Pokochałem jego oldskulowy design, ale przede wszystkim zauroczył mnie swoim charakterem. W efekcie pomimo rozmiarów stałby się moim daily carem. Tego jestem pewny.
Renault Clio Full Hybrid

Test Renault Clio Full Hybrid, test Renault Clio po liftingu, Renault Clio Full Hybrid, Renault Clio po liftingu, Renault Clio V po liftingu
Test: Renault Clio Full Hybrid, czyli francuska moda na niskie spalanie
Infor
Samochód nie musi być szybki, mocny i sportowy, aby mógł trafić na tę listę. I najlepiej udowadnia to poliftingowe Clio. Tak, jest ładne. Prezentuje się trochę jak stylowy gadżet made in Paris. W tym samym czasie jest przyjemny w prowadzeniu, a hybryda... No właśnie, największym elementem magii tego Renault jest napęd. Japońsko precyzyjny, dietetyczno oszczędny i brytyjsko kulturalny. Clio udowadnia jeszcze jedno. Czasami niewielka zmiana przynosi wielką różnicę.
Peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 Hybrid 225, Peugeot 408 GT Hybrid 225
Test: Peugeot 408 Hybrid 225. Uroczy liftback, wersja GT i ta... przestrzeń!
Infor
Na pierwszy rzut oka Peugeot 408 wygląda trochę tak, jakby Francuzi wzięli bryłę 3008-ki i nie mogli przestać jej modyfikować. Co kształt, to pojawia się jakiś ciekawy akcent. Prawdziwą magią tego auta jest jednak to, że choć w jego sylwetce dzieje się naprawdę dużo, nie czuć tu przesady. Nadwozie z licznymi załamaniami linii i geometrycznymi wstawkami wygląda trochę tak, jak francuska wersja origami. A ten wizerunek idealnie dopełniają futurystyczne felgi. Ten model Peugeota sprawia wrażenie, jakby został zaprojektowany przez twórców, którzy w roku 1989 zaprojektowali futurystycznego na tamte czasy Citroena XM.
Toyota RAV4 Adventure

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i
Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu
dziennik.pl
Toyota RAV4 z pewnością nie jest typem samochodu pociągającego. Nikt jednak nie chciał, żeby taka właśnie była. Jeżeli ktoś szuka emocjonującej Toyoty, kupuje Yarisa GR. RAV-ka to natomiast rodzinny i oszczędny SUV. A w wersji Adventure także nieco surowy i świetnie wyglądający. Ja daję Toyocie plusa. Naprawdę dużego plusa.
Jeep Avenger

Test Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit, Test Jeep Avenger benzynowy, Test Jeep Avenger, Test Avenger, polski Jeep, Jeep z Polski
Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?
Infor
To pierwszy polski Jeep, pierwszy tak mały Jeep i pierwszy elektryczny Jeep. I choć te trzy czynniki mogą być ważne, jest jeden posiadający jeszcze większe znaczenie. To naprawdę fajny samochód. Nie razi gangiem 3-cylindrowego benzyniaka, ma gałkę skrzyni biegów zapożyczoną chyba z ciężarówki i... biedronkę na dachu. Tak, bez wątpienia okazuje się drogi. Ale chyba warto za niego przepłacić.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA