Volvo zaprezentowało swojego pierwszego SUVa w 2002 roku. Była to całkowita nowość dla szwedzkiego producenta, który nigdy nie miał do czynienia z autami tej klasy (pomijając lekko uterenowione Volvo XC70). Auto, pomimo 9-letniej obecności na rynku, nadal nie doczekało się następcy, co czyni go atrakcyjną propozycją na rynku aut używanych. Niewiele jest bowiem aut tej klasy, pozostających nadal w sprzedaży, które można kupić już za 40 tys. złotych.
Peugeot 407 zaprezentowany został w 2004 roku. Na początku oferowana była wersja sedan oraz kombi, zaś po roku dołączyła do nich odmiana coupe. Peugeot 407 od początku miał przed sobą trudne zadanie. Spore oczekiwania, jakie kładziono na auto, były spowodowane bardzo dobrą opinią poprzednika, modelu 406. Ceniono go przede wszystkim za trwałość i niskie koszty eksploatacji. Niestety, 407 nie cieszy się już tak nieposzlakowaną opinią.
BMW w 2005 roku zastąpiło swoją wysłużoną „trójkę” E46, modelem E90. Na początku oferowane były wersje sedan i kombi, rok później dołączyły coupe i kabriolet. Mimo sporych zmian, jakie zaszły w kwestii stylistyki i technologii w porównaniu do poprzednika, auto nadal cechuje styl, rewelacyjne silniki i znakomite właściwości jezdne.