REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022
Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Giulia po liftingu świdruje nowym, LED-owym spojrzeniem, daje dostęp do ulepszonych multimediów i... No właśnie, zmian byłoby na tyle. Lifting jest mało znaczący, ale mimo wszystko zasadniczy. Zwłaszcza w wersji Competizione.

rozwiń >

Ówczesna grupa Fiata pokładała w Giulii ogromne nadzieje. To miał być samochód, który dźwignie Alfę Romeo z kryzysu. To miał być też zaledwie pierwszy punkt inwestycji w tę markę. Inwestycji oszacowanej na 5 mld euro! Włosi do prac postanowili się zatem przyłożyć i to mocno. Tworzenie projektu nadwozia nadzorował Marco Tencone, czyli człowiek odpowiedzialny za sylwetkę m.in. Alfy 4C i Maserati Quattroporte. Techniczne prace nad autem i platformą Giorgio nadzorował z kolei dyrektor z Ferrari, czyli Philippe Krief.

REKLAMA

Co w Alfie Romeo Giulii zmienił lifting?

Cały zespół wykonał świetną pracę. Naprawdę! I co ciekawe, Alfa zadebiutowała w topowej wersji Quadrifoglio, a nie bardziej rozsądnych odmianach. To wzmagało pożądanie kierowców. Samochód oficjalnie pojawił się w sprzedaży w roku 2016. A to oznacza, że jest obecny w salonach od 7 lat. W efekcie pierwsze emocje już dawno opadły, a samochód powoli wchodzi w wiek... emerytalny. Alfa nie chce jednak na razie inwestować w nowy model. Dlatego zdecydowała się na lifting Giulii. Drugi w kolejności i równie delikatny, jak pierwszy.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Co się zmieniło w czasie ostatniego liftingu? Zmian trzeba poszukiwać z... lupą! Niemcy zmienią kształt zderzaka i mówią o gruntownej modernizacji. Włosi nie zrobili jednak nawet tego. Najbardziej zasadnicza zmiana dotyczy reflektorów. Alfa Romeo wreszcie puściła się technologii świateł ksenonowych i zastąpiła je LED-ami. I to nie takimi zwykłymi, a full-ami dodatkowo doposażonymi w technologię Matrix. Giulia zawitała zatem w XXI wieku. Wreszcie. I zrobiła to w pięknym stylu. Bo nowe reflektory mają spojrzenie jak James Dean. Tajemnicze i niedostępne, ale przyciągające. Giulia patrzy jak modelka. Niby ma wzrok skierowany w twoją stronę, ale przez nieobecność tego spojrzenia, wcale nie czujesz się wybrany.

O klasie stylizacji Giulii w wersji Competizione niech świadczy fakt, że gdy podczas testu podjechałem na stację benzynową, nawet właściciel jaskrawego BMW M3 z uznaniem podziwiał włoskiego sedana. Podziwiał i myślał, że to najmocniejsza wersja z koniczyną...

Inżynierowie liftingujący Alfę jeszcze "więcej" pracy mieli we wnętrzu

Inżynierowie Alfy Romeo najpierw "napracowali się" nad nowym projektem karoserii. Nie wiedzieli jednak, że jeszcze większa ilość pracy czeka ich we wnętrzu. Bo tu szefostwo marki zaplanowało nie jedną, a dwie zmiany. Pierwsza dotyczy nowego ekranu w miejscu zegarów. Ten ma pokaźną wielkość wynoszącą 12,3 cala. Druga nowoczesnych multimediów z szeroki zakresem funkcji współpracy ze smartfonem. Co się nie zmieniło? Alfa całe szczęście nie ruszyła świetnych i wygodnych foteli. Nie kombinowała też przy kierownicy, która dobrze leży w dłoniach i ma inspirowany Ferrari przycisk służący do rozruchu silnika.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Testowa Giulia po liftingu była szybka. Mogłaby być jeszcze szybsza

REKLAMA

Do testu otrzymałem model Competizione. To oznacza mniej więcej tyle, że nie miałem dużego wyboru w kwestii układu napędowego. Wariant ten jest bowiem zawsze konfigurowany z 2-litrowym silnikiem benzynowym. Doładowany 4-cylindrowiec oferuje 280 koni mocy. To spora wartość, ale jest dostępna dopiero powyżej 5000 obr./min. Moment obrotowy wyceniony na 400 Nm ujawnia się już przy 2250 obr./min. To nadal całkiem wysoko. Skutek jest zatem taki, że po głębokim wciśnięciu pedału gazu przy starcie, przez pół sekundy nie dzieje się nic. Gdy jednak motor złapie już wiatru w żagle, rozpędza ważącego ponad półtorej tony sedana do setki w 5,2 sek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alfa Romeo Giulia mogłaby być zdecydowanie szybsza. Jestem tego pewien. Problem stanowią dla niej jednak dwa mechanizmy. Pierwszym jest automatyczna 8-biegowa skrzynia. To klasyczna przekładnia ze sprzęgłem hydrokinetycznym. To oznacza spore opóźnienia w transferowaniu mocy. Drugim jest czteronapęd. System przenoszący moc na tył za pomocą wału oznacza z kolei dość duże straty energii. A do tego obydwa "spowalniacze" znajdują też odzwierciedlenie w wynikach spalania. To średnio wynosiło 9,5 litra benzyny.

Słyszysz świst? To nie uszkodzone turbo. To napęd Q4 w Alfie

Platforma Giorgio była tworzona z myślą o napędzie na tylne koła. Całe szczęście inżynierom bez problemu udało się ją dostosować do potrzeb stałego napędu na cztery koła Q4. System w normalnych warunkach drogowych dostarcza więcej momentu obrotowego na tył, niż przód. Delikatne odciążenie przedniej osi sprawia, że Giulia po liftingu prowadzi się naprawdę świetnie. Bierze zakręty po linii i nie boi się nagłych manewrów. Z drugiej strony napęd cały czas reaguje na zmieniające się warunki trakcyjne. Zmienia sposób przekazywania momentu obrotowego między przodem a tyłem.

Mówiąc o platformie i resorowaniu, mam jeszcze trzy ciekawostki:

  • Po pierwsze pracę wału napędowego wyraźnie słychać podczas jazdy. Zwiastuje go dźwięk przypominający... świst uszkodzonej turbosprężarki!
  • Po drugie rozkład mas jest niemalże idealny. Inżynierowie osiągnęli prawie 50:50.
  • Po trzecie Alfa Romeo Giulia nie jest wcale skrętna na parkingu. Manewry sedanem wykonuje się dosłownie w nieskończoność.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Ile kosztuje Alfa Romeo Giulia Competizione?

REKLAMA

Cennik Alfy Romeo Giulii startuje od równych 230 tys. zł. Żeby jednak stać się właścicielem pięknie wystylizowanej wersji Competizione polakierowanej na matowo i napędzanej 2-litrowym silnikiem benzynowym, kupujący musi już przygotować 294 400 zł. Za tą kwotę kupujący otrzyma sedana wyposażonego w światła Full LED Matrix, 12,3-calowy ekran w miejscu zegarów, kamerę cofania, system audio Harman Kardon o mocy 900 watów i wyposażony w 14 głośników czy 19-calowe felgi aluminiowe.

Dla porównania konkurencyjne i o 35 koni słabsze BMW 330i xDrive kosztuje co najmniej 237,5 tys. zł, 265-konne A4 45 TFSI quattro zostanie wyceniony na minimum 206 tys. zł, a 227-konny Mercedes C200 4MATIC kosztuje już 226 tys. zł. To jednak kwoty bez wyposażenia dodatkowego. A to w Mercedesie, Audi czy BMW zazwyczaj oznacza kwotę znaczącą. Do tego żaden z niemieckich konkurentów nie ma np. 5-letniej gwarancji ograniczonej limitem przebiegu na poziomie 200 tys. km.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu – podsumowanie:

Jest na świecie bardzo długa lista samochodów, które kocha się mimo wszystko, a nie za coś. I Włosi mają szczególnie dużą liczbę przedstawicieli na niej. Jednym z nich bez wątpienia jest Alfa Romeo Giulia po liftingu. Bo choć oferuje stosunkowo ciasną kabinę pasażerską, być może budzi pewne zastrzeżenia w kwestii jakości i nie jest tak technologicznie rozwinięta, jak konkurenci, nie da się nią nie zauroczyć. Uwielbiam sposób, w jaki się prezentuje na drodze. Przekonuje mnie precyzyjne prowadzenie "jak po sznurku". A do tego po prostu cenię jej charakter. Niezaprzeczalny i mocny.

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Alfa Romeo Giulia 2.0 GME Turbo 280 KM AT8 Q4 – dane techniczne:

  • Silnik: R4, wtrysk bezpośredni, benzyna
  • Pojemność silnika: 1995 cm3
  • Maksymalna moc: 280 KM przy 5250 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 2250 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 240 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,5 litra
  • Rodzaj napędu: na cztery koła
  • Długość: 4643 mm
  • Szerokość: 2024 mm
  • Wysokość: 1450 mm
  • Rozstaw osi: 2820 mm
  • Pojemność bagażnika: 480 litrów
  • Masa własna: 1530 kg
  • Cena: od 230 000 zł

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

test Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia po liftingu, Alfa Romeo Giulia 2023, Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Competizione, Alfa Romeo Giulia 2022, test Alfa Romeo Giulia 2022

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA